חברת דואר ישראל סיכמה את שנת 2018 ברווח נקי של 17.5 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של 12.7 מיליון שקל אשתקד. עיקר הגידול ברווח הנקי נבע מהתייעלות ומצמצום שטחי נדל"ן, שנעשו כחלק מאסטרטגית החברה למימון פעילויות עתידיות ולשיפור השירות במהלך השנה.
סך ההכנסות של דואר ישראל גדל בשנת 2018 ועמד על כ-1.838 מיליארד שקל, לעומת כ-1.807 מיליארד שקל בשנת 2017.
מן הדואר נמסר כי בשנה החולפת היו כ-50 מיליון ביקורים של לקוחות בסניפי הדואר שפעלו בכ-1,200 יחידות ברחבי הארץ. הכנסות הדואר מיבוא מחו"ל צמחו בשנת 2018 ב-35% מול 2017, עדות למגמה הגוברת של הזמנת מוצרים באינטרנט מחו"ל.
מגמה זו משתקפת גם בכמות החבילות ובמשקלן הכולל. 65 מיליון חבילות במשקל 14,100 טון חולקו ב-2018, לעומת 61.3 מיליון חבילות במשקל 11,500 טון שחילקה חברת הדואר ב-2017.
מנכ"ל דואר ישראל,
דני גולדשטיין, אמר כי על-מנת לתמוך בגידול העצום בתחום הסחר הקמעונאי, הושקעו כ-150 מיליון שקל בטכנולוגיות ובמיחשוב, במרכז הסחר המקוון במודיעין, במערך התחבורה והלוגיסטיקה, בפיתוח מערכות CRM לשיפור השירות במוקד החברה, ברכישת מצלמות מתקדמות לסריקת החבילות במרכז המיון במודיעין, וברכישת מדפסות מתקדמות לדוורים.
"מהלכים אלו שיפרו משמעותית את תהליכי התפעול, המיון והמסירה, ואיפשרו לנו למסור השנה 65 מיליון חבילות, כמות כפולה מהיקף החבילות שמסרנו לפני ארבע שנים", אמר. עוד הוסיף כי בנק הדואר הוא כיום הרשת הפיננסית הגדולה בישראל, עם כ-700 יחידות ברחבי בארץ, יותר מכל הבנקים הגדולים יחד.
"במהלך 2018 המשכנו לפתח את שירותי בנק הדואר כשירותים משלימים לתחום הסחר, והתחלנו בתהליך הפיכת בנק הדואר לבנק מסחרי חברתי. בימים אלה אנו פועלים לקבלת רישיון אשראי להרחבת השירותים הפיננסיים שנוכל להציע ללקוחותינו, ולתמוך בעסקים קטנים ובינוניים. השילוב של מערך הסחר הצומח עם הפעילות הפיננסית התומכת יהווה מוקד צמיחה מהותי לעתיד. חשוב לציין את עובדי הדואר ואת ארגון העובדים, על היכולת להתאים את פעילותם לסביבה התחרותית המאתגרת בה אנו פועלים".