|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
שוטרי מג"ב וליצנית בהפגנה נגד הרפורמה בנתיבי איילון [צילום: עודד בלילטי/AP]

ויסולי: ההפגנות מתקיימות בניגוד לנהלים ומסכנות חיים

יו"ר המטה למען א"י אומר כי הפגנות נגד הרפורמה בת"א ובחיפה אושרו למרות שאינם עומדים בכללי ועדת החקירה לאסון מירון, ולנהלי המשטרה ומד"א - לפי מקדם תפוסה של 1 מ"ר לאדם כמו-כן, לא הועמד ציוד חילוץ ורפואה כמתחייב
24/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
עו"ד אביעד ויסולי [צילום: ציון הלוי]

עלות ההפגנות למשטרה
בחדשות 0404 פורסם אתמול כי הוצאות משטרת ישראל על הטיפול בהפגנות נגד הרפורמה עד כה עומדות על יותר מ-12 מיליון ש״ח. גורם במשטרה אמר כי ״ההוצאה לכל הפגנה עולה על חצי מיליון ש״ח. מדובר בהוצאות עצומות הפוגעות קשות במצב הכלכלי של משטרת ישראל״. ההוצאות העצומות לא כוללות כלכלה (אוכל ועוד) וכן הוצאות דלק.

הפגנות הן אומנם זכות יסוד חוקתית במשטר דמוקרטי והן היבט מהותי של חופש הביטוי. עם זאת, הפגנות עלולות להיות גם סיכון ביטחוני או בטיחותי למפגינים, והרשויות מחויבות לנקוט אמצעי אבטחה נאותים למניעת אובדן חיים, כפי שקרה באסון מירון לפני שנתיים. יו"ר המטה למען ארץ ישראל בליכוד, עו"ד אביעד ויסולי, פנה לשר לביטחון לאומי, למפכ"ל, למפקדי מחוזות חוף ותל אביב ולמנכ"ל מד"א, בהתראה כי היתרי ההפגנה שהם נותנים עומדים בניגוד להמלצות הביניים של ועדת החקירה בעניין האסון במירון ונהלי המשטרה, בכל הנוגע לגודל שטח ההפגנה, מספר המפגינים המותר ואמצעי ההצלה הזמינים בהפגנות.

בשבועות האחרונים נתנו מפקדי מחוזות תל אביב וחוף היתרי הפגנות למתנגדי הרפורמה המשפטית, כדלקמן:
  • ברחובות קפלן, בגין ודרך השלום בתל אביב ניתן היתר הפגנה ל-50,000 מפגינים, בעוד גודל אזור ההפגנה המאושר הוא כ-25 דונם.
  • בצומת חורב בחיפה ניתן היתר הפגנה ל-25,000 מפגינים, כאשר גודל אזור ההפגנה המאושר היה פחות מ-5 דונם.

ועדת החקירה לאסון מירון לא הצליחה לקבוע את "מספר היעד" אך קבעה כי יש לבצע בדיקות ומדידות בשטח לחישוב תפוסת הקהל המרבית, תוך התחשבות בכל דרישות הבטיחות. עוד קבעה כי מקדם התפוסה בשטח צפייה בעמידה צריך להיות 1 מ"ר לאדם. כך קובע גם הנוהל המשטרתי לאישור אירועים בשטח פתוח. אולם היתר ההפגנה בחיפה נעשה לפי מפתח של 5 אנשים למ"ר, ואילו בתל אביב האישור ניתן לפי מפתח של 2 אנשים למ"ר. לדברי ויסולי, היתרי הפגנות אלה חורגים באורח מהותי (פי 5 ופי 2 בהתאמה) מהתבחינים שנקבעו.

בנוסף, נבדקו זמינות אמצעי ההצלה של מד"א בהפגנות. מתברר כי בפועל בהפגנה בחיפה הוצב אמבולנס רגיל אחד, המתאים לפי הנוהל ל-2,500 מפגינים לכל היותר. בהפגנה בתל אביב הוצבו נט"ן ו-3 אמבולנסים, המתאימים להפגנה של עד 30,000 איש.

ההיתרים שניתנו מהווים פער קיצוני בין מספר המפגינים המותרים לגודל שטח ההפגנה המותר והאמצעים העומדים לרשותם לחילוץ, אמר ויסולי. לדבריו, מצב זה עלול לגרום למצב של סכנת חיים למפגינים ולציבור הסובבים אותם במקרה של אירוע רב נפגעים.

הפנייה הועברה למפכ"ל, למפקדי המחוזות ולמנכ"ל מד"א. לא התקבלה תגובה.

תאריך:  24/03/2023   |   עודכן:  24/03/2023
עידן יוסף
+ח"כ אלי דלל יצביע בעד מהלכי הרפורמה בהתאם להחלטת הסיעה
15:26 24/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ אלי דלל, ששמו הוזכר כמורד אפשרי בליכוד, הבהיר בקבוצת וטסאפ כי בישיבת הסיעה ביום שני הביע את עמדתו בנוגע לעיתוי הרפורמה, אך הצביע בעדה והוא מקבל את עמדת הסיעה ויפעל לפי החלטותיה.
+יו"ר הכנסת: המשפטנים מבצעים הסגת גבול כלפי הרשויות המבצעת והמחוקקת
14:51 24/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה נגד היועצת המשפטית לממשלה: "רה"מ נתניהו הוא גם ח"כ ורשאי לממש את זכותו וחובתו להצביע בכנסת בכל נושא כולל התיקונים במערכת המשפט. גם העיוות הזה מדגים את הסגת הגבול שהמשפטנים מבצעים כלפי הרשויות המבצעת והמחוקקת, ומסביר מדוע הרפורמה כה נחוצה".
+במשוחררי ההפגנות גם הנהג שפגע בשוטר בצומת העוגן
14:43 24/03/23  |  עידן יוסף
במהלך מחאה סמוך לשפיים בה נחסם אתמול (ה') הכביש, סירב אחד המפגינים להישמע להנחיות המשטרה ובעקבות כך נעצר. מאוחר יותר, בצומת העוגן, התקרב רכב אל המפגינים ושוטר נפגע מהרכב בעת שניסה להגן על המפגינים. השוטר פונה לקבלת טיפול רפואי ומצבו מוגדר יציב. נהג הרכב נעצר ונלקח לחקירה.

זמן קצר לאחר מכן, במחלף דרור, רכב התנגש ברכב נוסף, גרם לו נזק ולאחר מכן נמלט מהמקום. נהג הרכב נעצר מאוחר יותר על-ידי חוקרי התחנה ונלקח לחקירה.

כל שלושת העצורים שוחררו למעצר בית בזמן שהחקירה נגדם נמשכת.
+ראש הממשלה נתניהו: "בכל ערב מספרים לכם שקרים"
12:34 24/03/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתערב לטובת קידום הרפורמה והפיץ ברשתות החברתיות סרטון הסברה בעדה, תוך קריאה לגולשים לשתפו.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש בקשה בהולה לביזיון בית המשפט ותדרוש להטיל על ראש הממשלה את העיצומים הקבועים בחוק, לרבות קנסות כבדים ומאסר.
+דמוקרטיה? לא בשבילנו
11:54 24/03/23  |  ד"ר עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
שופטים חורגים מגבולותיהם ומבטלים חוקים על סמך דעותיהם וערכיהם האישיים, מה שמוביל לאוליגרכיה אינטלקטואלית, לערעור הדמוקרטיה ולהפיכת המדינה לחסרת חוק. אינטלקטואלים כמו אהרן ברק, המחזיקים בתפיסה גבוהה יותר של משפט וממשל, הם האחראים למגמה מסוכנת זו. מי שתומכים בדעה זו לא צריכים לשאת שלטים פרו-דמוקרטיים בהפגנות, מכיוון שהם נגד הדמוקרטיה
התנגשות בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת
+בן-גביר: מכתב היועצת המשפטית - הפיכה
11:35 24/03/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה.

"היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה. ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש הממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת היא הוכחה נוספת למה צריך לפטר אותה".
+לשכת עוה"ד תשבית לשעתיים את היכל המשפט בתל אביב
11:25 24/03/23  |  איתמר לוין
לשכת עורכי הדין תשבית מחרתיים (26.3.23) בשעות 13:30-11:30 את היכל המשפט בתל אביב, במחאה על ההצעה להוציא את נציגיה מן הוועדה לבחירת שופטים במסגרת הרפורמה השיפוטית. ראש הלשכה, עמית בכר, טוען: "נציגי הלשכה הם היחידים שמייצגים את הציבור בועדה. כל מערכת צריכה שינויים ועדכונים, וגם מערכת המשפט, אך ההצעות כעת לא יפתרו את הבעיות הקיימות אלא רק יחלישו את הדמוקרטיה". הלשכה קוראת לחבריה להצטרף לחסימת בית המשפט ולהפגנה שתתקיים מחוצה לו.


+שוחררו ממעצר כל המפגינים נגד הרפורמה
11:13 24/03/23  |  עידן יוסף
כלל המפגינים שנעצרו אתמול בתל אביב ובנתב"ג שוחררו. המפגינה שנעמרה בחשד לתקיפת השר אבי דיכטר שהתה הלילה במעצר ושוחררה הבוקר למעצר בית.
+האנרכיה כמחזה תעתועים
11:10 24/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
תנועת האנרכיה מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע בג"ץ. מובילי הרפורמה כשלו בהסברת תוכניתם ומהלכיהם ולכן עליהם לשנות את נוהלי המאבק ולהתמיד במטרות. המפתח הוא דעת הקהל!
צעדת סיפורה של שפחה על גשר בית ינאי [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+השר זוהר: הכרזת היועמ"ש מחזקת את הצורך ברפורמה
11:05 24/03/23  |  עידן יוסף
שר התרבות והספורט מיקי זוהרבתגובה להוגעת היועמ"ש: "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמ"שית, נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים - הוא לא חוקי. פשוט הזיה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".
+גוטליב למיארה: אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו
10:37 24/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) תוקפת את הודעת היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה נתניהו: "גב׳ מיארה, סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אומנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת".
+מיארה לנתניהו: עיסוקך ברפורמה אינו חוקי
10:24 24/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיארה: על-פי פסיקת בג"ץ אסור לנתניהו לעסוק בה והדבר יהווה פעילות בניגוד עניינים  ▪  דובריו: הוא חייב לעסוק בנושא, אין הפרה של פסק דין או הסדר כלשהו
מיארה. למרות חוק הנבצרות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+אכן, הוא נכנס לאירוע
09:57 24/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו משקר ומפר חוק  ▪  חזרנו לשאלה המכרעת  ▪  מה יעשה מי שיצטווה לפעול בניגוד לפסק דין  ▪  מי קורא למי "בוגדים"  ▪  גרסת סמוטריץ' וגפני לספר "1984"  ▪  האם הגענו לנקודת אל-חזור
בערות היא כוח
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ויסולי: ההפגנות מתקיימות בניגוד לנהלים ומסכנות חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
אהרן ברק הוא אינטלקטואל. אמיתי. וכמו כל אינטלקטואל אמיתי, לא בשבילו היא הדרך המאוד לא נקייה והלא אידיאלית של דמוקרטיה בפעולה - המשא המתן המייגע בין מפלגות בקואליציה, בין אופוזיציה לקואליציה, בין ערכים ואינטרסים חברתיים שונים, כשכל מי שמייצג אינטרס מסוים מושך לכיוונו, כשחבר כנסת שמתנגד לסעיף זה בהצעת החוק והשני תומך בו, והראשון אומר: בסדר, אתמוך, אבל בתנאי שתתמוך אתה בסעיף שאני מציע, ופונה לשר במפלגה שלו שיפעיל לחץ על שר במפלגה אחרת. וכך יום אחר יום, ולפעמים לילה אחר לילה, עד שבסוף התהליך הכנסת מחליטה ברוב קולות על אותו הֶסדר פשרה שהציבור - זאת אומרת, הרוב בעם - יכול, כך מקווים, לחיות עמו. זה נקרא חוק.
בנסיבות החברתיות-פוליטיות הקיימות, טוב שערוץ 14 תפש את מקומו הנכון במערכת התקשורתית. בלעדיו הייתה הנחיתות הקיימת בין שמאל לימין ובין ליברליזם הזוי ליהדות שפויה, נותרת כפי שהייתה במצב בלתי מאוזן. הערוץ הינו "ימני" ו"יהודי" במהותו, בעוד האחרים מצטיירים כאנטי-יהודיים אנטי-ציוניים ובמקרי קיצון אף אנטישמיים. הדבר בולט בביקורתם הארסית כלפי חברי כנסת מהקואליציה או תומכי "ימין" וב"עליהום" המשתקף מדברי הפרשנים.
24/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
"הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים" - הודיעה (24.3.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הודעתו אמש על "כניסתו לאירוע" בהקשר של הרפורמה המשפטית. דובריו של נתניהו אומרים בתגובה, כי הוא חייב לפעול בנושא הרפורמה בניסיון להביא להסכמה רחבה, וכי לא הפר פסק דין או הסדר כלשהם.
24/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נתניהו משקר ומפר חוק חזרנו לשאלה המכרעת מה יעשה מי שיצטווה לפעול בניגוד לפסק דין מי קורא למי "בוגדים" גרסת סמוטריץ' וגפני לספר "1984" האם הגענו לנקודת אל-חזור
24/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
הימים הם ימי ממשלת אולמרט. ראש הממשלה היה מעוניין להעביר ל-32 עיריות כספים בכסות של תוכניות הבראה. בדיקה קצרה העלתה ש-29 מראשי הערים המדוברות היו חברי קדימה, ו-2 נוספים הצהירו כי יצטרפו לקדימה אם העיריות שלהם יקבלו את הכסף.
23/03/2023  |  ירון זליכה  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il