|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מיכאלי. הצהרות לצורך יחסי ציבור

סחריר השבת של מרב מיכאלי

קריאתה של מרב מיכאלי לראש הממשלה יאיר לפיד להפסיק לנסות לחבר בין העבודה ומרצ ולנצל "שעת כושר" כביכול להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בזמן שמהלך כזה אינו אפשרי ללא שינוי חקיקה ובתקופת ממשלת מעבר המחויבת במידתיות, רק מעידה כי מדובר בהצהרה חסרת מימוש
11/09/2022  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

השבוע הצליחה שרת התחבורה מרב מיכאלי להחסיר פעימה מלבם של כמה דתיים ולהפיל בפח כמה עיתונאים ואף פוליטיקאים שמיהרו להפיץ גינויים. בסרטון "טיקטוק" שפרסמה, אמרה מיכאלי, בקריצה לקהל בוחריה הפוטנציאלי, את המילים הבאות: "למה אין רכבות בשישי שבת בערב בכל מיני מקומות בארץ? אתם חוזרות וחוזרים ושואלים אותי - ובצדק. ובכן הבטחתי לכם שאנחנו נעשה כל מאמץ כדי לקצר את הזמנים של החשמול והצלחנו וקיימנו...הקו בין נתניה לרחובות חוזר חשמלי, נקי, שקט, גם בשישי, גם בשבת, גם בערב". סוף ציטוט.

הצופה הסביר הוטעה לחשוב כאילו שינתה השרה מדיניות של עשורים ברכבת ישראל, וקו הרכבת האמור יחלל את השבת. אולם מי שבקי בפרטים מבין כי מדובר בסחריר, "ספין" פוליטי, שאין מאחוריו דבר. כאשר מיכאלי מדברת על כך שהקו יפעל בשישי ובשבת, היא בעצם מתכוונת לכך שיפעל בערב שבת ובמוצאי שבת, אך לא בשבת עצמה. זאת, לאחר תקופה ארוכה שבה הושבת הקו בסופי-שבוע לצורך עבודות תשתית. אם כך, למה בחרה מיכאלי לומר "שבת" ולא "מוצאי שבת"? מהסיבה הפשוטה שזה משרת אותה פוליטית.

יו"ר מפלגת העבודה מנסה להתגרות בציבור הדתי (ולאגף משמאל את יאיר לפיד) כדי לפנות לקהלים חילוניים שיצביעו עבורה. לצורך כך, היא אינה בוחלת בדרכי מרמה ואחיזת עיניים, ולא בפעם הראשונה. העבודה מגדירה עצמה כמפלגה סוציאליסטית הדואגת לרווחת העובדים ולזכויותיהם. גם מיכאלי מבינה שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת לא תיטיב עם העובדים, לא עם אלה המועסקים בענף הסובל ממילא מהעדר של אלפי נהגים בימי חול, ולא עם סוחרים שאינם שומרי שבת, שלחץ כלכלי כתוצאה מהפעלת תחבורה ציבורית בשבת עלול לגרום להם לפתוח את חנויותיהם למסחר ביום המנוחה. במקרה הזה, הדגל הסוציאליסטי יורד לחצי התורן על-מנת שדגלים הקורצים לצעירים, כגון חופש מדת, חופש תנועה וכדומה יונפו אל על.

במהלך כהונתה כשרה, עסקה מיכאלי בחריש עמוק של הכשרת הקרקע לחלופות-שבת לתחבורה ציבורית, באמצעות הרשויות המקומיות, ולא נגעה בתחבורה הציבורית, שפעילותה מוגבלת על-פי חוק. לאחרונה הנחתה את עו"ד מיה ליקוורניק, יו"ר החברה הממשלתית נת"ע, האמונה על תכנון וביצוע הרכבת הקלה בתל אביב, לבחון את ההיתכנות הכלכלית להפעלת הרכבת הקלה בשבת, בעיקר את הקו האדום שאמור להתחיל לפעול בסוף השנה האזרחית. ליקוורניק, מינוי של מיכאלי, מיישרת קו, ועוד בטרם השלמת העבודה ה"מקצועית" (שתוצאותיה ידועות מראש...) כבר מצהירה בכינוס של העיתון "כלכליסט" כי "חבל יהיה אם המטרו לא תפעל בשבת".

לא לחינם מתמקדת ה"בדיקה" בהבטים כלכליים, ולא בהבטים תחבורתיים, משפטיים, חוקיים, חברתיים, דתיים, תעסוקתיים, חוזיים, תפעוליים וכדומה. בדיקה מקצועית רצינית אינה נעשית כלאחר-יד, אלא בעבודה שנמשכת חודשים ארוכים באמצעות הסתייעות בצוות בין-משרדי ובחברת יועצים מקצועית. הכאילו-בחינה שעליה הורתה שרת התחבורה מוכיחה כי אין בה ממש מלבד מטרה פוליטית, וגם מיכאלי מבינה שאין היתכנות להפעלת הרכבת הקלה בשבת. גם קריאתה של מיכאלי לראש הממשלה יאיר לפיד להפסיק לנסות לחבר בין העבודה ומרצ ולנצל "שעת כושר" כביכול להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בזמן שמהלך כזה אינו אפשרי ללא שינוי חקיקה ובתקופת ממשלת מעבר המחויבת במידתיות, רק מעידה כי מדובר בהצהרה חסרת מימוש, ואף אם תמשיך מיכאלי לכהן כשרה בממשלה הבאה לא יהיה שינוי בכל הקשור לתחום זה.

תאריך:  11/09/2022   |   עודכן:  11/09/2022
עידן יוסף
+מירב, דחילק
14:15 11/09/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
דבר אחד ברור: זהבה גלאון, שנוהגת באחריות מעוררת כבוד לרבות ויתורה מראש על ראשות הרשימה, ואת יכולות להוות הנהגה ראויה לשמאל הציוני, שאני מקווה כי יהיה גם קואליציוני
מיכאלי. מסרבת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד מגנה: "את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח"
13:34 11/09/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה יאיר לפיד מגנה את דבריו של השר ליברמן שהשווה את "שיטות נתניהו" לגבלס ולסטאלין. "גם כשניצבים מול מכונת רעל והסתה בלתי נגמרת שמכרסמת את החברה הישראלית, את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח. כל התבטאות שמשווה או משתמעת כך רק פוגעת בזיכרון השואה ובלכידות החברתית שלנו".
+בית המשפט העליון, הספר
13:23 11/09/22  |  ציפורה בראבי   |   לרשימה המלאה
אין ספק שזהו אחד הספרים החשובים שיצאו השנה! בית המשפט העליון ונספחיו הפכו לאחרונה לנושא רב מחלוקות וטענות כלפיו  ▪  פרופ' יצחק זמיר, שהיה יועץ משפטי לממשלה, שופט בעליון, יו"ר הוועדה לבחירת סדרי בחירה של שופטים וזכה בפרסים רבים, כתב את הספר המרתק והחשוב הזה  ▪  הספר מומלץ לפוליטיקאים, לשופטים ולעורכי דין ולכל המתעניינים בנושא ולדעתי הם רבים מאוד
פרופ' יצחק זמיר [צילום: איציק וולף]
+מנהיגה הרוחני של נעם: התמודדות מוצדקת גם במחיר פגיעה בגוש
12:19 11/09/22  |  עידן יוסף
מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם הרב צבי טאו: ״גם הסיכוי לפגיעה בגוש הימין מוצדק למען המטרה ההכרחית שנעם תיכנס לכנסת ותבלום את התרבות הפוסט מודרנית. בטוח שנעבור את אחוז החסימה״ (חדשות 12).
+גנץ: מוקיע את דבריו של ליברמן
12:06 11/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הציוני, השר בני גנץ: "מעריך מאוד את שר האוצר ליברמן, אך מוקיע את דבריו וההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות. גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות".
+סמוטריץ': סילוק ליברמן יהפוך את ישראל למקום טוב יותר
11:53 11/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "איווט ליברמן הוא הפוליטיקאי המסוכן ביותר בישראל. פרובוקטור בריון, חסר דרך וחסר ערכים, שכבר שנים מתפקד כסוכן כאוס שמפיץ שנאה וחרמות וגורר את מדינת ישראל לתהום בשל ענייניו האישיים. עכשיו הוא גם מבזה את זכר השואה. הציבור הישראלי חייב לסלק אותו כדי להפוך את ישראל למקום טוב יותר".
+ליברמן נגד נתניהו: השיטות שלו - בדיוק כמו של גבלס וסטאלין
11:04 11/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו תוקף במילים חריפות את יו"ר הליכוד  ▪  במערכת הפוליטית מאשימים אותו בזילות השואה, באובדן עשתונות ובפגיעה בשיח
ליברמן. מוריד את רף השיח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שוסטר: ללפיד אין יכולת להקים ממשלה, גם עם המשותפת
10:52 11/09/22  |  עידן יוסף
סגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) בראיון לרדיו צפון: "ללפיד אין יכולת להקים ממשלה, גם עם המשותפת". לדברי סגן שר הביטחון אלון שוסטר: "לפיד לא יקים ממשלה, לכל היותר הוא יהיה ראש ממשלת מעבר לקראת בחירות שישיות ואני סמוך ובטוח שנתחזק ונקים ממשלה".
+לא פורשת: שקד לא פוסלת ממשלת ימין צרה
10:31 11/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איילת שקד מצהירה לראשונה כי אם ימשיכו שותפיה למפלגות השמאל-מרכז להחרים את נתניהו תצטרף לממשלת ימין צרה  ▪  "עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות"
שקד. לקראת חיבור עם הבית היהודי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+עידית סילמן התפטרה מהכנסת
09:53 11/09/22  |  עידן יוסף
לקראת שריונה בליכוד, חברת הכנסת עידית סילמן הגישה את מכתב התפטרותה מהכנסת לידי יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי. במקומה תיכנס לכנסת חברת הכנסת רוני ססובר.
+שקד הזמינה את אביר קארה לפגישה
09:48 11/09/22  |  עידן יוסף
אחרי הפרידה המתוקשרת - איילת שקד הזמינה את אביר קארה לפגישה. קארה: "אפגש עם כל מי שמוכן לאמץ את מצע מפלגת חופש כלכלי" (חדשות 12). במקביל למו״מ עם הבית היהודי, שקד תיפגש היום עם ניר אורבך (ynet).

+לאן הגענו
09:18 11/09/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
מדוע הפסיכיאטרים משחררים חולים מסוכנים לביתם? זה נגמר ברצח  ▪  כן לביבי, לא לקנאים: אסור להיכנע לשנאת הביביזם הפתולוגית  ▪  וזה גם לא דמוקרטי  ▪  ולקינוח בקטנה
אבחנה רשלנית [צילום: בי"ח הדסה עין-כרם]
+נתניהו מחזר אחרי הקול הערבי
08:45 11/09/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו המיר את הלשון הבוטה וגסת הרוח שלו נגד החברה הערבית במתק שפתיים, המבטיח עידן חדש לערבים החיים במדינת ישראל  ▪  כראש האופוזיציה, הנושא עיניו לראשות הממשלה, החליט לנקוט בקו הסברה לא מתסיס ולא קנטרני כלפי האלקטורט הערבי
נתניהו. מתק שפתיים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גורמים בשמאל: לפיד לא הציע לגלאון ולמיכאלי שריונים
08:12 11/09/22  |  עידן יוסף
ברקע כשלון ראש הממשלה לפיד להביא לאיחוד בין העבודה למרצ, גורמים המעורים בנושא אומרים כי נראה שלפיד אינו מעוניין בכך בכל מאודו. לדבריהם, בפגישה שקיים אמש בביתו עם מרב מיכאלי וזהבה גלאון, הוא לא הציע להן לשריין מקומות למועמדים מהעבודה וממרצ ברשימת יש עתיד (כאן חדשות).

יו"ר סיעת מרצ ‎מיכל רוזין אמרה בראיון לגלי צה"ל: "יש חמישה ימים לסגירת הרשימות, זה המון זמן. מרצ תגדל ותתחזק אבל לא יודעים מה יהיה עד הבחירות - רואים שהעבודה נחלשת. אנחנו חוששים לגוש ולמחנה, ולא מסתכלות רק על עצמנו".
+הציונות הדתית לשקד: גלי אחריות לגוש הימין ותפרשי
07:55 11/09/22  |  עידן יוסף
רשימת הציונות הדתית קוראת לאיילת שקד לפרוש. ״יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמרוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות, שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".
+השר הנדל פרק השותפות עם השרה שקד
07:20 11/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יועז הנדל הודיע כי אינו מוכן להשלים עם האפשרות שהרוח הציונית תעניק לנתניהו ממשלת ימין צרה ולא תתעקש על ממשלת אחדות רחבה והצהיר: אוביל את הרוח הציונית  ▪  השרה שקד תוקפת: מעדיף לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין, שבוי במחנה 'רק לא ביבי'
שקד והנדל. כבר לא. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד נפגש עם גלאון ומיכאלי; אין הסכמה לריצה משותפת
21:18 10/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפגישה התקיימה בביתו של ראש הממשלה בתל אביב והסתיימה אחרי שעה בלבד  ▪  יו"ר מרצ: עמדות הידועות הוצגו, מרצ מחויבת לאיחוד על-מנת לחסום את נתניהו ובן-גביר
גלאון. העמדות הידועות הוצגו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ שפק לא תשובץ ברשימת יש עתיד
20:53 10/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תרוץ לתפקיד ראש מועצה באזור עוטף עזה ולא תשובץ ברשימת יש עתיד בבחירות לכנסת ה-25
הודיעה על כוונה להתמודד בבחירות המוניציפליות בשנה הבאה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נפגש (שבת, 10.9.22) בביתו שבתל אביב עם יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, ועם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בניסיון להביא את השתיים להסכמות על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25.
10/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת הכנסת נירה שפק (יש עתיד) לא תשובץ ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25. שפק נפגשה (שבת, 10.9.22) עם ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, וסיכמה עימו שהיא נערכת לבחירות המקומיות.
10/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, דחה את עתירת עוצמה יהודית וח"כ איתמר בן-גביר שעניינה הפצת תעמולת בחירות ללא זיהוי בישומון ואטסאפ ודרישה לחשיפת זהות השולחים.
09/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני מפד"לניק. במשפחתנו יש ארבעה דורות של בני עקיבא: הורי היו חברי גרעין עלומים - הגרעין הראשון של בני עקיבא - שהקים את קבוצת סעד. עוד לפני כן אבא היה חבר השומר הדתי בוורשה. אחי, אחותי ואני, ילדינו ונכדינו - כולנו בוגרי החינוך הממ"ד, חניכי בני עקיבא, ומקיימים הלכה למעשה את משנת תורה ועבודה, מי יותר ומי פחות. תמיד שמתי בקלפי פתק ב'. לא בדיעבד אלא לכתחילה. מעולם לא הצבעתי למפלגה אחרת. אבל מאחורי הב' עמדו בשנים האחרונות כל פעם כוחות אחרים או שמות נוספים שהצביעו על כך שהתנועה עוברת טלטלה: הבית היהודי - המפד"ל החדשה, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, הבית היהודי, ימינה. וכמה שמות של ראשי התנועה - אפי איתם, דניאל הרשקוביץ, רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד, ושוב נפתלי בנט, חגית משה - מי זוכר את כולם?
08/09/2022  |  דב גולדפלם  |   יומני בלוגרים
היום הימין מציג מועמד במקום ריאלי ברשימת מועמדים לכנסת, הדורש איסור השכרת דירות לערבים. בכך הוא הולך בדרכו של אביו, עמיחי אליהו, שהוא הרב של העיר צפת. כשלכך יש ברקע נעימות נלוות וצורמות בפרהסיה ברחובות הערים של קהל המעריצים המתלהם, המשמיע בפרהסיה את הדרישה לגירוש הערבים ממדינת ישראל לארצות ערב. הנעימות האלו מזכירות לי ימים חשוכים מאירופה של המאה הקודמת. הנעימות האלו מזכירות לי התנכלויות אפלות לעם היהודי לאורך ההיסטוריה כמו גירוש היהודים מספרד.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il