חברת דואר ישראל מסכמת (יום ג', 21.8.18) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018: סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-452 מיליון שקל, גידול של 1.6% מול 445 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בחציון הראשון של השנה עלו הכנסות החברה והסתכמו ב-912 מיליון שקל מול 903 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד.
הגידול בהכנסות נובע ברובו מהמשך צמיחה בהכנסות מסחר מקוון, אשר פיצה על השחיקה בהכנסות מהדואר המסורתי, והירידה בהכנסות בנק הדואר מתקבולים ותשלומים. בחציון הראשון של השנה חלה עלייה של 33.7% בהכנסות מסחר מקוון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לצד המשך ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר.
הרווח הנקי ברבעון עמד על 8.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 0.9 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. בחציון הראשון של השנה עמד הרווח הנקי עמד על 38.1 מיליון שקל מול הפסד של 1.66 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי בחציון נבעה בעיקרה מהכנסות מסחר מקוון, מהכנסות מימון נמוכות וביטול הפרשות מס עודף . בנוסף בחציון הראשון של 2018 היו לחברה הכנסות ממכירת נכס בסך של כ-36 מיליון שקל.
הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-42 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד.
ה-EBITDA בחציון עמד על 100 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות), לעומת 73 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל "הגידול בהכנסות מתחום הסחר המקוון היה גבוה יותר בחציון הראשון של השנה מול הירידה בהכנסות מתחום הדואר המסורתי. גם בחציון הראשון של השנה המשכנו להשקיע במנועי הצמיחה של החברה עם דגש על תחומי הסחר המקוון ובנק הדואר, לצד פעילויות לשיפור השירות בתחום הדואר המסורתי. במסגרת היערכותנו להמשך הגידול בחבילות וכחלק משיפור השירות, פתחנו מאז תחילת השנה עשרות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ורשתות, המסתכמים כיום ליותר מ-500 נקודות. יחד עם יחידות הדואר אנו כיום גוף הריטייל הגדול בישראל עם למעלה מ-1,200 נקודות ברחבי הארץ, זאת בנוסף למערך של אלפי אוטומטים שפתחנו השנה בשיתוף חברת "פז".
בימים אלה יצאה החברה ב"קול קורא", המזמין רשתות שיווק ועסקים לפתוח יחידות דואר בתוך העסקים, במודל של חנות בתוך חנות, שיאפשר לחברה להמשיך ולהציע מגוון שירותים בפרישה רחבה.