בצעד אכיפה תקדימי וחריג בהיקפו, משרד התקשורת הודיע (יום ד', 7.4.21) על כוונתו להטיל על חברת דואר ישראל עיצום כספי בסך כולל של 1,100,000 שקל.
זאת בתגובה להפרות חמורות שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה. בשנה האחרונה הציבור התמודד עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות באופן מקוון, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים וכד'), כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור.
לאחר תהליך בדיקה ייסודי החליט מינהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל, וזאת עקב הפרות שונות. ההפרה המרכזית: במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב-44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר. עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.
משרד התקשורת הציב לנגד עיניו את שיפור רמת שירותי הדואר ואיכותם לטובת הציבור, בפרט שהחברה נמצאת בעיצומו של הליך הפרטה. מינהל הדואר במשרד מבצע באופן שוטף פעולות פיקוח ואכיפה לאכיפת הוראות חוק הדואר, התקנות, הרישיונות וההיתרים. במסגרת זו, במידת הצורך, המשרד מטיל עיצומים כספיים על הפרות שונות. מנכ"ל משרד התקשורת לירן אבישר-בן-חורין, אמרה כי "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על-מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".