|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
משה סעדה ואליהו רביבו מסתודדים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

חוק הפרוטקשן: עונש המינימום יופחת בשנתיים

עונש המינימום בגין עבירת גביית דמי חסות ללא איום יופחת מ-7 שנים ל-5 שנים תוסר ההבחנה בין עסקת דמי חסות שהושלמה לעסקת דמי חסות שלא הסתיימה
הגדרת "דבר שאינו כדין" הובהרה במשמעות "דבר שהנפגע אינו זקוק לו אם לא התקיימה מערכת היחסים עם העבריין". נשקלת החרמה אזרחית במקרים של גביית דמי חסות
04/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה המשותפת לוועדת החוקה והוועדה לביטחון לאומי סיימה (יום ב', 3.7.23) את הקראת סעיפי הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר, לקריאות שנייה ושלישית.

על-פי עמדת רשויות האכיפה, כפי שהוצגה לוועדה בעת הכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה, תופעת דמי החסות (פרוטקשן) שינתה את פניה לאורך השנים באופן שמקשה על ההתמודדות עמה בכלים המשפטיים המסורתיים. כך, בין היתר, במקרים רבים אין איום מפורש מצדו של העבריין כלפי הקורבן. לאור כך, השתכנעה הוועדה כי יש מקום לתקן את חוק העונשין ולהוסיף לו סעיף עבירה חדש, שעניינו גביית דמי חסות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הנוסח שהוכן לקריאה הראשונה כלל את היסודות הבאים:
  • גביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום - מוצע לקבוע עבירה חדשה שעניינה גביית דמי חסות בדרך של ניצול מצוקה, ללא יסוד של איומים, עם עונש מרבי לצדה של 5 שנות מאסר, כל עוד הניצול לא הביא את הקרבן להעביר את דמי החסות, ושל 7 שנות מאסר אם הקרבן שילם בפועל את דמי החסות. נוסח הסעיף החדש מתבסס על עבירת העושק הקבועה בסעיף 431 לחוק העונשין, שעונשה 3 שנות מאסר.
  • חזקת מודעות - לעניין עבירה חדשה זו (של ניצול מצוקה ללא איום), הוועדה השתכנעה כי יש הצדקה לקביעת חזקה המעבירה את נטל ההוכחה למי שמקבל, באופן מתמשך או שיטתי, תשלום שלא הולם את שווי העסקה, אם לפני כן התרחשו אירועים בסביבתו של הקורבן, אשר מעצם טיבם עלולים לגרום לחשש לגוף או לרכוש. בהתקיים נסיבות אלו, תקום חזקה כי העבריין ידע שהתשלום נעשה עקב מצוקה, אלא אם כן יוכיח אחרת.
  • גביית דמי חסות באיומים - מוצע לקבוע עבירה נוספת, חמורה יותר, של גביית דמי חסות באיומים, שהעונש בצידה יעמוד על 7 או 9 שנות מאסר, כתלות בהעברת התשלום מצד הקורבן בפועל, בהתאמה. יסודות עבירה זו חופפים ליסודות עבירת הסחיטה בחוק העונשין, שעונשה גם הוא 7 או 9 שנות מאסר.
  • עונש מזערי - מוצע לקבוע עונש מינימום לשתי העבירות הקבועות בסעיף, שלא יפחת מרבע העונש המרבי לעבירה, שלא יהיה כולו על-תנאי, אלא אם כן יירשמו טעמים מיוחדים.
  • סעיף דיווח - הוועדה הוסיפה סעיף מפורט של חובת דיווח על יישום הוראות סעיף החוק החדש, למשך עשר השנים הראשונות מכניסת התיקון לתוקף. חובת הדיווח תחול על מספר חקירות שנפתחו בגין העבירה החדשה, מספר כתבי אישום שהוגשו בגינה, העונשים שהוטלו, והסכומים שחולטו.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "הייתי מעוניין מאוד לאשר את החוק עוד בכנס הזה, לאחר שהנוסח עבר שינויים רבים. עם זאת, טרם הוצגו בפנינו הנתונים על כתבי האישום והעונשים בגין תופעת דמי החסות, ולכן לא נוכל להצביע על הצעת החוק היום".

עו"ד אפרת חקאק, מהייעוץ המשפטי לוועדה: "נוסח החלק הראשון להצעת החוק מבוסס על נוסח ארכאי של עבירת העושק ולכן הוא מאוד רחב. כמו-כן, לגבי חזקת המודעות- יש בה סכנות להרחבת מעגל האנשים שעכשיו נחשיב כעבריינים, או עבריינים בפוטנציה שנטל ההוכחה יעבור אליהם. לגבי העבירה הפחות חמורה שעניינה גביית דמי חסות ללא איום- לפני הקריאה הראשונה הפרדנו בין עסקת דמי חסות שלא הושלמה, שם העונש המרבי 5 שנים לבין עסקה שהושלמה שם העונש המרבי 7 שנים. אני לא חושבת שנכון לעשות זאת בעבירה עצמה, כי העונש המרבי מספק כלי לבית המשפט לקבוע את העונש בנסיבות המקרה, מצד שני, אם יישאר בנוסח החוק עונש מינימום, אז ככל הנראה עדיף להשאיר את שתי האפשרויות, כי לא נכון לתת עונש מינימום במקרה בו העסקה לא הושלמה. אני מאוד מוטרדת מכך שעד כה אין לנו נתונים על השולחן".

היו"ר ח"כ רוטמן: "ברגע שיש איום, טווח הענישה הוא 9-7 שנים. לעומת זאת, דרשת דבר שלא מגיע לך כדין, תמורה שאינה סבירה - אין את רכיב האיומים, אין רלוונטיות לקבוע את המדרג של 7-5 שנים. פרק זמן של 5 שנים נראה קצר מדי להוראת השעה, ואני צופה שהיא תוארך ל-10 שנים. אפשר לקבוע שהוראת השעה תהיה למשך 5 שנים והארכתה לתקופה נוספת תהיה באישור ועדת החוקה ולא בחקיקה בשלוש קריאות".

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית): "מה המענה למקרה בו אין איום, ויש הצעה עסקית לשותפות, אך בעל העסק מכיר את המוניטין ואת האקלים העסקי, לא מדובר באיום רשמי אך בעל העסק מבין ביסוד הנפשי שגובים ממנו דמי חסות".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד לילך וגנר, ראש אשכול עונשין ופשיעה חמורה במשרד המשפטים השיבה: "הטלת אימה יכולה להיות בכל דרך והפסיקה פירשה את היסודות באופן רחב. כשאדם מיוזמתו פונה לשלם לאותו גורם כי הוא חושש שאם לא ישלם יבולע לו- אלו התנהגויות שלא נכנסות היום בעבירת הסחיטה. לכך מתייחסת העבירה החדשה. בעבירה החדשה צריך להוכיח שהאדם שקיבל את הפניה לשותפות פועל בפחד. יש חזקה שעוזרת להוכיח את היסוד הנפשי ומהווה לו תחליף, כך שלא צריך להוכיח את היסוד הנפשי של העבריין. יש בכך צעד מרחיק לכת, אך החקיקה נועדה לתת מענה לסיטואציות בהן אין איום גם במשתמע. אנחנו יוצרים עבירה עם חזקה, כשאנחנו יודעים שמכסה מקרים שלא אמורים להיות תחתיה. הוספת רכיב עונש המינימום מעלה קושי. בעבירה המוגמרת של הסחיטה הקושי יותר קטן כי יש בה את רכיב האיומים. בעבירה החדשה, הנסמכת על שיקול הדעת של הרשויות, זה בכל זאת מעלה קושי מיוחד. לכן, חשבנו שפרק הזמן להוראת השעה צריך להיות ארוך יותר והממשלה התכנסה ל-5 שנים. אין צורך להאריך את ההוראה, כי מחקרים הראו שגם הוראת שעה שכזו מכווינה את שיקול דעת השופטים".

עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה הפלילי לפרקליט המדינה: "העבירה תיתן מענה במקרים נדירים ברף הפלילי, אך הציפייה לטיפול ברף הפלילי מוגזמת. אומנם במישור פלילי זה יהיה נדיר יותר אך בדוגמאות כאלו אפשר יהיה להשתמש בחילוט אזרחי".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית: "אחד הקשיים הגדולים שהצפתי הוא "הדורש או מקבל דבר שאינו כדין" אך בהינתן שזה בכל זאת נכנס, יש היגיון בביטול ההבחנה. אם מדובר בעבירת בסיס שאין בה איום, העונש צריך להיות חמור פחות מאשר עבירה שיש בה איומים". סיטואציה זו קורית כמעט בכל סכסוך גירושין או עבודה ואני מאוד חושש מהפללה של המקרים הללו. כך לדוגמה, אני מעסיק מטפל בביתי ויש סכסוך על פיצויי פיטורין ואני דורש ממנו משהו שלא מגיע לי לכאורה והוא חושש להיות מגורש, או שרכושו יילקח ממנו ואני מנצל זאת".

ח"כ אליהו רביבו (הליכוד): "אבקש להוסיף לנוסח כי 'דורש או מקבל דבר שלקורבן אין בו צורך אלמלא התקיים הקשר עם העבריין'. מדובר על שירות שאיני זקוק לו אלמלא השותף הכפוי. אנחנו חייבים להבהיר שללא אכיפה מוגברת, אין לכך שום אפשרות להצליח. אם יש ספק בצורך בעונשי מינימום, אשמח להרחיב בנושא".

רוטמן: "מבחינתי סיימנו את ההכנה וההקראה לקריאות שנייה ושלישית. ככל הנראה נצטרך לקיים דיון נוסף בו יוצגו הנתונים שביקשנו, וכן יש לבדוק את נושא המדרג של 7-5 שנים- האם להשאיר את המדרג או לצמצמו".

תאריך:  04/07/2023   |   עודכן:  04/07/2023
עידן יוסף
+עלות מאגר הדנ"א לכלבים מוערכת בכ-140 מיליון שקלים
23:58 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שתי הצעות חוק מבקשות לחייב בעלי כלבים לתת דגימות דנ"א לצורך הקמת מאגר מידע, שיסייע בזיהוי ואכיפה נגד מי שמשאירים צואת כלבים במרחב הציבורי  ▪  חשש: המאגר עלול לפגוע בפיקוח על כלבים ובהגנה על בני אדם
מי ישא בעלויות [בינג AI]
+הנציבות תוכל להאריך העסקת עובד מדינה עד גיל 72
21:40 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העבודה והרווחה אישרה תקנות שיאפשרו לנציב שירות המדינה לאשר הארכת שירות לעובד בשירות המדינה  ▪  ההארכה המרבית כיום היא 4 שנים, אך התקנות החדשות יאפשרו הארכה של עד 5 שנים  ▪  המטרה: לשמר עובדים מיומנים במקצועות בהם קשה למצוא תחליף
ח"כ אלון שוסטר והנציב דניאל הרשקוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ': אכיפה בררנית היא רשע, וזה מה שקורה בשנים האחרונות
21:24 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר בוועדת החוקה: כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור - זו לא דמוקרטיה  ▪  על אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה ראשונה: "צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ושיקול דעת"  ▪  המשנה ליועמ"ש גיל לימון: "החובה של הממשלה לנהוג בסבירות תבוטל דה פקטו ככל שההצעה תעבור"
ח"כ קריב, השר סמוטריץ' והיועמ"ש אפיק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הציונות הדתית דורשת לקדם את ביטול סעיף הנכד
20:18 04/07/23  |  עידן יוסף
המשבר הקואליציוני הבא? סיעת הציונות הדתית דורשת לקדם את ביטול סעיף הנכד ב׳חוק השבות׳. ע״פ ההסכם הקואליציוני, הייתה התחייבות לטפל בנושא לפני העברת התקציב, הבטחה שטרם מומשה (INN).

מרכז המחקר של הכנסת פרסם אתמול נתונים מהם עולה כי מתוך 70 אלף העולים בשנה האחרונה, 42 אלף מהם אינם יהודים. ומשנת 2009 עד 2021 עלו כ-292 אלף עולים, כאשר כ-120 אלף מהם אינם יהודים.
+משרד התקשורת: חסימת הניידים הכשרים לא תביא להתייקרות
18:46 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר  ▪  היו"ר: לא נמתין עד אין סוף להסכמות - ולא נאפשר פגיעה ברפורמת הסלולר; שר התקשורת: המטרה היא לא לפגוע ברפורמת הסלולר אלא לבטל את הגזירה של השר הקודם הנדל
ביטן וקרעי. נדרשות הסכמות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת החוץ והביטחון אישרה: ייאסר על עובדי המוסד להתאגד למשך שנה נוספת
17:08 04/07/23  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחד את הארכת צו ההסכמים הקיבוציים לעובדי המוסד. הצו אוסר על התאגדות עובדי המוסד והוא בתוקף מזה 20 שנה. הוועדה מכירה בצורך בהסדרה קבועה בנושא ומציעה לבחון פתרונות חלופיים, כמו הקמת ועדת קבלה לעובדי המוסד. הארכה המאושרת תימשך שנה נוספת. ההחלטה התקבלה לאחר דיון חסוי בהשתתפות מבקר הפנים ואנשי משאבי אנוש של המוסד.
+אושרה סופית דחיית בחירת הרבנים בחצי שנה
08:00 04/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
52 חברי כנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית מול 29 מתנגדים את הצעת החוק הדוחה את בחירת הרבנים הראשיים לישראל  ▪  לאישור החוק קדם דיון פיליבסטר עד לשעות הבוקר המוקדמות
"מה יגיד האדם שנזקק לשירותי הרבנות?" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק הפרוטקשן: עונש המינימום יופחת בשנתיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (יום ג', 4.7.23) את הצעת החוק שדוחה את מועד בחירת הרבנים הראשיים לישראל. הצעת החוק קובעת כי כהונת שני הרבנים הראשיים לישראל תוארך עד לאפריל 2024 וכי הבחירות, שהיו אמורות להתקיים בעוד חודש, יידחו בחצי שנה. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 29 שהתנגדו לה.
04/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 3.7.23) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ ינון אזולאי וח"כ רם בן ברק, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה. ההוראה לסמן את ארץ הייצור תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי, צאן עופות ודגים שנמכרים. הסימון יהיה באופן בולט בצמוד לתוצרת החקלאית.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע (יום ב', 3.7.23) כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על הצעת חוק יסוד השפיטה - עילת הסבירות, לקריאה ראשונה. טרם נקבע מועד להצבעה.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיע (יום ב', 3.7.23) לדיון ועדת הכספים בנושא הריביות על ההלוואות לדיור ואשראי, ועל פיקדונות וחשבונות הציבור.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישיבת ועדת הפנים החלה (יום ב', 3.7.23) בהצבעות על הסתייגויות על הצעת חוק הרשויות המקומיות של ח"כ עמית הלוי. בשבוע שעבר אושר הצעה החוק שמאפשרת ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, בועז יוסף, להתמודד על ראשות העירייה — חרף ההתנגדויות הרבות של היועצים המשפטיים, לקראת הצבעה בקריאה ראשונה.
03/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il