פורום מפעילות התחבורה הציבורית הפרטיות אומר כי "השבוע שמחכה לנו הוא רק קצה הקרחון בקטסטרופה הלאומית, שענף התחבורה הציבורית וכל אזרחי המדינה עומדים בפניה״.
בתגובה שמסר מנהל הפורום, יער אמיר, להשבתת הרכבות בקו חיפה-תל אביב השבוע, אמר כי ״סדר העדיפות של
משרד התחבורה מביא לכך, שחצי מדינה תושבת השבוע בעקבות אי-תנועת הרכבות והמשק יפסיד עשרות מיליונים. "במקום להשקיע בתחבורה הציבורית הזולה והנפוצה ביותר - אוטובוסים, תקציבי עתק מנותבים לכלי רכב פרטיים ולרכבות. עד שלא יוסדרו נתיבי העדפה לאוטובוסים, שיכללו אכיפה משמעותית; עד שלא תוגדל ההשקעה בתשתיות הנדרשות, ועד שלא יגויסו הנהגים החסרים - כולנו נמשיך 'לבלות' שעות ארוכות בפקקים".
רכבת ישראל סגרה (יום ב', 19.2.18) רת תחנת הרצליה ומקטע בית יהושע-ת"א מושבת עד למוצאי שבת ה-24.2.18 בשעה 24:00, לצורך עבודות תשתית נרחבות ויסודיות לשינוי תוואי המסילה באזור הרצליה. מבצע זה כולל שלוש משימות מרכזיות:
- ביטול מפגש כביש-מסילה בכפר שמריהו, המפגש הגדול והמשמעותי ביותר באזור השרון, שמהווה צוואר בקבוק למעבר כלי רכב ממזרח למערב באזור זה, ושהיה סגור בממוצע כ-6 שעות בכל יום. לצד ביטול שני מפגשי כביש מסילה נוספים המפרידים בין שטחים חקלאיים באזור. האחד בכפר שמריהו והשני ברשפון. ביטול שלושת מפגשי הכביש מסילה באזור כפר שמריהו - הוא שלב נוסף בתוכנית הרב-שנתית של רכבת ישראל לביטול מפגשים ובניית הפרדות מפלסיות במקומם, לצורך הגברת הבטיחות והקלה על הגודש בכבישים.
- השלמת התשתית המסילתית לחיבור הקו המהיר לירושלים, תוך הסטת תוואי הרכבת באזור הרצליה לציר המרכזי. ובכך גם לפנות את תוואי המסילה הקיים באזור זה לטובת הארכת נתיבי איילון (כביש 20) וחיבורו לכביש 531 החדש.
- הכנת התשתית לחיבור רכבת השרון (531) לרשת המסילות הארצית ולקו החוף.
בנוסף, המבצע יכין את תוואי המסילה באזור זה למיזם הכפלת מסילות החוף בין תל אביב לחיפה ובסופו תתבצע פעימת איתות רבעונית במקטע זה, לצורך בחינה בטיחותית של מערכות האיתות והתקשורת. במסגרת פעימת האיתות, בצאת השבת (24.2.18) ועד השעה 23:59, יורחבו עבודות התשתית, והרכבות מצפון תסיימנה/תחלנה את נסיעתן בתחנת חיפה בת גלים.
בנוסף, במוצאי שבת ה-24.2.18 ועד השעה 23:59 בתאריך זה, יורחבו עבודות התשתית למקטע חיפה בת גלים-תל אביב סבידור מרכז, והרכבות מצפון יפעלו מ/עד תחנת חיפה בת גלים.
לכן, תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות:
- תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ת"א מרכז/סבידור.
- תנועת הרכבות מצפון תופעל עד תחנת בית-יהושוע; לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ות"א. לבאים מחיפה לת"א מומלץ לתכנן נסיעה באוטובוס.
- רכבות הנוסעים בקו בית שמש - הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה עד לתחנת ת"א סבידור מרכז.
- תנועת הרכבות בקו רכבת הנגב, בין הוד השרון - ת"א - חולון - בת-ים - ראשל"צ מערב - יבנה מערב - אשדוד - אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע, בשני הכיוונים, תפעל כסדרה. השרות לתחנת ת"א האוניברסיטה יינתן ע"י קו זה.
- רכבות הלילה בקו נהריה-נתב"ג תופעלנה בתקופה זו, עד נתניה.
בצאת השבת, 24.2.18, ועד השעה 23:59, יורחבו עבודות התשתית למקטע חיפה בת גלים- תל אביב סבידור מרכז, והרכבות מצפון תסיימנה/תחלנה את נסיעתן בתחנת חיפה בת גלים.
תחבורה חלופית
יופעלו שירותי הסעות ייעודיים, בתדירות גבוהה וללא עלות, בין כל תחנות ת"א לתחנת בית יהושע, בשני הכיוונים.
בכל שעות היממה יופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום, מתחנת נתניה לנמל התעופה בן-גוריון, בשני הכיוונים. בשעות הלילה, תתווסף לשירות זה עצירה בתחנת תל אביב סבידור מרכז.
יתוגברו משמעותית האוטובוסים מהערים הבאות לתל אביב: חיפה, בנימינה, חדרה, נתניה.
יתוגברו צוותי השירות בתחנות הרלוונטיות, וכן יתווספו אליהם סדרנים אשר יציעו סיוע והכוונה לנוסעים.
יתוגבר מוקד שירות הלקוחות ויהיה זמין לאורך כל היממה.
תנועת הרכבות תחודש כסדרה על-פי לוחות הזמנים, ביום ראשון ה-24 לפברואר, החל בשעה 00:01.
לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שבתוקף במהלך סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, זכאים לפיצוי. הפיצוי יהיה הארכת תקופת כרטיס הנסיעה הקיים בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור.