|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: יעקב כהן]
הרבנות במפגן כוח חוצה פלגים:

"אין לסמוך על כשרות השר כהנא"

מאות רבנים בכינוס חרום בירושלים דוחים את הרפורמות שמציע השר לשירותי דת הרב הראשי לאו: "אנשים שהכשילו את חיזוק הכשרות הם מוחאים כפיים לרפורמה" הרב שמואל אליהו: "כמו שאסור לרופא לשמוע לפקיד פוליטי איך לנתח ואיזו תרופה לתת, נאמר בצורה ברורה לממשלה: לא נשתף אתכם פעולה. איש לא יתן יד למהלך שנעשה ללא הרבנים הראשיים"
11/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
הודעת רבני ישראל
החלטות הכינוס – ג' אלול תשפ"א
1. רבני ודייני ישראל מצטרפים לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל הדוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל, ה׳תוכנית׳ שאושרה בממשלה לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל אדם להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות.

זהו חלק ממגמה כללית של פגיעה בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובגיור שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל וחיסול המוסד הרבני בישראל.

מדובר בהחלטה שנתקבלה במחטף, אגב חוק ההסדרים ללא תיאום והיוועצות עם הגורמים המוסמכים לכך על-פי חוק – הרבנות הראשית, רבנים מקומיים, והמועצות הדתיות ותוך התעלמות מדוחות וועדות של הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת שעסקו בעניין.

רבני ישראל מודיעים כי יורו לשומעי לקחם שלא לסמוך על כשרות שתינתן לפי תוכנית זו, שיש בה מכשול לרבים.

רבני ישראל קוראים לממשלת ישראל לבטל את החלטתה המסוכנת שמשמעותה היא החרבת מערכת הכשרות, במדינת ישראל מדינתו היחידה של העם היהודי ראוי שתהיה מערכת כשרות ציבורית ומתפקדת.

2. כמו"כ, החליטו רבני ודייני ישראל כי הגיור אינו יכול להיעשות מתוך אינטרס אזרחי, חברתי או תרבותי, אלא אך ורק מתוך רצון כן להיות חלק מעם ישראל ומתורתו עם קבלת עול תורה ומצוות. מאז היותו לעם קיומו של עם ישראל הוא בשמירה על מעמדו המיוחד. בזכות מחיצה זו, זכינו להגיע עד הלום. מי שרואה בגיור המוני של אינם יהודים כמשימה "גאולתית" או "לאומית" ומטרתו מניעת התבוללות ע"י גיורים שאינם ע"פ ההלכה, משיג את היפך המטרה, ומחדיר לעם ישראל אינם יהודים במסווה של גיור.

לא עומדת בפנינו רק השאלה האם הגיור הוא גיור כהלכה או לא. השאלה היא האם עם ישראל יתקיים כעם יהודי או שיהיה צירוף של גויים רבים - זו מלחמת קיום.

רבני ודייני ישראל מתריעים על הכוונה לשנות את מסגרת הגיור בישראל ולהפריטה ולהוציאה מידי הרבנות הראשית. המציאות הזאת תביא בהכרח ליצירת קהילות נפרדות, ותיצור קרע בין חלקי העם. רישום הנישואין הוא ספר היוחסין של עם ישראל בארץ הקודש, והרבנים יעמדו איתן על משמר הכניסה לעם ישראל.

גיורים שיבוצעו שלא ע"י הרבנות הראשית לישראל לא יוכרו ע"י רבני ישראל.

מועצת הרבנות הראשית בראשות הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף, התכנסה (יום ד', 11.8.21) בבית הארחה בית וגן בירושלים לישיבת חירום, שאליה הגיעו מאות רבנים מכל רחבי הארץ, לנוכח יוזמות השר מתן כהנא (ימינה) לרפורמה בכשרות, לרפורמה בגיור ולדברים נוספים שלדברי הרבנים "יפרצו את חומות הדת".

במפגן כוח, שנערך באחדות מלאה מקיר לקיר, הושמעה מחאה נוקבת תוך תמיכה רבנית רחבה בהחלטות מועצת הרבנות הראשית, בקריאה משותפת כי לא ישתפו פעולה, לא יתנו יד לרפורמות המוצעות ואף יורו לשומעי לקחם שלא לסמוך על תעודת כשרות שתינתן לפי תוכנית זו.

הרב ישראל צבי טאו, נשיא ישיבת 'הר המור', הביא מדבריו של הרב צבי יהודה הכהן קוק כשלחם כנגד ניסיונות להצר את צעדי הרבנות הראשית ואמר כי יש בזה חיוב של מסירות נפש. "אשרינו שיש לנו את הרבנים הראשיים. אם אין רבנות ראשית שפוסקת, אז הרפורמים נכנסים, יש חורבן. יש קשיים אבל האמת, דבר ה', זה מה שינצח".

הרב הראשי דוד לאו ציטט מפירוש רש"י לפרשה לפיו "כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים להחיות את ישראל ולהושיבם על אדמתם", הוא הביא הסבר שניתן לשאלה מדוע דווקא הדיינים, והסביר ש"כשיש איזה חטא שנעשה בדבר רשמי, ממוסד, זה חמור פי כמה וכמה כשיש טעות שורשית בעצם המינוי, כשיש הנחיה רשמית. המינוי הוא הצהרה, זה חמור".

הרב ציין כי בעבר יזם הצעה לחיזוק הכשרות באמצעות כך שהחוק יקבע שכל הרבנים המקומיים יפעלו "כפוף לנהלי הכשרות", ואמר: "מי שהכשיל את זה היו אנשים שכביכול נושאים תואר רב ושכנעו את הח"כים להתנגד כדי שלא לחזק את הרבנות הראשית והם אותם שעכשיו מוחאים כפיים לרפורמה הזו. גם בעניין הגיור, מערך הגיור עושה מאמץ על במסגרת כללי ההלכה, מתוך יראת שמים, להקל כמה שאפשר. אתם יודעים איפה אני רוצה שרבני ערים יצטרפו? בנושא של משפחות מלוות, לפני הגיור ואחרי הגיור. אם באמת אכפת לך הגיור וההתבוללות, בא ותתגייס ותעזור לנו לחזק את הגרים, בעיר שלך, זו הפעולה האמיתית.

"אנחנו נמצאים ביום ג' אלול, יום פטירת מייסד הרבנות הראשית, שהדגיש כי חיי האומה מתחילים ביסוד הגדול הזה. אני מתפלל שהמאה שנים שצויינו השנה ימשיכו לעוד שנים רבות, ונזכה לקדש שם שמיים בכל מעשינו, לעשות את הישר והטוב בעיני אלוקים ואדם ולהעביר את שרשרת הדורות הלאה, ולשמר את התורה בטהרתה".

יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, אמר כי המאבק יצליח "אם אנחנו נתמיד במה שקורה כרגע, שזה לא יהיה דבר חד-פעמי וכל אחד הולך לדרכו, אלא שכולנו נמשיך באחדות הזו עד שבעזרת השם הגזירות הללו יתבטלו כולן".

יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית שהנחה את הכינוס, פתח בהעלאת זכרו של הראי"ה קוק, שהיום יום אזכרתו, והביא מדבריו כיצד לחם על חיזוק הרבנות. הרב יעקב אריאל מרא דאתרא רמת גן הוסיף: "הרבנות הראשית היא הסמכות האחת והיחידה וכולם צריכים להתאחד סביבה. זו צוואתו של מייסד הרבנות הראשית הראי"ה קוק, וכולנו צריכים לחזק את הרבנות הראשית שהיא המוסד העליון בכל נושאי הדת".

רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין, ראב"ד בד"ץ KF לונדון, אמר: "זה לא מאבק רק של ארץ ישראל, זה מאבק עולמי, יש לזה השלכות בכל העולם. אם חס ושלום, יצליחו השונאים שלנו, אז כל הרמה של הכשרות בכל העולם מדרדרת. אנחנו רבני חוץ לארץ מחזקים את ידכם, ומתפללים שתצליחו במאבק לשמירה על הרבנות והכשרות. אף פעם לא הייתה סכנה כמו עכשיו".

רבה של אשדוד יוסף שיינין: "אנחנו עומדים על משמר טהרת שלחן ישראל. מי שנכשל חלילה במאכלות אסורות נטמטם לבו. האם חלילה רוצים לטמטם ליבם של ישראל? אוי לנו. אנחנו התאספנו לחזק את ידיהם של הרבנים הראשיים, של מועצת הרבנות הראשית, לעמוד על המשמר שלא יהיו שינויים. אני עומד כאן כפה של אלפי משגיחים בארץ, שעלולים להיות רעבים לפת לחם. הם בקושי מביאים פת לילדיהם, וגם את המעט הזה הם עלולים להפסיד. התבקשתי על-ידי ארגון המשגיחים גם להרים את קולם בכינוס החשוב הזה".

רבה של צפת שמואל אליהו: "אנחנו כבר רואים שרים בממשלה שמדברים על הוצאת רישום הנישואין מידי הרבנות, כל שלושה יקבעו מה גט, מי עגונה ומי לא, כל שלושה יקבעו מה נקרא גיור. אנחנו אומרים להם בתוקף: לא ניתן לכם יד, כל הרבנים לא ישתפו אתכם פעולה. אתה בא לעקור את הכל ברגע אחד? מתוקף מה? מתוקף היותך איש פוליטי? אנחנו הגוף המקצועי במובן הזה, ואנחנו אומרים לך במפורש: טעות בידך. כמו שאסור לרופא לשמוע לפקיד פוליטי איך לנתח ואיזו תרופה לתת, כך אנחנו כאן כדי לומר בצורה ברורה לממשלה: לא נשתף אתכם פעולה. איש לא יתן יד למהלך שנעשה ללא הרבנים הראשיים. לא יאומן כמה הפקרות וחוסר אחריות יש בתוכנית הזו".

הרב יוסף אפרתי, ראש ביהמ"ד להלכה בהתיישבות, הביא את דבר גדולי ישראל. "הגאון ר' חיים קניבסקי מסר 'חדש אסור מן התורה וצריך להיאבק'. הגאון ר' גרשון אדלשטיין ביקש למסור: 'הדבר פשוט שזכות הקיום של עם ישראל זו שמירת התורה, שמירת הכשרות והגיור'. צריך להבין, הבא לקעקע את זה מקעקע את זכות הקיום של עם ישראל. זה כינוס שבא להתריע: אתם פוגעים בזכות הקיום של כלל ישראל, ועל זה אנחנו צריכים לזעוק היה לא תהיה. אנו אומרים לאותם טועים ומטעים ראו לבל תזכרו לדראון עולם בהרס התורה, חיזרו בכם מדרך זו, אל תתנו ידכם בקודשים להרוס את עם ישראל. זה מאבק על קיום התורה בארץ ישראל".

רבה של באר שבע יהודה דרעי: "אני כבר 22 שנה חבר במועצת הרבנות, מעולם הרבנות הראשית לא הייתה מאוחדת על-ידי כלל רבני ישראל, מכל העדות ומכל החוגים, כמו עכשיו. המפתח של כל עיקרי האמונה, של כל עיקרי היהדות זה בכשרות המאכלים. יש מי שלא מתבייש לומר 'מצווה לאהוב את הרפורמים', מה מצווה? לאוהב את מי שרוצה להרוס? כמה מיליוני יהודים הפסדנו בהתבוללות בגלל הרפורמים, אותם לאהוב?!".

רבה של פתח תקוה, מיכה הלוי: "רב בראש ובראשונה זו מסורת התורה, זו קדושת התורה, שעוברת דרכו כצינור לכל שדרות העם. רב זה לא סתם תואר של מישהו שעבר מבחנים. הראי"ה קוק כתב 'הרבנות היא לא פקידות של כשרות'. צריך להביע מחאה על כבוד התורה. איך אפשר לומר על מרן הראשון לציון שכולו ספר תורה חי, המונים הולכים לאור תורתו בילקוט יוסף, אפשר לומר חלילה עליו שכביכול יש פה ניגוד עניינים? קוראים לכל הפקידים הניחו לעולם הרבנות, אל תפגעו במסורת, תתנו לנו להמשיך לדאוג מתוך מסורת התורה לעולם הכשרות".

רבה של מעלה אדומים, יהושע כץ: "כל מה שמתרחש בחודשיים האחרונים זו שערורייה. במשך 70 שנה ועוד קודם לכן בנו כאן מערכת מסודרת של רבנות, והכל לתפארת. הכל נבנה נדבך על גבי נדבך, במסירות, שיפרו ותיקנו. הנה באה ממשלה חדשה, והחליטה להרוס עד היסוד את כל מה שבנו חכמים וצדיקים במסירות נפש במשך עשרות שנים. והם יבנו את הכל מחדש, לפי רוחם וטעמם וכמה שיותר מהר. בעקבתא דמשיחא חוצפה יסגא. יש כאן זלזול מוחלט, במה שנבנה במשך שנים רבות, בעמל רב, של אלפי אנשים".


רבה של ירוחם, יצחק שלו, הקריא את החלטות הכינוס [שאו משמאל], כשכל רבני ישראל מצטרפים להחלטות מועצת הרבנות הראשית.

את הכינוס חתם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית: "לא שייך שהממשלה והכנסת יתעלמו מכנס כזה היסטורי. אנחנו קוראים מכאן: חזרו בכם, עכשיו חודש אלול, תעשו תשובה. אם חלילה וחס תתקבל הרפורמה שלהם בגיור, נצטרך לדון בעניין פתיחת ספרי יוחסין. הם עושים פילוג בעם ישראל. דיברתי על כך עם עמיתי הרב לאו, שלא ניתן בשום פנים ואופן הכרה לגיור של רבני ערים. איך רוצים לבוא ולהכיר ברפורמים? כמה מיליוני יהודים איבדנו בגללם! באים ורוצים לתת להם הכרה בגיור, בכותל. אני קורא לממשלה, לכל הגופים שמעורבים בדבר, תחזרו בתשובה, אל תהרסו את היהדות בארץ ישראל".

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אין לסמוך על כשרות השר כהנא"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר שינוי התקנון שעבר במליאה, אישרה ועדת הכנסת פה אחד, בנוכחות חמישה מחברי הקואליציה, את הקמת הוועדות הקבועות הבאות ויושבי הראש שלהן:
11/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 11.8.21) את המלצת ועדת הכנסת לתיקון סעיף 100 לתקנון הכנסת, כך שתתאפשר הקמת ועדות נוספות. שניים תמכו בהמלצה ללא מתנגדים ונמנע אחד, לאחר שחברי האופוזיציה בחרו להחרים את ההצבעה.
11/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הבריאות הציג (יום ג', 10.8.21) בישיבה שהתקיימה בנושא מגפת הקורונה אצל ראש הממשלה, נפתלי בנט, תרחיש אימים לפיו בעוד כחודש מהיום יהיו בארץ 4,800 מאושפזים בעקבות הקורונה, מתוכם 2,400 חולים במצב קשה - כך פורסם (ד') לראשונה בחדשות 13. עוד הוצג לבנט בתרחיש כי בסוף אוגוסט יהיו בישראל 2,400 מאושפזים עקב הקורונה, מתוכם 1,200 במצב קשה.
11/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
במלאת 86 שנים לפטירת הרב אברהם יצחק קוק, ערך בית הרב קוק את רוב תיעודי הווידאו הנדירים של רבה של ארץ ישראל במגוון אירועים בחייו וכן את מסע הלוויתו, שבו השתתף רוב היישוב העברי בארץ באותה תקופה.
11/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלב הנחת המסילות בפרויקט רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים נפתח (יום ד', 11.8.21) במעמד ראש עיריית ירושלים, משה ליאון.
11/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il