המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף עם "המועדון הבכיר לשיווק" הפועל במסגרתו, יקיימו ביום 19.5.04 (יום ד', 16:00-19:15) כנס מיוחד למנהלים על המאבקים המתחוללים כיום בתחום הקמעונאות והשלכותיהם על תחום זה בעתיד. הכנס יתקיים במלון "דן פנורמה" בת"א בהנחיית מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא, המשמש כיו"ר המועדון הבכיר לשיווק במי"ל ומיוזמי הכנס.
בין הסוגיות שיעלו לדיון בכינוס:
- הסיבות להתחזקותן של הרשתות הפרטיות;
- מאבק שופרסל/שטראוס: האם תנאי הסחר של הרשתות הוותיקות הינם הגורם המרכזי להתחזקות הרשתות הפרטיות?
- אסטרטגיות אפשריות העומדות לרשותן של הרשתות הוותיקות;
- האם המותג הפרטי יהיה כלי מרכזי ביכולת ההתמודדות של הרשתות הוותיקות?
- תופעת פתיחת חנויות קמעונאיות בשבת והאפשרות להתרחבותה בעתיד.
עוד בכנס - סקר ייחודי על שינויים בהרגלי הצריכה של הקונה הישראלי ברשתות הקמעונאיות, אותו יציג פרופ' אבי דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה.
במהלך הכנס ירצה ריצ'רד האנטר, שותף בחברת מקינזי וחבר בצוות הבכיר שלה בנושא קמעונאות על סוגיות בתחום הקמעונאות בארץ ובעולם. האנטר יעמוד בדבריו על המגמות והמודלים הקיימים היום בתחום הקמעונות בארץ ובעולם, מהם המנופים שיש לרשתות הותיקות להגביר את עוצמתן ולבדל את עצמן ממתחרותיהן החדשות וינסה להעריך האם מלחמות המחירים בין הרשתות הינן רק הצעד הראשון במאבק הקמעונאי העתידי.
בכנס יתקיים פאנל תחת הכותרת "עולם הקמעונאות בארץ ובעולם בעידן החדש" בו תיטול חלק צמרת עולם הקמעונאות בישראל: גיורא בר-דעה - מנכ"ל שטראוס-עלית, יעקב גינזבורג - מנכ"ל רשת קלאב מרקט, יעקב טריביטש - יו"ר טיב טעם, רמי לוי - מנכ"ל ובעלים של רשת "שיווק השקמה", ליאור רייטבלט - מנכ"ל סופרפארם, אריק רייכמן - מנכ"ל תנובה, ויצחק תמיר - מנכ"ל קוקה קולה.
עמוס שפירא הדגיש, כי "ישראל היא כיום שדה מערכה מרתק שבו מנסים כל הצדדים כלים חדשים ואמצעי לחימה ב'שדה הקרב העתידי' של הקמעונאות. מקרה המבחן של שטראוס-שופרסל קבע רף חדש ביחסי ספקים-רשתות - בפעם הראשונה התנהל בארץ קרב בעוצמות חריגות, שלא בין מותגים באותה קטיגוריה, אלא בין ספק גדול לבין הרשת הגדולה ביותר, קרב שקובע מעתה את דפוסי ההתנהגות של השוק ואת שינוי כללי המשחק בו. במקביל, אנו עדים לנסיגה בעוצמתן של הרשתות הגדולות לעומת רשתות זולות ("דיסקאונט") ורשתות חדשניות המאמצות פורמטים חדשים של קמעונאות".
לכינוס הוזמנו יצרנים ומשווקים של מוצרי צריכה, מנהלי רשתות קמעונאיות, מנהלי שיווק ברשתות, פלנרים במשרדי פרסום, מנהלי חברות קד"מ, מנהלי שיווק וקד"מ בחברות, ראשי אגפי סחר בחברות המזון ובחברות מוצרי הצריכה לא-מזון, חוקרים ומנהלי מכוני מחקר.