|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מבוכה ובלבול במשרד התחבורה

השרה רגב טפלה אשמת שווא על הרכבת

רכבת ישראל רכשה 330 קרונות חדישים בתקן האירופי בעסקת ענק, שיש רווח קל מהם לשפת הרציף שרת התחבורה האשימה את רכבת ישראל בהסתרת מידע כביכול, אך בפועל מי שאישר את הרכש - שיש בו היגיון לנוכח מצב התחנות בארץ - היה משרד התחבורה בעצמו
04/05/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 35   |   תגובות
פריקת רכבות חשמליות של סימנס [צילום: מתן זילברשטיין]
השרה מירי רגב והמנכ"ל עופר מלכה

במחשבה תחילה
ממלכתיות אינה מתכונותיה הבולטות של השרה מירי רגב. אולם כאשר לתכונה זו מצטרפת פזיזות, התוצאה עלולה לפגוע במערכת שבראשה היא עומדת. רגב מחליטה מהר, מהר מדי, ובמשטר של פחד כשמסביב שורה ארוכה של מינויים פוליטיים חוששים עובדי המשרד להשמיע את דעתם.
כאשר קמה מירי בבוקר וקראה בעיתון על חוסר ההתאמה בין גובה מפתן דלתות הרכבת לשפת הרציף התקוממה, ובצדק. היא עשתה את המתבקש ופנתה למנכ"ל. אבל במקום לבקש בירור שקט של העניין, הנחתה את המנכ"ל הצייתן שהקים מיד צוות בדיקה, לא פחות. במקום להיות המבוגר האחראי ולהיות גורם ממתן, ולפנות לראש אגף בכיר רכבות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בחר מלכה - כנראה בניסיון לרצות את השרה - ללכת בדרך הפתלתולה. בירור קצר מול ראש האגף האמור היה מעלה בפניו כי מדובר בהחלטה סבירה והגיונית שקיבלו קודמיו בתפקיד.
כאשר הפקידים הממשלתיים, אנשי המקצוע של משרד ממשלתי, שותקים בעל כורחם מול שרה שמכהנת זמן קצר בתפקיד באופן שאפילו לא מאפשר לה להתחיל להבין מה זו רכבת ומתנהלת כמו פיל בחנות חרסינה, הנפגע העיקרי מכך הוא הציבור.

שרת התחבורה מירי רגב האשימה את רכבת ישראל בהסתרת מידע מן המשרד בעניין רכש קרונות, ומינתה את מנכ"ל משרדה עופר מלכה לבדוק בתוך שבועיים כיצד התקבלה ההחלטה ומי קיבלו אותה.

רכבת ישראל רכשה 330 קרונות חדישים בעסקת ענק, שאמורים לשמש את הרכבת ב-20 השנים הבאות. הרכש, שנחתם בשנת 2014, התבצע בהיקף של כ-3.8 מיליארד שקלים, אך הקרונות שנרכשו נמוכים ב-20 ס"מ מרוב הרציפים הפעילים בתחנות.

המנכ"ל מלכה נזף בבכירי חברת רכבת ישראל וכתב "תמוה בעיניי מדוע מידע כה רגיש נעדר מהנהלת משרד התחבורה". אלא שמי שאישר את הרכש, ואף ידע את הפרטים בעניין היה לא אחר מאשר משרד התחבורה בכבודו ובעצמו, יחד עם משרד האוצר.

כאשר יצא המכרז בשנת 2016 היה ידוע שהקרונות המוזמנים יהיו נמוכים משפת הרציף. מדובר בקרונות חשמליים של חברת סימנס, שייכנסו לשירות בתוך ארבעה חודשים והם מותאמים לתקן האירופי. פער הגבהים ייצור לנוסעים מדרגה קלה בכניסה וביציאה. בעבר נפסלו עשרות רכבות בגלל גובה הרציפים, מה שיצר פתח להטיית מכרזים.

גובה כל רציפי התחנות בארץ הוא מ-960 מ"מ עד 1,020 מ"מ. כבר היום אין תקן ישראלי אחיד ברציפים, ויש מדרגה קלה לנוסעים. המעבר לתקן אירופי הוא טוב אפוא בנסיבות הקיימות.


כבר בנובמבר 2016 התריעו יועצי חברות הרכבות, אלכס לנגר ועמוס עוזני, בפני מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר קרן טרנר איל ובפני סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר לשעבר, אודי אדירי, כי נוסע עם כבודה לנתב"ג, לדוגמה, יידרש בעת הכניסה לעלות עם הכבודה במדרגות כדי להגיע למקום ההחסנה ולרדת במדרגות עם הכבודה בעת היציאה מהקרונוע.

"זה גורם לאי נוחות ולסרבול לעומת המצב הקיים היום, שבו משטח ההחסנה נמצא באותו מפלס שבה נמצאות דלתות הקרונות", כתבו. "כמו-כן, זה יגרור את הצורך בהארכת זמן העצירה בתחנה כדי לאפשר לנוסעים עם כבודה להיכנס או לצאת מדלתות הקרונועים".

השניים העירו כי נושא מיקומן של הדלתות בצי הקרונות הקיים היום וגובה הרציפים, נדון כבר בעבר, טרם הגעתם לישראל של קרונות הקומתיים הראשונים בשנת 2002: "כבר אז עמדו לדיון הנתונים השונים, והוחלט שלישראל מתאים הפתרון הקיים היום, אשר גרר אז את הגבהת הרציפים בכל התחנות כולל בתחנת בנייני האומה בירושלים, אשר הרציפים שם כבר גמורים".

מתגובת רכבת ישראל עולה כי אכן פעלה כנדרש, והאשמות השווא שמייחס לה משרד התחבורה אינן נכונות:, הרכבת פועלת בהתאם לתקן האירופי לרכבות TSI PRM, ובכלל זה תקן המגדיר מרחק וגובה מירביים בין הקרונות לרציפים.

"תקן זה ובכלל זה הבדלי הגבהים הרשומים בו אושרו על-ידי חברת הבקרה של משרד התחבורה, המאשרת בזמן אמת את כלל פעילות רכבת ישראל, ובכלל זה הצטיידות ברכבות.
 
"למרות שהקרונועים עומדים בתקנים המחייבים, ולמען מתן שירות מיטבי לכלל הנוסעים, כבר לפני מספר חודשים הנחה מנכ״ל הרכבת מיכאל מייקסנר, שנכנס לתפקידו כשלוש שנים לאחר הזמנת הרכבות, את אנשי המקצוע למצוא פתרונות טכניים לצמצום הפרשי הגובה ושיפור השירות וזאת על-אף עמידה בתקן האירופי.

"סוגיית גבהי הרציפים מעסיקה את מרבית חברות הרכבות בעולם, ובישראל סוגיה זו מתחדדת, שכן רכבת ישראל מפעילה כ-70 תחנות אשר נבנו בעשורים שונים ובגבהים שונים, חלקן עוד בתקופת המנדט הבריטי. בנוסף, בשל שנים של תקצוב חסר שהביאו למחסור בצי נייד, מופעלים היום סוגי רכבות רבות, חלקן מיושנות, על-מנת לעמוד בביקוש הגובר לשירות רכבתי".

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
עידן יוסף
+נסתובבה כל היום עד אשר נמצא מקום
09:11 05/05/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+מכתב גלוי לנפתלי איילת עמיחי ומתן
08:19 05/05/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
מתברר והולך לדאבון הלב שצוק העתים הפוליטי מאיים לסחוף אתכם לכיוון בו אי-אפשר יהיה לקיים את המטרה עבורה נכנסתם כולכם לפוליטיקה
(שקד ובנט. מחוייבות לעם ישראל [צילום: בן דורי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השרה רגב טפלה אשמת שווא על הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 35
עוקביי היקרים, מזהיר מראש כי הנושא מורכב, אני מניח שזה פוסט ראשון בסדרה. מבקש לקרוא את הדברים בכל תשומת הלב ושיקול הדעת.
03/05/2021  |  עמית הלוי  |   יומני בלוגרים
שר המשפטים בני גנץ פנה (יום א', 2.5.21) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית באשר להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בידי ממשלת מעבר.
02/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הבהיר כי לא ישתף פעולה פוליטית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
02/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
איילת היקרה,
02/05/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
ומיהו הנחתום המעיד על עיסתו? תשאלו את גנץ ולקינוח לכל הגנצים, הבנטים, הלפידים (לא של לג בעומר) והמיכאלים למיניהם - קבלו תזכורת מחז"ל לפני כ-2500 שנה!
29/04/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il