|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ועדת הכספים אישרה:

תקנות לבחירת גוף שימנף את יזמות הטכנולוגיה בב"ש

הגוף שיבחר בהליך תחרותי ימומן ב-25 מיליון ש"ח ל-4 שנים וישקיע מיליוני שקלים נוספים מכיסו בדיון הוצג כי תוכנית דומה שכבר פועלת בחיפה, הצליחה בשליש הראשון של עבודתה להביא 40 חברות סטרטאפ לעיר
11/01/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח"כ קושניר. "לתת לקטר ההייטק עוד בוסט" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת הכספים אישרה את התקנות לעידוד מחקר פיתוח וחדשנות טכנולוגית בתעשיה (מתן העדפה אזורית) (תיקון מס' 2), התשפ"ב - 2021.

התקנות מקנות הטבה בגובה 25 מיליון ש"ח ל-4 שנים בהליך תחרותי לגוף שיפעל לקידום יזמות הטכנולוגיה בתחומי העיר באר שבע, הגדלת מספר חברות הזנק בעיר, בדגש על תחומי הפעילות שבהם קיימים עוגנים תעשייתיים שיכולים להיות מוקד משיכה לחברות: ICT, בריאות, תעשיה וקיימות.

במסגרת ההליך התחרותי יבחנו מספר פרמטרים שיתבקשו הגורמים המתחרים להציג, בין השאר: תכוניותיהם בתחומים שבמסגרת המיזם, יעדיהם - בין השאר בהגדלת כמות הסטרטאפים בעיר, הגדלת מספר היזמים הבדואים ותעסוקה שלהם. בנוסף אחד הפרמטרים הינו התקצוב שיעמידו כמימון משלים לצד תקצוב המדינה, שהמינימום הינו 5 מיליון ש"ח.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "יוזמה מאוד חשובה ומבורכת של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת המדע אורית פרק הכהן, כדי לפקח את הנגב, לתת לקטר ההייטק עוד בוסט, ובבאר שבע. כמובן צעד מבורך".

ברשות החדשנות הציגו כי ישנו רצון להגדיל את אחוז הסטרטאפים בעיר, ולהביא אליה גם חברות בינלאומיות, להבטיח לחברות שמגיעות לעיר עובדים עתידיים שניתן יהיה לגייס אותם.

לבקשת יו"ר הוועדה, ברשות הציגו ממצאי תוכנית דומה שהוקמה בחיפה בתחילת שנת 2020, וצוין כי היא נמצאת בשליש הדרך, נוכח עיכובי הקורונה.

אניה אלדן, סמנכ"ל רשות החדשנות: "הקבוצה שזכתה בנתה מרכז בשיתוף איתנו, שמושך חברות סטרטאפ לחיפה, מעל 40 חברות התחילו לעבוד בעיר - המרכז שמאפשר ל-20 חברות לשבת שם. התקיימו עשרות אירועים, השיקו תוכניות שונות, ומאיצים בתחומים שונים. התוכנית מביאה סטרטאפים לשבת בחיפה והקמת סטרטאפים חדשים. ישנה תוכנית בשיתוף בי"ח רמב"ם, ישנן תוכניות רבות בשיתוף יזמות ערבית. בכל הפעילויות אנחנו מעורבים. בחיפה הזכיין הביא מאצינג' של 15 מיליון ש"ח לצד 25 מיליון ש"ח של המדינה".

לעניין ב"ש הרחיבה אלדן כי: "אנחנו מאמינים שסטרטאפים כאלה שיקומו בתוך ב"ש, יוכלו להפוך לגורמי תעשיה משמעותיים בעיר ובנגב".

רוביק דנילוביץ, ראש עיריית ב"ש: "הדיון הוא חשוב והיסטורי, כל כך ציפינו לו. אני רוצה לעשות סדר - זה לא שייך לב"ש, זה שייך למדינת ישראל, לכל תושבות ותושבי הנגב. המדינה באה עם אמירה מאוד חשוב שהייטק וסטרטאפים זה לא רק בגוש-דן. ב"ש היא יצרנית המהנדסים והמהנדסות הכי גדולה בישראל, והגיע הזמן שהמדינה תנצל את העובדה הזו. יש חשיבה עמוקה מאחוריי הקמת רובע החדשנות הראשון בב"ש, ברדיוס מאוד קטן נוצר מכפיל כוח עם האוניברסיטה, ובי"ח סורקה, קריית התקשוב וגורמי הסייבר, כולם ידברו יחד. מעבירים גם את יחידות העלית של צה"ל לנגב. כל זה אמירה של המדינה, אמירה שהופכת את ב"ש למרכז בינ"ל".

ג'ולי קיט, תושבת ב"ש ופעילה חברתית: "שחברות ההייטק מגיעות לכאן אין להם עובדים ועובדות, זה מעגל שצריך לשבור אותו. ב"ש צריכה 200 חברות הייטק ולא 40-60, שמשקיעים מחו"ל ירצו להשקיע בה כסף. ההחלטה לא רק חשובה כלכלית ואסטרטגית, זה גם החלטה ציונית וערכית, זו הגשמת חזונו של בן-גוריון".
בתום הדברים אישרה הוועדה את התקנות.

בתום הדברים אישרה הוועדה את התקנות.

תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מירב ארד
+חשש מפני תגובות בין-תרופתיות לקנביס רפואי
01:12 12/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בקרב חולים שהיה להם רישיון לקנביס, השימוש באופיאטים ובמורפין ירד באופן סטטיסטי ב-40%  ▪  יו"ר האגודה לרפואה גריאטרית: "יש חוסר ידע וחוסר ביטחון בקרב רופאים רבים בהשפעת קנביס רפואי על המטופל"
הרוקח דוד פפו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+צה"ל פירק כיתות כוננות ללא רשות
00:41 12/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי ועדת החוץ והביטחון תובעים להקימן מחדש: "לא ייתכן שנסגרו כיתות כוננות ונאספו נשקים טרם סיום עבודת המטה וללא דיווח לוועדה"  ▪  המל"ל: לא נכון לערער על הקביעה המקצועית של צה"ל  ▪  ח"כ האוזר: הפרתם הנחיה מפורשת של הוועדה
(כלי הנשק נאספו [צילום: פלאש 90])
+בחודש הקרוב: צוות בין-משרדי לקבורה אזרחית
23:56 11/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע המשנה למנכ"ל המשרד לשירותי דת בדיון משותף לוועדת החוקה ולוועדה לשירותי הדת  ▪  קריב: "הציפייה שלנו שבכל מקום בו מוקמת חלקה אזרחית היא תופקד בידי עמותה העוסקת בקבורה אזרחית ולא בידי חברה קדישא; לא ייתכן שחברה אורתודוקסית תנהל בית עלמין אזרחי"  ▪  מלינובסקי: "לא נשלח מתים שלנו לקבורה בחו"ל, כמו הצעות הזויות שעלו בשם הדת"
(יוליה מלינובסקי וגלעד קריב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+קושניר: יש למסות מוצרי איוד, אך יש להטיל מס אמת
22:55 11/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים קיימה דיון ראשון בצווים להשוואת המיסוי על נוזל לסיגריות אלקטרוניות ועל סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות למיסוי על סיגריות וטבק לגלגול  ▪  משרד הבריאות הציג את נזקי הסיגריות האלקטרוניות וגרימתן לעישון בקרב צעירים  ▪ מנגד טענו נציגי החברות, למיסוי הגדול משמעותית מהמס על סיגריות ומוצרי טבק, שיביא להתמוטטותם הכלכלית  ▪  חברי הוועדה קראו למשרד הבריאות לבחון את המיסוי ולוודא כי זה אכן שווה למס על מוצרי עישון אחרים
נוזל מילוי לסיגריות אלקטרוניות
+מפקד המרחב: "2% מתושבי לוד פושעים מנוולים"
22:13 11/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש עירית לוד: רק כאשר חלילה ייהרג ילד יהודי בתל אביב המדינה תעצור מלכת ותכריז מלחמת חורמה בעבריינים ובעבירות הנשק והירי, עד אז, זה לא מעניין  ▪  יו"ר הוועדה לבט"פ: הרוב הגדול של התושבים הערבים בלוד מאסו בחיים בצל הסכנה. הם לא יוצאים מהבית מחשש להיפגע
ג'ידא רינאוי-זועבי ואבתיסאם מראענה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הנגיד: עלויות בידודי האומיקרון - 1.2 מיליארד שקל ל-10 ימים
21:52 11/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עם זאת ציין הפרופסור אמיר ירון כי נוכח ההערכות לגל יחסית קצר, בן מספר שבועות: "מדובר בשלב זה לא באירוע בסדר גודל מקרו כלכלי. בתרחיש כזה מומלץ להמשיך במנגנוני פיצוי נקודתיים, שממוקדים בענפים שנפגעים", לצד הערכות לתרחיש חרום
נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועדת הכספים [צילום ארכיון: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים אישרה: תקרת דמי הניהול שישלמו פנסיונרים בקרנות הפנסיה - 0.3%
15:10 11/01/22  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה (יום ג') את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (דמי ניהול) (תיקון), התשפ"ב - 2021. במסגרת התיקון נקבע כי תקרת דמי הניהול שישלמו פנסיונרים מקבלי קצבת זקנה בפוליסות ביטוח מנהלים וקרנות הפנסיה, שיתחילו לקבל קצבה לראשונה החל מ-1 בפברואר 2022, תרד ותעמוד על לא יותר מ-0.3%, במקום 0.5% עד לתיקון. האמור הוא גם במוטבים ושאירים של מקבלי הקצבה.
+תשלום זהה למבקשים מעמד בישראל
14:45 11/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נוסח התקנות שאושר קובע כי החל מה-1 בפברואר 2022, יושת תשלום אחיד על כולם - 940 ש"ח במועד הגשת הבקשה, ו-720 ש"ח במועד קבלת האשרה והרישיון.
(רשות האוכלוסין וההגירה [צילום: איתמר לוין])
+סמכויות המעצר של קציני ביקורת הגבולות יעוגנו בחקיקה ראשית
12:05 11/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר באותן סמכויות אשר ניתנות היום לבקרי הגבולות, לבצע עיכוב ואף מעצר של היוצאים או הנכנסים לארץ  ▪  כיום הסמכויות הן מתוקף צווים שמוציא השר לביטחון פנים, והם זמניים מטבעם
(ביקורת גבולות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקנות לבחירת גוף שימנף את יזמות הטכנולוגיה בב"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הפנים והגנת הסביבה, אישרה (יום ג', 11.1.22), פה אחד, את תקנות הכניסה לישראל (תיקון), התשפ"ב-2021. התקנות מסדירות את גובה תשלום האגרה על הליך מדורג שמכוחו מקבל בן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי או לתושב קבע, או ידוע בציבור של אחד מהם - מעמד בישראל, וקובעות תשלום זהה בתחילתו ובסופו של התהליך לכל המבקשים, בניגוד למה שהיה קבוע עד עתה.
11/01/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה, אישרה (יום ג', 11.1.22), ברוב קולות, לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 33), התש"ף-2020.
11/01/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 10.1.22) בצורך לארכה במכרזי מאגרים של רשות החשמל, לנוכח משבר אספקת הסחורות הגלובלי. הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת סמי אבו שחאדה ואלון טל, שהסבירו כי כדי לעמוד בלוחות הזמנים וביעדי הממשלה ליצור חשמל מאנרגיה מתחדשת נדרשת התחשבות של רשות החשמל בעיכובים בהגעת סחורות כתוצאה ממשבר הקורונה.
11/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות קיבלה את דיווח שר הבריאות על העישון בישראל. הדיווח נמסר בהתאם להוראות סעיף 2 לחוק חובת דיווח בדבר הנזקים הבריאותיים הנגרמים מעישון מוצרי טבק, התשס"א-2000. בדיון עלה כי בעוד שבשנה מתים 8,000 איש בישראל כתוצאה מהעישון, נושא האכיפה נופל בין הכסאות, וטרם מומשה החלטת הממשלה מ-2011 להקים יחידה למאבק בעישון.
11/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 10.1.22) את הצעת עידכון קבוצות המחיר לרכב, תקנות התעבורה ינואר 2022. האמור הוא בעידכון קבוצות המחיר לרכב בישראל, אשר מהן נגזרת אגרת הרישוי השנתית לרכב וכן הטבת שווי השימוש לצרכי מס הכנסה.
11/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il