|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מכתב התחייבות מהאוצר

התקבלה פשרת ביטן לטיפול בענף הפטם

לאחר שבוע של דיונים סוערים בוועדת הכלכלה אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת הפשרה ובכך סיימה הוועדה לאשר את פרקי חוק ההסדרים שהועברו לטיפולה התיקון לחוק התחרות נועד לצמצם את הפטור החקלאי לבצע הסדר כובל בענף הפטם היו"ר קיבל, בהתאם לדרישתו, התחייבות של מנכ"ל האוצר וראש אגף התקציבים למתן פיצוי לחקלאים שייפגעו מהמהלך
12/05/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (יום ה', 11.5.23) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ט"ז מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בהגברת התחרות בענף המזון והטואלטיקה. מדובר בדיון הרביעי שמקיימת הוועדה בנושא צמצום הפטור החקלאי, שנועד לבטל את האפשרות לבצע הסדר כובל בענף הפטם, כך שמגדלי עופות, או גורמים הקשורים אליהם, המחזיקים במשחטה לא יוכלו להיות חלק מהסדר כובל.

בדיונים הקודמים ביקש היו"ר דוד ביטן מהצדדים לנסות להגיע לפשרה, באופן כזה שלא יפגע בחקלאים הקטנים, יאפשר לטפל ברווחים הגדולים של האינטגרציות ואף יוריד מחיר לצרכן. בפתח הישיבה הנוכחית, הודיע היו"ר ביטן כי בהתאם לדרישתו תהיה רשת-ביטחון לסיוע לחקלאים שייפגעו, בשנים 2026-2024. ההצבעה התקיימה רק לאחר ביטן קיבל מכתב התחייבות בעניין זה, בחתימת מנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים.
תיאור וניתוח שוק הפטם והביצים / סקירה
מסמך זה מתאר ומנתח את שוק הפטם והביצים. המסמך כולל נתונים על שוק הפטם והביצים, תיאור השפעת משטר מכסות ייצור שהיה נהוג בשוק הפטם בחודשים אוגוסט 2012 עד ספטמבר 2015, תיאור השפעת משטר מכסות ייצור בשוק הביצים שנהוג כיום, וניתוח ההשלכות העיקריות. .(20 עמ')
קליפת הביצה חלון הראווה לניהול ממשק מיטבי של להקת הטלה כבדה או קלה / חוברת
חוברת זו עוסקת בתהליך יצירת הביצה בכללותו, ומתמקדת בעיקר באופן התהוות הקליפה. זהו עולם מופלא ומורכב מאוד, המשלב תהליכים רבים ופעילויות ביולוגיות, אשר מתנהלים בסדר מופתי ובאופן מבוקר ומדויק להפליא בגוף המטילה. השלמת התהליך במלואו, קצבו ומחזוריותו בתקופת ההטלה - כל אלה משקפים נאמנה את מצב העופות ואת תנאי התחזוקה שלהם מיום הבקיעה ואילך. (38 עמ')
ענף הלול - היבטים באסדרה, בטיפול ובפיקוח / דוח מבקר המדינה

[צילום: דוברות הכנסת]

לפי ההצעה, גופים שנמצאים בקשר בתוך אינטגרציה עם משחטה יוכלו להמשיך לתאם ביניהם את הפעילות, אך האינטגרציות שלהן משחטות שונות לא יוכלו לבצע תיאום כמויות של גידולי עוף בניהן. היו"ר אמר כי הבעיה היא התניית שירות בשירות, והסביר כי אינטגרציה שמוכרת אפרוחים למגדל מכריחה אותו לקנות ממנה את התערובת ולשחוט אצלה את העוף, ולכן החקלאים הקטנים שבויים של האינטגרציות. על-מנת להגן על החקלאים הקטנים דרש ביטן כי בשלוש שנים הקרובות יהיו האינטגרציות חייבות להמשיך לתת לחקלאים הקטנים את אותם שירותים שנתנו להם השנה. הוא אף שב וחזר על דרישתו להקפיא את עליית מחירי הגרעינים.

עם זאת, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, ובתום דיון סוער, הציג היו"ר ביטן פשרה לפיה החקיקה תיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר השנה, כאשר לשרי האוצר והחקלאות תינתן סמכות להשהות אותה למשך 9 חודשים בשנת 2024, ולמשך חצי שנה מ-2025 ואילך. אם אחד מהשרים חושב שהתנאים מצריכים עצירת החקיקה הוא יפנה לממונה על רשות התחרות ולמועצת הלול להתייעצות. הגופים יעבירו לו את המלצתם בתוך 7 ימים, ואם לא העבירו יראו את חובת ההתייעצות ככזו שבוצעה.

לאחר מכן יפנה אותו שר לשר השני ויבקש ממנו לקבוע את הצו לעצירת החקיקה. אם השניים יסכימו הצו יקבע, ואם לא יוכל השר המבקש את הצו לפנות לממשלה, ולה יהיו 14 ימים להכריע. את החקיקה ניתן יהיה להשהות לעד 9 חודשים במהלך 2024, ולחצי שנה החל ב-2025 ואילך. בנוסף הציע היו"ר ביטן סעיף תקדימי בחקיקה, לפיו גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך שישהה את התיקון לחוק. הוועדה תוכל לקבל החלטה לפנות לכל אחד מהשרים ולבקש מהם להתחיל את תהליך ההשהיה.

שלשום הודיע היו"ר על הקמת צוות מטעם הוועדה, שיבחן את הנעשה בענף באופן רצוף ובראשו יעמוד ח"כ אלון שוסטר. היו"ר ביטן אף הודיע שייקח חלק בצוות. ח"כ שוסטר הגיב ואמר כי הוא מתנגד לחקיקה, אך לא מתנגד להקמת הצוות, שהוא נחוץ בכל מקרה.

בתחילת הדיון נימקו חברי האופוזיציה את ההסתייגויות שלהם להצעת החוק. ח"כ שוסטר אמר כי רבים חושבים שזה לא ראוי ששר החקלאות לא השתתף בדיונים, ולא פעל להוציא את ההצעה מחוק ההסדרים. לדבריו, ההצעה היא רעה ולא מאוזנת. בין היתר ביקש שוסטר לדחות את כניסת ההצעה לתוקף לינואר 2024, כאשר עד אז יגישו הכלכלנית הראשית באוצר והממונה על התחרות דוח לוועדת הכלכלה, אודות השפעת המהלך על המחיר לצרכן, ואם יתגלה שאין לכך השפעה על המחיר לצרכן לשר החקלאות תהייה סמכות לדחות את כניסת החוק לתוקף.

ח"כ שלי טל מירון הוסיפה כי זו רפורמה גדולה מדי מכדי לבצע אותה באופן הזה, אותו כינתה "מחטף בחיפזון". היא הוסיפה, כי יוקר המחיה חשוב לכולם, אבל הרפורמה הזו היא בקצה של הקצה ולא תשפיע על הכיס של הצרכן, ופנתה ליו"ר ביטן ואמרה לו: "אם יש מישהו אמיץ בבית הזה שיכול לעצור את התהליך זה אתה, ואני מבקשת שתעצור את זה".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ מיכאל ביטון אמר כי כשיש מלחמה אנחנו מוצאים את החקלאים בגבולות, וקרא ליו"ר ביטן להביא את הדברים בהסכמה ולא על הראש של החקלאים ובהשפלה בחקיקה שמגבילה אותם. ח"כ מטי צרפתי הרכבי הוסיפה כי כשמטפלים ביוקר המחיה צריך להתחיל מהגדול לקטן, ואמרה שלא התרשמה שההשפעה של ההצעה תהייה כל כך משמעותית. ח"כ נעמה לזימי ציינה כי יש הבטחות יפות על הנייר שלא מגובות בהצעת החוק, ובהיעדרם יש חשש שהכוונה היא לחסל את הענף.

בתגובה לדברים, אמר ביטן כי חלק מיוקר המחיה קשר לחקלאות, ואי אפשר להתעלם מזה. "אם אתם לא רוצים להילחם ביוקר המחיה תגידו את זה", אמר היו"ר ביטן. על בקשות הדחייה אמר היו"ר ביטן, כי הוא סבור שגם אם נדחה את זה בעוד שלוש שנים נהייה באותה בעיה, ולכן צריך לקבל החלטה. באשר לבקשה להגיע להסכמה, אמר כי נציגי הענף כלל לא מוכנים להידברות, ולכן לא ניתן להגיע להסכמה.

מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, אמר כי התוצאה של החקיקה תהיה 180 מעלות ממה שהתכוונו המחוקקים. הוא שב והזכיר כי היום יש שוק חופשי, והענף עומד בפני משבר של עודפים ביוני-יולי. הוא הסביר כי למרות שיש אפשרות היום לעשות הסדרים, עדיין כל אחד עושה מה שהוא רוצה, והחקיקה היא שתביא לכך שהענף יתארגן מחדש סביב האינטגרציות, כי הברירה של המגדלים במושבים, שהיום מייצרים את התחרות, תהייה או להיסגר או להצטרף לאינטגרציות. לדבריו, התוצאה תהייה שוק ריכוזי שיעלה את המחיר לצרכן.

ח"כ ששון גואטה, ששב וביקש לעשות גילוי נאות ואמר כי התפטר ממועצת הלול ועניינו האישי נמצא בבדיקת המחלקה המשפטית של הכנסת, ביקש כי הצעת החוק לא תיכנס לתוקף עד שלא יהיו תקנות שיסדירו פיצוי לחקלאים שיפגעו. ח"כ לזימי טענה כי אי-הסכמה נציגי הממשלה אומרת דרשני. נציג המגדלים, יעוז אברג'יל, טען כי החקיקה תפגע ביכולת לספק עופות בכשרויות מהדרין, והסביר כי כדי לעשות את זה המשחטות צריכות להחליף בניהן עופות. הוא שב ואמר כי התוצאה לחקלאים במושבים תהיה "גזר דין מוות", כלשונו.

[צילום: דוברות הכנסת]

ביטן התייחס לדברים וביקש מנציגי האוצר ומשרד החקלאות לבדוק את הטענה כי יהיו פחות חקלאים עצמאיים, ואם זה אכן יקרה עוד לפני שהחוק נכנס לתוקף קרא להם לדווח לוועדה על כך. הוא ציין כי יכנס את הוועדה במהלך חודש יוני, כדי לבחון את מצב הענף. בנוסף שב וביקש מח"כ שוסטר להתחיל לבדוק את הנתונים והאם ניתן להגיע להסכם עם החקלאים.

לפי ההצבעות התייחס נציג האוצר, גל ברנס, לדרישת היו"ר ביטן באשר לרשת ביטחון לחקלאים, והקריא את נוסח המכתב שנמסר ממנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים. לאחר מכן התקיימו הצבעות, בתחילה נדחו הסתייגויות האופוזיציה כאשר 4 התנגדו להסתייגויות, בהן היו"ר ביטן, ח"כ דנינו, ח"כ עמית הלוי וח"כ אתי עטייה, ורק 3 תמכו בהם ח"כ שוסטר, ח"כ טל מירון וח"כ צרפתי הרכבי. לבסוף אושרה הצעת החוק המתוקנת ברוב של 4 תומכים, בהם היו"ר ביטן, ח"כ דנינו, ח"כ הלוי וח"כ עטייה, לעומת 3 מתנגדים בהם ח"כ שוסטר, ח"כ טל מירון וח"כ צרפתי הרכבי. ח"כ לזימי נכחה בהצבעות אך לא הצביעה מאחר שלמפלגתה אין נציג בוועדה.

תאריך:  12/05/2023   |   עודכן:  12/05/2023
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקבלה פשרת ביטן לטיפול בענף הפטם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הסכמה הושגה בוועדת הכספים למתווה מקובל לעניין קרן הארנונה. הוועדה הגדילה את שיעור הסכומים שיקבלו הערים החלשות יותר, וגם התשלום עבור הארנונה העסקית, שהיה בסכום גבוה, הוקטן משמעותית. המחלוקות בעניין הקמת מנגנון הקרן נפתרו בהסכמות בין הצדדים.
12/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל המשיכה (יום ה', 11.5.23) לדון בסכום ההקצאה השנתי מהקרן במסגרת הצעת התקציב לשנות הכספים 2023 ו-2024, כאשר במרכז הדיון היום עמד נושא תוכניות המחקר והפיתוח וכן האנרגיות המתחדשות.
11/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הבריאות משה ארבל (שס) מסרב להשיב לשאילתה שהגיש ח"כ אבי מעוז (נעם) בדבר הצבת שלט במשרד הפנים בעמק יזראעל שבו נכתב ברוכים.ות הבאים.ות בשפה רב-מגדרית: "משרד הפנים מרובה אתגרים ומשימות, אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים של שלטים", כתב.
11/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", שפועלת לשילוב צעירים עם צרכים מיוחדים בחברה, נאלצה לצמצם את פעילותה עקב ירידה בתמיכה הממשלתית, ואף לבטל קייטנות מתוכננות, אשר השפיעו משמעותית על הצעירים והמשפחות הנשענים על שירותיה. הנושא הועלה (10.5.23) על-ידי ח"כ גלעד קריב (העבודה) בכנסת, שהגיש שאילתה דחופה בנושא לשר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי.
11/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון ועדת הכספים לעניין קרן הארנונה נפתח (יום ד', 10.5.23) בסערה, כאשר חברי כנסת מהאופוזיציה וראשי ערים, בעיקר מרשויות מבוססות, דרשו שלא לקיים את הדיון לנוכח ההסלמה הביטחונית.
10/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il