|
ירידה של 11.9% בהכנסות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל סיימה את המחצית הראשונה של 2020 ברווח נקי כ-14.6 מיליון שקל. ירידה של 3.9% ביחס לרווח נקי של כ-15.2 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד.
סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.116 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.267 מיליארדי שקלים בחציון המקביל אשתקד. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד תפעולי תזרימי (EBITDA) של כ-16.1 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח של כ-10.3 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. הרווח הכולל, שהושפע מרווח אקטוארי בגין תוכנית להטבה מוגדרת, עמד על כ-28.6 מיליון שקלים, ביחס לרווח של כ-5.4 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד.
ביצועי החברה במחצית הראשונה של השנה, ובכלל זה ההכנסות ממגזר הנוסעים ומספר הנסיעות שבוצעו, הושפעו משמעותית ממשבר הקורונה והשפעותיו על המשק. עם תחילתו של המשבר בחודש פברואר נרשמה ירידה חדה במספר הנסיעות, וכן דילול של קווי הנסיעה בחודש מרס עד כדי הפסקה מוחלטת בתאריך 26.3.20, בהנחיית הממשלה. תנועת הרכבות חודשה בהנחיית הממשלה ב-22.6.20 עם נתוני נסיעות נמוכים בהשוואה לרמתם לפני פרוץ המשבר.
על-רקע הפסקת תנועת רכבות הנוסעים, האיצה רכבת ישראל פרויקטים רבים בתחום התשתית, החישמול, שדרוגי תחנות, תחזוקת צי הנייד ועוד. האצה זו הביאה לחיסכון של כ-150 ימים של הפסקת שירות רכבות הנוסעים, והקדמה של לוחות זמני הפרויקטים השונים. כך למשל הושלמה תשתית החישמול בקו ירושלים יצחק נבון עד לתחנת ת"א סבידור מרכז, והפעלתו לנוסעים בחציון הנוכחי. כמו-כן הואצה הנחת תשתית החישמול לכיוון הרצליה והחל באופן אינטנסיבי חישמול הקו מאשקלון לתל אביב ולקשת השרון.
כמו-כן במהלך החציון שופצו ושוקמו עשרות תחנות מהמסד עד טפחות, ובוצעו בעשרות תחנות התאמות לצרכי נגישות, וכן בוצעו תהליכי תחזוקה עמוקים ברכבות ובמסילות המשפיעים כבר היום וימשיכו להשפיע בעתיד על טיב השירות והדיוק.