בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
תחנת כלא נפחא לצפון. תחנה עלומה [צילום: יאיר בן צבי]
|
|
|
|
תחנות אוטובוס בלי שם הוקמו בדרום
|
מאז הוחלפו בתחילת השנה תחנות האוטובוס בערבה ובמקומות אחרים בדרום, לא טרחו מפעילי התחבורה הציבורית לציין את מספרי הקווים החולפים בהן ● בעקבות התערבות News1 הובטח תיקון הבעיה
|
תחנות אוטובוס בדרום הארץ בהן עוברים קווי תחבורה ציבורית עומדות ללא שילוט כנדרש. נוסעים המגיעים לתחנות אלה אמורים לנחש או להעזר ביישומונים שיגלו להם באיזו תחנה הם נמצאים ואילו קווים אמורים לעבור בה. בתחילת השנה החליף משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, את תחנות האוטובוס הישנות בחדשות, התקינה עליהן שלטים (תמרור 505), אך מפעילי התחבורה הציבורית באזור לא טרחו עד עתה לוודא כי מדבקות עם מספרי הקווים החולפים באותן תחנות יודבקו על אותם שלטים, ומצב זה נמשך חודשים ארוכים. כך למשל, בתחנות באזור כלא נפחא, צומת באר אורה, צומת עין יהב, שדרות קק"ל/נחל חווה אין שילוט כנדרש. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית העבירה את הטיפול בנושא ל אגד. דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "אנו מודים לאתר News1 ולתושבי האזור על הערנות והסבת תשומת הלב לעניין. אגד עורך בקרה שוטפת אחרי תחנות אגד בכל רחבי הארץ (כ-11 אלף תחנות) וברגע שנמצא מפגע או חוסר בשילוט הנושא מטופל על ידינו מיד. כך גם ייעשה בתחנות המדוברות, וכבר בימים אלה אנשי התפעול והבינוי של אגד הפרוסים ברחבי הארץ יפעלו לעידכון ולריענון סימוני התחנות וקווי השרות המדווחים על ידכם, כמו גם סריקה נרחבת של יתר התחנות באזורים הדרומיים המרוחקים מלב היישוב. "חשוב לדעת, כי פעמים רבות עמדות שילוט נגנבות, עוברות השחתה, ולעיתים אפילו מוחלפות על-ידי הרשויות המקומיות ללא ידיעתנו. למרות כל אלה, ברגע שנדע לנו על כל תקלה בשילוט העניין מטופל מיד. בנוסף, גם אם ישנו חוסר בשילוט במקום מסוים, נהגי האוטובוס יודעים בדיוק היכן הם צריכים לעצור, והם ממשיכים לעבור ולעצור באותן התחנות כרגיל". מ חברת מטרופולין, שחלק מקוויה עוברים בתחנות אלה, נמסר: "ככל הנראה התמרורים המדוברים הוחלפו לאחרונה, ובימים הקרובים יותקנו עליהם מדבקות הקווים. יודגש כי באחריות כל חברה להתקין את מדבקות המידע בעבור קווי השירות שלה בלבד".
|
תאריך:
|
02/07/2019
|
|
|
עודכן:
|
02/07/2019
|
|
עידן יוסף
|
+שר התחבורה הורה על המשך פעילות אגד לתוך הלילה
|
00:14 03/07/19 | |
בתיאום עם משטרת התנועה נפתח מסוף ארלוזרוב. בהוראת שר התחבורה, אגד ימשיך להפעיל קווי נסיעות ככל שיידרש. סמוטריץ': "עוד מוקדם לסכם, אבל כבר בשלב הזה תודה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית ולעומד בראשה, אמיר אסרף, על ניהול האירוע התחבורתי המורכב הזה בהיבטי תחבורה ציבורית. תודה גם ל רכבת ישראל, לנהגים ולמפעילים השונים".
|
|
+רכבות יפעלו במהלך הלילה
|
00:09 03/07/19 | |
לפני זמן קצר יצאה רכבת מתל אביב (תחנת ההגנה) והיא תעבור דרך תחנות: בת ים יוספטל, בת ים קוממיות, ראשל״צ משה דיין,יבנה מערב, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע. רכבת כוננית מתל אביב תפעל בהתאם לביקוש ולהערכות מצב שיתבצעו בשטח. רכבות לילה סדירות מופעלות כל שעה עגולה, במהלך כל הלילה: תל אביב הגנה לנהריה, דרך תחנות הביניים: הרצליה, נתניה,חדרה,בינימינה,חיפה מרכז השמונה,מרכזית המפרץ,קרית מוצקין,נהריה. כן יוצאת רכבת מתל אביב (הגנה) לבאר שבע,דרך תחנות הביניים: בת ים יוספטל,רשל״צ משה דיין,יבנה מערב,אשדוד,אשקלון,שדרות,נתיבות,אופקים.
|
|
תחנות אוטובוס בלי שם הוקמו בדרום
|
|
שיבושים בקווי הלילה של חברת סופרבוס בעיר בית שמש לאחר שאיגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים הורה לנהגי החברה לא לעלות לקווים ללא מאבטח או מבקר. קווי הלילה מבית שמש כוללים את הקווים 115 לירושלים ו-211 לתל אביב.
|
|
|
הסכם קיבוצי חדש ב חברת מטרופולין. בעקבות ההסכם יגיע שכרם של הנהגים בחברה עד 46 שקל לשעה - הגבוה ביותר מקרב החברות הפרטיות בענף התחבורה הציבורית.
|
|
|
מיום שישי ה-12.7.19 תפעיל חברת מטרופולין את קווי השירות הבין-עירוניים ('קווי 500'), הנוסעים בין הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה לתל אביב וסביבותיה. מדובר בשמונה קווי שירות שהופעלו עד כה על-ידי קואופרטיב אגד - 504, 505, 553, 564, 567, 570 ו-575. מסלולי הקווים ולוחות הזמנים יישארו ללא שינוי ניכר, אולם החברה ממליצה לנוסעים להתעדכן מראש.
|
|
|
חברת דן מקבלת את הציון הגרוע ביותר מבין 16 חברות התחבורה הציבורית הפועלות כיום בשוק. כך עולה מדוח הבקרה השנתי שהכין אגף אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
|
|
|
היוזמה של ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, לתת לנוסעים לדרג את נהגי התחבורה הציבורית [ראו משמאל], נראית יפה כלפי חוץ, אך היא אינה יותר מפעולה שיווקית. פעולה שמנסה לשפר את התדמית של התחבורה הציבורית על-חשבון פגיעה בנהגים ובשירות, תוך שהיא מכסה לכסות על חולאי הענף במקום לתת לו פתרונות של ממש.
|
|
|
|