קבינט הדיור אישר (יום ב', 14.8.17) את המקטע הצפוני של הקו הירוק עבור הרכבת הקלה בגוש-דן. אורכו של המקטע יהיה כ-18.5 ק"מ והוא כולל 26 תחנות. המקטע הצפוני מהווה נדבך נוסף בקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב בפרט וקידום התחבורה הציבורית בכלל. עם אישור המקטע הצפוני, יושלם תכנון הקו הירוק הכולל גם את המקטעים- מרכזי ודרומי שכבר אושרו בות"ל.
הקו שאושר מתחלק לשני מקטעים - מקטע מרכזי והשלוחה להרצליה.
המקטע המרכזי שאורכו כ-10.5 ק"מ, מתחיל ברחוב ש"י עגנון בתל אביב ועובר דרך הרחובות לוי אשכול, איינשטיין, חיים לבנון ו
שלום רוזנפלד. בהמשכו חוצה המקטע את נתיבי איילון ומסילות
רכבת ישראל באמצעות גשר, עד לתחנת "הפארק", שתוקם על שדרות רוקח ומסתיים ברמת החייל.
השלוחה להרצליה, שאורכה כ-8 ק"מ, תלויה בתוכנית לפינוי נמל התעופה שדה דב. וכדי להבטיח את מימוש הקו, התוכנית קובעת שני תוואים ישימים לביצוע המתחילים בשדרות ש"י עגנון, כאשר התוואי הראשון ממשיך לאורך שדרות לוי אשכול והתוואי השני עובר בתחום שדה דב לאורך רחוב אבן גבירול. שני התוואים יתנו מענה לתרחישי פינוי שונים של שדה דב ובמידת הצורך יתפקדו כשתי שלוחות מקבילות. משם ממשיך המקטע לרחוב איינשטיין ומתפצל לשתי זרועות נפרדות וקבועות; בתוואי הממשיך את רחוב אבן גבירול, ועובר ממערב לרמת אביב החדשה, אזורי חן, הקאנטרי קלאב והשכונות החדשות המתוכננות של הרצליה עד הגבול הדרומי של אזור התעשיה של העיר (הרצליה פיתוח).
בנוסף, כוללת התוכנית הקמת מתחם תחזוקה (דיפו) שיתפרס על שטח של כ-20 דונם עבור השלוחה להרצליה של הקו, בקצה הצפוני שלה, מצפון-מערב למחלף המתוכנן של הרב-מכר בהרצליה.
הקו הירוק נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון וחולון בדרום. הקו מהווה מרכיב מרכזי וחשוב במימוש המדיניות לקידום מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב וחיבורו למארג קווי התחבורה הציבורית האחרים, יאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, הרצליה, רחוב אבן גבירול, אוניברסיטת תל אביב, חולון ואזור התעשיה בראשון לציון מערב.
בראש קבינט הדיור עומד שר האוצר
משה כחלון.