|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ביקורת על שתיקה בעניין המסחר בת"א:

"השבת לא מעניינת את בנט"

דרעי דורש להחזיר לידיו סמכויות: "זה יהיה המשבר הגדול והמזעזע ביותר שידעה הקואליציה אי-פעם" סמוטריץ': "הקושי בהגנה על עמדת המדינה הנוכחית בבג"ץ נובע מחוסר הקוהרנטיות שלה"
06/01/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 34   |   תגובות
בנט. יצביע בעד פתיחת עסקים בשבת? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"גם חולדאי הודה שאסור לפתוח בשבת"
עידן יוסף
התאחדות הסוחרים אומרת כי אין בסמכות ועדת המנכ"לים והממשלה לאשר לעיריית ת"א את חוק העזר העירוני שיתיר לה פתיחת חנויות בשבת לנוכח חריגה מהסמכות בפקודת העיריות, ופלישה של העירייה להסדרים ראשוניים וכלל ארציים
לרשימה המלאה

הליכודניקים הישֵנים
ממפלגת השלטון נשמעות עד עתה רק התנגדות לסגירת המסחר התל אביבי בשבתות. ביטאו זאת ראש הקואליציה, שרים וחברי כנסת. למביט מן הצד נראה כאילו הסיעה מורכבת מחילוניים בלבד, שכן בחלק המסורתי-דתי בסיעה ישנים או ממלאים פיהם מים כדגים באקווריום. מעניין היה לשמוע מה חושבים בסוגיה זו חברי כנסת דתיים כמו ז'קי לוי, ציפי חוטובלי, יולי אדלשטיין, זאב אלקין, אברהם נגוסה, ירון מזוז, יהודה גליק, או מסורתיים כמו דוד אמסלם, מיקי זוהר, מירי רגב ואורן חזן (שזו ההזדמנות לאחל לו מזל טוב על אירוסיו). מדוע בכל הנושאים יש להם מה לומר, וכשזה מגיע לליבת האופי של מדינת ישראל הם נאלמים דום?
▪ עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא את המלצות ועדת המנכ"לים לעניין חוק העזר לתל אביב-יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות) לדיון בממשלה בישיבתה הקרובה. עם זאת, כלל אין ודאות שההכרעה תתקבל ביום ראשון או בפורום הממשלה בכלל.

בהעדר הכרעה בוועדת המנכ"לים שהוקמה לדון בנושא, יובאו שלוש חלופות לממשלה - אישור הצעת עיריית ת"א-יפו לפתיחת 160 חנויות בשבת, הצעה מרוככת לפתיחת 140 חנויות, או אי-אישור פתיחת החנויות, דבר שיחייב את העירייה לאכוף את החוק, הנוהג ביתר ערי ישראל.

שר הפנים, אריה דרעי, אומר כי העברת סמכות שר הפנים בנושא נעשתה בשל ניגוד עניינים בו היה שרוי קודמו סילבן שלום ומשהוסר ניגוד העניינים יש להחזיר לידיו את הסמכויות. בראיון לשבועון החרדי "משפחה" אמר דרעי: "אני כבר מצהיר ואומר: זה יהיה המשבר הגדול והמזעזע ביותר שידעה הקואליציה אי-פעם. הממשלה לא יודעת לאיזה בור מובילות אותנו מסקנות ועדת המנכ"לים בראשותו של אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה".

לאחר שראשי המפלגות החרדיות הודיעו כי לא יוכלו להיות שותפות להחלטה שיש בה משום חילול שבת, בבית היהודי נמתחת ביקורת פנימית על ראשי המפלגה - היו"ר השר נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על כך שאינם משמיעים עד דעתם בעניין, ודורשים מהם להביע עמדה תקיפה נגד מסחר בשבת. הביקורת מגיעה לא רק מצד המפלגות החרדיות, שמתפלאות כיצד בנט כראש מפלגה דתית סירב לחתום על המכתב בעניין שנשלח לראש הממשלה, אלא גם מבית, שם אומרים כי השבת אינה מעניינת אותו.

השר אורי אריאל אמר כי הוא מתנגד לכל שינוי בסטטוס-קוו ותומך בסגירת עסקים בשבת. לדבריו, הכל יודעים שאם יותר לפתוח בתי עסק בשבת בתל אביב זה יתפשט לכל הארץ. "זה כמו שאתה פותח דלת ומישהו מכניס את הרגל פנימה - בסוף הדלת תיפרץ". עוד אמר כי צריך שיום ראשון יהפוך ליום מנוחה נוסף. הוא ציין כי הוא מביע את עמדתו האישית, וכי סיעת הבית היהודי החלה לדון בנושא אך טרם סיימה. "אם יאשרו זו תהיה הפרה של ההסכם הקואליציוני, נתכנס ונחליט כיצד לפעול. לא הצטרפתי למכתב של ליצמן וגפני, הם עבדו לבד והביאו לי דבר אפוי. אני מסתדר לבד", דבריו.

גם המשנה לראש עיריית ירושלים, איש הבית היהודי דב קלמנוביץ', שיגר מכתב לשרים בנט ואריאל, בבקשה להתנגד להחלטת הממשלה הצפויה. "נושא השבת אמור להוות את הליבה האידיאולוגית, הערכית והמעשית של הציונות הדתית". כתב קלמנוביץ והוסיף: "המחנה הדתי-לאומי חייב להשמיע את קולו בנושא השבת לא פחות מעמונה. מסירותנו למדינה נובעת ממחויבותנו לתורה. בשונה מהציבור החרדי, אנו רואים במדינה אתחלתא דגאולה. "כמו שאנו נלחמים מכוח התורה על הארץ אנו חייבים להילחם על השבת. הרי השבת מצווה מרכזית בתורה!".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שלח מכתב לראש הממשלה, בו נכתב כי שמירת הסטטוס-קוו היא חלק מן ההסכם הקואליציוני עליו חתום הליכוד עם הסיעות הדתיות, ואמר שאי-קיום הסכמים קואליציוניים מצד שותפות הקואליציה יוביל בהכרח לאי-קיום הסכמים קואליציוניים מיתר השותפות.

סמוטריץ': ביחס לעתירה התלויה ועומדת בעניין בבג"ץ והשימוש בחשש מפני התערבותו כנימוק לצורך לאמץ את אחת מהמלצות ועדת המנכ"לים, לא אכחד ואומר כי לתחושתי יש לא פעם מי שנתלה באיום הבג"ץ. בכדי לתרץ פעולה או הימנעות מפעולה שאינה עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה ומדובר בפרקטיקה פסולה שאינה תואמת את עקרונות המשטר הדמוקרטי שלנו. בהקשר הנוכחי היא גם חסרת אחיזה במציאות, כדלקמן: הקושי בהגנה על עמדת המדינה הנוכחית בבג"ץ נובע מחוסר הקוהרנטיות שלה, כאשר מצד אחד המדינה מסרבת לאשר את חוק העזר שמבקש להסדיר את פעילותם של המרכולים ומן הצד השני היא נמנעת מלאכוף באופן אפקטיבי את החוק הקיים האוסר את פתיחת המרכולים. אין לי כל ספק כי אם המדינה תציג עמדה ברורה וקוהרנטית לפיה אין בכוונתה לפגוע בסטטוס-קוו המקובל בישראל זה עשרות שנים ולאשר את חוק העזר, וכפועל יוצא מכך בכוונתה לפעול לאכיפה שוויונית ונחרצת של החוק הקיים, בג"ץ יקבל את העמדה הזו ויאשר אותה".

ח"כ מרדכי יוגב חיזק את דבריו, ואמר: "זה ממש חלק מאחריותנו בבית היהודי, לחזק את חוסן המשפחה ולחזק את תודעת שמירת השבת בישראל". גם בארגון רבני צהר קראו לממשלה להתנגד להחלטה. לדברי הארגון, החלטה זו עלולה לשנות את צביונה היהודי של המדינה ואמרו כי החלטה להתיר פתיחת חנויות בשבת "תשנה את צביונה היהודי של המדינה באופן חד-צדדי, המועצה קוראת לממשלה לגבש הסכם כולל לעניין סוגיית השבת תוך הידברות בין מרכיבי החברה בישראל".

"נרדוף ח"כים מהליכוד ומכולנו"

השר אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי התעקשות מצד הדתיים על שמירת שבת בעסקים תוביל לממשלת לפיד שנייה.

ואילו בארגון החילוני הרדיקלי "ישראל חופשית" איימו כי ירדפו בשבתות אחרי חברי כנסת ושרים מהליכוד וממפלגת כולנו שיתנגדו לאישור פתיחת עסקים בשבת, וידאג לספר לציבור על הקניות שהם עושים בשבת והרגלי הבילוי שלהם, על נסיעותיהם ברכב פרטי, אירוח שלהם בבתי מלון המעסיקים יהודים, או טסים בחברה המעסיקה יהודים, או אם הם הולכים עם הילד ללונה פארק, שגם הוא, פועל בשבת ומה בדיוק הם עושים בשבת כשהם בחו״ל. לדבריהם, "סגירת הפיצוציות בתל אביב תוציא יותר אנשים לרחובות ממשפט אלאור אזריה".
הנדון: שמירת הסטטוס-קוו בעניין השבת במדינה היהודית / מכתב
הבהרה כי אישור בממשלה של ההצעה להחלטה לאמץ המלצה לאשר לעיריית תל אביב-יפו תיקון לחוק עזר עירוני פתיחת חנויות וסגירתן, המאפשר פתיחת חנויות בשבת.

תאריך:  06/01/2017   |   עודכן:  06/01/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורן חזן / Oren Hazan   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלאור אזריה   אלי גרונר / Eli Gruner   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים כץ / Haim Katz   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   כולנו   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניגוד עניינים   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"השבת לא מעניינת את בנט"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טיל אוילנשפיגל
6/01/17 15:39
2
רצון כביר בלב ...
8/01/17 11:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנו (יום ג', 3.1.17) במכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הביעו דרישה חד-משמעית שהממשלה כולה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה את האופציה השלישית בהצעה להחלטה שתוגש לישיבת הממשלה הקרובה, ותדחה את תיקון 2 לחוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב המתיר לפתוח מרכזי קניות ומסחר בשבת.
03/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראשי הסיעות החרדיות, השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) והשר אריה דרעי (ש"ס) דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהשר זאב אלקין, בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, להחזיר את הסמכויות בנושא פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת לידיו של שר הפנים אריה דרעי, כפי שהיה בעבר. ראש הממשלה מסרב, בין היתר מחשש שסגירת המרכולים תביא להתחזקות כוחה האלקטורלי של סיעת יש עתיד.
02/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקבינט המדיני ביטחוני דן (יום א', 1.1.17) בדרכים להשבת גופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול והאזרח המוחזק ברצועת עזה - אברה מנגיסטו.
01/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות החלטת ועדת הכספים ביום חמישי האחרון (22.12.16), לבטל באופן זמני את נוהל השקיפות, שיגרו (יום ב', 26.12.16) במכון הישראלי לדמוקרטיה ובסדנא לידע ציבורי, מכתב דחוף ליו"ר ועדת הכספים וליועץ המשפטי לכנסת בדרישה לעצור את המהלך. במכתב, עליו חתומים מושון זר אביב ואדם קריב, ראשי פרויקט "מפתח התקציב" בסדנא לידע ציבורי וד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, מנהלת המרכז למוסדות וערכים דמוקרטים במכון הישראלי לדמוקרטיה, טוענים הכותבים כי מדובר בהחלטה שערורייתית המנוגדת להצהרות המדינה בבג"ץ, לאינטרס הציבורי ולמחויבותיה של המדינה כלפי ארגון ה-OECD.
26/12/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
נוהג מקובל בעולם התעופה האזרחית מאפשר להעניק שם זיהוי למטוסי נוסעים. באל-על, למשל, נקראים המטוסים על שם ערים גדולות כמו תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע וגם לא נפקד שמן של ערים קטנות יותר כמו גבעתיים, רמת גן, אשקלון ואחרות. בצד השם חייבים המטוסים לשאת סימן זיהוי המצביע על המדינה שאליה משתייך כלי הטיס. הזיהוי הישראלי בא לידי ביטוי בסימן 4x. עכשיו, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד על דעתו שהמדינה תרכוש לשימושו בטיסות ברחבי העולם מטוס נוסעים סילוני שעלותו יותר מ-320 מיליון שקלים, מזה 180 מיליון שקלים בשנתיים הבאות, יהיה צורך להעניק גם למטוס החדש שם זיהוי.
26/12/2016  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il