רכבת ישראל משלימה בימים אלה שדרוג מקיף לתחנת תל אביב ההגנה, בעלות של מעל מיליון שקל.
תחנת ההגנה הפכה לאחת הגדולות והחשובות, ולכן גם מאוישת 24 שעות ביממה. ממוצע העולים והיורדים בה עומד כיום על מעל חצי מיליון (520 אלף) בחודש. ברבעון הראשון של 2018 עברו דרכה מעל מיליון וחצי נוסעים (עולים ויורדים), כ-12.5% מכלל הנסיעות ברשת המסילות הארצית. העלייה נובעת בין היתר כתוצאה מהפעלת רכבות הלילה לדרום הארץ, ומדרום הארץ לנתב"ג ולצפון הארץ. מספר הנוסעים צפוי לעלות עם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
במסגרת מיזם ההגנה, הוחלפה כל תאורת התחנה, בעזרת מתכנן תאורה, בעלות של מעל מיליון שקל. שדרוג התאורה נדרש גם בשל הפיכת התחנה לפעילה לאורך כל שעות הלילה. כ-700 גופי תאורת דיודה פולטת אור (LED) חדשים הותקנו באולמות הנוסעים וברציפים, וכן נמתחו כ-100 מטר פסי דיודה פולטת אור על הדרגנועים לרציפים.
חזית התחנה שודרגה ושופצה. אולם הנוסעים נצבע מחדש ונוספה בו פינת המתנה מעוצבת וצבעונית לשירות הנוסעים ובה מושבים וספות נוח. אמצעי הנגישות בתחנה שודרגו, ובשבועות הקרובים יוחלפו כל פסי הנגישות בה. השירותים הציבוריים בתחנה שודרגו, והותקנו בהם אמצעים חכמים לחיסכון באנרגיה ובמים. שלטי התחנה להכוונה ולמידע הוחלפו ושודרגו, וקופות התחנה שופצו.
עוד במסגרת שדרוג התחנה, מתבצע בימים אלה מיזם מורכב, תוך המשך פעילות שוטפת ברציף שעוברים בו עשרות אלפי נוסעים ביממה, להארכת רציף 3 בתחנה. זאת כחלק מההכנה להפעלת הקו המהיר לירושלים. בסיומו יוארך הרציף בכ-50 מטרים, מה שיאפשר הפעלת רכבות ארוכות יותר. צוות התחנה עובה במנהלי משמרת, בדיילים, בקופאים וביתר אנשי מינהלה. בתחנה חולפים תיירים רבים ולכן במסגרת שדרוגה הושם דגש גם במתן שירות בשפות שונות.
מחקר שביצעה רכבת ישראל מגלה כי כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על-מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות תל אביב, שבהן תעבורת נוסעים גבוהה במיוחד, בעיקר בשעות השיא - בבוקר ולפנות ערב. השיפורים הנוכחיים בתחנת ההגנה מצטרפים לחניכת מסוף חדש בתחנת תל אביב סבידור מרכז, בעלות של 31.8 מיליון שקל, ובמקביל להשלמת מסוף נוסף בתחנת השלום, בצדו הדרומי של גשר השלום, בעלות של 50 מיליון שקל, אשר יאפשר יציאה וכניסה מצד זה וחיבור עם תחנת תל אביב השלום בצדו השני.