הנהלת הרכבת הורתה אמש לשני עובדים לעזוב לבתיהם ("להדפיס כרטיס וללכת הביתה"), לאחר שהללו שיבשו מערכת לסגירת מסילה. האירוע התרחש ביום חמישי (3.2.22) כאשר שני פקדים במשוא"ה (מתקן שליטה ופיקוד ארצי) אשר אחראים על הפיקוח והבקרה של תנועת הרכבות הארצית, ביטלו פעולת מחשב לתפיסת מסילה. תפיסת מסילה היא פעילות בטיחותית הסוגרת מסילות לצורך ביצוע עבודות תשתית שתוכננו להתבצע במהלך סוף השבוע, כנהוג בחודשים האחרונים.
גורם ברכבת ישראל הבהיר ל-News1 כי הביטול מהווה הפרה של הכללים, וכתוצאה מכך נגרם עיכוב בתחילת ביצוע עבודות התשתית, מאחר שהן לא נסגרו הרמטית לכניסה.
מנגד, טוענים בהסתדרות ובוועד עובדי הרכבת כי סילוק העובדים נעשה משום שהנהלת הרכבת להעניש את העובדים שסירבו לשבור צווים ארגוניים שלא לעבוד בשבת. לדבריהם, בניסיון למנוע את הפגיעה בציבור הנוסעים, ניתנה הנחיה לכל הפקדים להמשיך בעבודתם, תוך התחייבות לממן את שכרם עבור יום עבודה זה. אולם בניגוד לטענה זו, בפועל כבר הסתיימה תנועת רכבות הנוסעים, שכאמור נפסקת מדי שבוע לצורך עבודות.
יו"ר ועד העובדים
גילה אדרעי מאשימה את הנהלת הרכבת בניסיון לשחזר את אירועי אפריל 2019, שבמהלכם ההנהלה עצרה את תנועת הרכבות והאשימה את ועד העובדים בשביתה פראית. "האיומים על העובדים התחילו בשעות הערב אתמול", אמרה אדרעי, "אבל הם נמשכים כל העת, גם עכשיו. כולם רואים כמה רחוק מוכנה ללכת הנהלת הרכבת כדי להכפיש ולפגוע בוועד העובדים, אפילו עד לכדי פגיעה בנוסעים. אנחנו עוצרים את הניסיון השערורייתי הזה וגם פנינו בפנייה דחופה לבית הדין - שיורה להנהלה להפסיק את הניסיונות הנלוזים הללו לפגוע בוועד על גבם של נוסעי הרכבת".
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר: "קמנו לבוקר מסויט שבו הנהלת הרכבת החליטה לעצור את כל תנועת הרכבות במדינת ישראל ולפגוע בציבור הנוסעים. לקחנו אחריות על האירוע, הודענו לעובדים לא לעזוב את מקום עבודתם על-אף שזו ההוראה שנתנה להם הנהלת הרכבת. ועדי העובדים ירדו לשטח, הרגיעו את העובדים וההסתדרות לקחה אחריות על תשלום השכר לאותם העובדים, אשר כל תנועת הרכבות מוטלת על כתפיהם. מדובר בצעד חריג ביותר בעולם יחסי העבודה, שמוכיח כי לצורך הפגיעה בעבודה המאורגנת ובעובדי הרכבת, הנהלת הרכבת מקדשת את כל האמצעים ומוכנה לפגוע קשות גם בציבור הנוסעים".