|
|
מנכ"ל חלל תקשורת. שיחת ועידה
|
|
|
|
|
|
חלל תקשורת בוחנת אפשרות להאיץ הזמנת לווין שיחליף את לווין התקשורת עמוס 3. זאת, לנוכח הודעת חברת yes כי בעקבות העיכוב הצפוי בשיגור עמוס 8 היא מנצלת את זכות הסירוב שלה שלא לחכור מקטעים בלווין.
"מזה מספר חודשים אנו מנהלים משא-ומתן עם הממשלה והתעשיה האוירית לגבי שיתוף פעולה בלווין עמוס 8, לרבות בעניין התנאים המסחריים והמאפיינים הטכניים של הלווין. עשינו כברת דרך ארוכה במשא-ומתן. נוכח ההודעה של yes מאתמול, אנו בוחנים את ההשלכות על שיתוף הפעולה עם הממשלה ועל האצת התהליך לשיגור לווין מחליף לעמוס 3", הודיע דוד פולק (יום ג', 18.12.18) בשיחת ועידה שערך עם משקיעי החברה.
לדבריו, הלווין העתידי יהיה בטכנולוגיות חדשות מסוג 'לווין גמיש'. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת להפעיל לווין מרובה אלומות שבו ניתן לקבוע ולשנות את מיקום האלומות וצורתן, את התדרים ואת חלוקת ההספקים גם לאחר שהלווין נמצא במסלול מסביב לכדור-הארץ. "הלווינים הגמישים יאפשרו למפעיליהם, כמונו, להתאים את פעילותם לדרישות השוק המשתנות וללקוחות לאורך חיי הלווין. נשקול להאיץ את התהליכים להזמנת לווין חדשני להחלפת עמוס 3 לפני תום חייו המסחריים הצפוי בפברואר 2023", ציין.
פולק התייחס גם ללווין עמוס 17 המיוצר על-ידי חברת בואינג ואשר אמור לספק שירותי תקשורת ממוקדים באפריקה ואשר צפוי להיות משוגר ביוני 2019.
לדבריו, עיקר המכירות של שימוש בלווין תהיינה לאחר שיגורו. "מקובל בתעשיה שעיקר המכירות הן אחרי שיגור הלווין. יש לווינים בשמים, ולקוחות שמתבססים על הלווינים לא רואים סיבה להתבסס על לווין שעוד לא שוגר. אנחנו נמצאים במשא-ומתן בכמה מדינות ועם כמה לקוחות. הלווין הזה מעורר הרבה התעניינות ואנחנו רואים סיכוי גבוה להשגת עסקות", אמר. פולק השתמש בשיחה במונח מתחום הכדורגל וטען שיש הרבה מאוד "בעיטות למסגרת". "יהיו גולים אחרי השיגור. אולי גם יהיו לפני, כמו שלא היה צפוי 30 מיליון הדולרים שחתמנו. זו הייתה הפתעה לטובה וייתכנו עוד הפתעות לטובה.
אחד הלקוחות המרכזיים שצפוי להשתמש בלווין עמוס 17 הוא חברת פייסבוק המעונינת בהנגשת שירותי אינטרנט לאזורים מנותקי אינטרנט באפריקה. פולק כינה את פייסבוק "הלקוח הכי חשוב שהיה לנו בעבר". "זה יהיה סוג שירות אחר, של אינטרנט לאזורים הכפריים באפריקה. אני מאמין שבסופו של דבר, הלווין שלנו יספק אינטרנט לאזורים באפריקה באמצעות פייסבוק על-פי הסכמים של מפיצי פייסבוק באפריקה", ציין.
על-פי הערכת חלל תקשורת, בלווין עמוס 17 ישתמשו כמה לקוחות מסיביים והרבה מאוד לקוחות בינוניים וקטנים. היעד שהציבה לה החברה הוא מילוי של הלווין בתוך 5 שנים בשיעור של 70% מיכולת השימוש בלווין. "זאת התוכנית כדי לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו ומעבר לזה. אנחנו מעריכים שתוך חמש שנים נגיע לרמה הזאת. מתחילים לאט ולאט-לאט מצטברים הלקוחות.
יתרת המזומנים החופשיים של חלל תקשורת יסתכמו בסוף שנת 2018 לסך של כ-80 מיליון דולר, וכוללים סכום של כ-10 מיליון דולר שהתקבלו ברבעון הרביעי מהתעשיה האוירית בגין איחור בבניית הלווין עמוס 6. לחלל תקשורת גם 60 מיליון דולרים המופקדים בידי נאמן המיועדים לבניית הלווין עמוס 17, פיתוחו ושיגורו.