עיריית הרצליה יוצאת נגד מה שהיא מגדירה "אוזלת היד של
משרד התחבורה בכל הנוגע למשבר מצב התחבורה הציבורית בארץ". לנוכח ריבוי תלונות המגיעות לעירייה מצד משתמשי התחבורה הציבורית בעיר המלינים על כך שהיא אינה מתפקדת כנדרש, החליטה העירייה לפתוח ממשק ייעודי לדיווח על הבעיות והתקלות שהם נתקלים בהן בשירות.
העירייה תמפה ותעביר את כל התלונות במרוכז למשרד התחבורה, וזאת "כדי להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות", כלשונה. העירייה אינה מתייחסת בהודעתה לחברה מסוימת, אולם עיקר תלונות הנוסעים מופנות אל
חברת מטרופולין, שלדבריהם מפעילה אוטובוסים עמוסים, מאחרת להגיע לתחנה או לא מבצעת נסיעות.
לנתונים אלה יש גיבוי בדוחות משרד התחבורה. בחציון הראשון של שנת 2022 קיבלה מטרופולין ציון נמוך מהממוצע העומד על 68.5, ירידה של כ-12 נקודות האחוז לעומת החציון שקדם. הדוח גילה כי 2.84% מהנסיעות אינן מבוצעות ו-1.34% מהנסיעות מאחרות או מקדימות בצורה חריגה. חריגות נמצאו גם באדיבות נהגים (1.3%), בדיבור נהגים בטלפון הנייד בנסיעה (2.1%), אי-עצירה בתחנות וסטייה ממסלול (1.1%), עצירה רחוק מהמדרכה (3.9%), אוטובוסים לא נקיים (3.2%), בעיות נגישות באוטובוסים (14.4%) וכן 19.3% ממצאים אחרים המהווים חריגה.
גם דוח מדד הדיוק
שפורסם היום (ראו משמאל) מדרג את מטרופולין במקום הנמוך ביותר מבין כל מפעילי התחבורה הציבורית. ציון 54.3, כאשר האשכול שבו נמצאת הרצליה (שרון חולון מרחבי) מקבל ציון 50.6 בלבד, ואשכול השרון אף נמוך מכך, בשפל של 46.6 - הנמוך ביותר מכל האשכולות העירוניים.
עיריית הרצליה מבקשת מכל מי שנחשף לבעיה - תקלה, איחור, אי-הגעה או שירות לקוי בתחבורה הציבורית בעיר,
לדווח לה בממשק הייעודי שהיא פתחה. "החלטנו להרים את הכפפה על-מנת לטפל בנושא הכאוב של מצב התחבורה הציבורית", אמר ראש עיריית הרצליה,
משה פדלון. "מדובר בבעיה ארצית שמשבשת את איכות החיים של התושבים ולצערי המדינה לא נותנת לעיריות את הסמכות להפעיל תחבורה ציבורית משלהן. לכן אנחנו עושים את כל המאמצים להפעיל לחץ על קובעי המדיניות בממשלה למען שיפור השירות לתושבים. אני קורא לכל ראשי הרשויות בארץ להצטרף למהלך ולהביא יחד את השינוי המיוחל".
מחזיקת תיק התחבורה בעירייה, עו"ד דניאל אייזנברג צדיקים, אמרה: "הגיעה העת להגביר את הלחץ על-מנת שנוכל להתנייד בקלות כמו כל מדינה מתוקנת. המדינה צריכה להבין שתחבורה ציבורית טובה היא חלק מאיכות חיים אלמנטרית שמגיעה לנו האזרחים".
בחברת מטרופולין בחרו שלא להגיב.