השילוב בין תביעות רבות כנגד פיראטיות בתחום המוסיקה מחד, ושירותים חוקיים להורדת מוסיקה בתשלום מאידך, הפכו את התעשייה החוקית להורדת מוסיקה לאחת הצומחות במהירות הרבה ביותר אי פעם בעולם הדיגיטלי, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'.
בפורסטר צופים גידול בקצב מהיר ביותר לתעשיית המוסיקה המקוונת, אשר תגיע בשנת 2008 לכשליש מכלל תעשיית המוסיקה בעולם. במקביל, צופה פורסטר התאוששות בשנים הקרובות בהכנסות חברות המוסיקה ממכירות קומפקט-דיסקים (CD). פורסטר צופה, כי שוק המוסיקה החוקית יגדל בהדרגה, בניגוד לחשש רבים כי מוסיקה פיראטית תפגע במכירות המוסיקה החוקית.
פורסטר מעריכה עוד, כי תעשיית הורדות המוסיקה החוקית הניבה הכנסות של 83 מיליון דולר בשנת 2003 בארה"ב לבדה, המהווים 0.8 אחוז מכלל הכנסות תעשיה זו בארה"ב, שהיקפה היה 10.7 מיליארד דולר. כבר בשנת 2004 ניתן יהיה לראות גידול חד בתחום המוסיקה המקוונת, אשר צפויה להניב הכנסות של למעלה מ-300 מיליון דולר. הצפי הוא, כי בשנת 2008, תניב המוסיקה המקוונת הכנסות של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר, מתוך 13.8 מיליארד בסך הכל בארה"ב.
חברת המחקר מסבירה, כי שוק הורדות המוסיקה בתשלום נחלק לשני פלחים. פלח השוק הראשון הוא הורדות של שירים בודדים, תוך תשלום עבור כל שיר בודד. בשנת 2003 היה נתח זה הקטן יותר, והניב הכנסות של 36 מיליון דולר, אולם הוא עתיד להפוך לפתח השוק הדומיננטי, ולתפוס כשני שליש ומעלה מתוך שוק הורדות המוסיקה.
פלח השוק השני הוא מנויים בתשלום גלובלי להורדת מוסיקה, אשר בשנת 2003 היה גדול יותר מקודמו, ותפס נתח של 47 מיליון דולר. גם פלח שוק זה יצמח בקצב מהיר ביותר, אך פורסטר מעריכה כי בשנים הבאות הוא יתפוס כשליש מההכנסות בשוק הורדות המוסיקה בתשלום, וכי הנתח הגדול יותר ילך להורדות אקראיות של שירים בודדים.
שירות ההורדות המוביל הוא iTunes של חברת אפל, אשר הכריזה לאחרונה כי סיפקה למעלה מ-30 מיליון הורדות שירים בתשלום. לפי פורסטר, נתח השוק של אפל עומד כיום על כ-70 אחוז מכלל הורדות השירים הבודדים בתשלום. יחד עם זאת, בפורסטר מציינים כי התחרות בשוק זה נמצאת בעיצומה, וחברות ענק רבות מתחרות על שוק אטרקטיבי זה, ובהן HP, סוני, נאפסטר הוותיקה, וכן עוד כחצי תריסר שירותים גדולים נוספים להורדת מוסיקה בתשלום.
שתי החברות המובילות בתחום מכירת מנויים להורדות מוסיקה הן שירות המוסיקה של אמריקה און-ליין, וכן חברת ריל-נטוורקס, כאשר לכל אחת מהן למעלה מ- 100,000 מנויים בתשלום. בפורסטר מציינים כי השירות של אפל מתנגד כיום למכירת מנויים, ומתמקד במכירת שירים בודדים, ומי שעתידה להרוויח מגישה זו בהמשך היא נאפסטר.
תופעה מעניינת שמציינת פורסטר היא, כי בשנתיים הקרובות תהיה התאוששות גם במכירות של קומפקט-דיסקים. החל משנת 2000 נמצאות מכירות הקומפקט-דיסקים בירידה מתמדת, ושנת 2004 תהיה השנה הראשונה בעשור הנוכחי, בה ניתן יהיה לראות גידול בתחום זה. פורסטר צופה גידול נוסף במכירות גם בשתי השנים הבאות, אולם בהמשך העשור והחל משנת 2007, יחלו מכירות הקומפקט-דיסקים לקטון שוב, וייתכן שאף בקצב מהיר למדי. את מכירות הדיסקים יתפסו, כאמור, מכירות של מוסיקה מקוונת, אשר יניבו מיליארדי דולרים מדי שנה.