איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מאיים לנקוט עיצומים שישבשו את פעילות התחבורה הציבורית בחברת
סופרבוס לשעתיים ביום ד' (6.12.23) בשעות 12:00-10:00 ולשלוש שעות ביום ב' (11.12.23) בשעות 13:00-10:00.
עובדי החברה מוחים ומאשימים את ההנהלה במדיניות ענישה של נהגים דרך שינוי סידורי העבודה הקבועים שלהם, כולל עובדים החוזרים מחופשת מחלה, ונהגים החוזרים לעבוד לאחר שחששו לביטחונם בשבועיים הראשונים למלחמה. על-פי סקר האיגוד, 60% מהנהגים חששו להגיע לעבודה בשבועיים הראשונים למלחמה.
יו"ר ועד העובדים בסופרבוס, הארון שובש, אמר: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, בהסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים - נאלצת לצאת למחלה? תיענש בשעות. אווירת האיומים הזו חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018".
עוד קובלים באיגוד על סירוב החברה לעדכן את השכר בהתאם להנחיות
משרד התחבורה מאז יוני 2023 וכנגד הכשלת המו"מ להסכם הקיבוצי.
מהנהלת חברת סופרבוס נמסר: "לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה ארגון עובדים יטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים. כוח לעובדים הוא ארגון העובדים היחיד בענף התחבורה שבחר באופן תמוה להכריז על סכסוך עבודה למרות התנאים הקשים בהפעלת תחבורה ציבורית בימים אלה.
"מראשית השנה הועלה שכר הנהגים בחברה בכ-17% ובנוסף התנהלו דיונים רבים על-מנת להרחיב ולשפר את תנאי העובדים. על-אף על כל אלה, בחרו לנקוט צעד פרוע, משולח רסן וחסר אחריות הפוגע בציבור הרחב על לא עוול בכפו.
השבתת קווים ועוד בזמן מלחמה הוא מהלך ציני הפוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית במשק כולו. החברה מוכנה לנהל מו"מ בכל עת ו
בתום לב וקוראת לארגון כוח לעובדים לחזור לשולחן הדיונים לטובת העובדים והנוסעים. צר לנו כי הוועד בוחר שוב לקדם את עצמו על חשבון עובדי החברה והציבור כולו".
איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "נהגי סופרבוס התגייסו לכל משימה אליה נדרשו בכדי לאפשר שגרה לנוסעים בימי המלחמה. רבים מהם חשופים לאלימות פיזית ומילולית בוטה - עלייה של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מצדה רואה במלחמה הזדמנות לפגיעה בעובדיה ומנסה לאלץ אותם לוויתורים כואבים שיפגעו בהם עוד זמן רב. את השלכות הפגיעה הזו בנהגים בתקופת משבר ראינו כבר בקורונה - ללא עידכון תנאי הנהגים וגילוי אדישות לאלימות כלפיהם יגדל המחסור הקיים בנהגים.
איגוד ועדי התחבורה מנהל מו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחברה בתשעת החודשים האחרונים. האיגוד קורא להנהלה להתעשת ולהתקדם במו"מ לשיפור שכר העובדים ובה בעת כיבוד ההסכמים הקיימים.
בין הערים בהן עשויים להיות שיבושים: חיפה (קווי המטרונית), עפולה, טבריה, יקנעם, מגדל העמק, בית שאן, קווים בין-עירוניים מערים אלה לחיפה וקווים עירוניים רבים בירושלים.