|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים
בנט בישיבת ממשלה. טורקיה וארה"ב - ייכנסו לרשימה [צילום: אמיל סלמאן/פלאש 90]
ארה"ב וגרמניה בדרך לרשימת המדינות האדומות

בנט: "ההגנה הקולקטיבית שהמדינה נותנת - לא מספיקה"

ציין: "יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל" הוועדה לסיווג מדינות המליצה על הכרזת איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, ומדינות נוספות כאדומות ועדת החוקה אישרה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות
19/12/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

"קנינו למדינת ישראל זמן יקר, לפחות שלושה שבועות עיכבנו את האומיקרון. הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל" - כך אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה.

בנט הוסיף: "הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, צריך להבין – ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו, למשפחתו ולילדיו. אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את הילד שלו. לכם זה לא יעזור הרבה. הגל מגיע. כל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן בשלושה חיסונים ושילדיו מחוסנים".

בתוך כך המליצה הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות לממשלה להכריז על איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה כמדינות אדומות. ההחלטה נדונה היום בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים (במשאל טלפוני), עם השלמת ניסוח התקנות. לאחר מכן, יוכרו המדינות כאדומות החל מיום 22.12.2021 בחצות (בלילה שבין שלישי לרביעי), כפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

קודם לכן אישרה ועדת החוקה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה. הוספת מדינות אלו תיכנס לתוקף ב-20.12.21. ראש מטה שירותי בריאות הציבור, אילנה גנס, דיווחה בדיון בוועדת חוקה כי על טיסה אחת מארה"ב אותרו 17 נוסעים מאומתים לקורונה, רובם מרוצפים או חשודים לאומיקרון. עוד אמרה כי "14 מתוך 46 מאומתי אומיקרון הגיעו מאיחוד האמירויות. בבריטניה חצו את ה-30%, מעל 10K מאומתים ביום לאומיקרון. בריטניה עושה המון בדיקות ומרצפת את כל המקרים החיוביים. גם באירלנד מעל 10%."

בהמשך צפויה הממשלה לאשר את הרחבת רשימת המדינות האדומות, ובין היתר תכלול גם כולל ארה"ב וקנדה. כמו-כן צפוי הידוק של ההגבלות בקניונים ובאזורי מסחר סגורים. יוחל באופן מידי תו סגול מהודק, על-פי יחס תפוסה של אדם אחד לכל 15 מ"ר ותתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות. נכון להיום עומד מקדם ההדבקה על 1.11. 81 חולים מוגדרים במצב קשה, 39 מהם מונשמים.

במהלך השבת אובחנו בישראל יותר מ-1,100 מאומתים לקורונה, ומספר המאומתים לווריאנט החדש ממשיך לעלות. במשרד הבריאות מציינים כי קצב הכפלה של החולים עומד על 36-72 שעות, ומעדכנים כי קיימת עליה מהירה בהיקפי תחלואה נכנסת מחו"ל בדגש על ווריאנט. במצגת בנושא "עידכון תקנות הגבלות היציאה", לקראת ישיבת ועדת חוקה הבהיר משרד הבריאות כי קיימת הצדקה אפידמיולוגית להמשך מאמץ לצמצם תחלואה נכנסת מחו"ל (הגבלות יציאה, בידוד מפוקח, מדיניות בדיקות הדוקה ועוד).

שיאי תחלואה בבריטניה; סגר נוקשה בהולנד

התפשטות זן האומיקרון באירופה: בריטניה רושמת זינוק חדש בנדבקי זן האומיקון במדינה. אתמול הודיעה סוכנות הבריאות הבריטית כי ביממה האחרונה נרשמה קפיצה של יותר מ-10,000 מקרים מאומתים של נגיף האומקירון. על-פי הנתונים, אובחנו 24,968 חיוביים לאומיקרון בבריטניה וונרשמה הכפלה במספר אשפוזי ילדים בני 0-4 ברחבי המדינה. הקבינט המומחים המייעץ לממשלת בריטניה מזהיר מפני אלפי מתים מדי יום, בעקבות זאת ראש הממשלה ג'ונסון שוקל צעדים חריפים. בלונדון הכריז אתמול ראש העיר סאדיק חאן על "אירוע משמעותי", שמשמעותו -העלאת רמת המוכנות והפעילות של בתי החולים ושירותי החירום.

בהולנד צפוי ראש הממשלה להודיע על סגר נוקשה מהחל מהיום ועד 14 בינואר. הסגר כולל מסעדות, ברים ובתי קפה, מוזאונים, תיאטראות, מרכזי קניות, גני שעשועים וכדומה. דנמרק מחמירה גם היא את ההגבלות והודיעה על סגירת מקומות ציבוריים בהם בתי קולנוע, תיאטראות, מוזאונים וגני שעשועים. באירלנד הוחלט על עוצר לילי בפאבים ובברים, לצד הגבלות התקהלות פנימית וחיצונית באירועים שונים. באיטליה נרשמה עליה חדה במס' הנדבקים, כ-28 אלפים ליממה. מספר הנפטרים בימים האחרונים עמד על 123. בצרפת דווח על 10% ריצופי אומיקרון לפחות, הממשלה הודיעה על ביטול מסיבות השנה החדשה.

באוסטריה שיצאה השבוע מסגר הכללי שאליו נכנסה לפני כשבועיים, יורשו להיכנס מעתה תיירים מחוסנים או מחלימים בלבד. חבישת מסיכות מסוג FFP2 בלבד הינה חובה בכל האזורים הציבוריים הסגורים.

בצ'כיה הממשלה הטילה הגבלות חדשות על לא-מחוסנים. נאסר עליהם להיכנס למסעדות, לבתי קולנוע ולבתי עסק אחרים. בנוסף, בהונגריה מחייבת המדינה את עובדי מערכת הבריאות לקבל זריקת בוסטר, וחלה חובת עטיית מסכות במקומות הסגורים.

גם ארה"ב הופכת בהדרגה למוקד הדבקה מרכזי של אומיקרון. ניו-יורק מדווחת על שיא תחלואה יומי מאז פרוץ המגיפה – מעל 21 אלפי מאומתים, הכפלה במס' הבדיקות החיוביות (כ-8%) תוך ימים בודדים. נכון להיום, ארגון הבריאות העולמי עדכן כי האומיקרון זוהה כבר ב-89 מדינות.

עדכון תקנות הגבלות היציאה - וריאנט האומיקרון / מצגת
תפוצת אומיקרון בעולם: בריטניה - 15-20% שכיחות לפי מקורות רשמיים; אירלנד -מעל 10% שכיחות לפי מקורות רשמיים; דנמרק כ-15% שכיחות לפי מקורות רשמיים; שבדיה, סביר שבעלת שכיחות הולכת וגוברת לאור הצמידות לדנמרק, פינלנד ונורבגיה (15 עמ')

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
מירב ארד
+לפיד התנגד למתווה התו הירוק של בנט
20:41 19/12/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי השר יאיר לפיד התנגד לתו הירוק בקניונים וראש הממשלה נפתלי בנט נאלץ להתקפל. בישיבת הממשלה תקף בנט את כניעתם של כמה שרי ממשלה לבעלי ההון שלחצו נגד החלת התו הירוק בקניונים, ואמר: "בלחץ של כמה טלפונים שרים נעלמו" (כאן חדשות).
+בנט: בעוד שלושה-ארבעה שבועות נראה זינוק בתחלואה
19:58 19/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים וקרא להורים לחסן את הילדים ("אל תותירו אותם חשופים")  ▪  הפציר במעסיקים הפרטיים לעבור לעבודה מהבית ("מזהה עייפות בציבור, חייבים לפעול בקור רוח")
(בנט. באומיקרון מתפשט מהר [צילום: מארק ישראל סלם/פול פלאש 90])
+יפעת שאשא-ביטון - נכס או נטל
17:16 19/12/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
האירועים החריגים במשרד החינוך, הניעו אותי לקרוא את קורות חייה של השרה, ולהיזכר גם באירועים שקרו אך בשנה-שנתיים האחרונות
(שאשא-ביטון. בעייתיתי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+מחשש לאומיקרון: הצבעות יחידניות, סיורים מבוטלים
16:38 19/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משכן הכנסת מצמצם את הפעילויות הציבוריות המתקיימות בו לנוכח החשש מהתפשטות זן אומיקרון והחשש מפגיעה בעבודה הפרלמנטרית  ▪  מנכ"ל הכנסת: אומיקורן אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן, רק פעילות ליבה פרלמנטרית תתקיים במשכן הכנסת
(ראש הממשלה בנט ביציע הציבור בעת שהיה בבידוד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+בישראל זוהו עד כה 175 מאומתים לוראיינט האומיקרון
15:49 19/12/21  |  מירב ארד
40 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון זוהו היום (יום א'). עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים: 113 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה; 31 מאומתים שהינם מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת; 17 בקהילה (3 ארועים) ו-14 בבדיקה.
+ארה"ב, גרמניה, מרוקו ומדינות נוספות יוגדרו כאדומות
14:14 19/12/21  |  מירב ארד
הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה היום (ראשון) לממשלה להכריז על איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה כמדינות אדומות. ההחלטה נדונה היום בישיבת הממשלה השבועית, ותובא בהמשך לאישור השרים, עם השלמת ניסוח התקנות. לאחר מכן, יוכרו המדינות כאדומות החל מיום 22/12/2021 בחצות, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
+מנכ"ל הכנסת הודיע על ביטול כל האירועים המתוכננים
12:00 19/12/21  |  מירב ארד
בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון של הקורונה בכנסת, הודיע מנכ"ל הכנסת כי בכוונת הכנסת לבטל את כל האירועים המתוכננים. בהתאם לכך, כנס החירום ״ארגוני השמאל הקיצוני והאיחוד האירופי כמחוללי אלימות בשטחי יהודה ושומרון״ שהיה אמור להתקיים מחר, נדחה למועד אחר שיפורסם בהמשך.
+תשעה ח"כים הונחו להיכנס לבידוד
09:40 19/12/21  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת גלעד קריב, מרב בן ארי, גדי יברקן, יום טוב כלפון, קטי שטרית, מוסי רז, משה טור פז, חמד עמאר ושמחה רוטמן הונחו להיכנס לבידוד מחשד שנחשפו לחולה קורונה החשוד כנשא של זן אומיקרון
(בין המבודדים - יו"ר ועדת חוקה של הכנסת, ח"כ קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט: "ההגנה הקולקטיבית שהמדינה נותנת - לא מספיקה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ראש הממשלה נפתלי בנט ביטל פגישה שנועדה להתקיים בתחילת השבוע (יום א', 19.12.21) עם עיתונאים ודיפלומטים זרים בגלל ״חשש הולך וגובר לגל חדש של קורונה בישראל״. האירוע בחסות לשכת העיתונות הממשלתית היה אמור להתקיים מחר ל-400 איש.
18/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
"רשות האוכלוסין יושבת בחיבוק ידיים ולא מנסה לסייע לאזרחים ישראלים, שנולדו להם תינוקות בחו"ל מהליך פונדקאות, שנהנו עד כה ממתווה מקל, שגובש בימי הקורונה, שתוקפו עומד לפוג", אמר מ"מ יו"ר ועדת הפנים, ח"כ איתן גינזבורג, בדיון שהתקיים השבוע (14.12.21) על הקשחת תנאי הכניסה לתינוקות אלה. "רשות האוכלוסין אומרת שצריך לקבל את אישור משרד המשפטים. ומשרד המשפטים אומר שהוא צריך לקבל פנייה מהם שיש לשנות. מדובר באזרחי ישראל שצריכים עזרה, ומבקשים הארכה. אנחנו רואים שמצב הקורונה והשלכותיה לא השתפרו בעולם. למה אנחנו רוצים להגיע? ליומיים לפני סוף הנוהל? ואז לפנות ליועמ"ש ברגע האחרון?"
18/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית משפט פדרלי לערעורים אישר (17.12.21) את הוראותיו של ממשל ביידן למאבק בקורונה במגזר הפרטי, וקרוב לוודאי שההכרעה תעבור לבית המשפט העליון. ההוראות אמורות להיכנס לתוקף ב-4.1.22, כאשר במקביל זן האומיקרון מתפשט במהירות ברחבי ארה"ב ומאיים להציף את בתי החולים.
18/12/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מספר מאומתי הקורונה בדרום אפריקה מוכת האומיקרון שנזקקו להתאשפז בבתי חולים צנח בשיעור של 91% בהשוואה לשיעורי האישפוז המקבילים בגל התחלואה השלישי שבו שלט זן הדלתא. כך הודיע (יום ו', 17.12.21) ג'ו פאהלה, שר הבריאות של דרום אפריקה.
17/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
המתווה המסתמן להידוק הגבלות הקורונה בקניונים צפוי לכלול חובת הצגת תו ירוק רק במתחמי האוכל המהיר בקניונים, ולא צפוי לכלול הגבלה על תנועת מי שאינם מחוסנים נגד קורונה בכל שטחי המסחר האחרים בקניון.
16/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מהיועמ"שית באמת שאין לי שום ציפיות, כי אכיפה בררנית היא נר לרגליה, אבל מדוע מנהיגי האופוזיציה לא יוצאים בתוקף נגד גולן וקוראים להעמידו לדין על הסתה להשתמטות בשעת מלחמה?
דן מרגלית
דן מרגלית
סיפרתי למורתי שהופיע ספר בשם "מסכת תהום" מאת ד"ר איל חיות-מן, שעוסק בביוגרפיה של אלישע, וספק אם גם אלפר ידעה מה הסתתר באישיותו לכל רבדיה
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il