|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
פוקס. מסכל מימוש מדיניות הדרג המדיני [צילום: דובר צה''ל]
דיווח בישראל היום:

מפקד פיקוד המרכז צמצם כוחות לאכיפת בנייה לא חוקית

הפיקוד לא נענה לדרישות הדרג המדיני על מדיניות האכיפה נגד בנייה פלשתינית ביו"ש ליישום המדיניות שקבע השר במשרד הביטחון ירידה בהיקף כוח האבטחה המוקצה להריסות בנייה לא חוקית פלשתינית ביו"ש • תמצא: פוקס לא הקצה די כוחות אבטחה השר סמוטריץ' במכתב לרה"מ: "שימוש בסמכות ביטחונית לסכל מחליטה מדינית"
07/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס קיצץ באחרונה כוחות לאבטחת פעולות אכיפה נגד בנייה פלשתינית ביהודה ושומרון שלא כחוק. כתוצאה מכך, המדיניות עליה הורה הדרג המדיני בנושא לא יושמה מלאה בשטח. לפי נתונים המתפרסמים בישראל היום, בחודש האחרון חלה ירידה דרסטית בפעולות האכיפה כיוון שאלוף פוקס קיצץ בכוחות המאבטחים את השטח בעת הריסת המבנים - המוקצים כפוף לשיקולים ביטחוניים ומבצעיים.

בכך מונע פוקס את ישום מדיניות האכיפה של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', אשר אמון בממשלה על אכיפת הבנייה הבלתי חוקית ביו"ש. לאור זאת, השר שיגר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להנחות את פוקס שלא לסכל את מדיניות האכיפה תוך שהוא רומז שהמהלך לא נעשה משיקולים מבצעיים גרידא.

מקורות במנהל האזרחי אמרו לישראל היום כי "מבחינת האלוף, הוא הריבון בשטח. הוא רואה שסמוטריץ' כמעט לא נוקט פעולות בנייה אכיפה נגד חוקיות בלתי חוקית של יהודים, אז הוא לא רוצה להיחשד באכיפה בררנית ולהיות חשוף לעתירות ולתביעות בשל אכיפה בפועל יותר. כלפי הפלשתינים".

בחודשים אפריל ומאי השנה נעשו בין 36 ל-43 פעולות אכיפה בשבוע נגד בנייה פלשתינית בלתי חוקית ביו"ש. עם זאת, בחודש יוני הצטמצמו משמעותית פעולות האכיפה ביחס לחודשיים שקדמו לו. בשבוע הראשון ביוני היו 7 אכיפות, בשבוע השני 9, בשבוע שלאחר מכן 11 ובשבוע האחרון רק 10 פעולות אכיפה.

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים קיבל סמוטריץ' את רוב הסמכויות על המינהל האזרחי, ובהן גם אחריות ליחידת הפיקוח והאכיפה במינהל האזרחי - של יהודים ושל ערבים כאחד.

במכתב ששלח סמוטריץ' לגלנט ולנתניהו נכתב כי מדיניות האכיפה צפויה להיות מוסדרת בין שניהם לשר במשרד הביטחון. מאחר שזו טרם הוסדרה, גיבש סמוטריץ' מדיניות לתקופת הביניים. הוא טען במכתבו כי מפקד הפיקוד אינו מרוצה ממדיניותו, ובשל כך קיצץ את הקצאת הכוחות הנדרשים לבצעה.

"התנהלות לא תקינה"
השר בצלאל סמוטריץ' [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]


"שעות ספורות בלבד לאחר קיום הדיון הודיע אלוף פיקוד המרכז למינהל האזרחי על ביטול כלל כוחות האבטחה בחטיבות השונות שאושרו לטובת אבטחת האכיפה. זאת באופן חד-צדדי וללא שיח כלשהו", קבל סמוטריץ'.

"להבנתי, הנחיה זו ניתנה בעקבות אי-שביעות רצונו של האלוף מסיכום הדיון. מאז, מפקד הפיקוד עומד בסירובו לאבטח את פעולות האכיפה המסוכמות במסגרת הדיונים המקצועיים של פורום האכיפה, ובשבועות האחרונים מתבצעות במגזר הערבי פעולות אכיפה מינוריות בלבד".

עוד טען כי האלוף משתמש בסמכותו לסיכול מדיניות השר. "השימוש בסמכות הביטחונית כדי לסכל החלטה מדינית, כל אימת שהנחיה מדינית זו או אחרת אינה מוצאת חן בעיני אלוף הפיקוד, עלול להוביל לאובדן אמון בהערכות המצב של קציני צה"ל. התנהלות זו אינה יכולה להיות קבילה במדינה דמוקרטית מתוקנת", חתם סמוטריץ' את מכתבו.

בדובר צה"ל סירבו להגיב לטענות, וכך גם בלשכת השר סמוטריץ'. מהמינהל האזרחי לא התקבלה תגובה.

תאריך:  07/07/2023   |   עודכן:  07/07/2023
עידן יוסף
+מחבל חוסל באום צפא
17:34 07/07/23  |  עידן יוסף
באום צפא שבבנימין, מחבל שניסה לרצוח יהודים באמצעות בקבוק תבערה חוסל על-ידי לוחמינו.
+שומר החומות: שלושה קצינים הועמדו לדין
16:10 07/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד פיקוד דרום פעל בעקבות תחקיר של שלושה מקרים במהלך המבצע  ▪  כחלק מהצעדים המשמעתיים, קצין בדרגת אל"ם ננזף בעקבות אישור תקיפה תוך חריגה מנהלי הבטיחות  ▪  קצין אחר נידון להתראה בשל התרשלות בהפללת מטרה וקצינה ננזפה בשל שגיאה מקצועית  ▪  לא נמצא קשר בין החריגות למותם של בלתי מעורבים
תקיפה ברצועה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+צה"ל בלם הגעת פעילי שמאל רדיקלי לחומש
13:30 07/07/23  |  עידן יוסף
צה"ל בלם צעדה של פעילי שלום עכשיו ותושבים מכפר בורקה לכיוון חומש, בדרישה לפרק את המאחז. בצבא אומרים שהודיעו למארגנים שהצעדה אינה חוקית, אך בשלום עכשיו אומרים כי הצבא הודיע על כך אחרי תחילת הצעדה. צה"ל השתמש ברימוני גז והכריז על האזור כשטח צבאי סגור.
+חיזבאללה מנסה להרתיע את ישראל
12:44 07/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
אחראי באופן ישיר לשיגור טיל הנ"ט לעבר שטח ישראל בניסיון להרתיע אותה ולשגר מסר לפלשתינים ביהודה ושומרון כי הוא עומד לצידם. שר הביטחון גלנט רומז לתגובה ישראלית בדרכים חשאיות. ישראל חייבת להמשיך במבצע נגד הטרור הפלשתיני, וחיזבאללה לא יעז לגרור את לבנון למלחמה
כוח יוניפיל בצד הלבנוני של הגבול [צילום: מוחמד זעתרי/AP]
+הרמטכ"ל: יש לגלות מנהיגות ולחזק את התיאום בין צה"ל להתיישבות
10:09 07/07/23  |  עידן יוסף
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש אמש (ה׳) עם ראשי המועצות באזור יהודה ושומרון וראשי מועצת יש״ע, בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט.

במהלך המפגש שוחחו על האירועים האחרונים באזור יהודה ושומרון, פיגועי הירי, המבצע בג׳נין, אירועי פשיעה לאומנית, אמירות כנגד מפקדים וסוגיות נוספות.

הרמטכ״ל אמר כי יש לגלות בימים אלו מנהיגות ולחזק את התיאום בין צה"ל להתיישבות כפי שהיה במבצע האחרון בג׳נין. הלוי הדגיש כי צה״ל אמון על הביטחון והחוק במרחב ומצפה לשותפות בשמירה על החוק, על-מנת להתמקד בלחימה בטרור ביוזמה ובנחישות.
+תושבים מצור באהר השפילו תשוש נפש חרדי ונעצרו
09:51 07/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שמונה צעירים שהגיעו לבקר בהדסה עין כרם את חברם המאושפז בעקבות פציעתו בהתפרעויות במזרח ירושלים פתחו שידור חי בטיקטוק שבו התעללו בקורבן
רגעי ההשפלה
+שני מחבלים נהרגו בחילופי אש עם כוחות הביטחון בקסבה של שכם
09:44 07/07/23  |  עידן יוסף
במהלך ניסיון של כוחותינו לעצור בקסבה של שכם את המחבלים שביצעו שלשום (ד') פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בהר ברכה, התפתחו חילופי אש בהם נהרגו השניים, חירי שאהין וחמזה מקבול, תושבי שכם. במסגרת הפעילות נתפסו כלי נשק אשר חשודים ששימשו את המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו.

הודעה משותפת לדוברות שב״כ, דוברות מג״ב ודובר צה״ל, נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום ובכל זמן לסגור מעגל על כל מי שביצע פיגועים כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".
+הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני בישוב קדומים בעקבות הפיגוע
08:31 07/07/23  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל קיים אמש (ה׳) הערכת מצב ותחקיר ראשוני ביישוב קדומים בעקבות הפיגוע שאירוע מוקדם יותר, במהלכו נהרג סמל ראשון שילה יוסף אמיר ז״ל הי"ד.
[צילום: דו"צ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל היום   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עודד גרנות   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   צבי יחזקאלי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפקד פיקוד המרכז צמצם כוחות לאכיפת בנייה לא חוקית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמונחטאפ III
7/07/23 19:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר, תושב קיבוץ מירב שבגלבוע, הוא הנרצח בפיגוע הירי שהתרחש אחר הצהריים (יום ה', 6.7.23) סמוך ליישוב קדומים שבשומרון, כך הותר לפרסום. הודעה נמסרה למשפחתו של סמ"ר אמיר. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 10:00 בבוקר בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
06/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני סמוך ליישוב קדומים שבשומרון הוא אחמד יאסין ר'יטאן, פלשתיני בן 19 מהכפר קיביא הנמצא מערבית לרמאללה. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי הוא השתייך לשורותיה וקיבלה אחריות על הפיגוע. עם זאת, משירות הביטחון הכללי נמסר כי לא היה לו רקע ביטחוני קודם.
06/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
באזור מצפה ישי, סמוך לקדומים שבשומרון, נורה ונהרג (יום ה', 6.7.23) סייר ביטחון. מחבל חמוש בשני כלי נשק שחדר פתח לעברו באש מן המארב אך לא פגע בו. הסייר השיב באש לעברו.
06/07/2023  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
היש עוד אומה בין אומות העולם אשר מבליגה על הנפת דגלי האויב בתחומה, המחרישה אל מול קריאות לחטוף את חייליה, המתעלמת מצועדים הקוראים לאויביה להשמידם, המקבלים שכר והטבות מפליגות מכספי משלם המיסים אותו מבקשים להפציץ בסיוע שונאיה?
הרש"פ ומחמוד עבאס העומד בראשה חטפו מכה נוספת קשה במעמדם ברחוב הפלשתיני בעקבות פעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. פעולת צה"ל יצרה תוצאה הפוכה ורק החלישה את הרש"פ שעכשיו נחשבת עוד יותר בעיני הפלשתינים לקבלן הביצוע של מדיניות הביטחון של ישראל ביהודה ושומרון.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il