|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פי 10 מבארה"ב

אחד מעשרת אלפים איש בנהריה חולה במזותליומה הנגרמת מאסבסט

העירייה מנהלת מגעים אינטנסיביים כדי להתחיל שלב ב' בפינוי האסבסט המחלה קשה ביותר ואצל מרבית החולים שחלו בה היא צצה שנים אחרי פעיל חברתי: רק בעוד 70 שנה נגמור את פינוי האסבסט בארץ המשרד להגנת הסביבה: הפיקוח היזום לא מספק וצריך לקבל חיזוק
03/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
מפגע אסבסט בנהריה [צילום: ארכיון News1]

ועדת המשנה לעניין השפעת הסביבה והאקלים על בריאות בראשות ח"כ אלון טל, קיימה (31.1.22) דיון על סכנת החשיפה לאסבסט. יו"ר הוועדה, ח"כ אלון טל, אמר כי "אסבסט הוא אחד החומרים המסוכנים ביותר בשימוש בני האדם. קצב הטיפול של הרשויות רחוק מלהיות מספק ובמקומות כמו נהריה, זה מפגע של ממש. אנו מתרשמים שמשרדי הממשלה אינם מקדישים את המשאבים הנחוצים ומדינת ישראל רחוקה מפתרונות. הוועדה תעשה כל שביכולתה כדי לקדם את השלב הבא בטיפול באסבסט ודורשת ממשרדי הממשלה להציג תוכנית למיפוי מפגעי האסבסט לטיפול בהם, ולמניעתם".

ח"כ טטיאנה מזרסקי: "יש חוק למניעת נפגעי אסבסט ואין אכיפה בנושא. עבדתי במרכזים רפואיים של קופת חולים לאומית בכרמיאל בגג עם אסבסט. ביקשתי שתיעשה ביקורת כל חצי שנה. הגיע איש בטיחות ונקבע שאם זה לא מתפורר אין סכנה לבריאות. עד עכשיו קופת החולים שוכנת שם ומעורר בי חששות האם יש שם סכנה למטופלים ולעובדים".

ח"כ עלי סלאלחה: "דוגמת הכפר שיח' דנון שמטמינה אסבסט, יש אני מאמין עוד מקומות - אני פונה ומבקש שאם יתברר שיש סכנה כלשהי, חובה לטפל במטמנה באופן מקצועי ולעשות הכל על-מנת לשמור על בריאות הציבור".

הד"ר אורי ויזל מבית החולים בילינסון אמר בדיון כי "המזותליומה שנקרית מהאסבט היא מחלה קשה ביותר ולמרבית החולים שנחשפו לאסבסט וחלו, זה קרה להם הרבה שנים אחרי שנחשפו ולכן הזיהוי המוקדם הוא מורכב. ההשפעה של אסבסט היא בעוד מחלות דוגמת מחלת ריאה גם לאנשים שלא עישנו. אבחון מוקדם לגבי זה יציל חיים. לצערנו גם בזה מרביתם החולים מתייצבים לטיפול בשלבים מאוחרים".

דב משה, פעיל חברתי שלוחם במצבורי האסבסט, אמר בדיון: "איתרתי עשרות מפגעי אסבסט לפחות 150 כאלו במשך 4 שנים, אבל במשרד להגנת הסביבה לא מתייחסים ולא מגיבים לי. יש 80 מיליון מ"ר של אסבסט. בתשובת המשרד יהיה פינוי של מעל מיליון אסבסט בשנה - זה אומר שרק בעוד 70 שנה נגמור את פינוי האסבסט בארץ. כל הארץ מאוימת ועד רגע זה אין מיפוי של כל האסבסט למשרד".

יעקב כהן, מנהל אגף תפעול ואיכות הסביבה בעיריית נהריה: "הושקעו מעל 320 מיליון שקל במפגעים שונים בנהריה ובגליל בשטחים ציבוריים ופרטיים. היום במזרח העיר בונים 12 אלף יחידות דיור. העירייה מנהלת מגעים אינטנסיביים כדי להתחיל שלב ב' בפינוי האסבסט ברחבי העיר. פועלים כנגזרת תקציבית ולא עובדים בטיפול נמרץ. צריך להפריד בין הצמנט לפריך - הצמנט לא מסוכן כמו הפריך".

רעות רבי, ראש אגף אסבסט במשרד להגנת הסביבה: "המשאבים של המשרד לא מספקים כדי לתת מענה מלא. הפיקוח היזום לא מספק וצריך לקבל חיזוק. אסבסט פריך בתעשיה ובמבני ציבור כמעט בסיומו. נעשו סקרים שהביאו לעבודות להטמנה. יש גילויים נקודתיים פה ושם אבל בגדול זה מאחורינו. לגבי מבני ציבור אחרים, המדינה לא יכולה להיות אחראית על הכל ואלו נדרשו לעשות סקרים כאלה לבדוק אם יש אצלם אסבסט פריך. גם בצה"ל למעט בחיל-האוויר - הסיפור הזה מאחורינו".

הד"ר משה לפידות מביה"ח נהריה, אמר בדיון: "10 מקרים חדשים של מזליתיומה היו אצלנו בבית החולים השנה - בארה"ב הנתונים מראים על 1 ל100 אלף שחולים בזה. 7 מהחולים הם מנהריה והשאר מנהריה רבתי בסביבה. זה אחד לעשרת אלפים איש. ייתכן שיש עוד בבתי החולים האחרים".
המלצות לאיתור ומעקב רפואי בשל חשיפה סביבתית ותעסוקתית לאסבסט ואסבסט צמנט / המלצות
על משרדי העבודה, ביטחון, חקלאות, תחבורה והמשרד להגנת הסביבה לאתר את אותם מקצועות ומקומות עבודה בהם היתה חשיפה לאסבסט, לצד אוכלוסיות נוספות אשר היה חשש כי באזורם היתה חשיפה סביבתית. מכיוון שחלק ניכר מהמידע כבר קיים ניתן לבצע את המהלך בשני שלבים – סיכום המידע הקיים בתוך מספר שבועות ולאחר מכן במהלך חצי שנה איתור המידע החסר .
טיפול הרשויות המקומיות בפסולת בניין / דוח מבקר המדינה
כמות פסולת הבניין ועודפי העפר הנוצרת בשנה בישראל מוערכת בכ-7.5 מיליון טון, מהם כ-4.5 מיליון טון פסולת בניין וכ-3 מיליון טון עודפי עפר. כמות זו גדולה בכ-140% מכמות הפסולת הביתית הנוצרת בשנה בארץ. רק כ-1.5 מיליון טון מפסולת הבניין (כ-20%) מגיעים לאתרי סילוק ומיחזור, והשאר מושלכים בשטחים פתוחים ובאתרים שאינם מוסדרים . להשלכת פסולת בניין באופן לא חוקי בשטחים פתוחים, בצדי דרכים, בערוצי נחלים ובשטחים מחוץ לערים יש השפעות סביבתיות ובריאותיות חמורות. אלה באות לידי ביטוי בפגיעה במקורות מים עיליים ותת-קרקעיים, זיהום קרקע, פגיעה בשטחים פתוחים, היווצרות שרפות וזיהום אוויר, ירידת ערך הקרקע כתוצאה מהעלויות הגבוהות של פינוי פסולת בניין, יצירת מוקד משיכה למזיקים, חשיפה לאסבסט ומפגעים חזותיים קשים . בהחלטת ממשלה 2927 מפברואר 2003 בנושא הסדרת הטיפול בפסולת בניין (להלן - החלטת ממשלה 2927) נקבע בין השאר כי משרד הפנים והמשרד להגנת הסביבה ינחו את הרשויות המקומיות להכין תכניות מקצועיות להסדרת הטיפול בפסולת בניין הנוצרת או המצויה בשטחן. החלטת הממשלה עוסקת גם בפיתוח שימושים בחומר ממוחזר בתשתיות ובתעשייה, בניקוי שטחים ובהגברת האכיפה והענישה.
סקירה משווה: האחריות לטיפול במפגעי אסבסט / סקירה משווה
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ יוסי ביילין והוא עוסק בסוגיית האחריות לטיפול במפגעי אסבסט. במסמך מוצג מידע כללי על האסבסט ועל הסכנה שבחשיפה אליו וכן מתואר בו המצב החוקי בישראל בתחום זה. לבסוף, נסקרת ההתמודדות עם סוגיה זו בחקיקת האיחוד האירופי ובחקיקה במדינות אירלנד, בריטניה, ספרד, צרפת, אוסטרליה, ארה"ב ויפן. הממצאים העיקריים העולים מן המסמך: • ברוב המדינות שנסקרו במסמך, למעט ישראל וחלק ממדינות ארה"ב, יש כיום איסור מוחלט להשתמש באסבסט. עם זאת, בשל השימוש הנרחב שנעשה בחומר זה בעבר, במבנים ובמוצרים רבים, עדיין יש כיום חשיפה לאסבסט, בעיקר במקומות העבודה. לפיכך, רוב החקיקה בישראל ובעולם הנוגעת לאסבסט קשורה לתחום התעסוקה. • ברוב המדינות שנסקרו במסמך, לרבות ישראל, האחריות לטיפול במפגעי אסבסט היא של בעל השליטה במתחם שבו מצוי המפגע (בין שהוא אדם פרטי ובין שמדובר ברשות ציבורית). הפעולות הנדרשות במסגרת אחריות זו הן, בין היתר, צעדים לגילוי אסבסט במתחם, הערכת הסיכון שבחשיפה אליו ובמידת הצורך נקיטת צעדים לפינוי המפגע, באמצעות הגורמים המוסמכים לכך מטעם המדינה. • בנוגע לחשיפה לאסבסט בעבודה, בכל המדינות שנסקרו במסמך מוטלת על המעסיק האחריות להגן על בריאות עובדיו, והוא נדרש לפעולות אלה: הערכת מידת החשיפה לאסבסט המהווה סכנה, יידוע העובדים בנוגע לסכנות הכרוכות בעבודה עם חומר זה, אספקת ציוד הגנה מתאים וניהול מעקב רפואי אחר בריאות העובד. • תפקידה של המדינה הוא פיקוח, באמצעות גופים ממשלתיים, על הנעשה בתחום זה.

תאריך:  03/02/2022   |   עודכן:  03/02/2022
עידן יוסף
+1,400 מנטרלים מצ'רנוביל חיים כיום בישראל
21:51 03/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאה טרומית: הטבות למנטרלי האסון בצ'רנוביל  ▪  המענק השנתי יועלה ל-7,000 שקל, והוא יוצמד למדד, ולא יחושב לקיזוז גמלת הבטחת הכנסה  ▪  משרד האוצר: עלות החוק כ-1.2 מיליון שקל
מנטרלים באסון צ'רנוביל [צילום: אודו וייץ/AP]
+"מי שמגדל נקי לא מחויב בקרינה"
17:52 03/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ויכוח לגבי הקרנה של מוצרי קנביס בין יובל לנדשפט מנהל היק"ר לבין ניר יופטרו, יו"ר עמותת מלאכים בירוק  ▪  הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הסדרת השימוש בקנביס למטרות רפואיות המשיכה בהכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה  ▪  הפרק שנדון עוסק בגידול וייצור של קנביס למטרות רפואיות
יו"ר הוועדה שרן השכל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+זנדברג: עמדתנו בחוק האזרחות תהיה סיעתית
16:29 03/02/22  |  עידן יוסף
השרה תמר זנדברג (מרצ) אומרת כי בעניין הרעיון לאפשר חופש הצבעה בחוק האזרחות, תתקבל החלטה במרצ שלפיה יצביעו כל חברי הסיעה. ההחלטה על כך תתקבל בישיבת הסיעה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב כהן / Jacob Choen   יעקב כהן   יעקב כהן   יעקב כהן   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה לפידות   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחד מעשרת אלפים איש בנהריה חולה במזותליומה הנגרמת מאסבסט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
3/02/22 20:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
הצעת החוק להגנת חיות הבר - איסור על הרעלות, של הח"כים מוסי רז, אלון טל, יוראי להב הרצנו ויסמין פרידמן, שנדונה (יום ד', 2.2.22) בוועדת הפנים והגנת הסביבה, כהכנה לקריאה ראשונה, לא הגיעה להצבעה, משום שמשרד החקלאות ביקש ברגע האחרון להוסיף סעיף, שלא נדון לא עם הוועדה, ולא עם המשרד להגנת הסביבה, ולכן לא נכלל בהסכמות עליהן הגיעו
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי כנסת מן האופוזיציה טוענים כי לאחרונה מתרחשת תופעה דורסנית מצד הקואליציה, ולפיה חברי כנסת מן הקואליציה "גונבים" נושאים לדיון שמעלים חברי כנסת מן האופוזיציה ומקיימים עליהם דיון מַטְרִים בוועדות הנשלטות על ידה.
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה דנה (יום ד', 2.2.22) בהצעת החוק, הממשלתית והפרטית, להנחה אוטומטית בארנונה לאזרחים ותיקים. הצעד מתייחס רק לאלו המקבלים 30% הנחה, ורק מגיל 75. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום, בקשת משרד הפנים להמשיך ולדרוש מדי שלוש שנים הוכחת-זכאות מקשישים הזכאים ל-100% היא מיותרת, מסרבלת ומוסיפה קושי נוסף לשכבה החלשה ביותר באוכלוסייה. "המדינה צריכה לפעול באופן יזום למיצוי הזכויות של הקשישים, להגיע אליהם וליידע אותם על זכויותיהם - ולוודא שהם מקבלים אותם". לדבריה, יש לקבוע כי כל בן 67 ומקבל הבטחת-הכנסה יקבל חידוש הנחה אוטומטי, וכן לבטל את הצורך בהצהרה מדי שלוש שנים - הקיימת כיום - על אי-שינוי בהכנסות.
03/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
תגובות חריפות במפלגות השמאל (יום ד', 2.2.22) להחלטת שר הביטחון גנץ ושרת הפנים שקד להכשיר את אדמות אביתר בשומרון, לקראת הקמת נקודת התיישבות במקום.
02/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה המשיכה (יום ד', 2.2.22) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, שנועדה לעגן בחקיקה את סמכותו של בית המשפט לפסול ראיה שהושגה שלא כדין. להצ"ח מוזגו הצעות פרטיות של הח"כים שרן השכל ואופיר כץ. סמכות בית המשפט עוגנה לראשונה במשפט הישראלי בפס"ד יששכרוב בו נקבע כלל פסילה "יחסי" הקובע כי לבית המשפט יש סמכות שבשיקול דעת לפסול ראיה שהושגה שלא כדין. מאז התחדד והתפתח הכלל בפסיקה.
02/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il