ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, דורש משר הפנים אברהם פורז למשוך תקנה שהתקין, לפיה מחוייבות הרשויות המקומיות להעניק הנחה בארנונה למבנים ריקים. במכתב ששלח לפורז טוען חולדאי, כי חוק ההסדרים אינו מסמיך את שר הפנים להתקין תקנות המחייבות את הרשות להעניק הנחה בארנונה.
חולדאי מביע במכתבו תמיהה על כך, שבעוד שפורז מתריע על סכנת התמוטטות כלכלית קרובה של רשויות מקומיות, הוא יוזם מהלך המעמיק את הגרעונות ברשויות המקומיות ובעיקר בחלשות שבהן.
"בשיחה שקיימנו", כותב חולדאי, "הבהרנו כי תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה)(תיקון), תשס"ד-2003, הדנות בהנחה בארנונה שתינתן למבנים ריקים, לוקות בחוסר סבירות קיצונית, משום שההנחה הקבועה בהן יש לה השלכה הרסנית על קופתן של הרשויות המקומיות. לגבי תל אביב-יפו בלבד, מדובר בהפחתת הכנסה העלולה לעלות מעל 300 מיליון ש"ח בשנה, וגם מספר זה אינו סופי".
חולדאי מצרף למכתבו חוות דעת של היועץ המשפטי של עיריית תל אביב, שהועברה לעיונו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, לפיה "חוק ההסדרים כלל אינו מסמיך להתקין תקנות הנחה בארנונה, אשר מטילות חובה על הרשות המקומית להעניק הנחה, להבדיל מתקנות הקובעות מסגרת וכללים למתן הנחה לפי שיקול דעתה של הרשות".
"יותר מכך", מוסיף חולדאי, "לא ניתן להבין את ההתעקשות על נושא עקרוני ובעייתי מעין זה נוכח הנתונים, המוכיחים התאוששות משמעותית בהתחלות הבניה במשק ומעמידים בסימן שאלה גדול את הצורך לעסוק דווקא בתקופה זו בעניין הנחות לנכסים ריקים.
כמו כן יש מקום לשאלה, כיצד עומד שר הפנים ומתריע על קריסתן הכלכלית של הרשויות המקומיות, ובה בשעה מתקין תקנות, היוצרות גרעונות בכל הרשויות ובמיוחד בחלשות מתוכן".
"על כן, אני מציע כי תמשוך את התקנות על-מנת לקיים דיון רציני ומעמיק במהלך שנת 2004 (כאשר תקציב הרשויות כבר סגור) לקראת שנת 2005", מסכם חולדאי.