ועדת המשנה לעניינים אזרחיים וביטחוניים ביו"ש קיימה (יום ג', 14.3.17) דיון מעקב נוסף בסוגיית הכבישים והמעברים ביו"ש. ישראל אפריאט, קמ"ט תחבורה במנהל האזרחי, ואיתן טי, מנהל תחום תקציבי פיתוח ב
משרד התחבורה, הציגו לוועדה את התוכנית התחבורתית המקיפה ליו"ש שאושרה ע"י שר התחבורה.
אפריאט אמר על התוכנית כי היא מנפצת שתי תקרות זכוכית שהיו קיימות לגבי יו"ש - האחת היא יציאה למגה-פרויקטים בחומש הקרוב, והשנייה היא יצירת מלאי תכנוני לעתיד, כאשר נערך הליך רחב של הסדרת תב"עות, שיאפשר את המיזמים העתידיים. טי סקר את הפרויקטים השונים, וביניהם, מעבר קלנדיה, כביש הטבעת המזרחית, כביש המנהרות ועוד, אך הדגיש כי בניגוד לגליל ולנגב, שם הועברו תקציבים על-פי החלטת ממשלה, הרי שכאן מדובר בתוכנית אסטרטגית של השר, שטרם הוקצו לה תקציבים מסודרים למימוש, ומה שמתבצע כבר עתה זה מתוך תקציבים שהמשרד הפנה בתוך עצמו.
אל"ם עופר הינדי, ראש מנהלת 'קשת צבעים' במשרד הביטחון: "ביו"ש סדר העדיפות לא נובע רק מתנועות בכביש ומעומסים, אלא גם מצרכים ביטחוניים, וחייבת להיות ראייה אינטגרטיבית. אם רוצים לשנות את המציאות ברמה המיידית, חייבים לקדם את השיקוע של קלנדיה ואת פתיחת הטבעת המזרחית בהקדם, כי הם יובילו לשיפור של 48% בעומס בכביש אדם--חיזמה לפי המחקרים של משרד התחבורה, ובתוך שנתיים נהיה במציאות אחרת".
יו"ר הוועדה, ח"כ מרדכי יוגב, סיכם את הדיון ואמר: "אני מצטט את מה שכתב משרד התחבורה בעצמו במצגת (ראו לעיל): כבישי יהודה ושומרון מאופיינים בתנועה ערה לכל אורך שעות היממה של כלי רכב ישראלים ופלשתינים. במקומות רבים, רמת התשתית אינה ברמה מספקת, דבר המביא לסיכון חיי אדם, לעומס רב בכניסות לירושלים ולרמת שירות נמוכה לנהגים".
"הפערים הם גדולים וברורים לכולם. יש להודות על ההתקדמות, אבל הוצגה תוכנית תחבורתית, ללא תוכנית עבודה. בלי תקציבים ובלי סדר עדיפויות ולוחות זמנים אי-אפשר להתייחס לזה כתוכנית עבודה לביצוע. אני דורש לראות תוכנית עבודה בדיון המעקב הבא שנקיים בעוד שלושה חודשים".