מנהל התכנון אישר - המטרו יעבור בתוך העיר בני ברק. המשמעות היא שעבודות יבוצעו מתחת לבני ברק בשבת. גורם במנהל התכנון אמר: העבודות בשבת הן תנאי הכרחי להקמת המטרו.
אורכו של קו מטרו M2 יהיה 25 קילומטרים. הקו יחל במחלף יוספטל שבחולון ויעבור תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקוה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה.
עיריית בני ברק בתגובה: ״לא אושרה כל עבודה בשבת ולא תתבצענה עבודות בשבת״. העירייה מאשרת את עמדת גורמי התכנון: ״בהסכם האמור שאושר במועצת העיר ועל דעת רבני העיר שליט"א, הוכנס סעיף המתייחס למציאות של פיקוח נפש העלולה להתרחש באזורי החפירה, ורק פעילות זו הותרה״.
לפי גורמי ההנדסה והתכנון, עצירת פעולת עבודות הכרייה תוגדר כמסכנת חיים. בהסכם שנערך עימה ב-2007 העניקה העירייה זכות שימוש במקרקעיה לצורך הקמת הקו האדום. בסעיף 13 להסכם נאמר כי "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע כל פעילות במקרקעי הרשות בשבת ובמועד ישראל"; וכי "המדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".
הוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון, בראשות הרב נתן אלנתן, החליטה על אישור קו מטרו M2 - התוכנית הרביעית מבין התוכניות לקווי מטרו במטרופולין ת"א והעברתה לאישור הממשלה. מדובר במיזם התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל ועלותו נעמדת בכ-150 מיליארד שקל.
הקו ישרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים מטרופוליניים החשובים כגון בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר-אילן.
הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו - השלום (M1), וכפר גנים (M3); תחנות של
רכבת ישראל - השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום - החשמונאים, הקו הירוק - כיכר הבימה, הקו הסגול - אלנבי, בר-אילן וכפר גנים.
חשיבותו של קו זה בהיותו מקשר בין מרכזי הערים הוותיקות במטרופולין אשר מאופיינות ברקמה עירונית צפופה של מגורים ומסחר, ואשר מאופיינת ברחובות מסחריים צרים, עומס תחבורתי, ואזורי מגורים ותיקים.
משמעות רבה ניתנה בהחלטה למעבר התוואי בבני ברק והצורך של האוכלוסייה המקומית בתחבורה ציבורית איכותית יחד עם שמירה על אופיה הייחודי של העיר. לאור חתימת הסכם בין חברת נת"ע לעיריית בני ברק בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, באופן שיבטיח את השרות לעיר.
עוד הוחלט על צמצום מסוים בתחנת הבימה על-מנת לאזן בין מכלול האינטרסים של מתן שרות לציבור, צמצום הפגיעה בכיכר, בעצים ובמונומנטים החשובים בה.
מאחר שקו זה הוא עובר באזורים אורבניים צפופים מאוד במרכזי הערים, בלב ליבם של הישובים הוותיקים במטרופולין, שרחובותיהם צרים ואינם מספיקים לרוחב הנדרש לתוואי ולתחנות, תוכננו תחנות ייחודיות (תחנות בדגם כרייה) על-מנת להימנע ככל הניתן בפגיעה במבנים ובמרקם העירוני הקיים.
בשל המעבר במרכזי הערים הוותיקות, עם ערכים אורבניים וערכי מורשת לשימור, אימצה הוועדה את המלצת החוקרת לצמצם פגיעה בערכים אלו על-ידי צמצום אתרי התארגנות ככל הניתן (גן כרוניגן, גן הכובשים בתל אביב, גן
חנה סנש בפתח תקוה).
השלמת התכנון של קווי המטרו מאפשרת לפתח ראיה תכנונית כוללת ועדכנית למרחבים בהם תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית בראייה סביבתית מקיימת ותאפשר התניידות קלה ונוחה ברחבי המטרופולין ללא תלות ברכב הפרטי.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן: "אני מברך על ההסכם החשוב עם עיריית בני ברק שיאפשר את מעבר קו מטרו M2 בתוך העיר וייתן מענה לתושבי העיר שהם צרכני תחבורה ציבורית. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש-דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש-דן ללא המטרו".
קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקוה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.