|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
שר האוצר בפגישה בנהריה [צילום: Ritvo photography]

סמוטריץ': אושר תקציב ביצוע כביש 6 עד שלומי

בפגישה שקיים עם אנשי משרדו עם חברי פורום קו העימות, אמר שר האוצר: "הכנסנו בתר"ש הקרוב מאות מיליוני שקלים לארבע השנים הקרובות. בנוסף, תקציב רכבת קריית שמונה אושר" השרה סטרוק: "נקדם תוכנית לקליטת 2,000 משפחות חדשות בישובים שלאורך הגבול"
17/04/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ערכו (יום ב', 17.4.23) יחד עם בכירי האוצר - מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, המשנה למנכ"ל ישראל מלאכי ומתן יגל מאגף התקציבים פגישת הכנה בנהריה עם ראשי הרשויות בגבול הצפון לקראת אישור החלטת ממשלה בעניין ישוביהם.

סמוטריץ' אמר לראשי היישובים בגבול הצפון, חברי פורום קו העימות: "הגעתי לכאן קודם כל כדי לשמוע. בסוף, הממשלה היא שלכם ואנחנו מחויבים לכם. בנוסף, ביקשתי מראש הממשלה לקבל 3 הצעות מחליטים מיידיות - אחת לעוטף עזה, אחת ליישובי קו העימות בצפון ואחת ליהודה ושומרון. כל אזור עם הצרכים הביטחוניים שלו.

"הרקע הוא ההבנה שמה שצריך לעשות צבאית, צריך לעשות. אני לא מוכן בשום פנים ואופן שנחזור בצפון למצב של טפטופים. אבל מעבר להתייחסות הצבאית, התשובה הציונית מאז ומעולם היא לחזק את ה'עשה טוב', את היישובים שלנו - שמרכיבים אותם תושבים חזקים ואיתנים - גם ברמה הערכית וגם ברמה החברתית.

[צילום: Ritvo photography]

"אני רוצה לצאת היום עם התנעה משותפת של תהליך החלטת הממשלה. המאפיינים של החלטות ממשלה אזוריות הם שיתוף הפעולה. ההחלטה תהיה משותפת לכלל המשרדים. משרד האוצר ומשרד רה"מ מובילים את ההחלטה, אבל אנחנו נעבור משרד-משרד ונראה מה כל משרד יכול לתת. מה שצריך להוסיף - נוסיף.

"כל זה לא סותר החלטה גדולה יותר שצריך להביא לכל אזור הגליל, שכוללת הקמת שדה תעופה, עוד מקומות עבודה וצרכים נוספים. תוכנית מיגון הצפון יוצאת לדרך. הכנסנו בתר"ש הקרוב מאות מיליוני שקלים לארבע השנים הקרובות. בנוסף, תקציב רכבת קריית שמונה אושר ותקציב ביצוע כביש 6 עד היישוב שלומי - אושר".

במסגרת החלטת הממשלה המתגבשת, נבחנת הקצאת משאבים משמעותיים, לטובת יישובי קו העימות בנושאי ביטחון, בריאות, תשתיות, כלכלה ותעסוקה, לטובת חיזוק יישובי הגבול הצפוני. כמו-כן, מתגבשת החלטה לתוכנית מקיפה למיגון הצפון, תקצוב רכבת קריית שמונה, הארכת מקטע כביש 6 ועוד.

השרה אורית סטרוק אמרה במפגש: "יש לנו החלטה נחושה - לשים את הצפון במרכז. לחזק את הצפון, למען כל מדינת ישראל. נביא בקרוב להחלטת הממשלה את התוכנית של החטיבה להתיישבות לחיזוק הישובים הקדמיים, ישובי גבול הצפון, תוכנית לקליטת 2,000 משפחות חדשות בישובים שלאורך הגבול, כל הישובים, מכל הסוגים, לאורך כל הגבול ממזרח למערב.

"התוכנית כוללת הטבות בתחום סבסוד העלויות להקמת מבני מגורים, הקמה ושיפוץ תשתיות ומבני ציבור, שיפור השירותים לתושבים, תמיכה ביזמות עסקית, ואלמנטים נוספים שירימו את הישובים האלה, אנחנו מתכוונים לחזק את הצפון גם באמצעות שינוי במפת אזורי עדיפות לאומית. המפה החדשה שאנחנו עמלים עליה תייצר מגנט משמעותי שימשוך ציבורים חדשים וצעירים צפונה, ותאפשר תנופת פיתוח לכלל הישובים בצפון".

[צילום: Ritvo photography]

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ אמר: "אירחנו במטה אשר היום את שר האוצר וצוותו כולל הצוותים הבכירים והמקצועיים ובהשתתפות כל ראשי רשויות הפורום. הצגנו את הנתונים המספריים וההבטחות שניתנו לאורך השנים. אני מודה לשר על הגעתו, על הנכונות למענה על חלק ניכר מהדרישות שהצגנו וההירתמות. אחת הבשורות שכבר ניתנו ויצאנו איתן מהפגישה היא הבטחת השר לחיבור כביש 6 ישירות עד שלומי. הסברתי באופן מעמיק כי תושבי הצפון אינם אזרחים סוג ב' וצריך להפסיק להתייחס אלינו כך. כדוגמה הסברתי כי לא יעלה על הדעת שמכשור רפואי במרכז הארץ יהיה שונה מהמיכשור בצפון הארץ, כנ"ל לגבי כבישים ותשתיות, ובטח-ובטח ביטחון של התושבים שנושאים על גבם את רצונם לגור באזור היפה ביותר בישראל ובקו הגבול.

"השר הבטיח שינתן סיוע מיידי ליישובי הצפון לאור הסבב האחרון. וכן שתקודם תוכנית חיזוק בהובלת משרד ראש הממשלה ובשיתוף משרד האוצר והמשרדים הרלוונטיים וכן בשיתוף נציגי הפורום. כמו-כן התחייב כי תקציב החטיבה להתיישבות יוכפל פי 4 למרחב הכפרי. נמשיך לפעול ונעקוב אחר המתרחש כדי לוודא את קבלת התקציבים למענם ובטחונם של תושבי הצפון ובראשם מיגון האוכלוסייה".

הסיור של שר האוצר הוא חלק מסדרת מפגשים אינטנסיבית עם ראשי הרשויות באזורי העימות במטרה לקדם 3 החלטות ממשלה מידיות לחיזוק החוסן הלאומי והחברתי, לקידום צמיחה דמוגרפית ותשתיות, ולחיזוק מרכיבי הביטחון בישובי עוטף עזה, קו עימות צפון ויהודה ושומרון.

במפגש השתתפו גם ראשי הערים רונן מרלי (נהריה), אביחי שטרן (קרית שמונה), ארקדי פומרנץ (מעלות תרשיחא), וראשי המועצות האזוריות והמקומיות אייל שמואלי (כפר ורדים), גבי נעמן (שלומי), שמעון גואטה (מעלה יוסף), גיורא זלץ (גליל עליון), ניצן פלג (גליל תחתון), דימיטרי אפרצב (קצרין), יאסר גדבאן (כסרא סמיע), עבדאללה חיר אלדין (חורפיש), אליאס אליאס (גוש חלב), עלי חליל אבו איאד (בענה), אור אילן (יסוד המעלה), פוטד עווד (מזרעה), מתי אבני (מסעדה), עארף חתאם (מעיליא), בני בן מובחר (מבואות חרמון), ראדי נג'ם (בית ג׳אן), סויד סויד (פקיעין), דכואר אדגאר (פסוטה), חיים רוקח (גולן), שמעון סויסה (חצור הגלילית), עמית סופר (מרום גליל), דולאן אבו סאלח (מג'דל שמס), דוד אזולאי (מטולה) וכן הושעיה הררי מנכ״ל החטיבה להתיישבות, ואופיר שיר יו"ר לב בגליל.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
עידן יוסף
+משה ארבל ימונה לשר הפנים והבריאות
11:51 17/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך החליטה מועצת החכמים של שס בהתייעצות עם דרעי  ▪  המועצה מדגישה כי מדובר במינוי זמני עד לתיקון החוק שיאפשר ליו"ר התנועה לשוב ולכהן כשר
משה ארבל. בקרוב שר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השר אליהו: מעולם לא הודעתי על סגירת שבת ישראלית
11:10 17/04/23  |  עידן יוסף
השר עמיחי אליהו צייץ בטוויטר: "חברים, צר לי לאכזב, אבל מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית. כשנשאלתי לגביו עניתי, שאין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה. ללא קשר לזה, נשאלתי איזה סוגי תוכניות אני מעוניין בקידומן, וסיפרתי למשל על שישי מסורתי והבאת תלמידים לאתרי מורשת. לא במקום ולא על חשבון. תמשיכו להפיץ שנאה".
+ליברמן: "שוחד לציבור החילוני בתמורה לחוק ההשתמטות"
10:34 17/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ציין: מדובר בניסיון של החלפת ערכים בתקציבים  ▪  הבהיר: "הדבר היחידי שהמציאות מחייבת הוא שוויון בנטל"
ליברמן. לא מחליפים ערכים בתקציבים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   ערן יעקב / Eran Yaacov   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אושר תקציב ביצוע כביש 6 עד שלומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
זקן מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה, פרסם (יום ב', 17.4.23) את מכתבו בנוגע להחלטת מועצת החכמים על מינויי השרים מטעם מפלגת שס.
17/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס (יום ב', 17.4.23) למתווה הגיוס שמקודם בממשלה לפיו גיל הפטור לחרדים ירד ל-23 ותקף את הממשלה. "למען עתיד המדינה חייבים שוויון בנטל גם בכלכלה וגם בביטחון. לא נוותר על שירות חובה לכולם - כל צעיר בגיל 18, יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי, צ׳רקסי - כולם חייבים להתגייס לצה״ל או לשירות הלאומי, אין פטורים."
17/04/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שר המורשת נגד חילון השבת. השר עמיחי אליהו החליט שלא לכלול את מיזם "שבת ישראלית" בתקציב משרדו. המיזם מסבסד כניסה לאתרי מורשת, טיול ומוזאונים ומאפשר כניסה ללא תשלום. ביטול המימון משמעותו חזרה למצב הקודם, שלפני מרס 2021, בה המבקרים שילמו על-כניסתם.
17/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביום חמישי שחלף צפיתי בשידור טלוויזיה שכמותו לא היה, וכנראה לא יהיה בערוצים 11,12, 13. היה זה משדר פוליטי, במסגרת המובילה של ערוץ 14: "הפטריוטים", בהנחיית ינון מגל שהפגיש את ראש הממשלה נתניהו עם פרשני ערוץ 14. כלומר, תומכים מושבעים של נתניהו נפגשו עימו, לשיחה על כל ענייני השעה הבוערים, כאילו הוזמן נתניהו לכוס תה של שעה 5.
יש אנשים שאין להם קיום אלא כשהם צמודים לאדם חזק מהם שעל גבו הם רוכבים. ב-2015 עוד הייתה גלית דיסטל-אטבריאן צמודה לשלי יחימוביץ, וזמן מה לאחר מכן דילגה אל בנימין נתניהו. היא העריכה, ובצדק, שאיתו תגיע רחוק יותר. וכשיום אחד יחליף מישהו את נתניהו בראשות הליכוד, היו בטוחים שהיא תחפש את דרכה גם אליו. אין זה ירי בנגמ"ש; מדובר בטרמפיסטית בנגמ"ש. זו לא מישהי שראתה לפתע את האור, אלא יותר מי שזיהתה במדויק היכן מרוחה החמאה והיום היא שרה בממשלה. וכדרכם של חוזרים בתשובה, או להבדיל, מוּמרים, היא האדוקה והקיצונית מכולם.
13/04/2023  |  גלעד שרון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il