אלפיים טייסים חסרו לחיל-האוויר האמריקני, בסיומה של שנת הכספים (האמריקנית) 2017, והפער צפוי לגדול בתקופה הקרובה. מרבית העזיבה היא לחברות תעופה, שמשלמות הרבה יותר לטייסיהן, ומעניקות להם תנאי שירות משופרים.
"בקיץ האחרון חסרו לנו 1,500 טייסים, והמצב מחריף בינתיים". כך אמרה התר וילסון, שרת חיל-האוויר, בפנטגון, שדיווחה, כי לחיל יש כ-20 אלף טייסים. השרה וגנרל דיוויד ל' גולדפיין, מפקד החיל, שדיווחו יחד על המחסור בטייסים, לא פירטו אלו טייסים חסרים לחיל. וילסון הדגישה, כי כוננות החיל מושפעת לרעה מהמחסור בטייסים, ממחסור בחלפים ומהקיצוץ בשעות טיסה ובהקצאת תחמושת לאימונים.
חיל-האוויר פועל בכמה מישורים להתגבר על המחסור הגדל בטייסים. בין השאר, חתם הנשיא טראמפ לפני כחודש על הוראה נשיאותית 13223, שמאפשרת לגייס מחדש לצבא הסדיר אלף טייסים, שגילם עד 60 שנה. החיל הקים כוח משימה בפיקודו של בריגדיר-ג'נרל מייק קוֹשֶסקי לעניין הזה. בין השאר, ניתנים מענקים נכבדים לטייסים, שמאריכים את התחייבותם לשירות, והוגדלו תוספת הטיסה עד תקרה של כחצי מיליון דולר לטייסי קרב משך 13 שנות שירות. כמו-כן, מטופל כל טייס אישית על-מנת שיאריך את התחייבותו.
בינתיים, אמר מפקד חיל-האוויר, המחסור בטייסים אינו משפיע על הפעילות נגד דאעש. מכל מקום, הכשרת טייסים אורכת זמן רב, ודורשת השקעה ניכרת.