|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
דרוקר. לא נמצא רבב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הרשות השנייה מנקה את דרוקר: "רביב לא הסית"

נציב הפניות דחה את תלונת ארגון בצלמו וקבע כי דבריו של פרשן חדשות 13 על כך שיישפך דם בעקבות הרפורמה המשפטית נהנים מהגנת חופש היצירה וחופש הביטוי ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת"
05/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

בעקבות אזהרתו של רביב דרוקר כאילו יישפך דם על בעקבות הרפורמה המשפטית, קובע נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כי דבריו של דרוקר, בתוכניות שש עם אמנון לוי והצינור, חוסים במסגרת חופש הביטוי והיצירה.

בחודש שעבר התבטא פרשן חדשות 13 רביב דרוקר מספר פעמים בצורה קיצונית באומרו כי "יצטרכו לקרות דברים רדיקלים ויכול להיות שישפך - דם מטאפורי או דם אמיתי". דבריו נאמרו בנוגע לרפורמה המשפטית תוך שהוא מדגיש שצריך שיישפך דם בשביל שהרפורמה תסוכל. צופים רבים טענו כי הדברים מהווים הסתה לאלימות.

כמה חברי כנסת הגישו תלונות בעניין ליועצת המשפטית לממשלה וארגון בצלמו הגיש תלונה רשמית לנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה. בתלונה נכתב: "אנו נמצאים בימים מתוחים ביותר ועל השדרנים לפעול להרגעת הרוחות ולא ההפך".

בעקבות הדברים החמורים שנאמרו פעמיים פתחה הנציבות בהליך בירור מעמיק,
ואף פנתה לגורם המשדר, חדשות 13, שטען מצידו שמדובר בחופש הביטוי. בתשובת הערוץ לנציב נכתב: "באמירותיו של רביב דרוקר אין כל עידוד או קריאה לשפיכות דמים והם מנאמרו מתוך הערכה האישית שלו בנוגע לאקלים הציבורי הקיים בישראל בימים אלו ומתוך הרצון להזהיר. באמירותיו מסתמך דרוקר על עשרות מקרים של שפיכות דמים בהפגנות או בהתנגשויות".

במכתב מענה שנשלח לארגון בצלמו קבע הנציב כי "בשני המקרים הביע מר דרוקר את עמדתו במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו כעיתונאי. בשני המקרים אני סבור כי דבריו היו בגדר הבעת דעה אישית ולא בגדר קריאה לפעולה יזומה או להסתה". רגב הוסיף הסתייגות קלה: "עם זאת ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת".

הנציב הדגיש שהוא צפה באופן אישי בתכנים הללו, וציין שאף באחת הפעמים דרוקר עומת על-ידי המנחה שדרש ממנו לחזור בו.

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, הביע את מורת רוחו מקביעת הנציב: "בימים מתוחים כאלו הייתי מצפה שהרשות השנייה שמשמשת כמאסדר תשתמש בשיניים שלה כדי להבהיר חד-משמעית שאין מקום להסתה לאלימות או לשלהוב הרוחות. מצער מאוד שברשות השנייה לא מבינים את חומרת דבריו ואת הכוח שיש בדברי דרוקר. רק הבוקר ראינו עורכי דין וטייסים שקוראים לדין רודף ולשימוש בנשק. הדברים הללו נולדו מדברי הסתה כאלה ואחרים. אני מתכוון לערער על החלטה זו ודורש להטיל קנס כספי עצום על חדשות 13".

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
עידן יוסף
+רוטמן נגד חיות: "יד מושטת לא פוגשת יד אחות"
23:46 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏יו״ר ועדת החוקה מתייחס לראשונה לחרם נשיאת העליון על הכנסת ועוקץ: "החלטה תמוהה לאור בחירתה להשמיע עמדה בהופעותיה בכנסים ציבוריים"  ▪  פרסם נוסח מעודכן לחוק יסוד השפיטה
רוטמן. החלטה מנוגדת למשוכלות יסוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אסתר חיות תחרים את מפגש סמלי השלטון בכנסת
21:12 05/02/23  |  עידן יוסף
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות צפויה להחרים את מפגש סמלי השלטון מחר, ט"ו בשבט, בחגיגות יום הולדתה של הכנסת (וואלה). מוקדם יותר הודיעו מטעמה שהיא כלל לא תגיע לדיוני ועדת החוקה על הרפורמה המשפטית וגם אותם היא מחרימה.
+ארכה של שלושה חודשים לוועדה לבחירת שופטים
21:07 05/02/23  |  עידן יוסף
ועדת הכנסת הודיעה הערב כי היא תביא השבוע תיקון לתקנון הכנסת שייתן ארכה של שלושה חודשים להקמת הוועדה לבחירה שופטים. התקנון קובע ארבעה חודשים מכינון הכנסת, אמצע חודש מרס, התיקון ייתן לקואליציה פרק זמן עד אמצע יוני לשנות בחקיקה את הרכב הוועדה ולמנות אותה.
+עו"ד דוד חודק שוחרר לביתו בערבות
20:40 05/02/23  |  עידן יוסף
במשרדי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) הסתיימה חקירתו של עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא שוחרר לביתו בערבויות.
+הרצוג: תעצרו רגע להידברות; לוין: אפילו לא לדקה
20:27 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה גינה בשיחה עם לוחמים את ביטויי ההסתה וקרא להידברות "כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות"  ▪  שר המשפטים מבהיר שהידברות תהיה רק בוועדת החוקה, והידברויות נועדו למסמס את הרפורמה
הרצוג וסגן עמרי אקשלמה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+עו"ד דוד חודק נחקר ביאח"ה בחשד להסתה לאלימות
17:45 05/02/23  |  איציק וולף
חוקרי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנו לחקירה את עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה.
+רוטמן: היה ברור שהתמצה דיאלוג הרשויות
17:34 05/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה הגיב על הודעת נשיאת העליון כי לא תופיע בפני הוועדה  ▪  המשנה ליועמ"ש: תוצאת הצעת החוק - הסרת בלמים ואיזונים בלי יצירת אלטרנטיבה משטרית ראויה
רוטמן. דוגמאות לשבריריות הקואליציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הסתיימה החקירה באזהרה של זאב רז בחשד לעבירות הסתה לאלימות
17:17 05/02/23  |  איציק וולף
לפני זמן קצר הסתיימה חקירתו של זאב רז ביחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לעבירות של הסתה לאלימות ואיומים והוא שוחרר לביתו בערבויות.
+"תוצאת הרפורמה - הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה"
14:49 05/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו"ד סומפולינסקי: הרוב שנדרש לפי ההצעות לפסילת חוקים הוא חריג בכל קנה מידה  ▪  ומעל הכל מרחף גם ההסדר שמבקש לאפשר לממשלה ולקואליציה לשלוט על הליך בחירת השופטים בכל הערכאות, אשר יביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולפגיעה קשה בעצמאותה"
עו"ד אביטל סומפולינסקי בוועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מדד המחאה: רוב מתנגדי הרפורמה - אשכנזים בני +65
13:31 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחקר המכון לדמוקרטיה: שיעור המשתתפים ממוצא אשכנזי במחאות נגד הרפורמה המשפטית כפול משיעור המזרחים  ▪  שיעור המוחים מבני 65 ומעלה גבוה פי 3.5 משיעור בני 24-18  ▪  63% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים את הרפורמה בחיוב  ▪  הצפי למלחמת אזרחים שתכלול אלימות בין הצדדים שכיח פי שניים בשמאל (46%) מאשר בימין (24%)
מאפיינים דמוגרפיים דומים של המפגינים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תודה לכלות וחתני פרס ביטחון ישראל
12:07 05/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מן הראוי שראש הממשלה יאמץ במיוחד את האמירה החותמת של מאה וארבעים כלות וחתני פרס ישראל, הסבורים שהמעשים שמתבצעים בימים אלו "מהווים לא פחות מהפיכה משטרית, שתפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית
עוזי עילם, בין החותמים [צילום: צילום משפחתי, בת המשפחה]
+יש גבול!
11:45 05/02/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אני מפרסם את המאמר היום שוב, לנוכח התנהגותה המבישה של אותה ענת קם, "עיתונאית" קיצונית אשר מאתרגת את אבי חימי, היו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין, ומכשירה את מעלליו
חושבים שהם חושבים
+משבר האמון הגדול ביותר בין ההיי-טק לממשלה
11:13 05/02/23  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה  ▪  על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים
אחד הגורמים הבולטים למשבר - ואולי גם המפתח לפתרון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+מגיפת בולענים
09:20 05/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - כיכר לחם, אגדתי, קקפוניה, סוכן כאוס, חלול ומאיים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  שבת שלום
עיר ללא הפסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשות השנייה מנקה את דרוקר: "רביב לא הסית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר4
5/02/23 14:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מחאת חברות ההיי-טק המשיכה גם השבוע, ואף עלתה מדרגה: לצד ההפגנות שהתקיימו שלשום (ג'), זה השבוע השני ברציפות, אמש שודרה בחדשות 12 כתבה שבה דיברו מנהלים בהיי-טק על השפעתה ההרסנית, לדבריהם, של התוכנית המשפטית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר המשפטים, יריב לוין. המשתתף המרכזי בכתבתה של עמליה דואק היה תום ליבנה, מייסד ומנכ"ל היוניקורן ורביט, שהודיע שבכוונתו לעזוב את הארץ, לוותר על אזרחותו הישראלית ולהעביר את החברה לארצות הברית, כלומר - להפסיק לשלם מיסים כאן. המהלך הזה מבטא תופעה מדאיגה: משבר אמון חריף ביותר בין מנהלי מגזר ההיי-טק לבין הממשלה.
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כיכר לחם, אגדתי, קקפוניה, סוכן כאוס, חלול ומאיים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) שבת שלום
נמשך מרתון הדיונים בוועדת החוקה בנושא חוק יסוד: השפיטה, ובדיוני הוועדה בימים האחרונים הדיון התרכז בשאלה האם לבית המשפט העליון צריך להיות סמכות לקבל החלטות בנוגע לזכויות הפרט והאם לכנסת צריכה להיות המילה האחרונה.
05/02/2023  |  עידן יוסף  |   כתבות
לקחי רצח רבין לא הופנמו. ראש השב"כ רונן בר שוחח הערב (מוצ"ש, 4.2.23) עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ברקע העלייה בשיח האלים והמסית מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט.
04/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההפגנות נגד השינויים המוצעים במערכת המשפט נמשכות (מוצ"ש, 4.2.23) זה השבוע החמישי ברציפות, כאשר ההפגנה המרכזית התקיימה ברחוב קפלן בתל אביב והפגנה נוספת בכיכר הבימה. בהפגנה נאמו אישים בולטים, בהם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ויו"ר אגודת הלהט"ב הילה פאר. ההפגנה בתל אביב הייתה קטנה יותר בהשוואה לשבועות האחרונים, אך לטענת המארגנים היא נובעת מהרחבת מוקדי המחאה לכ-30 מקומות נוספים, ביניהם ירושלים, חיפה, הרצליה ובאר שבע, ובסך-הכל השתתפו בכולן כמה עשרות אלפי מפגינים. מקצת המפגינים ניסו לחסום את נתיבי איילון וארבעה מהם נעצרו.
04/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il