מתקנים חדשים אלו משלימים את המתקן הראשוני שהושק לפני כשנה בתחנת נתניה, אשר זכה לשימוש קבוע של מאות רוכבי אופניים מדי חודש.
המתקנים החדשים הם חלק ממאמץ רחב יותר של
משרד התחבורה לקדם רכיבה על אופניים כצורת תחבורה בת קיימא וידידותית לסביבה. כמו-כן, המשרד השקיע בשיפור תשתיות האופניים, לרבות בניית שבילים ושבילי אופניים חדשים ושדרוג קיימים.
פתיחת מתקני האופניים הרובוטים החדשים התקבלה בברכה על-ידי רוכבי אופניים וקבוצות סביבתיות. לדבריהם, המתקנים יקלו על הבחירה ברכיבה על אופניים כדרך להגיע אל תחנת הרכבת וממנה, וכי הדבר יסייע בהפחתת עומסי התנועה והזיהום.
בתחנות באר שבע ונתניה יש כיום מתקנים עיליים בעלי קיבולת של 51 זוגות אופניים, בעוד הרצליה מתהדרת במתקן תת-קרקעי המכיל 207 זוגות. כל המתקנים מצוידים באמצעי אבטחה מקיפים ותופסים טביעת רגל קטנה יחסית.
המתקנים החדשים זמינים חינם בחודשים הראשונים. לאחר תקופה זו, השימוש במתקן יהיה חינם במשך 13 השעות הראשונות בהצגת כרטיס רכבת, ולאחר מכן יגבה תשלום סמלי של שלושה שקלים לשעה.
מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הביעה התלהבות מהתקדמותה של ישראל לקראת המודל שנצפה בערים באירופה, בהן ירד השימוש ברכב פרטי לטובת אופניים ופתרונות מיקרו-ניידות המשתלבים עם מערכות תחבורה ציבורית ומערכות הסעת המונים. רגב הדגישה כי פתיחת שני מתקני אופניים רובוטיים נוספים בתחנות הרכבת היא צעד נוסף לקראת שיפור אפשרויות הקישוריות והפיכת הגישה לתחנה נוחה לנוסעים, ללא קשר לאמצעי התחבורה המועדף עליהם.
המתקנים מתוצרת Biceberg הספרדית מוקמים ומתוחזקים על-ידי חברת אריאל וימאזור מקבוצת האחים יעקובי YSB אשר זכתה במכרז, ומפעילה מוקד שירות טלפוני לתמיכה 24 שעות ביממה.
מנכ״ל החטיבה הטכנולוגית ב-YSB, אליצח דמבינסקי: "חברת אריאל וימאזור שמחה לחנוך מתקנים רובוטיים נוספים לחניית אופניים בסמוך לתחנות הרכבת. המתקנים הוכחו כמעודדים שימוש באופניים וקורקינטים, ותורמים להרחבת השימוש בהם במקום ברכב הפרטי. המתקנים החדשים הם בשורה לרוכבים, וגם לשאר הנוסעים".