|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ראש הממשלה בחיפה:

אנחנו עומדים בפני טרור מציתים

אמר כי מטוס הסופרטנקר יגיע לישראל "כל דליקה מהצתה או מהסתה להצתה היא טרור. נתחשבן עם כל מעשה הפקרות, כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה"
24/11/2016  |   News1 News1   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
רה"מ והשרים בהערכת מצב [צילום: המשרד לביטחון פנים]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחיפה, יחד עם כמה משרי הממשלה. הוא שמע סקירה על פעילות הכוחות ואמר כי זה לא פשוט למדינת ישראל להיאבק מול איתני הטבע.

"כל דליקה מהצתה או מהסתה להצתה היא טרור", אמר נתניהו. "אנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, למשטרה, לשב"כ ולצה"ל: אנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות, כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה. אנחנו עומדים בפני טרור מציתים. זה פשע לכל דבר. טרור לכל דבר. אנשים יכולים להישרף וזה כבר קרה".

מוקדם יותר ביקש נתניהו ממשרד החוץ לפנות לחברה האמריקנית שמייצרת את מטוס ה"סופרטנקר", שסייע בפעולות הכיבוי באסון הכרמל, בניסיון להביאו לארץ כדי להשתלט על גל השריפות. "מטוסי הכיבוי, לא רק בארץ, בכל העולם, הם המרכיב הקריטי שמסייע להשתלט על האש. בגלל זה הבאנו מטוסים במהלך שריפת הכרמל, בגלל זה הקמנו את טייסת הכיבוי אחריה. היא עושה עבודה מצוינת. בלעדיה האש הייתה מגיעה לתוך הישובים", אמר. "בלילה, למטוסי הכיבוי אין יכולת פעולה. יש רק מטוס אחד בעולם שיש לו יכולת כזאת – הסופרטנקר. אני הנחיתי להביא אותו. יקח לו יממה לעשות את הדרך מארצות הברית והוא נשמר למצב קיצון, לא לכל דבר. אני מעדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מחסרה".

תמליל דבריו המלאים של ראש הממשלה:

קיימנו עכשיו ישיבת עידכון והחלטות כדי לטפל בהמשך השריפה. השריפות לא רק בחיפה, אלא ברחבי הארץ. יש כאן מאמץ גדול מאוד של כל הכוחות שפועלים סביב השעון גם באזור הזה וגם באזורים אחרים ב-15 מוקדים כדי לכבות את האש, כדי להציל חיים. אני מבקש להצדיע ללוחמי האש, לטייסים גם מהארץ וגם מחו"ל, לשוטרים, לחיילים, למד"א, לרשויות ולאזרחים. האזרחים שלנו, שכרגיל בעתות כאלה מגלים רוח התנדבות יוצאת מן הכלל. אני מצדיע לכולכם.
אני רוצה לומר באופן הברור ביותר: כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או מהסתה להצתה - היא טרור לכל דבר ועניין. ואנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, גם למשטרה, גם לשב"כ, גם לצה"ל.

אנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות. כל מי שמנסה או ינסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל - ייענש על כך בכל החומרה. בנוסף לכך, אנחנו פועלים כמובן במישור הזה של עצירת השריפות. כוחות הקרקע כאן עומדים ממש בחזית האש והם ראויים לכל שבח. המרכיב הקריטי הנוסף אלה מטוסי הכיבוי בשריפות יער, שריפות שטח, מטוסי הכיבוי לא רק בארץ, בכל מקום בעולם, הם המרכיב הקריטי שמסייע להשתלט על האש. בגלל זה הבאנו אז מטוסי כיבוי במהלך שריפת הכרמל, בגלל זה הקמנו אז את טייסת הכיבוי, מאז שריפת הכרמל, והטייסת הזאת עושה עבודה מצוינת. בלעדיה, להערכתי, האש הייתה מגיעה עמוק לתוך היישובים ואת זה מנענו עד עכשיו.

אני רוצה להגיד שמול איתני הטבע, מדינות משלבות ידיים. כך אנחנו נהגנו, אנחנו הצענו את טייסת הכיבוי שלנו לפני שבועות אחדים לקפריסין והיום דיברתי עם נשיא קפריסין, הוא שלח את מטוס הכיבוי שלו. לנו יש יכולת כיבוי גדולה יותר, יש לנו למעלה מתריסר מטוסים פעילים כרגע, ועם זאת, אנחנו זקוקים לעזרה נוספת וכך נוהגות המדינות, ולכן אני רוצה להודות למנהיגי רוסיה, יוון, איטליה, קפריסין, קרואטיה וטורקיה, שכבר נענו ושולחים מטוסים. עד חצות יהיו כאן עוד עשרה מטוסים, לרבות שני מטוסי ענק שהנשיא פוטין נאות מיד לבקשתי לשלוח אותם. הם יגיעו עד חצות הלילה ויתחילו לפעול כמובן ביום. צריך להבין שבלילה למטוסי הכיבוי אין יכולת פעולה. יש רק מטוס אחד שיש לו יכולת כזאת, לא תתפלאו, זה הסופר-טנקר. אני הנחיתי להביא אותו. זה ייקח לו יממה לעשות את הדרך מארה"ב. אנחנו שומרים אותו למצב קיצון, לא משתמשים בו לכל דבר, רק למצבי קיצון, אבל אני מעדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מאשר יכולת חסרה.

אנחנו לא יודעים כמה זמן הדבר הזה יימשך. צריך להבין שכרגע הצפי הוא למזג אוויר כזה עד יום שלישי, אבל כבר התנסינו בשריפת הכרמל, שהדבר נמשך הרבה יותר זמן, ולכן אנחנו נערכים בכושר מבצעי מתגלגל כולל מילוי מלאים שלנו. אני אטפל בזה במשך זמן ארוך יותר. אני רוצה לשבח את חבריי השרים שנרתמו מיד, לא היה צריך לרתום אותם, כל אחד בתחומו, כדי לטפל בבעיות של אזרחים שנפגעו, או שבתיהם נפגעו מהשריפה. הם עוזרים גם לתפקוד רציף של הרשויות שפועלות גם הן והדבר הזה כמובן גם יעשה בהמשך בשיקום. השיקום זו פעולה שנעשה ממשרד רה"מ, על-ידי מנכ"ל משרד רה"מ, בתיאום עם כל משרדי הממשלה.

אני מבקש מאזרח ישראל ובייחוד מאלה שגרים ליד חורש או יער - מבקש מכם לשמור על ערנות גבוהה ומעל לכל, להישמע לגמרי להוראות גופי החרום. המטרה הראשונה שלנו היא להציל חיים ועד היום עמדנו בזה, חשוב שגם בהמשך נעמוד בזה.

המדיניות שלנו ברורה - כיבוי ופינוי. בכל מקום שאפשר, מכבים את האש. בכל מקום שלא הצלחנו לכבות ונשקפת סכנה לחיי אדם, אנחנו מפנים את האנשים ושומרים על הרכוש. משטרת ישראל פועלת למנוע ביזה באופן אקטיבי כולל דיווח שקיבלנו רק לפני כמה דקות. אנחנו צריכים אורך נשימה, אנחנו צריכים אורך רוח, כי אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך הרוח הזאת, אבל זה יכול להימשך ימים רבים ואני מבקש מכולם להישמע להוראות והכי חשוב - לשמור על החיים.

יש לנו כרגע פעולות שנעשות (עבור תושבים שפינו את הבתים), שמעתי גם משר הפנים וגם משר האוצר שמוכנים לממן שהיה בבתי ממלון, שהייה במתקנים, יש לנו תוכנית הרבה יותר רצינית, אני לא חושב שהגענו לרגעים או למצבים שהם אחרים כמובן ואתם יודעים למה כוונתי, מצב של מתקפת טילים, אבל כרגע אנחנו משתמשים באמצעים הללו.

(על ההצעה מהרש"פ) קיבלנו אותה, אנחנו נבדוק האם אנחנו זקוקים לעזרה הזאת. אנחנו כמובן נשתמש בה, אני רוצה להבהיר שהבעיה העיקרית שלנו כרגע היא להבטיח את היכולת הרצופה של מטוסי הכיבוי ושל החומרים הנלווים אליהם וזה עיקר הפניה שלנו לגורמים חיצוניים. הם מציעים כבאיות ויכול להיות שנשתמש בהן. נקבל החלטה הערב. אני רוצה להדגיש מה שנאמר כאן לפני דקה. אנחנו עומדים בפני טרור מציתים. מול טרור מציתים, אנחנו עומדים גם בפני הצתה וגם בפני הסתה להצתה. מבחינתנו זה היינו הך ואנחנו נפעיל את כל כובד משקלו של החוק נגד האנשים שנוקטים כך. זה פשע לכל דבר, מבחינתנו זה גם טרור לכל דבר. אנשים יכולים להישרף, זה כבר קרה.

אני אמרתי אתמול שהמקרים שאנחנו רואים כאן הם גם של הצתה בשגגה או ברשלנות וגם הצתה בזדון. יש אלה ואלה ואנחנו רואים לצערי גם תופעה ברשתות החברתיות של עידוד דווקא של הצתה בזדון ולכן אנחנו מתייחסים לזה בתקיפות רבה משום שיש לנו עוד ימים ארוכים לפנינו. אינני יודע כמה ועם הרוחות הללו שנישאות באוויר תרתי משמע, אפשר להצית הרבה מאוד חורש והרבה מאוד אזורים במדינת ישראל. אנחנו נתייחס לכך בחומרה רבה.

מספר הבתים שנפגעו הוא עשרות, לא רבבות, לא אלפים ולא מאות ככל הנראה. אז קודם כל הם ישובו לבתיהם. עד אז נדאג כמובן לסייע להם, מי שרוצה ללכת לבית מלון, אכסניה כזו או אחרת אנחנו מכסים את זה. אנחנו צריכים לדעת, יהיה גם סידור מלא בעניין הזה ושנית גם נעזור למי שבתיהם נפגעו. צריך כאן אורך רוח. סה"כ מדינת ישראל מול גל כזה של שרפות - זה לא פשוט, זה בהרבה מאוד מוקדים והרבה מאוד יובש עם רוחות שנושאות את האש, את הלהבות לצמרות העצים וזה מדלג ממקום למקום, מול המצב הזה מדינת ישראל פעולת יפה מאוד אבל מול איתני הטבע זה קרב קשה. אז כל אזרח מבין שהוא בחזית משותפת, האזרחים עוזרים זה לזה והממשלה תעזור לאזרחים, לכולם.

אני חושב שחשוב להבין דבר אחד, עד שלא קיבלו אישור לחזור, לא לחזור. משום שהמשטרה אכן עושה פעולות כדי להגן נגד ביזה אבל צריך להבין שאין שום דבר שמשתווה לאבדן חיים. אין שום דבר, שום רכוש, שום פריט שמשתווה למוות. ולכן הישמעו להוראות, איש לא מעוניין להחזיק אתכם, תושבי חיפה או תושבי ישראל שנאלצו לפנות את בתיהם, אנחנו עושים את זה על-מנת להבטיח את חייכם. הישמעו להוראות.

[צילום: לע"מ]
תאריך:  24/11/2016   |   עודכן:  24/11/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנחנו עומדים בפני טרור מציתים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמין
25/11/16 01:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מתאם הפעולות בשטחים מדבר במישרין עם התושבים מצרים בוחשת בשאלת יורשו של אבו מאזן אירן שוקעת בבוץ הסורי בעוד הכורדים מחזקים את מעמדם סכנה מפיגועים בחג המולד
24/11/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
בקרב פעילים של תנועת פתח יש זעם רב עקב כוונתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לשלב את שני בניו יאסר וטארק בהנהגת תנועת פתח במסגרת הוועידה השביעית של התנועה שאמורה להתכנס ברמאללה ב-29 בחודש. שמותיהם של השניים הוכללו כבר ברשימת הצירים שהוזמנו להשתתף בוועידת התנועה.
23/11/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
לאנשים רבים בישראל בחירתו של טראמפ "הייתה אורה", אך עוד לא הספיק הנשיא הנבחר לאסוף את מחשבותיו, וכבר בא שר הביטחון הישראלי לנדב לו רעיון: שיתוק הבנייה היהודית במרבית שטחי יהודה והשומרון. הסיטואציה היא מופרעת: מנהיג המשייך עצמו ל-'מחנה הלאומי' מנסה לטרפד מראש את הסיכוי למדיניות אמריקנית פרו-ישראלית, משווק לטראמפ את מצע מרצ!
22/11/2016  |  אליקים העצני  |   מאמרים
כדי להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני, יש לפעול לחיזוקה הכלכלי של ירדן, ולחיזוק קשריה עם האוכלוסייה בגדה המערבית. כך אומר (יום ב', 21.11.16) פרופ' הלל פריש ממרכז בס"א, ביום עיון שבוחן את ההשלכות על ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. לדבריו, טראמפ מייצג עבור ישראל הזדמנות שלא תחזור, לא רק ביחס לדעותיו אלא ביחסו לממסד. "כאשר מסתכלים על הנשיאים בשישים השנים האחרונות, אי-אפשר לחשוב על נשיא שמחויב כמה שפחות לממסד. טראמפ מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה, וצריך לאתגר אותו לחשוב כך, למען מימוש האינטרסים שלנו".
21/11/2016  |  אריאל י' לוין  |   חדשות
המדינה לא תחשוף פרטים על חפירות ארכיאולוגיות המבוצעות ביהודה ושומרון - קבע (יום ב', 21.11.16) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יגאל מרזל. הוא דחה את רוב עתירתם של הארגונים "יש דין" ו"עמק שווה".
21/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il