|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית יועבר למפונים

25/10/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז פנה (יום ג') במכתב למנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, בהצעה להפנות את תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית ואת התקנים שלה לסיוע למפונים ולצרכים נוספים הנובעים מהמלחמה באמצעות משרד רה"מ. מנכ"ל משרד רה"מ נענה להצעתו של סגן השר ובישיבה שהתקיימה בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראש הרשות לזהות לאומית יהודית הוחלט להפנות את תקציב הרשות לסיוע למפונים מעוטף ישראל ומערי וישובי הדרום וכן למפונים מקרית שמונה ומשאר ישובי הצפון.

תאריך:  25/10/2023   |   עודכן:  25/10/2023
מירב ארד
+ארה"ב: בית הנבחרים העביר ברוב קולות החלטה התומכת בישראל
01:09 26/10/23  |  עידן יוסף
בית הנבחרים האמריקני קיבל החלטה לתמוך בישראל במלחמה נגד חמאס. ההחלטה עברה ברוב של 412 מצביעים מול 10 מתנגדים. זוהי ההחלטה הראשונה לאחר שמייק ג'ונסון נבחר ליו"ר בית הנבחרים.
+תקציבי משרד הנגב והגליל משמשים אך ורק לחרום
00:56 26/10/23  |  עידן יוסף
השר וסרלאוף הודיע לרה"מ נתניהו: "תקציבי משרד הנגב והגליל משמשים אך ורק לתכניות החירום הרלוונטיות ללחימה, לחיזוק ולסיוע לרשויות באזורי האיום, למשפחות ולאזרחים הנפגעים והמפונים".
+הסתיים הדיון בקבינט המדיני ביטחוני
00:55 26/10/23  |  עידן יוסף
אחרי כשלוש שעות וחצי תם דיון הקבינט המדיני ביטחוני המורחב. קדמה לו ישיבה של קבינט המלחמה.
+יהודי אירן מבקשים מהשלטונות להגן עליהם
00:50 26/10/23  |  עידן יוסף
הקהילה היהודית באירן פנתה לשלטון בבקשה להגן עליה ועל אתריה אחרי שבימים האחרונים מקומיים הפגינו בסביבת הקבר של מרדכי ואסתר בעיר המדאן במערב אירן. זאת במחאה על המלחמה בעזה. גורמים בקהילה היהודית אף טוענים כי המפגינים חיללו את האתר.

בתיעודים שפורסמו באירן ניתן לראות מפגינים שורפים דגל ישראל באתר ותולים דגלים פלשתינים. חבר הפרלמנט היהודי באירן, הומאיון סאמח, אף שלח מכתב לממשלה וביקש את הגנת השלטונות. "המצב לא טוב, יש לחץ וסכנה גדולה", טוענים בקהילה היהודית באירן בהתייחס לתקופה שאחרי המלחמה. במקביל בתי הכנסת פועלים באופן מצומצם כדי לא לעורר תשומת לב מיותרת (כאן חדשות).
+בוטלה ההנחיה לתושבי העוטף לשהות בקרבת מרחב מוגן
00:45 26/10/23  |  עידן יוסף
פיקוד העורף מודיע: בהתאם להערכת מצב שבוצעה, תושבי האזור עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות.
+"הדרג המדיני רוצה לצמצם את יעדי המבצע"
00:44 26/10/23  |  עידן יוסף
גורמים בצה"ל מזהירים: הדרג המדיני רוצה לצמצם את יעדי המבצע (חדשות 13). ראש הממשלה נתניהו הבהיר בהצהרתו כי הוא, גלנט והרמטכ"ל באותה עצה ואמר: "הצבנו למלחמה שתי מטרות - למוטט את החמאס ולהחזיר את החטופים. כל אנשי החמאס הם בני מוות. בתוך עזה ומחוצה לה, מעל האדמה ומתחת לה".
+מועצת הביטחון לא הגיעה לנוסח מוסכם על המלחמה בעזה
00:15 26/10/23  |  עידן יוסף
מועצת הביטחון של האו״ם שוב לא הצליחה להגיע לנוסח החלטה מוסכם על המלחמה בעזה. סין ורוסיה הטילו וטו על ההצעה הפרו-ישראלית שהעלתה ארה״ב, אשר כללה גינוי לחמאס על פשעיו (10-3 לטובת ההצעה האמריקנית). מנגד, ארה״ב צפויה להטיל וטו על הנוסח הרוסי, שנמנע מגינוי חמאס וקורא להפסקת האש. למעשה, מועצת הביטחון דחתה ברוב 9-4 הצעה להפסקת אש. בהעדר החלטה, יהיה קל יותר לישראל להמשיך בפעילותה הצבאית בעזה ללא מגבלת זמן.


+יו"ר מועצת יש"ע: ביידן נפל לתעמולה של בצלם ושוברים שתיקה
00:06 26/10/23  |  עידן יוסף
יו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, בתגובה לדברי ביידן על אלימות כביכול מצד מתנחלים כלפי פלשתינים: ״הופתענו לראות כי נשיא ארצות הברית, שמתחילת המלחמה נצמד לאמת ולצדק, בחר בהצהרתו ליפול לקמפיין השקרי של בצלם ושוברים שתיקה. 'אלימות המתנחלים' היא פרי דמיונה של תעמולת שמאל סהרורי. היחידים שטובחים ורוצחים נשים וילדים הם מחבלי אש"ף וחמאס.

"אין הבדל בין הרצח הנורא שבוצע באסתר הורגן שיצאה לרוץ ביער נווה צוף או בהלל אריאל בת ה-13 שנרצחה במיטתה בקרית ארבע לבין הטבח שבוצע בבארי. השנאה היא אותה השנאה, המטרה היא אותה מטרה - לפגוע בעם היהודי באשר הוא יהודי. לערביי ארץ ישראל כבר שנים יש מדינה פלשתינית עצמאית בעזה והיא סיימה את דרכה ב-7 באוקטובר. סטטוס-קוו זה באמת כבר לא יחזור. יצאנו להילחם כדי שמדינה פלשתינית לא תקום שוב והיא לא תקום. אל לך ליפול לסיפורים שהם עלילות דם שקריות - חזור מדבריך ותמשיך לתמוך ללא סייג בעמינו ובמדינתנו״.

[צילום: אלי איטקין]
+50 מבין 161 הפצועים המאושפזים - במצב קשה
23:57 25/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 267 פצועים המאושפזים בבתי החולים. 161 פצועים המאושפזים במחלקות אשפוז כללי בבתי החולים - 50 קשה, 73 בינוני ו-38 קל. בנוסף, 106 פצועים המאושפזים במחלקות שיקום.
+ראש הממשלה נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם נשיא ארה״ב ביידן
23:56 25/10/23  |  עידן יוסף
שרים בקבינט מותחים ביקורת על נתניהו ואומרים: ״הוא נותן לאמריקנים לנהל את המלחמה״. גורם המקורב לרה״מ אומר ביומיים האחרונים על השהיית הפעולה הקרקעית: ״נתניהו משוכנע שבשלב הזה צריך להמשיך ׳לכתוש׳ את עזה מהאוויר, בנוסף למצור. היועצים האמריקנים שכנעו אותו שזה מה שצריך לעשות״ (כאן חדשות).
+צה"ל יירט טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כטב"ם ישראלי
23:54 25/10/23  |  עידן יוסף
לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה (ד') טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל-האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון.
+בלשכת נתניהו בדקו אפשרות לחייב את שרי הקבינט בבדיקת פוליגרף
23:50 25/10/23  |  עידן יוסף
בלשכת נתניהו מקדמים בדיקת גלאי אמת לשרי הקבינט, ברקע המתיחויות בצמרת המדינית. מה שעורר במיוחד את זעמו של נתניהו היה הפרסום בשבוע שעבר על המחלוקת בינו לבין גלנט על מכת מנע בצפון.

ראש המל"ל, צחי הנגבי, קיים בימים האחרונים דיונים סביב האפשרות לחייב שרים לעבור בדיקת גלאי אמת, והתברר שאפשר לעשות זאת רק באמצעות חקיקה. בכיר בממשלה: "אנחנו הולכים למערכה ארוכה, אי אפשר להתמודד עם הדלפות מהסוג הזה פעם אחר פעם. יש פה מלחמה לנהל" (חדשות 13).

+מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מתנגד לקברי אחים
23:39 25/10/23  |  עידן יוסף
מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דורש למנוע קבורת שרידי גופות וגופות בלתי מזוהות בקבר אחים עד לסיום הליך הזיהוי. מדובר בגופות ושרידים שלא פונו אל המכון לרפואה משפטית ונותרו בחזקתה של משטרת ישראל.

+בסיס אמריקני בסוריה הותקף בידי מיליציה פרו-אירנית
23:38 25/10/23  |  עידן יוסף
מקורות המקורבים לציר הפרו-איראני מדווחים על תקיפת כוחות אמריקניים בשדה התעופה אבו חג'ר שבצפון-מזרח סוריה ברקטות ששיגרה מיליציה פרו-איראנית מעירק.

+חיילים דיווחו על הכנות חמאס, והעבירו צילומים למפקדיהם
23:33 25/10/23  |  עידן יוסף
חודש לפני הטבח והמתקפה - חיילי צה״ל צילמו שיירת טנדרים לבנים של חמאס בסמוך לגבול. הם הגיעו לעשות הכנות לקראת התקיפה. לפי התיעוד - הטנדרים הלבנים של חמאס נסעו קרוב מאוד לגבול, עצרו וירדו לעמדת תצפית, וניתן היה להבחין בהם צופים לאותן נקודות שאחר כך הם יפרצו ודרכן יחדרו לשטח הישראלי. החיילים שצילמו דיווחו למפקדים למעלה (חדשות 12).
+לכ-63% מהחטופים יש אזרחות זרה
23:23 25/10/23  |  עידן יוסף
סוכנות רויטרס פרסמה נתונים על החטופים:
  • 138 מתוך כ-220 החטופים המוחזקים בשבי חמאס הם בעלי דרכונים זרים
  • החטופים מגיעים מ-25 מדינות - 54 אזרחים תאילנדים, 15 ארגנטינאים, 12 גרמנים, 12 אמריקנים, 6 צרפתים, 6 רוסים ו-5 נפאלים.

שגריר בלגיה בישראל, ז'אן-לוק בודסון, בפגישה עם נציגות של משפחות החטופים: "אני מתרשם מאוד מרמת הסולידריות בחברה האזרחית הישראלית. סולידריות זו מהווה מודל לדוגמה. אני מכיר משפחה בכפר עזה, השולחת בכל שנה עפיפון לעזה עם מסר של שלום. בביקורי בכפר עזה ראיתי את אותו עפיפון, מכוסה בדם".
+צפו: לוחמי שלדג בשבת השחורה מחסלים רוצחי חמאס בשער בארי ומחלצים אזרחים
23:18 25/10/23  |  עידן יוסף

+עזה: משפחתו של כתב אלג'זירה נהרגה בתקיפת צה"ל
23:13 25/10/23  |  עידן יוסף
בתקיפת צה"ל בעזה, נהרגו בני משפחתו של העיתונאי ואאל אל-דהדוה, מנהל משרד אל-ג'זירה בעזה. אשתו ושלושה מילדיו מתו, ואילו הכתב עצמו לא נפגע.
+צרפת שולחת למזה"ת ספינת תקיפה וספינת סיוע
23:07 25/10/23  |  עידן יוסף
נשיא צרפת מקרון: "החלטתי לשלוח ספינה צרפתית לסיוע לבתי חולים ברצועת עזה". הצרפתים גם שולחיםו לאזור ספינת תקיפה.

בתוך כך, לוב מגרשת את שגרירי בריטניה, ארצות הברית, צרפת ואיטליה מהמדינה בגלל עמדת ממשלותיהן לגבי המצב בעזה.
+שיקום ניר עוז צפוי להימשך שנתיים
23:06 25/10/23  |  עידן יוסף
תושבי ניר עוז עודכנו ששיקום הקיבוץ יימשך כשנתיים והוצעו להם מגורים זמניים יחד (הארץ).

השר בני גנץ אמר לתושבים בעוטף - התושבים יחזרו לעוטף רק בעוד שנה. הכוונה היא שיעברו למחנות זמניים עד שהישובים ישוקמו במלואם.
+משרד הבריאות פרסם נוהל טיפול בחטופים שחזרו מהשבי
23:05 25/10/23  |  עידן יוסף
אחרי המהומה סביב מסיבת העיתונאים של יוכבד ליפשיץ - משרד הבריאות כגורם האחראי על בריאות הנפש והגוף של החטופים, מפרסם נוהל טיפול בחטופים שחזרו מהשבי. הטיפול בחטופים שחזרו משבי, יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים המגיעים לטיפול במלר"ד. למתחם יכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד. ליפשיץ שוחררה היום מבית החולים.
+בבחריין חוששים מפני השפעת המלחמה על הקשרים הכלכליים עם ישראל
23:01 25/10/23  |  עידן יוסף
שר האוצר של בחריין הדגיש כי הכרחי שלא לאפשר למלחמה בין ישראל וחמאס להפריע לשיתוף הפעולה הכלכלי האזורי, ברקע הסכמי אברהם (אלג'זירה).

שר החוץ הסעודי התייחס למלחמה ולמאמצים לחתימה על הסכם נורמליזציה. "כרגע מחכים להפסקת אש, אחרי זה צריך להתחיל מחדש את תהליך השלום", אמר לכתב של רשת סקיי ניוז הבריטית, "חייבים שזה יהיה אפשרי, אם לא נהיה מוכנים להתגבר על המכשולים וההיסטוריה - מעולם לא יהיה סיכוי לשלום, הערבים הראו שהם רציניים ומוכנים, מקווים שיקרה בקרוב".
+צוות CNN גורש מרמאללה בידי פלשתינים
22:53 25/10/23  |  עידן יוסף
רמאללה: צעירים פלשתינים גירשו צוות של רשת ה-CNN האמריקנית במחאה על מה שכינו ה"סיקור המוטה לטובת ישראל" של הערוץ.

מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", קלטה לשכת העיתונות הממשלתית מספר שיא של למעלה מ-2000 עיתונאים. מספר כפול ממספר העיתונאים שהגיעו לישראל במהלך מבצע צוק איתן והגבוה ביותר מכל מערכות ישראל.
+אוסטריה וגרמניה הפסיקו לאלתר מימון מיזמים ברשות הפלשתינית
22:47 25/10/23  |  עידן יוסף
חבר פרלמנט אוסטרי עדכן את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי אוסטריה וגרמניה הפסיקו לאלתר מימון מיזמים ברשות הפלשתינית: "דור אחר דור אנחנו מסייעים בעקיפין לשלם משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם וליצור ספרי לימוד מסיתים" (כאן חדשות).
+התאחדות המלונות מאיימת להרחיק את אלפרד אקירוב משורותיה
22:38 25/10/23  |  עידן יוסף
התאחדות המלונות מאיימת להרחיק את אלפרד אקירוב משורותיה. זאת בעקבות סירובו לקלוט מפונים למלונותיו בירושלים, ממילא ומצודת דוד. "לאדם זה, יהיה חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, אין מקום בשורות חברות וחברי ההתאחדות. הוא פגע באינטרסים של מדינת ישראל", כתבו בהודעתם (חדשות 12).
[צילום: פלאש 90]
+ניסו שחם נחקר בחשד שהלין תושבי עזה ללא אישורים
22:35 25/10/23  |  עידן יוסף
מפקד מחוז ירןשלים לשעבר ניסו שחם נחקר במשטרת ירושלים בחשד שהעסיק והלין ללא אישורים מתאימים שני עזתיים שישנו במתחם בבעלותו פארק ג׳ננה בקריית ענבים. הוא נחקר באזהרה ושוחרר טען שלא ידע שהאישורים פגו (חדשות 13).

בתוך כך, כתב אישום הוגש נגד יעקב דרייאר, בעל עסק באשקלון, שהעסיק והלין תושבי עזה בניגוד לחוק בזמן המלחמה, זאת למרות שידע שהיתר השהייה שלהם בוטל בשל המלחמה.

+סונאק: לא מסכים עם ההצהרות של מזכ"ל האו"ם
22:33 25/10/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש ממשלת בריטניה: "סונאק לא מסכים עם ההצהרות של מזכ"ל האו"ם, לא יכולה להיות שום הצדקה למתקפת הטרור של חמאס". מוקדם יותר היום, מזכ"ל האו"ם גוטרש אמר שהוא "בשוק" מהתיאור וטען שטענה שהצדיק את פעולות הטרור של חמאס, היא סילוף. עוד אמר שבעקבות הסערה, החליט להבהיר זאת מתוך כבוד לקורבנות ומשפחותיהם.

השגריר גלעד ארדן תוקף שוב את מזכ"ל האו"ם שסירב לחזור בו מהתמיכה בחמאס: "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול-הוא חייב להתפטר. המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס לא קרה בבחלל ריק. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא - האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח. מזכ"ל שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה ושום 'רקע', לא יכול להיות מזכ"ל".
+אזעקה הופעלה באשדוד
22:06 25/10/23  |  עידן יוסף
לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
+ביידן: לישראל יש הזכות והאחריות להגיב לטבח
21:49 25/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לא מציב מגבלות ודרישות - אך שב וקורא לישראל להקטין למינימום את הפגיעה באזרחים ולאפשר סיוע הומניטרי  ▪  בחירת יו"ר לבית הנבחרים תאפשר לקדם את הסיוע לישראל ואוקראינה
ביידן הערב. מודאג מהתקפות של מתנחלים [צילום: מנואל סנטה, AP]
+5 נפגעי רקטות בראשון לציון ובכפר סירקין
21:45 25/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות בשפלה ובגוש-דן. חמישה נפגעים קל מירי הרקטות מהרצועה. לוחמי האש פועלים בפגיעה ישירה במבנה מגורים בן שלוש קומות במערב ראשון לציון. הצוותים כעת חודרים לדירות לביצוע סריקות לאיתור לכודים/נפגעים.

בראשון לציון, שלושה פצועים - צוותי מד"א וארגון הצלה הוזעקו לבניין שנפגע מרקטה והעניקו טיפול רפואי ראשוני הכולל קיבוע וחבישות לאישה כבת 48 עם חבלות מזכוכיות, לגבר שנפגע מרסיס ולאשה שנפגעה משאיפת עשן. בכפר סירקין ופתח תקוה - נער בן 13 נחבל בראשו מהדף ואישה נחבלה בדרך למרחב מוגן.
הרקטה בראשל''צ [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+רקטה פגעה בראשון לציון; אזעקות בשפלה
21:45 25/10/23  |  עידן יוסף

+דובר צה"ל מאשר תקיפת מנהרות בעזה
21:10 25/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "תקפנו היום תשתיות טרור מתחת לקרקע ומעל הקרקע. כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו לקראת השלבים הבאים. המלחמה הזו תהיה ארוכה, נדרשת סבלנות. חיסול בכירים בחמאס הוא בעדיפות עליונה, בכל זמן ובכל מקום".

+היתרים מזורזים למבנים חדשים, גם אם לא הושלמו כל התנאים
20:36 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מטה התכנון הלאומי פנה לוועדות המקומיות בבקשה לתת תעודות גמר למבנים חדשים, גם אם לא הושלמו כל תנאי ההיתר  ▪  הפנייה נועדה לסייע באכלוס מהיר יותר של מבנים עם פתרונות מיגון, בעקבות המלחמה  ▪  במכתב הובהר כי תעודות הגמר יינתנו כפוף לתנאים מסוימים, כגון הבטחת יציבות המבנה וובטיחותו
אכלוס מהיר של מבנים [בינג AI]
+צה"ל תוקף בלבנון מטרות חיזבאללה
20:26 25/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל תוקף כעת מטרות בלבנון. במהלך היום חוסלו חמש חוליות.
+נתניהו: כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני - אבל אחרי המלחמה
20:25 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהצהרה לתקשורת, ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי החלטות המלחמה מתקבלות בלי שיקולים פוליטיים, וכי כניסה קרקעית לעזה עשויה להתרחש בקרוב  ▪  הוא הבטיח לקבוע יום אבל לאומי לאסון, ולשקם את היישובים והקהילות שנפגעו
נתניהו. נפש האומה שותתת דם [צילום: כריסטוף אנה/פול AP]
+צה"ל תקף שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון
19:58 25/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב״ב.

בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה"ל תקפו את החולייה. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום את החולייה ששיגרה טיל נ"ט משטח לבנון לעבר כוח צה"ל במרחב אביבים.
+אזעקה בראשון לציון ובנס ציונה
19:05 25/10/23  |  עידן יוסף

+אירן אימנה את מחבלי החמאס לפני מתקפת הטרור
19:03 25/10/23  |  עידן יוסף
מחבלי החמאס התאמנו באירן לפני מתקפת הטרור. על פי הדיווח, בחודש ספטמבר, בערך 500 לוחמי חמאס וחמושים פלשתינים ביצעו שם אימונים קרביים ומי שהוביל את האימונים במתקנים האיראניים היו כוח קודס של משמרות המהפכה באירן (בלומברג).

+פיקוד העורף: בעקבות מתקפה חריגה - על כל תושבי העוטף לשהות בקרבת מרחב מוגן
18:49 25/10/23  |  עידן יוסף
פיקוד העורף בהודעה חריגה: "בעקבות מתקפה רחבת היקף, על תושבי עוטף עזה להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. הכניסו למרחב המוגן אמצעי תקשורת, מזון ומים, מזרנים, שמיכות, תרופות וציוד הכרחי נוסף. סגרו היטב את הדלת ואת החלון. השהייה במרחב המוגן מצילה חיים והכרחית. הימנעו מתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני. יש להתעדכן בהודעות המופצות באמצעי התקשורת להנחיות נוספות".

כעבור שעה קלה, פיקוד העורף תיקן את הנחייתו לתושבי העוטף וקרא לשהות בקרבת מרחב מוגן.
+ישראל ממתינה לפריסת אמצעי הגנה לכוחות ארה"ב
18:36 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
וול סטריט ג'ורנל: ישראל הסכימה לדחות את התמרון עד שארה״ב תפרוס אמצעים להגנה על כוחותיה  ▪  בימים האחרונים הותקפו בסיסים אמריקניים במזרח התיכון בידי מיליציות פרו-אירניות
אימון לוחמים ברמת הגולן לקראת התמרון הקרקעי בעזה [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+שר האוצר: תושבי אופקים יקבלו פיצוי של 100% על נזק ישיר ועקיף
18:19 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: תקשורת השר]
+הותרו לפרסום שמו של חלל צה״ל אשר משפחתו עודכנה
18:04 25/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל רס״ם זיו דדו ז"ל הי"ד מרחובות. הוא היה מנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 של חטיבת גולני. בן 36 היה בנופלו ביום מתקפת הפתע בשמחת תורה.
()
+סטרוק נגד הנגבי: מי שלא מבין מי האויב - לא יכול לנהל מלחמה נגדו
17:52 25/10/23  |  עידן יוסף
השרה אורית סטרוק בתגובה לדברי ראש המל״ל צחי הנגבי בטוויטר: "לא, צחי! קטאר היא האויב. לא השותף! לקטאר יש מניות בכל טיל שיורים עלינו, בכל אחד ממעשי הרצח האכזריים שביצע החמאס נגדנו, ובעצם החטיפה של אזרחינו וחיילינו, שעכשיו היא 'מואילה בטובה' להציע 'תיווך בהחזרתם. מי שלא מבין מי האויב - לא יכול לנהל את המלחמה נגדו. יש גבול גם ללויאליות שלי".
+משרד החוץ: ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של ארדואן
17:43 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+צה"ל מוטט רשת מנהרות בעזה, וטרם מסר מה הותקף
17:27 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התקיפה הייתה חריגה בעוצמתה, והיא עלתה על תקיפות שהיו במבצעי צה"ל ברצועה ובמלחמת לבנון השנייה  ▪  התקיפה כללה פצצות חודרות וגרמה להרס רב, שהוביל לקריסת הבניינים מעל  ▪  לפי הערכות פלשתיניות, עשרות בני אדם נהרגו
זירת התקיפה בפצצות חודרות [צילום: עבד חאלד/AP]
+צה"ל תוקף בלבנון בתגובה על הירי לעבר רכס רמים
16:49 25/10/23  |  עידן יוסף
חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט מוקדם יותר - לעבר טנק של צה"ל באביבים. הרוגי אויב בגזרה הצפונית עד כה: 42 פעילי חיזבאללה. 4 פעילי ג'יהאד אסלאמי. 3 פעילי חמאס. 8 חיילים סורים.
+דובר צה"ל מאשר כי אבו עוביידה הוא חד'יפה כחלות
16:43 25/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי אומר כי מאחורי זהותו של אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, עומד חד'יפה כחלות. בכך מאשר אדרעי את המידע והתמונה של חד'יפה, שנחשפה כבר בשנת 2014 בשידורים הפלשתינים לאחר השתלת שידור של צה"ל.
+תוקנה ההצעה האמריקנית להפסקת אש
16:32 25/10/23  |  עידן יוסף
גורמים במחלקת המדינה של ארה"ב לרשת אל-ערביה: הגשנו למועצת הביטחון הצעה להחלטה מתוקנת להפסקת אש בעזה.
+זינוק חד בתקריות אנטישמיות נגד יהודי ארה"ב ברקע המלחמה
16:30 25/10/23  |  עידן יוסף
דוח הליגה נגד השמצה ה-ADL: עלייה של 388% בתקריות אנטישמיות מסוג הטרדה, ונדליזם ותקיפות ברחבי ארצות הברית מאז הטבח של חמאס באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בין התאריכים 23-7 באוקטובר 2023, הליגה נגד השמצה תיעדה בסך הכל 312 תקריות אנטישמיות - 190 מהן היו קשורות ישירות למלחמה בישראל ובעזה.
+שר האנרגיה הטורקי מבטל את הגעתו לישראל
16:27 25/10/23  |  עידן יוסף
שר האנרגיה הטורקי מבטל את הגעתו לישראל, היה אמור להגיע לארץ בתקופה הקרובה. בנוסף לכך, בבלומברג מדווחים, שטורקיה החליטה לבטל צוות משותף, שעליו הוכרז בפגישת נתניהו ארדואן בחודש שעבר, שהיה אמור לעסוק בחיפוש מאגרי אנרגיה בים התיכון.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית יועבר למפונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה״ל חושף בראיון ברשת הטלוויזיה האמריקנית CBS פתק שנמצא על גופת מחבל מארגון הטרור חמאס המעודד לביצוע טבח חסר רחמים. במסגרת פעילות לזיכוי וטיהור מרחב העוטף, נמצא פתק בכתב יד שנמסר למחבלים טרם יציאתם.
25/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אני תוהה ביני לבין עצמי למה ציפיתם הנהגת החמאס כאשר התכנסתם והחלטתם בעניין התקיפה על ישובי הדרום ועוטף עזה. תרשו לי לכנותכם במעין "חיבה", מח"ח - מועצת חכמי החמאס. האם חשבתם גם על היום אחרי ששקדתם במשך כשנתיים על תכנון ההפתעה ביום שמחת תורה וכמעט הצלחתם. אתם המתיימרים להיות מועצת החכמים של הגוף הרצחני שתחת פיקודכם, הוריתם בנבזותכם לרצוח, לטבוח, לאנוס, לשרוף, לערוף, לבזוז, לבתר גופות גם של אישה הרה ולחטוף תינוקות, זקנים נשים וטף. ושיאו של קתרזיס, חמאסניק רוצח לטענתו 10 יהודים, נוטל את הטלפון של אחת הנרצחות ומתקשר להוריו לבשר המעשה להתפאר.
25/10/2023  |  ראובן דינור  |   יומני בלוגרים
מאז 7 באוקטובר, דאג אֶמְהוֹף הוא אבן בוחן לכאב, הפחד והזעם של יהודי ארה"ב. אמהוף – בעלה היהודי של סגנית הנשיא, קאמלה האריס – ניצב לצידו של ג'ו ביידן כאשר הנשיא גינה את מתקפת חמאס. הוא נפגש עם נטלי סננדג'י, ניצולה אמריקנית מן הטבח. הוא ביקר תלמידים יהודים, שחלקם הגיעו זה עתה מישראל, והפציר בהם לא לפחד. "תמיד נהיה פה בשבילכם, אני מבטיח", אמר.
25/10/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חלק רביעי מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, על טבח התושבים ביישובים בעוטף עזה, הטוען ש"צה"ל הדיח את המפקדים הטובים ביותר שלו בגלל שטויות". הוא מביא לדוגמה את תת-אלוף (מיל') משה (צ'יקו) תמיר ואת תת-אלוף (מיל') עימד פארס ששניהם היו, להערכת רונן איציק, "מפקדים ברמה של מצביאים, וכאלה נדירים מאוד. הרמטכ"ל גבי אשכנזי זרק אותם מצה"ל בגלל שטויות והם היו חסרים מאוד ב-7 באוקטובר השנה".
25/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
צה״ל חיסל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, תיסיר מבאשר. בעברו, שימש כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. למבאשר ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית.
25/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il