כל יום תאונה וכמעט כל יום הרוגים, ומה משרדי הממשלה עושים - ניסתה לברר (יום ב', 14.11.16) הוועדה לביקורת המדינה. יושב ראש הוועדה, ח"כ
קארין אלהרר: "התחושה היא ובעיקר לפי דו"ח המבקר כי לא עשינו הכל כדי למנוע תאונות דרכים. ותמונת המצב המדאיגה כי דרושה עבודה בין מספר משרדים ורשויות, כמו המשטרה, הרשות הלאומית לבטיחות דרכים ו
משרד התחבורה. יש להרחיב את סמכויות הרשות, ועל מנכ"ל משרד ראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה - כי בינתיים עוד ועוד אזרחי ישראל מתים בתאונות".
ח"כ
דב חנין (הרשימה המשותפת) ביקש השקעה ועדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית, ח"כ
יעקב אשר (
יהדות התורה), העומד בראש ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים, דרש הגדלה משמעותית של מצלמות אכיפה וניידות משטרת התנועה, ח"כ
חיים ילין (יש עתיד) הדגיש את הצורך בהחמרת הענישה על עברייני-תנועה, וטען כי הרחבת כביש מסוכן בנגב מתעכבת, בגלל דרישת בעלי הקרקעות הבדואים פיצוי גבוה יותר, ח"כ טלב אבו-עראר (הרשימה המשותפת) קבל על סגירת כניסה לחורה בגלל היותה אי-בטיחותית, וחברו לסיעה באסל גאטס קרא לבטל את סגירת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
קרן טרנר-אייל, מנכ"ל משרד התחבורה, פירטה את הצמתים והכבישים המסוכנים המוסדרים ונבנים מחדש בימים אלו, ולדבריה שני שליש מהתאונות קורות ב-20 רשויות ושם מתמקדת פעילות המניעה, והיא הבטיחה להשקיע 180 מיליון ש"ח לתמרוץ כלי-רכב ישנים להוספת מערכות הגנה, וכי המשרד יעגן את פעילות הרשות הלאומית בחוק שתרחיב את עצמאותה וסמכויותיה. היא הודתה כי ועדת השרים לנושא שהייתה קיימת עד 2013 לא הוקמה בשתי ממשלות האחרונות, אך במקומה הוקמה ועדת מנכ"לים בקיץ האחרון אבל גם היא - עדיין לא התכנסה. גיורא רום, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פירט את פעילות הרשות בחינוך ומניעה, תכנית אחת תתמקד במגזר הערבי, שם מספר ההרוגים גבוה בהרבה ממספר באוכלוסייה, השנייה בהולכי הרגל (שהם כשליש מההרוגים בתאונות), והאחרונה במשאיות ואוטובוסים. אמנם לפי דו"ח המבקר נערכו רק 185 בדיקות לאוטובוסים המסיעים ילדים, אך בשנת 2015 נבדקו כבר מעל 600, ב-3% מהאוטובוסים נמצאו ליקויים ו-25 כלי רכב מהם הורדו מהכביש. מרדכי בהיר, מנהל הרשות, סיפר על 37 אלף בדיקות כלי רכב בשנה, בעיקר במשאיות.
שמואל אבוהב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", הדגיש כי דו"ח המבקר הוא "כתב אשמה חמור נגד משרד התחבורה, וארבעת הכשלים שלו הם ירידה בכמות ניידות ושוטרי התנועה, קיצוץ בתקציב לשיפור מוקדי סיכון ואף אי-ניצול מעט התקציב שהוקצה לכך, החלשת הרשות הלאומית ואי-התמקדות במשאיות ואוטובוסים". הוא קרא להקצאת 400 מיליון ש"ח לשיפור והסדרת מוקדי-סיכון, שם נהרגים עשרות אנשים מדי שנה.