|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
הרפורמה נותנת אותותיה בשטח [צילום: בינג AI]

התקנות שבוטלו יחסכו עד 350 שקל בשנה למשפחה

ועדת הכלכלה אישרה ביטול תקנות ישראליות כדי ליישם את הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל למעבר לתקינה אירופית הביורוקרטיה של היבואנים תתקצר מעשרות ימים ל-5 שניות היו"ר ביקש לוודא שלא רק היבואנים ייהנו מהפחתת העלויות כך שהמחיר לצרכן ירד גם הוא ב-10-5 אחוזים - והודיע שיכנס את הוועדה למעקב בעוד חצי שנה
30/05/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 30.5.23) לבטל שורה של תקנות לפי חוק מקורות אנרגיה, העוסקות בחיסכון ובנצילות של מכשירי חשמל. הביטול מהווה חלק מיישום הרפורמה בייבוא, אותה אישרה הוועדה בשנה שעברה, שנועד לאפשר ייבוא בהליך מהיר של מוצרים שעומדים בתקינה האירופית.

מנהל חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, רון אייפר, הציג את הבקשה ואמר כי שוק מוצרי החשמל מגלגל 10 מיליארד שקל בשנה, וביטול התקנות נועד להשלים את הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל ולעבור לתקינה האירופית. אייפר ציין, כי הרפורמה נכנסה לתוקף בספטמבר האחרון, ואמר כי היא כבר נותנת את אותותיה בשטח, בעלייה במספר דגמי מוצרי החשמל שאושרו לייבוא במסגרת האסדרה החדשה, ובגידול משמעותי במספר היבואנים הפונים למסלול החדש.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

לדברי אייפר, לפי המצב כיום נדרשים היבואנים לקבל אישור אנרגיה ולהעביר את המוצר לבדיקה פיסית במעבדה, בהליך שלוקח עשרות ימים. לאחר ביטול התקנות ניתן יהיה לבצע בדיקה, או הצהרה ולקבל אישור אנרגיה בתוך חמש שניות. הוא הסביר כי מדובר בבשורה לכל משק בית בישראל, ואמר כי הרפורמה תגדיל את התחרות בשוק, תוריד את עלויות הייבוא ב-10%, ותגדיל את מגוון מוצרי החשמל היעילים באנרגיה, שיפחיתו את חשבון החשמל של כל משפחה בעד 350 שקל בשנה.

עוד הסביר אייפר, כי הביטול ייכנס לתוקף 30 יום לאחר הפרסום ברשומות, כך שמאז והלאה הייבוא יצרך להיות לפי האסדרה האירופית. כאשר במשך שנה נוספת ניתן יהיה לשווק מוצרים שכבר יובאו. באשר למזגנים נקבע כי הכניסה לתוקף של הביטול תהיה בעוד שנה, והשיווק של המלאי הישן יימשך עוד שנה לאחר מכן.

היו"ר דוד ביטן אמר כי הוא מברך את שר האנרגיה והתשתית, ישראל כ"ץ, ואת המשרד, אך גם ביקש לוודא שגם הצרכן ייהנה מהרפורמה, כך שהמחיר לצרכן יירד ולא רק היבואן ייהנה מהפחתת עלות הייבוא. הוא אף ציין כי אם עלות הייבוא תפחת ב-10% אז הצרכן צריך ליהנות מהפחתת מחיר של לפחות 10-5 אחוז, וקרא למשרד האנרגיה לוודא זאת. נציג אגף התקציבים באוצר, עמית גולדמן, אמר כי אי-אפשר להגיד ליבואנים להוריד מחיר, וההפחתה אמורה להתחלק בין היבואן לצרכן. "יש פה הקלה משמעותית וזה אמור להתגלגל לצרכן", אמר.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

היו"ר ביטן אמר כי צריך לוודא שהצרכן ייהנה מכך וצריך שיהיה עיצום על היבואנים אם לא יורידו את המחיר. הוא הוסיף כי במקרה כזה צריך לשקול להחזיר את היבואנים למצב הישן כך שלא יחסכו להם עלויות, ואמר כי בעוד כחצי שנה יכנס את הוועדה לדיון מעקב.

המשנה למנכ"ל תדיראן, דני וקנין, אמר כי יצרני המזגנים בארץ צריכים את זמן ההיערכות שנקבע בתקנות, והוסיף כי לא בטוח שהמחיר ירד, שכן יצור לפי תקן חדש אומר שכל המזגנים החדשים יהיו צריכים להיות מזגני אינוורטר שהם יקרים יותר. עם זאת, הוא הוסיף כי התחרות תלחץ את המחירים כלפי מטה.

מנהל החטיבה הענפית באיגוד לשכות המסחר, עו"ד צביקה גושן, אמר כי הוא לא יכול להבטיח הוזלת מחירים. הוא הוסיף כי האיגוד סבור שהיה צריך לאפשר תקופת מעבר ארוכה יותר, בגלל שהמחסנים מלאים במלאי שהצטבר עוד מתקופת הקורונה. למרות זאת, הוא הוסיף כי האיגוד תומך בתקנות כפי שהוגשו לוועדה.

היו"ר ביטן שב וקרא להבהיר ליבואנים כי הוועדה תמשיך לעקוב ותוודא שהמחיר לצרכן ירד. אם זה לא יקרה, הזהיר היו"ר ביטן, נפעל להחזיר את הרגולציה הקודמת. הוא סיכם את הדיון וביקש להודות לשר האנרגיה והתשתיות כץ שהגיש את התקנות במהירות, ולמשרדי האנרגיה, האוצר והכלכלה על יישום המדיניות שמפחיתה מחירים. "יש סיכוי להפחתה של 10% במחיר וזה חשוב. אנחנו נבדוק שזה באמת משפיע", אמר.

תאריך:  30/05/2023   |   עודכן:  30/05/2023
עידן יוסף
+המשטרה: "מתואמים עם שב"כ בהיערכות לאירועי הגאווה"
12:26 31/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגי המשטרה בדיון הוועדה לביטחון לאומי: "המשטרה ערוכה בשיא הכוח. כ-2,000 שוטרים גלויים וסמויים יאבטחו את האירועים בירושלים. השוטרים קיבלו הכנה מנטלית לקראת האירועים והמצעדים"
בינדר. לא נאפשר להפריע [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדה משותפת מטפלת בהתעללות בקשישים בידי עובדים זרים
01:10 31/05/23  |  עידן יוסף
ח"כ אליהו רביבו וח"כ מרב כהן הובילו (ג') ישיבה משותפת של הוועדות המיוחדות לעובדים זרים וטיפול בניצולי שואה לדיון בטיפול הסיעודי שמעניקים עובדים זרים לאזרחים ותיקים ולניצולי שואה.

הוועדות הכירו בשכיחות של התעללות בצורות שונות והדגישו את הצורך במענה מתואם. רביבו הביע נחישות להילחם נגד מתעללים, תוך שימת דגש על פגיעותם של הקשישים שבנו את המדינה. כהן הכירה בעבודתם היקרה של רוב המטפלים אך הדגישה את הצורך בסנכרון טוב יותר בין המערכות ומודעות הציבור לתלונות.

בשנת 2022 התקבלו במשרד הרווחה והביטוח הלאומי 7,322 תלונות הקשורות להתעללות ולהזנחה של אזרחים ותיקים. המשתתפים שיתפו סיפורים אישיים על התעללות, והדגישו פגיעה פיזית וכפייה כלכלית. רשויות אכיפת החוק הכירו באתגרים באיתור עובדים זרים לאחר שחרור ממעצר. הוועדות קראו לנהל הליכים מיידיים להעברת מידע בין גופים רלוונטיים, עידכון שוטף למשפחות וטיפול בפערים בחקיקה.
+רוטמן שוקל: מלחמה בפרוטקשן בכלים למאבק בטרור
00:37 31/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה: "מסתמן ששינוי החקיקה בנוסחים המוצעים אינו הכיוון הנכון לפתרון. קשה מאוד לעקוף את הצורך במתלונן, וכשאין מתלוננים, גם אם ניתן צ'ק פתוח לשוטר או לפרקליט, רק נשחק בנדמה לי. ראשית עלינו להבין איפה הלקונה בסמכויות, בחקיקה, במודיעין, בפיקוח ובאכיפה"
שינוי כללי המשחק [צילום: בינג AI]
+חוק הדרכונים לא יידון בוועדת הקליטה של פורר
22:47 30/05/23  |  עידן יוסף
הכנסת אישרה את המלצת ועדת הכנסת לפיה הצעת חוק הדרכונים תידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. ע"פ הצעת החוק, מוצע להסמיך את שר הפנים לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה אשר טרם השתקע בישראל. במקום, יוכל שר הפנים להעניק לו תעודת מעבר.

ח"כ עודד פורר, המכהן כיו"ר ועדת עליה וקליטה וחבר בישראל ביתנו שיזמה את התיקון אותו מבקים כעת לבטל, מתח ביקורת על ההחלטה להעביר את הדיון בהצעה לוועדת הפנים ולא לוועדה שבראשותו, "החוק מדבר על בעיקר על נושא העלייה והזכויות העולים, האכסניה המתאימה לדיון בנושא הזה היא רק ועדת עליה והקליטה״, טען פורר.
+הצעת החוק להעלאת רף הגיל לרב הראשי תמנע מהרב עמאר להתמודד שוב
20:41 30/05/23  |  עידן יוסף
ח״כ משה סעדה (ליכוד) מגיש הצעת חוק שתעלה את הגיל המותר להתמודדות לתפקיד הרב הראשי לישראל, באופן שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד לתפקיד אף שמלאו לו יותר משבעים. עד עתה המועמד המוביל היה הרב מיכה הלוי, אך החוק, שבו תומכים בכירים בליכוד, עשוי לשנות את התמונה.

באגף הספרדי התנגדו בעבר לחקיקה כי היא תאפשר לרב עמאר להתמודד שוב, לכן החוק יכלול סעיף שמי שעבר את גיל 70 יוכל להתמודד רק אם זו עבורו הפעם הראשונה (חדשות 12).
+צוות בפרקליטות בוחן את התמשכות ההליכים הפליליים
14:43 30/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רוטמן: "הדיווח שהוגש לא עמד במטרות החוק. נדרש הסבר משכנע לשאלות איך תפחו התקופות. אין לנו מושג כמה עינוי דין מתרחש דווקא במקרים שלא הוגש בהם כתב אישום"  ▪  פרקליט המדינה איסמן: לאחרונה הוחלט על הקמת צוות שידון בקיצור זמני הטיפול בחקירות ותביעות בראשות מומי למברגר
עמית איסמן, שלמה למברגר ואלון אלטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקנות שבוטלו יחסכו עד 350 שקל בשנה למשפחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוקה קיימה (יום ב', 29.5.23) דיון מיוחד בהשתתפות פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, בנושא התמשכות הליכי חקירה והעמדה לדין - דיווח לפי סעיף 57א(ב) לחוק סדר הדין הפלילי, דיווח על שיעור המקרים בהם משך הליכי החקירה וההעמדה לדין על-ידי רשויות האכיפה השונות תואם את התקופות בקבועות בנהלים ובהנחיות, ועל מספר המקרים בהם נדרשה הסכמת היועמ"ש לממשלה להגשת כתב אישום בשל חריגה מהתקופות הקבועות.
30/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ב', 29.5.23) את סדרת דיוניה לטיפול ביוקר המחיה, ועסקה במסקנות צוות הוועדה שמינה היו"ר דוד ביטן, בראשות ח"כ אליהו ברוכי, לבחינת האמצעים להורדת מחירים ברשתות השיווק. כבר בפתח הישיבה הציג היו"ר ביטן חבילת חוקים לטיפול ביוקר המחיה, אותם הודיע כי יגיש בתחילת השבוע הבא.
30/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת כנסת אישרה (יום ב', 29.5.23) את בקשת הממשלה בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר במשרד המשפטים סמכויות הנתונות לשר המשפטים לפי מספר חוקים. 42 חברי כנסת תמכו בבקשה לעומת 37 שהתנגדו.
29/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 29.5.23) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על-פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בדגש על מקרי הרצח בחברה הערבית".
29/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
סיעת שס אירחה (יום ב', 29.5.23) את ראשי ארגון לקט ישראל הפועל להצלת מזון ומאכיל כרבע מיליון נתמכים מדי שבוע. יו״ר שס ח"כ אריה דרעי אמר להם כי הם עושים פעילות קודש - "גם מצילים מזון בבחינת ׳בל תשחית׳ וגם מסייעים במזון בסיסי למשפחות. אתם המחאה החברתית האמיתית שלא רק מדברים אלא גם עושים". ״כמפלגה חברתית שחרתה על דגלה את העזרה והסיוע למשפחות מעוטי יכולת, חבריי לסיעה יפעלו בכל התחומים שבאחריותם כדי לסייע לכם״.
29/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il