בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
השרה מיכאלי עם נהג של סופרבוס
|
|
|
המטרונית לנשר תיפתח באוקטובר; עיריית חיפה החרימה את ההשקה
|
קו האוטובוס החדש יפעל כל ימות השבוע וייצא מחיפה עד מסוף יגור ● הפעלתו לא תואמה עם עיריית חיפה בשל נתק מול משרד התחבורה ● המסלול בנשר לא יהיה ייעודי ויכלול קווי אוטובוס אחרים ● קווי אגד יסונכרנו רק בסוף החודש
|
ב-7 באוקטובר 2022, יחלו לפעול אוטובוסים רבי-קיבולת בקו 5 של המטרונית, ממסוף יגור דרך נשר עד חיפה. הקו יפעל בנתיבי העדפה, אך המסלול בנשר לא יהיה בלעדי ויוכלו להשתמש בו גם קווים עירוניים - דבר שיגביר את מהירותם, אך עלול להאט את מהירות המטרונית. קו 5 יופעל על-ידי חברת סופרבוס, ויקשר במסלול מעגלי בין מסוף יגור והתחנות קאנטרי קלאב נשר, אצטדיון נשר, נשר-מרכז העיר, עמק הכרמל, הספורטק, נשר-מרכז קניות, פור-טק, ביג שער העיר, גשר פז, רח' הגיבורים, שכונת חליסה, בית התעשיה, שוק תלפיות, לב הדר, בית הקרנות, הנביאים ועיריית חיפה.
|
|
|
הקו נפתח ללא סנכרון עם קווי חברת אגד, והסנכרון יחל רק שבועיים אחרי ההפעלה. ב משרד התחבורה אומרים שבקווים אחרים היו מרווחי סנכרון שנמשכו חודשים, כך ששבועות ספורים ללא סנכרון הם עניין זניח. מטקס השקת הקו, במעמד שרת התחבורה מרב מיכאלי, נעדרה ראש עיריית חיפה, עינת קאליש וכל אנשי העירייה, בשל מתיחות קשה בין המשרד לעירייה. בעיריית טוענים כי המשרד מחזיק את התושבים בני ערובה ואינו מקצה תשומות שירות תחבורה ציבורית לעיר, וכי כל השינויים שהיו לאחרונה הם על בסיס ניוד מקווים ומנסיעות שבוטלו. גורמים במשרד התחבורה אומרים מנגד כי נסיונות גישור שנעשו בחודשים האחרונים מול קאליש לא צלחו והיא זו שמתנה תנאים מקדימים לרבות בנושא החישמול והתת"ל לפני כל משא-ומתן. פתיחתה הקו נעשתה אפוא ללא תיאום או התייעצות מול העירייה ואפילו בלי לעדכן אותה על הכוונה לפתוח אותו.
|
|
|
[צילום: רונן טופלברג]
|
|
הקו יפעל בכל ימות השבוע, מהשעה 5 בבוקר ועד חצות, בתדירות מוגברת של 10-7 דקות. כאשר מכניסת השבת ועד צאתה תפעל חלופת קו 5א, שתחבר את מסוף יגור אל בית החולים רמב"ם בחיפה, ובכך כביכול תהיה הצדקה חוקית להפעלתו. משך הנסיעה בקו יעמוד על 25 דקות בממוצע לכיוון. רוב נסיעות הקו יופעלו באמצעות אוטובוסים מפרקיים חשמליים. קיבולת ההסעה היא עד 137 נוסעים, מתוכם 47 בישיבה, כשליד כל מקום ישיבה ישנו שקע USB לשימוש הנוסעים. האוטובוסים בעלי חמש דלתות, נמוכי-רצפה ומונגשים. שני קווי המטרונית שנוספו השנה (4 ו-5), הוקמו על-ידי חברת נתיבי ישראל אחרי שהועברו מחברת יפה נוף. אולם ההפעלה והתפעול של מסלול המטרונית היא באחריות חברת נתיבי איילון.
|
|
|
אלי בליליוס, מרב מיכאלי ומיכל פרנק
|
|
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה בנאומה בעיקר לסוגיית השבת ואמרה: "המצב בחיפה שבו תחבורה ציבורית עובדת בשבת, צריך להיות בכל רחבי מדינת ישראל. חיפה והיישובים באזור מוכיחים כבר הרבה שנים שתחבורה ציבורית יכולה לפעול בשבת. המטרונית הזו שנוסעת בשבת, ומצטרפת לקווים נוספים שכבר עובדים בכל ימות השבוע - היא בעד. וכדי להוכיח שזה אפשרי הקו הזה, קו 5 של המטרונית יעבוד כל ימות השבוע ובשבת יופעל קו 5א במסלול שונה כדי לא להפריע למי שלא רוצה שיסעו בשכונה שלו בשבת". ראש עיריית נשר, רועי לוי, פנה בנאומו למיכאלי: "בצד הברכות, גבירתי השרה, זה לא מספיק. הצפון כולו ממתין להשקעות ופיתוח נוסף, לחיבור למרכז הארץ, לפיתוח תשתיות ולהשקעה הכספית שמגיעה בזכות לתושבים שלנו". מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "קו 5 החדש מתווסף לרשת קווי המטרונית התדירה והמתקדמת, וייתן מענה מהיר ויעיל לביקוש באזור, ובפרט במפגש העמוס בין הכבישים 2, 4 ו-6״. יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, אמר כי זהו האשכול הכי טוב לתת בו שירות לתחבורה ציבורית, משום שזאת הפעם הראשונה שבה ניתנת עדיפות לנוסע בתחבורה הציבורית על-פני הנוסע ברכב הפרטי. "מה שהקווים האלה זו לא פחות ממהפכה. אלה קווים מדהימים שפשוט יעזרו לאזרח. אם נגדיל את מספר הנוסעים מ-70-60 אלף ליום, לא תהיה בעיה לאף אחד עם פרנסה והגעה למקום העבודה, כי הכבישים יתרוקנו ממכוניות פרטיות. זה מה שצריך לעשות, לא רק בחיפה אלא בכל הארץ. מה ששרת התחבורה עשתה בשנה האחרונה מדהים - היא פשוט לקחה את האנשים הכי מקצועיים וראויים, שמה אותם בכל מקום והתחילה לעבוד. אתה רואה את זה בכל מקום". בליליוס הוסיף כי במטרונית לא יהיה מחסור בנהגים, מאחר שהתנאים טובים, והנהגים זוכים לנתיב בלעדי ולתחנות מנוחה והתרעננות.
|
|
תאריך:
|
20/09/2022
|
|
|
עודכן:
|
20/09/2022
|
|
עידן יוסף
|
+תחנות הרכבת שדרות, נתיבות ואופקים נסגרו זמנית בשל תאונה
|
19:24 20/09/22 | עידן יוסף |
אדם אשר נכנס לשטח המסילה בניגוד להנחיות בתחנת שדרות נפגע מרכבת חולפת. צוותי חירום והצלה נמצאים בדרכם למקום. בהנחיית המשטרה, הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון (מצפון) ובאר שבע (דרום) ותחנות שדרות נתיבות ואופקים נסגרו זמנית לשירות.
|
|
|
|
+תנועת הרכבות חוזרת לסדרה
|
16:33 20/09/22 | עידן יוסף |
באישור המשטרה, תנועת הרכבות באזור תחנת קיסריה פרדס חנה חוזרת לסדרה ובהדרגה.
|
|
|
|
המטרונית לנשר תיפתח באוקטובר; עיריית חיפה החרימה את ההשקה
|
|
חברת אם גרופ מ.ג.ע.ר מבקשת (18.9.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות ל משרד התחבורה לשכור אותה להענקת שירותי בקרה על איכות התפעול והשירות של רכבת ישראל. זאת, לאחר שהצעתה דורגה שנייה במכרז וזכייתה של מילגם נפסלה בידי בית המשפט העליון.
|
|
|
בשנת 2015 החלה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה את מיזם "קווי הזנק", קווי שירות בתשלום שמטרתם להביא נוסעים מאזורי המגורים לאזורי התעסוקה המשניים הפזורים ברחבי הארץ ולספק חלופה לרכב הפרטי.
|
|
|
למעלה מ-14 מיליון נסיעות בוצעו בתחבורה הציבורית בחציון הראשון של שנת 2022, עלייה של 4% לעומת החציון השני של 2021, שבו היו כ-13.5 מיליון נסיעות. הגדלת התשומות, כאשר מנגד מחסור חמור בנהגים וחזרה חלקית של נוסעים לאחר תקופת הקורונה (83%), הביאה להרעה בשירות התחבורה הציבורית.
|
|
|
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת דן, המפעילה 11% מכלל הנסיעות בתחבורה הציבורית, השיקו (יום א', 18.9.22) תוכנית-חלוץ המאפשרת לשלם על הנסיעה ב אוטובוס באמצעות כרטיס אשראי. ביתר חברות התחבורה הציבורית יימשך התשלום כרגיל.
|
|
|
בשל עבודות לחישמול מסילות נוספות בתחנת מודיעין מרכז, יחולו מיום חמישי הקרוב (22.9.22) ועד למוצאי שבת (1.10.22) שינויים בתנועת הרכבות בתחנת מודיעין מרכז בשעות הלילה - בימים ראשון עד חמישי, וכן בימי שישי ומוצאי שבת. רכבת ישראל תפעיל שירות הסעיות בין תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
|
|
|
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כ...
|
|
|
רפי לאופרט
אם תהיה ישראל מדינת גמדים - היא לא תהיה בכרסום שני יסודות - לכידות ואיחוד המטרה הלאומית הציונית טמונה גם כיום הסכנה העיקרית לשרידותה של מדינתנו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|