|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

המאבק נגד הגדר בעולם הערבי - בהובלת הירדנים

שרון חשף: פרס נפגש בחשאי עם אבו עלא

שרן: "אבו עלא מעדיף להיפגש עם ישראלים ממפלגות אחרות"; ח"כ איציק: לבדוק האם הורה שרון לצותת לפרס; שרון: במו"מ עם סוריה נאבד את הגולן; פרס: שרון גודע את התהליך
19/01/2004  |     |   חדשות   |   גדר הביטחון   |   תגובות

יואב יצחק
ראש הממשלה: נדרשים שינויים בגדר ההפרדה; שר הביטחון: מתנגד

גל ברגר
חברי פרלמנט ירדנים: לבטל הסכם השלום עם ישראל ולגרש השגריר מרבת עמון

גל ברגר
המלך עבדאללה: "ירדן לא תהיה מולדת חלופית של העם הפלשתיני"

   רנית נחום-הלוי, מירב לוי
שריד טוען נגד שתיקת שרון ובניו: "המשפחה מעל לכל - רק במאפיה"

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ יובל שטייניץ, התכנסה(ב', 19.1.04) בהשתתפות ראש הממשלה, אריאל שרון. ראש הממשלה התייחס בסקירתו לנושא הסורי והלובי, גדר הביטחון העומדת עתה לדיון בהאג ויחסה של ירדן לסוגיית הגדר.

במהלך הוועדה, הציג משרד הביטחון בפני חברי הוועדה מפה המסווגת כסודית, ובה פירוט של כל המאחזים בגדה ובשומרון, לפי כמה קטגוריות: מאחזים קיימים, מאחזים בלתי מורשים, מאחזים שההליכים בהקמתם היו פגומים, מאחזים שהוקמו אחרי מרס 2001 ומאחזים שאושרו.

שרון: פרס נפגש עם אבו עלא

ראש הממשלה הפתיע את חברי ועדת החוץ וביטחון של הכנסת, בהתייחסו ליחסים הרעועים עם ממשלתו של אבו עלא.

בהידרשו לסוגייה הפלשתינית השיב שרון, כי ישראל יזמה מספר פגישות עם אבו עלא, אולם כל פניות ישראל נדחו. שרון גילה, כי נודע לו שעמיתו הפלשתיני, אבו עלא, נפגש בשבוע שעבר (יום ג') בשעה 13:00 עם יו"ר סיעת האופוזיציה, שמעון פרס. שרון האשים גורמים באופוזיציה החותרים תחת הממשלה.

מאוחר יותר תקפה ח"כ דליה איציק את שרון, וטענה כי יש להקים ועדת חקירה בלתי תלויה לבירור השאלה: האם שרון הורה לעקוב או לצותת לפרס. החלטת ח"כ איציק מסתמכת על דבריו בוועדת חוץ וביטחון מהבוקר שאמר: "היתה פגישה בין ישראלים לפלשתינים שנפגשו באיזשהו מקום. אחד ממשתתפי הפגישה יושב כעת בחדר זה [ועדת חוץ וביטחון]. אנחנו הודענו לפלשתינים שאנו מוכנים לפגישה, אך היא לא התקיימה. הם היו אמורים [הפלשתינים] להיפגש אתמול עם ראש הלשכה, וייסגלס [דב], אך ביטלו זאת".

"היתה פגישה משותפת שאחד מחברי הוועדה בחדר זה השתתף בה. ושם היו שיחות מעניינות מאד. האם הדבר משפיע על ישראל ואני קיבלתי על כך דיווח... שמעתי התבטאויות של ישראלים בפגישה...". לדבריו, אילו הותקף ראש הממשלה על-ידי ח"כ יוסי שריד וחברי כנסת נוספים ששאלו אותו האם יש לו סטנוגרמה (תקציר דברים). "כן, יש לי סטנוגרמה", השיב ראש הממשלה.

בהמשך הוסיף: "קיבלתי מידע על מפגש אחר של פרס בשבוע שעבר עם אבו עלא... בשעה 13:00 יצא אבו עלא ממקומו יעד עם עריקאת [סאיב]. בפגישה השתתף גם לארסן [טאריה], פרס [שמעון], אבי גיל ואורי סביר... לא, אין לי סטנוגרמה", השיב ראש הממשלה לשאלה דומה שהופנתה אליו, "אך אני יודע מה הם אמרו", הוסיף.

כאשר נשאל על-ידי ח"כ שריד האם האזנת לשיחות? השיב רה"מ: "הימים שהיו מאזינים לאנשים פוליטיים, תקופה זו הסתיימה עם עליית מנחם בגין לשלטון. את הדיווח קיבלתי מאחד המשתתפים".

בתגובה אמר פרס, כי שרון מנהל חומר סודי של שירותי המודיעין במטרה לעקוב אחריו ולנגח אותו. הוא הגדיר את דבריו של רה"מ כ"מעשה חמור מעין כמוהו".

שרון מפנה אצבע מאשימה כלפי ירדן

שרון אמר בוועדה, כי ירדן מובילה את המהלך בעולם הערבי נגד גדר ההפרדה בהאג והזהיר כי לירדן יש הרבה מה להפסיד. ירדן מתנגדת לגדר ההפרדה, שינוי התוואי או בניית מעברים רבים, מכיוון שבמקרה זו פלשתינים רבים יחלו להציף את ירדן בחיפוש אחר מקומות תעסוקה. לדברי רה"מ, חששות אלו אינם מוצדקים. לאחרונה הביעה ירדן התנגדות רבה לכל ניסיון להפוך את ירדן למולדת חלופית עבור הפלשתינים [ראו קישורים].

ראש הממשלה:" פעילות ירדן לגבי האג, הן בהחלט חורגות ממערכת היחסים שהייתי מגדיר. היה לי קשר איתם והבהרתי את עמדתי בנושא זה. מה שמטריד אותם, הוא שתוואי הגדר יהווה לחץ על הפלשתינים, דבר שיגרור מאמץ גדול שלהם [הפלשתינים] להגיע לשטח ירדן. זו תמיד הדאגה הגדולה שלהם..."

"הסבנו את תשומת ליבם לנושא ההתבטאויות שלהם שהן לדעתי מזיקות ופוגעות במערכת היחסים שבינינו... ירדן פנתה וביקשה מאיתנו עזרה בנושאים שונים, וגם עכשיו היא מקבלת - לגבי מעמדה הכלכלי בארה"ב... לדעתי מערכת היחסים היא טובה ויש לקדמה, אבל בנושא הזה [גדר ההפרדה] היה צריך להבהיר להם דברים, ואכן דברים הובהרו", אמר.

שינוי תוואי הגדר - חברי הוועדה הסיקו מדברי ראש הממשלה, כי בכוונתו לבצע שינויים מזעריים בלבד בתוואי הגדר. עוד ציין שרון, כי שינויי הגדר מתבצעים ללא לחץ חיצוני פלשתיני או בינלאומי אחר, אלא מדובר בהחלטה ישראלית מתוך זווית ראייה ביטחונית, בהסתמך על דוח שקיבל שהגישה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל. יו"ר הועדה, ח"כ שטייניץ, אמר כי הדרך הטובה ביותר לצאת בשלום מהדיון בהאג, היא להימנע מלהיכנס אליו ולתת לו לדעוך.

שרון: "בסוף השבוע היו פרסומים לפיהם אהיה עסוק בשינוי תואי הגדר. אני רוצה להבהיר, אין אנו דנים בשינוי תוואי הגדר, ולא יהיה שינוי תוואי עקב דרישה פלשתינית או של האו"ם, על כל שלוחותיו, כולל בית הדין. עם זאת, דיון חוזר בנושא הגדר יתתכן אך ורק בשל התלבטות ישראלית פנימית", אמר.

ח"כ אילן ליבוביץ' (שינוי) אמר לראש הממשלה, כי תוואי הגדר הינו בעייתי, עולה הרבה כסף ואין שום תירוץ ביטחוני להקים כ"כ הרבה מובלעות. הוא ביקר את אי הנכונות של ראש הממשלה לפתוח במו"מ עם הסורים, וקרא לו להמשיך לפעול למאחזים בלתי חוקיים, אחרת "נהפוך למדינת פורעי חוק".

ראש הממשלה הסביר לחברי הוועדה את מעמדו החוקי של בית הדין הבינלאומי בהאג וכי יש מקום לכפור בסמכות בית הדין. לטענת ראש הממשלה, אין זה מסמכותו של בית הדין הבינלאומי לדון, לשפוט ולהגיש חוות דעת לעצרת האו"ם בעניין גדר ההפרדה, או "הגדר למניעת טרור", בשמה החדש. הנימוק העיקרי שעלה הוא - כי מדובר בעניין מדיני ולא פלילי.

שרון: "העצרת הכללית של האו"ם קיבלה החלטה שגויה שהביאה להחלטת בית הדין בהאג סוגיה פוליטית מובהקת שמקומה בשולחן הדיונים. החלטת העצרת מסכנת את האפשרות של יכולתן של מדינות שונות לנהל מו"מ חופשי וישיר. החלטות העצרת עומדות בניגוד גמור למפת הדרכים שהתקבלה על-ידי האו"ם עצמו, וגורסת שהסכסוך יפטר לאחר מו"מ ישיר עם הצדדים".

"ישראל עושה את כל ההכנות המקצועיות לתת מענה הולם להאשמות שיוצגו בבית הדין, אם היה ויוחלט להופיע בפניו... טרם החלטנו על אסטרטגיה בה תנקוט ישראל. צוות שרים בראשותי יחליט על כך בקרוב לאחר שיתבהרו פרטים נוספים על האופן בו תיגש ישראל לטפל בסוגיה האם להופיע בפני בית הדין ובאיזו אסטרטגיה לנקוט".

בישיבת השרים שהתקיימה אתמול (א'), התקבלה החלטה להשתתף בדיונים בהאג. לישיבה זומנו, שר החוץ, סילבן שלום; שר הביטחון, שאול מופז; שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד; שר האוצר, בנימין נתניהו; ומ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט. בישיבת המטבחון אמר עוד ראש הממשלה, כי יתכנן שינויים בתוואי גדר ההפרדה [ראו קישור].

רה"מ: כל מו"מ עם דמשק משמעו ויתור על רמת הגולן

בנוגע לסוריה, אמר ראש הממשלה כי כל משא-ומתן עם דמשק משמעותו ויתור על רמת הגולן. שרון: "אסד יכול להוכיח את רצינות כוונותיו על-ידי היענות אמיתית לתביעות העולם להפסיק את תמיכתו בטרור העולמי והאזורי, סיום מתן מחסה לארגוני טרור... אז נשמח לשאת ולתת איתו ללא תנאים מוקדמים, בכל נושא.

"אנו מעוניינים בשלום עם סוריה, אך ללא מס שפתיים שנועד להסיר מסוריה את הלחץ שהיא נתונה. אני מקווה שכולם מבינים שמו"מ כזה פירושו ויתור על רמת הגולן, לא שאנימביע את דעתי על כך, אך טוב שאנשים לא ישכחו שמו"מ כזה פירושו ויתור על רמת הגולן".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס, אמר בתגובה, כי ראש הממשלה מדבר על סיום המו"מ כדי למנוע את תחילתו. "ראש הממשלה מעדיף את סוריה בלי שלום מאשר שלום עם סוריה. שרון יוצר עמדת סירוב כך שישראלנתפסת כסרבנית שלום במזרח התיכון. לסרב מראש להיפגש עם ירדן, זה עומד בניגוד לכל מסורת ישראל (ראש הממשלה לשעבר בני בגין שעשה שלום עם מצרים ודוד בן-גוריון שקרא לשלום עם מדינות המזה"ת רנ.ה).

ח"כ שטייניץ ציין, כי מו"מ עם סוריה יחייב נסיגה מרמת הגולן והגדיר שלושה תנאים מוקדמים לפתיחה במו"מ: אסד יפסיק תמיכתו בטרור; יכיר בקיומה של מדינה יהודית; וימלא אחר החלטת האו"ם 425. שר החוץ, סילבן שלום, הביע תמיכה בשלום עם סוריה ללא תנאים מוקדמים. "הטרור", אמר השר שלום, "הוא הדבר הראשון שיועלה על סדר היום".

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר, כי הוא מבין מדבריו של ראש הממשלה כי הוא אינו מתכוון לשלם מחיר בעבור שלום עם סוריה, לכן אין בכוונתו להתחיל במו"מ. "ראש הממשלה הינו 'סרבן שלום' בשתי חזיתות, מסרב לעשות שלום עם סוריה למרות שהיא אינה מתכוונת לחזור למימי הכנרת, ומסרב לעשות שלום בחזית הפלשתינית. ולראייה, הוא מחדיר גדר לעומק 20 ק"מ בשטחי הפלשתינים".

[יצוין, כי סגן נשיא סוריה, עבד אל-חלים ח'דאם, הודיע אתמול כי אין בכוונתה של דמשק לוותר על הגדה המזרחית של הכנרת ואמר כי ניהול המו"מ בערוץ הסורי מנקודת האפס, יצריך 20 שנה נוספות להשגת תוצאה ממשית, ג.ב.].

שרון: "אבו עלא מעדיף אחרים"

שרון ציין, כי הוא מוכן להיפגש עם עמיתו הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), ללא תנאים מוקדמים. אך מתברר שאבו עלא מעדיף לקיים פגישות עם ישראלים ממפלגות אחרות.

שליח אמריקני מיוחד הגיע לירושלים

העיתון "אל-מנאר" היוצא במזרח ירושלים, מדווח כי שליח אמריקני מיוחד הגיע לישראל לפני שבוע, וקיים שיחות עם ראש הממשלה שרון ושר הביטחון, שאול מופז.

השליח האמריקני הגיע בלווית שני מומחים, האחד בתחום הביטחון והשני בתחום המשפט הבינלאומי. על-פי הדיווח, הפגישה עסקה בסוגיית גדר ההפרדה והאפשרות להכנסת שינויים קלים בתוואי הגדר, בעיקר בצפון השומרון.

מנהל הלשכה של שרון, דב וייסגלס, צפוי לצאת ביום ד' לביקור עבודה בארה"ב, על-מנת לדון עם הבכירים בוושינגטון בהיערכות לקראת הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג.

סקירת ראש הממשלה: הסיכויים והסיכונים מול לוב

ועדת חוץ וביטחון התמקדה בסקירת ראש הממשלה בסוגיית גדר ההפרדה; היערכות ישראל לקראת הדיונים בבית המשפט הבינלאומי בהאג; אפשרות של נסיגה "חד-צדדית" מהדיון בהאג, ותיאום עם ארה"ב לקראת האפשרות של העברת הדיון למועצת הביטחון.

כמו-כן, סקר ראש הממשלה בפני חברי הוועדה את סוגיית סוריה ולוב - תשובת ישראל להצעת נשיא סוריה, בשאר אסד למשא-ומתן; הנסיבות שהביאו למהלך הסורי; וכן הסיכויים והסיכונים ביחס ללוב.

תאריך:  19/01/2004   |   עודכן:  20/01/2004
רנית נחום-הלוי, גל ברגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת הסטארט-אפ הישראלית סקייליין פיתחה בעבור נאס"א מערכת המאפשרת לבצע סיור וירטואלי תלת-ממדי בכוכב הלכת מאדים. המערכת תשמש לצפייה באתרי הנחיתה של משלחות ה"ספיריט" וה"אופורטיוניטי".
19/01/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
86.4% מהישראלים ציינו, כי אינם נוהגים בדרך כלל לאכול ארוחה כבדה לפני קיום יחסי מין, זאת לעומת 13.6% בלבד שענו בחיוב. כך עולה (יום ב', 19.1.04) מסקר שערכה חברת פייזר, יצרנית ויאגרה על-ידי מכון המחקר גאוקרטוגרפיה.
19/01/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
בכל 20 דקות, בשנה שעברה בבייג'ין, אדם אחד נפטר, ממחלת כלי דם בלב או במוח, והמספרים רק הולכים וגדלים. אלו החדשות הרעות על-פי סקר ממשלתי חדש.
19/01/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברות הטלפונים הסלולרים בבריטניה יפרסמו היום (ב', 19.1.04) קוד ניהול, המיועד למנוע מילדים גישה לתכנים למבוגרים כמו שירותי פורנוגרפיה והימורים דרך הטלפונים הסלולרים שלהם.
19/01/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
המשטרה הורידה את רמת הכוננות שהוכרזה הבוקר (יום ב', 19.1.04) באזור ראש העין ודרום השרון, בעקבות מידע מודיעיני שנתקבל, לפיו המחבלת והמובילה שלה לא הצליחו לחדור לשטח ישראל. בתוך כך, נעצרו 3 חשודים באזור הכפר עזון, ליד שערי תקווה. עם זאת, ההיערכות הביטחונית המוגברת באזורים הסמוכים עדיין תימשך.
19/01/2004  |  ענבל אביב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il