2 מטוסי "סופה" F-16I המריאו אתמול מארה"ב ועושים את דרכם לישראל. ראשוני המטוסים ינחתו היום (יום ה') בבסיס חיל האוויר רמון. המטוסים המריאו בתצורה של שלושה מיכלי דלק, אחד על כל כנף ואחד על הגחון.
מטוס הסופה הינו מהמתקדמים בעולם. הוא נחשב למטוס בעל יכולות יוצאות דופן למגוון משימות מבצעיות, תוך התבססות על מערכות חימוש, בקרת אש ואוויוניקה מהטובות בעולם: טילי אויר אויר מסוג 'פיתון 5', פצצות מונחות לווין וטילים אחרים.
המטוס צוייד במיכלי דלק נוספים על גופו, ובמיכלים נתיקים ייחודיים המאריכים עוד יותר את "זרועו הארוכה" של צה"ל. אלה יאפשרו לו לפעול ביעילות, ללא צורך בתידלוק, גם בטווחים של 1000 ק"מ ומעלה.
מטוס הסופה יחליף בהדרגה את קודמיו, ויהפוך לראש החץ המבצעי-הגנתי של מדינת ישראל. יחד עם שני קודמיו-אחיו - F-16 ו-F-16D , ועם מטוס ה-F-15I החדיש, הוא יהיה חוד-החנית של צה"ל במאמץ לשמור על עליונות צה"ל באזור המזרח התיכון. על-פי ההערכות, מטוסי הסופה ישמשו את ישראל לפחות ב-20 השנים הבאות.
זה המטוס הראשון מתוך 102 מטוסים שהזמינה ישראל, בעסקה בהיקף של מיליארדי דולרים. יתר המטוסים יגיעו לישראל במרוצת חמש השנים הבאות. תהליך ההצטיידות יימשך עד שנת 2008.
עלות 102 המטוסים 4.5 מיליארד דולרים וזו העסקה הגדולה ביותר שבוצעה מאז ומעולם על-ידי חיל אוויר. נוסף לעלות זו, עומד חיל האוויר להשקיע מאות מיליוני דולרים נוספים במטוסים, בציוד מתוחכם ומתקדם שיענה על צרכי צה"ל.
מימון העסקה מתבצע מכספי הסיוע הביטחוני האמריקני, ולא מתקציב הביטחון השקלי. בתמורה לעסקה התחייבה לוקהיד מרטין לרכש גומלין של מאות מיליוני דולרים בישראל, שצפוי להשפיע באורח חיובי על המשק הישראלי.