טלטלה ב
רכבת ישראל: מנכ"ל הרכבת,
שחר איילון, צפוי להודיע בימים הקרובים על התפטרותו. זאת לאחר שיושב-ראש הרכבת,
דן הראל, זימן אותו אתמול לפגישה שבה הודיע לו על הכוונה לפטרו.
נראה כי איילון לא יפוטר אלא יודיע בהסכמה על כך שבכוונתו להתפטר. בגלי צה"ל דווח מפי גורמים במשרד התחבורה כי מנכ"ל חברת נתיבי ישראל,
ניסים פרץ, קיבל הצעה להתמנות לתפקיד מנכ"ל הרכבת.
מרכבת ישראל נמסר: "אתמול שוחח יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עם המנכ"ל בדבר סיום תפקידו. דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא".
היום שוחח שר התחבורה ישראל כ"ץ עם הראל על הסיבה לתקלות שאירעו ביומיים האחרונים בקו הרכבת החדש לירושלים, והלה הסביר לו את מהות התקלות שמטופלות. השיחה התקיימה לאחר שכ"ץ ביקש מהרכבת לברר האם ידם של העובדים בתקלות הרכבת בקו המהיר לירושלים. איילון ובכירים ברכבת וכן ועד העובדים דחו את דבריו של כ"ץ ואמרו כי אין זה נכון, וכ"ץ תיקן את דבריו וצייץ בטוויטר: "שמחתי להיווכח שאין לוועד העובדים ולעובדי הרכבת חלק בתקלות".
הרקע להחלטה לפטר את איילון הוא קירטוע במצב החברה - ברמת השירות וברווחים. מאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל לפני כשנתיים החלה ההידרדרות. הבוקר שאל
רזי ברקאי את איילון מדוע אינו מתפטר על-רקע התקלות והיחסים העכורים עם השר כ"ץ, ואיילון השיב: "ראיינת אותי כאיש משטרה, ראיינת אותי כנציב הכבאות, אתה מראיין אותי עכשיו כמנכ"ל הרכבת. שמעת אותי פעם בורח מעימות ובורח מקרב? אין מה לעשות, ככה אנחנו במדינה, ובמדינה אנחנו נעשה את הקו הזה יחד עם העובדים ויחד עם הנוסעים, ואנחנו ננצח".
לרכבת ישראל היה הפסד עתק של 287.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גורמים בענף התחבורה אומרים שקיים אצל שחר איילון קושי בקבלת החלטות, הוא לא למד כראוי את תחום הרכבות ומגלה חוסר בקירות בחומר. עוד הם טוענים כי קיים אצלו העדר תחזיות ביקוש ראויות וחוסר תעוזה בתחום הרכש.
בשנה האחרונה היו כשלים רבים ברכבת על בסיס יומיומי, ובעיקר בקו המהיר לירושלים, שרשם 33 סוגי תקלות שונות בשלושה חודשים.