שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, רחל בר"ג-הירשברג, הורתה (24.1.23) להחזיר מיד לעבודתם בשיירת ראש ה
ממשלה את שלושת הנהגים שסולקו ממנה על-פי דרישתו של ראש הממשלה,
בנימין נתניהו. בהסכמת הנהגים נקבע, כי הם ישובצו בשיירה ולאו-דווקא במכוניתו של נתניהו עצמו, תוך הימנעות מפגיעה כלשהי בשכרם ותנאי העסקתם.
ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות הביעה תמיכה בבקשתם של אשר יששכר, שלום מלכה ומאיר דלזורה - שהם גם עדי תביעה בתיק 1000 במשפט נתניהו. שלושת הנהגים - בני למעלה מ-50 - אמרו בבקשתם, שהם עבדו בשיירת ראש הממשלה במשך 30-25 שנה, כולל בכל שנותיו של נתניהו בתפקיד, עברו הכשרות מיוחדות, עבדו בצורה מאומצת ולעיתים מסוכנת, ומעולם לא היו טענות כלשהן כלפיהם. יצוין, כי הם אמורים להעיד על רכישת סיגרים עבור נתניהו, כדי להפריך את טענת ההגנה לגבי הכמויות שקנה בעצמו מול אלו שקיבל מ
ארנון מילצ'ן ו
ג'יימס פאקר.
השלושה הועברו מתפקידם בתחילת ינואר, לבקשתו של נתניהו ובנימוק שמדובר ב"משרת אמון". המשנה ליועצת המשפטית לממשלה,
גיל לימון, קבע שטיפולו של ראש הסגל במשרד רה"מ, דני וסלי, בהעברה סותרת את הסדר ניגוד העניינים האוסר על אנשיו של נתניהו לטפל בענייניהם של עדים במשפטו. למרות זאת, השלושה לא הוחזרו לשיירה אלא רק למאגר הנהגים של המשרד ולמשך שלושה חודשים בלבד.
בתגובתה לבית הדין אמרה הפרקליטות, כי ככל שראשי משרד רה"מ מבקשים להעביר את הנהגים מתפקידם, עליהם לפנות ללימון; ואם הוא ייעתר לפנייה, ייבחן הדבר במישור של דיני העבודה. מאחר שלא התקבלה כל פנייה שכזו, יש להחזירם לעבודה בשיירה - גם אם לא במכוניתו של נתניהו עצמו (כפי שהם עצמם מסכימים). התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד מגי קריטנשטיין ומשה וילינגר. את הנהגים ייצגו עוה"ד
סיגל פעיל, יפעת תבור, טל איסק וטליה רם.