קמפיין השנה ביחסי ציבור לשנת 2003 בתחרות "האריה השואג" הוא מאבקן של אחיות בריאות הציבור נגד סגירת תחנות טיפת חלב, בקטגוריית "ניהול משברים", שבוצע על-ידי משרד דורן תקשורת. הפסלון המוזהב של "האריה השואג" הוענק לחבר האיגוד, רענן רוגל, בטקס מרשים שערך (יום ב', 3.5.04) האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב.
בהחלטתו, מציין חבר השופטים, כי: "הצלחת המאבק הציבורי שהביאה לביטול רוע הגזירה ולמניעת סגירתן של תחנות טיפת חלב, מעידה על טיבו של הקמפיין ואופן ביצועו". עוד מציין חבר השופטים שהקמפיין הצליח במיוחד למרות שהמאבק נוהל בזמן קצר ביותר לפני חקיקה בנושא.
בפרסי קמפיין השנה בקטגוריות זכו המשרדים הבאים:
רכב -
משרד רוני אקרמן, עבור החדרת "טוארג" רכב שטח של פולקסוואגן.
"הקמפיין מצטיין בתכנון מוקדם של תהליך ההחדרה ומיצוב מוצר מורכב כמותג. במהלך ביצוע קמפיין ההחדרה, אובחנו גישות, דינמיקה וטכניקות עבודה חכמות שהביאו את המותג ותכונותיו לידיעת קהלי יעד נבחרים. התוצאה הביאה למכירות פי 4 מהתכנון המקורי".
בריאות ורפואה -
משרד עליזה זאנה וניצן אופיר, עבור קמפיין "נשים מצלמות נשים".
"קמפיין'נשים מצלמות נשים' הצליח ליצור מסע הסברה יצירתי ביותר, שאיפשר להעלות את המודעות בקרב נשים לתופעת האוסטיאופורוזיס ולחשוף את הפעילות החשובה של האגודה הישראלית לאוסטיאופורוזיס ומחלות העצם. החדירה לכלי תקשורת המונים, בזוית מעניינת עבור נושא הנוגע לנשים בנות 50+, תוך העברת מסרים באופן יצירתי המאפשר מינוף משמעותי למסר. נעשה שימוש במספר דיסציפלינות (אמנה חברתית, סלבריטיז, חברות כנסת, תערוכת צילומים), מהלכים שאיפשרו חשיפה תקשורתית משמעותית".
קשרי קהילה ואיכות סביבה -
משרד לפידות זמן אמת עבור עמותת "אור ירוק".
"בפעילותם לעמותת "אור ירוק" למען הגברת הבטיחות בדרכים, הפגין משרד יחסי-הציבור 'לפידות זמן-אמת' יצירתיות רבה ורעיונות מקוריים על-מנת להביא לידיעת הציבור הרחב את פעילותה של עמותת 'אור-ירוק' למלחמה בתאונות הדרכים. במסגרת הכנס והאירוע השנתי הובא ארצה ראש העירייה לשעבר של ניו-יורק, ג'ולאני, ובאמצעותו נעשתה חשיפה רבה בתקשורת לפעילויות בעמותה ומטרותיה".
היי-טק ובינלאומי -
משרד אורית תקשורת בינלאומית עבור "אלישרא".
"העבודה נבחרה עקב ניתוח מדוקדק, מפורט ומובנה של שוק היעד בתחום ההיי-טק הביטחוני - הגדרת עדיפויות בתוך קהל היעד, בניית תוכנית עבודה מפורטת ומדוקדקת מאוד שתוכננה לשיא של תערוכה בינלאומית מתאימה, התאמה פרטנית של מוצרים – כתבות, ראיונות, ביקורים לכתבים שונים".
קידום מוניטין -
משרד ארד תקשורת עבור פארק מיני ישראל.
"העבודה נבחרה נוכח תרומתה המכרעת לבניית מוצר/מותג, בתחום לא פשוט, תוך הפעלת מגוון רחב של מדיות וכלים יצירתיים להחדרת הנושא והמוצר למודעות הציבור. החדרת המוצר התבססה על יחסי ציבור כפלטפורמה שיווקית מובילה, ונבחנה לנוכח קריטריונים כמותיים להצלחה, במספר המבקרים בפארק – ועמידה בהם מעל ומעבר".
מוצרי צריכה ואופנה -
משרד בר תקשורת עבור קמפיין "מתאים לי".
"מטרת הקמפיין הייתה יצירת זהות תאגידית חדשה, בקמפיין הכולל ניתוח שיווקי מלא, עם מתודולוגיה נכונה, כולל קביעת יעדים מוגדרים, ופירוט של אסטרטגיה תקשורתית. שמירה על סינרגייה בין המהלך הפרסומי לבין פעילות יחסי ציבור, כולל מינוף מעולה של החומרים הפרסומיים בהעברתם לכלי התקשורת. התוצאות מראות על חשיפה מצויינת במגוון מדיות, במינון ובמסר שמתאימים
לאסטרטגיה השיווקית".
מדיה -
מחלקת יחסי ציבור של קשת עבור "כוכב נולד - קחי אותי שרון".
"הקמפיין מהווה דגם לפעילויות יחסי-ציבור שהביאו לציפיות רבות משני אירועי טלוויזיה אלו. הקמפיין הביא לחשיפה תקשורתית נרחבת, גם במדיה הכתובה, לאורך כל שלבי הקרנת שתי התוכניות, שתרם רבות להגדלת אחוזי הצפייה, בהעצמת הפופולריות ועד לדירוג הגבוה להן זכו שתי התכניות של 'קשת'".
ציון לשבח - למחלקת יחסי הציבור ארגון נשות הדסה
בציון מיוחד לשבח זכתה מחלקת יחסי ציבור של ארגון נשות הדסה על מסע יחסי ציבור בינלאומי לבית חולים הדסה. יובל ארד, סגן יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ומי שיזם את התחרות: "ענף יחסי הציבור מתייצב היום כשותף המרכזי של החברות בעשיה השיווקית וככלי אסטרטגי בהובלת תהליכים. רציתי להביא למודעות גדולה יותר את ההבנה שהעתיד יהיה בדגש רב יותר על יחסי ציבור. זה בעיני המשמעות של חיזוק הענף", מציין יובל.
לדברי ארד, "תחרות 'האריה השואג' היא היום עובדה מוגמרת. כל מי שערער על קיומה טעה בגדול. אני מברך את הזוכים ואני מאמין שבעתיד ישתתפו בה רבים יותר. היעד לתחרות הבאה הוא 100 עבודות שיוגשו בפיזור גדול יותר בין המשרדים".
דוד אשכול, נשיא האיגוד, הדגיש בדבריו את נוכחותו בשטח של "האריה הלוחש", שמסמל את עבודת ייעוץ התקשורת לארגונים ומנהלים, הנעשית מתחת לפני השטח, וללא חשיפה תקשורתית.
סילביה בית הלחמי, יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, קראה לצעירי הענף להצטרף לאיגוד ולהשפיע על עתיד הענף כולו.
באירוע "האריה השואג" הוענקו גם פרסי הוקרה מטעם איגוד יחסי הציבור ל-4 מנהלים בכירים - עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס-עלית; בני גאון, נשיא גאון אחזקות; יעקב פרי, יו"ר בנק המזרחי ולשעבר מנכ"ל סלקום, ורונית רפאל מנכ"ל מרכזים קוסמטיים - המביאים לידי ביטוי בעשייתם את החשיבות האסטרטגית של יחסי ציבור.
בין נותני החסות לתחרות: "הבצפר" של איגוד חברות הפרסום בישראל, איגוד המפרסמים, יפעת בקרת פרסום, חברת כרטיסי האשראי CAL, חברת תנובה, תיאטרון הקאמרי, פנטזיה-הפקת ארועים, מותג מכוניות היוקרה אאודי, מחלבות גד, יינות תישבי, טריואקס יחסי ציבור וארד תקשורת.
בחלקו השני של האירוע התקיימה הרצאתו של האורח אל ריס, שהציג את משנתו וציין בדבריו, כי "לתעשיית יחסי הציבור צפוייה צמיחה אדירה".