|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קירשנבאום וכהן. נטילת אחריות במשתמע [צילום: רועי עלימה ומרים אלסטר, פלאש 90]

העליון הקל בעונשה של קירשנבאום: 7.5 שנות מאסר

המחוזי גזר עליה עשר שנות מאסר בשל קבלת שוחד ב-2.2 מיליון שקל הקלה גם בעונשו של רמי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות: 18 חודשי מאסר במקום 30 חודשים
24/08/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת ישראל ביתנו   |   תגובות
קירשנבאום הורשעה בקבלת שוחד ב-2.2 מ"ש
איתמר לוין
מי שהייתה סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו הורשעה בקבלת שוחד בשנים 2013-2006, תמורת העברת כספים קואליציוניים שהשליטה בהם הייתה בידי המפלגה * רוב השוחד שימש את קירשנבאום ובני משפחתה, ומקצתו - את ישראל ביתנו * השופט המחוזי ירון לוי הרשיע גם את מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן
לרשימה המלאה

"קירשנבאום טוותה רשת מסועפת של שוחד"
איתמר לוין
השופט ירון לוי: מקוממת ההסוואה של השיקול הזר על-ידי טובת המפלגה, שיקול לאומי וכדומה. נדרש שילוב נסיבות ייחודי של ריבוי עדי מדינה והאזנות סתר בזמן אמת, המאפשר לחשוף את השחיתות במלוא כיעורה
לרשימה המלאה

10 שנות מאסר לפאינה קירשנבאום
איתמר לוין
סגנית שר הפנים לשעבר הורשעה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל מתוך הכספים הקואליציוניים שהוקצו לישראל ביתנו ושעל חלוקתם הייתה מופקדת * מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, נדון ל-30 חודשי מאסר * השופט ירון לוי: זכויותיה הציבוריות של קירשנבאום מחווירות לעומת הרֶקֶב הציבורי של מעשיה * קנס וחילוט של 1.9 מיליון שקל לקירשנבאום, ו-430,000 שקל לכהן
לרשימה המלאה

סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, תרצה 7.5 שנות מאסר בעקבות הרשעתה בקבלת שוחד בסך 2.2 מיליון שקל. בית המשפט העליון הפחית (24.8.22) שנתיים וחצי מהעונש שגזר עליה בית המשפט המחוזי בתל אביב - עשר שנות מאסר (החמור ביותר אי-פעם בעבירות שוחד). מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, ירצה 18 חודשי מאסר - לעומת 30 חודשים שנגזרו עליו במחוזי.

קירשנבאום קיבלה במשך שנים ובצורה שיטתית שוחד מתוך הכספים הקואליציוניים שחילקה מטעם ישראל ביתנו, והיא מרצה עוד עשרה חודשי מאסר משום שלא עמדה בקנס שהוטל עליה - 900,000 שקל. כהן הורשע בקבלת שוחד ותיווך לשוחד. בחודש יוני קיבלו השניים את הצעת השופטים יצחק עמית, אלכס שטיין וענת ברון לחזור בהם מן הערעורים על הרשעותיהם, תוך אפשרות שהעונש יוקל משום שהדבר ייראה כנטילת אחריות (גם אם במאוחר ולא במפורש).

לדברי עמית, "לא בכדי התרחבה עבירת השוחד במהלך השנים. פעם, הדברים היו פשוטים והשוחד התבטא ב'בקשיש' במעטפה שהחליקה מיד ליד במחשכים. עם חלוף השנים ושינויי העיתים, השוחד ואופן העברתו שינה את פניו, ודרכי השוחד הפכו רבות ומגוונות. אם יש את נפשך לדעת מה ראה המחוקק להרחיב כדי כך את עבירת השוחד, אם
יש את נפשך להכיר מקרוב חלק נכבד של האלמנטים והרכיבים של בירת השוחד – לך לתיק זה ולמד. התיק שלפנינו מאפשר היכרות קרובה של עבירת השוחד על פניה וגווניה ורכיביה השונים".






ע"ם 5829/21, פאינה קירשנבאום נ' מדינת ישראל / פס"ד
הקלה בעונשיהם של פאינה קירשנבאום ורמי כהן בפרשת ישראל ביתנו: קירשנבאום תרצה 7.5 שנות מאסר (במקום עשר שנים); כהן - 18 חודשים (במקום שנתיים וחצי)

הפכה למחוללת פשיעה
לוי. ההרשעה מבוססת [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מדבריו של עמית עולה, כי לא היה סיכוי שבית המשפט העליון יקבל את ערעורה של קירשנבאום על הרשעתה, שכן פסק דינו של המחוזי (השופט ירון לוי) נשען על תשתית ראייתית ענפה שערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בה. "המערערת, שכיהנה כמזכ"לית המפלגה וכסגנית שר, אשת ציבור בכירה ובעלת השפעה, פעלה משך שנים בשיטתיות ובתחכום רב. המעשים בהם הורשעה חמורים, ויש בהם כדי לשבש את פעילותו התקינה של המינהל הציבורי וכדי לפגוע באמונו של הציבור בנציגיו", הוא מדגיש.

"בשנים בהן החזיקה המערערת בכוח הקצאת הכספים הקואליציוניים של
המפלגה, היא פיתחה שלל דרכים לעקוף את כללי המנהל התקין ולעשות בכספי הציבור עליהם הופקדה כבשלה, במיומנות וביצירתיות. לכל דרך ייחודיות משלה, אך מכנה משותף לכולן – שיטת ה'קח ותן חלק מסוים בחזרה'. בתמורה לסיוע שהעניקה לגורמים שונים בהשגת תקציבים קואליציוניים, תרומות או אפיקי הכנסה, במסגרת תפקידה
הציבורי, דרשה המערערת לקבל נתח מהכספים שיועברו או מהרווח שהתקבל הודות לסיועה", אומר עמית.

קירשנבאום אומנם קידמה, באמצעות הכספים הקואליציוניים, מטרות שהיו ראויות בעיניה ובעיני מפלגתה - אך אין בכך כדי להקהות את עוקצה של עבירת השוחד, מדגיש עמית. היא חטאה והחטיאה אחרים, והפכה למחוללת פשיעה כאשר דרשה וקיבלה את השוחד. הוא מסכים עם הגדרתו של לוי, לפיה קירשנבאום קיבלה שוחד "באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם, משך שש שנים, משמונה גורמים שאינם קשורים זה
לזה".

פער גדול מדי בעונשים
תנאי כליאה קשים במיוחד לנשים [צילום: פלאש 90]

בנוגע לעונש אומר עמית: "לאור מדיניות הענישה הנוהגת, הרי שנסיבות ביצוע העבירות על-ידי המערערת מחייבות ענישה מחמירה. המערערת ביצעה מעשים חמורים שפגעו באמון הציבור, תוך יצירת שיטה מתוחכמת לקבלת השוחד, ולכן יש מקום לענישה משמעותית. סכומי השוחד, מעמדה הרם של המערערת כנציגת ציבור, הרעפת כספים קואליציוניים לקידום יחסי ציבור ולקבלת סיקור אוהד, ובכלל, השיטה המתוחכמת שפיתחה המערערת לעקיפת כללי המנהל התקין – כל אלה מחייבים ענישה משמעותית מאחורי סורג ובריח".

עם זאת, כאמור, עמית קיצר ברבע את עונשה של קירשנבאום. הוא מסביר בכך שבאותה עת הייתה תחושה שהמפלגות רשאיות לעשות כרצונן בכספים הקואליציוניים. בישראל ביתנו לא היה כל נוהל לחלוקתם של כספים אלו, הכוח היה כולו בידי קירשנבאום וכך נוצר מצב של "לא עכברא גנב אלא חורא גנב". עוד הוא עומד על עונשיהם של מעורבים אחרים בפרשה ובראשם דוד גודובסקי, שהיה יד ימינה של קירשנבאום במפלגה, ונדון (לאחר ערעור בעליון) לשש שנות מאסר. חלקה של קירשנבאום היה גדול משל יתר המעורבים ועליו להיות חמור יותר, אך "הפערים בענישה בין כמעט כל המעורבים בפרשה לבין המערערת הם עצומים"; ויש להביא בחשבון גם שהיא בת 67.

עמית מוסיף, כי מצבן של אסירות נשים המרצות את עונשן בכלא נווה תרצה (כלא הנשים היחיד בארץ) קשה משל אסירים גברים, המחולקים בין בתי הסוהר בהתאם למאפייניהם האישיים, לסוג העבירה שבגינה נכלאו ולאוכלוסיית האסירים בבית הסוהר. בהזדמנות זו מזכיר עמית, כי בשעתו עמדה על הפרק תוכנית להעברת נווה תרצה למבנה חדש ומודרני, אך הדבר לא בוצע עד היום.

הקנס הופחת, החילוט נשאר
שטיין, עמית וברון בדיון בערעור [צילום: לע"מ]

עמית הפחית את הקנס שהוטל על קירשנבאום מ-900,000 שקל (או עשרה חודשי מאסר תמורתו) ל-500,000 שקל (או חמישה חודשי מאסר תמורתו). ההגנה ציינה בערעור, כי קירשנבאום כבר ריצתה את המאסר חלף הקנס, משום שלא בידיה לשלם אותו. המשמעות היא, כי בפועל יהיה עליה לרצות קרוב לשמונה שנות מאסר, אלא אם תעמוד בתשלום הקנס אותו פרס עמית לארבעה תשלומים שנתיים החל מינואר הקרוב. עמית הותיר על-כנו את החילוט שהוטל עליה - מיליון שקל.

ברון מוסיפה, כי ממרום מעמדה כבעלת שררה, החולשת על הקופה הציבורית בדמות הכספים הקואליציוניים של מפלגתה, ניצלה פאינה קירשנבאום לרעה את המנדט שניתן לה, תרמה לתרבות של שחיתות ושוחד שפשתה למרבה הצער במקומותינו ומאיימת לחתור תחת סדרי השלטון במדינה. עם זאת, היא הסכימה עם עמית בשל נסיבותיה האישיות של קירשנבאום ובשל העובדה שהעונש שהטיל לוי היה חסר תקדים בחומרתו.

שטיין מסביר את ההקלה בעונשו של כהן - אשר ביצע "עבירות מפליגות בחומרתן" - בשירותו המשמעותי בצה"ל בתפקידים בכירים (כולל מפקד יחידה 669; השתחרר בדרגת אלוף-משנה), גילו (72), חזרתו מן הערעור על ההרשעה ומצבה הרפואי של רעייתו, בתיה כהן (שהודתה והורשעה אף היא בפרשה). שטיין דחה את בקשת ההגנה להסתפק בעבודות שירות והותיר על-כנה את הענישה הכספית - קנס בסך 180,000 שקל וחילוט בסך 250,000 שקל.

את קירשנבאום ייצגו עוה"ד גיורא אדרת, אורן אדרת ועודד גזית; את כהן ייצגו עוה"ד אבי חימי, משה וייס, ז'ק חן ושי אילון; ואת המדינה - עוה"ד מאור אבן-חן, יעל שחף ורונה וולק.

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
איתמר לוין
+עמית: סיקור אוהד לפוליטיקאי הוא טובת הנאה
13:08 24/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אמרת-אגב של בית המשפט העליון בנושא קירשנבאום שומטת את הקרקע מתחת לטענת תומכי נתניהו, לפיה ברמה העקרונית - סיקור תקשורתי חיובי אינו יכול להוות שוחד
עמית בדיון בערעור קירשנבאום [צילום: לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העליון הקל בעונשה של קירשנבאום: 7.5 שנות מאסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלג א
24/08/22 16:14
2
חרוץ ביותר
24/08/22 16:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ישראל ביתנו
סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, ומנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, חזרו בהם (יום ב', 4.7.22) מערעוריהם על הרשעתם בפרשת ישראל ביתנו. בכך נענו השניים להמלצת בית המשפט העליון בסיום הדיון בערעורים בשבוע שעבר, כאשר במקביל נאמר שייתכן שבעקבות זאת יוקלו עונשיהם.
04/07/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון מציע לפאינה קירשנבאום ורמי כהן לחזור בהם מערעוריהם על הרשעתם בפרשת ישראל ביתנו, תוך שהוא עשוי להקל בעונשיהם בשל כך. השופטים יצחק עמית, אלכס שטיין וענת ברון ביקשו (יום ה', 30.6.22) לקבל את תשובתם עד תחילת השבוע הבא.
30/06/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון מאותת (יום א', 26.6.22) על קשיים ניכרים בערעוריהם של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום ומי שהיה מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, על הרשעותיהם בקבלת שוחד. זהו הרושם העולה מהערותיהם ושאלותיהם של השופטים יצחק עמית, ענת ברון ואלכס שטיין בראשון מבין שני ימי הדיונים המרתוניים בערעורים.
26/06/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, הגיעה הבוקר (יום ד', 15.12.21) לכלא נווה תרצה והחלה את עונש עשר שנות המאסר שנגזר עליה בפרשת ישראל ביתנו.
15/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, תחל לרצות את עונשה ב-15.12.21. שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, דחתה (יום ג', 19.10.21) את בקשתה של קירשנבאום לעיכוב ריצוי עונשה עד להכרעה בערעורה, באומרה שעל פני הדברים - היא צפויה בכל מקרה למספר ניכר של שנות מאסר.
19/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il