|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
ועדת הכלכלה והוועדה למיזמים ציבוריים לבנק ישראל:

"נשקול שינוי החוק אם לא ישתנה מתווה הלוואות לעסקים קטנים"

הדברים נאמרו בתום ישיבה שנייה בעניין, בה עלה כי בנק ישראל לא מתכוון לאפשר לגופים החוץ בנקאיים לקחת חלק בקרן ההלוואות בסך 10 מיליארד שקל
05/12/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 5.12.23) ישיבה משותפת עם הוועדה למיזמים ציבוריים, שדנה בהנגשת מקורות הון לגופים חוץ בנקאיים, במטרה להרחיב את האפשרות למתן הלוואות לציבור המצוי בקשיים בעקבות המלחמה.

יו"ר הוועדה למיזמים ציבוריים, ח"כ אוהד טל הזכיר כי מדובר בישיבת המשך, בעקבות החלטת בנק ישראל להקצות 10 מיליארד שקל להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. הוא הוסיף כי הוועדות ביקשו מבנק ישראל מתווה מעודכן, שמאפשר גם לגופים חוץ בנקאיים לתת הלוואות. ראש האגף הפיננסי בבנק ישראל, ציין כי אין לבנק מה לחדש ואין שינוי בתוכנית.

ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של יו"ר ועדת הכלכלה, מתח ביקורת על כך ואמר כי מתשובת בנק ישראל עולה שלא סופרים את ועדת הכלכלה. סעדון הסביר כי מדובר בכלי שיאפשר הפחתת ריבית באוזרים מסוימים, במקום הפחתה כוללת של הריבית, שיש לה השלכות רוחב, ולכן מראש הדבר מיועד לבנקים שהם הצינור הבלעדי שבאמצעותו עובד בנק ישראל.

בעקבות זאת אמר ח"כ כץ כי הוועדות ביקשו מתווה חדש, ואם צריך אז בכוונתן להניח הצעת חוק בעניין. ח"כ טל הוסיף כי בנק ישראל לא יכול להחליט להמשיך לחזק את הבנקים באופן חסר תקדים ולצפות שהכנסת תתעלם. נציגת בנק ישראל, מרים רגב, אמרה כי בבנק נעשתה בחינה מעמיקה לגבי גופים חוץ בנקאיים, והתקבלה אותה מסקנה. לדבריה, "התוכנית משיגה את המטרה שלה".

נציגת רשות התחרות, זוהר בוצר, אמרה כי הייתה שיחה עם בנק ישראל, אך לא התקיימה פגישה. לדבריה, הצעד עלול להחריף את בעיית התחרותיות הקיימת במגזר האשראי לעסקים קטנים. סעדון התייחס לכך ואמר כי השאלה היא כמה מותר לבנק המרכזי לקחת סיכון, "והתשובה היא שלא. אפס בערך".

הבעלים של חברת אס.אר אקורד, עדי צים, אמר כי בכל מקום אחר בעולם אשראי חוץ בנקאי הוא 70% מהשוק. לדבריו, החברות החוץ בנקאיות מגייסת כסף בעלות עודפת של 2% על הבנקים ואז הן לא יכולות למכור את הכסף בזול. מנכ"ל המכון הישראלי לתכנון כלכלי, עו"ד דרור שטרום, אמר כי בנק ישראל לא חשב מספיק לעומק על ההשלכות התחרותיות של הקצאת הכספים, וציין כי חייבים להתייעץ עם רשות התחרות. לדבריו, "בלי חקיקה הדבר לא ישתנה".

נציגת בנק דיסקונט, ענת מורד, אמרה כי הבנק מברך על תחרות ואין לו עמדה שמתנגדת לכל מהלך של בנק ישראל. לדבריה, לבנק אין עמדה לגבי שיתוף גופים חוץ בנקאיים. ח"כ כץ שאל את מורד האם העברת 10-15 אחוז מהסיוע של בנק ישראל דרך הגופים החוץ בנקאיים תפגע בבנק, ומורד השיבה: "נבחן כל דבר לגופו, אבל העמדה הבסיסית שלנו שאנחנו מברכים על תחרות".

סגן מנהל רשות שוק ההון, אלי טובול, אמר: "היה שיח טלפוני עם בנק ישראל, אבל חשבנו שיהיה נכון לעשות פגישה. הזמנו את עצמנו לפגישה וזה לא הסתייע". הוא הוסיף כי עמדת הרשות היא כי לשוק החוץ בנקאי יש מרווח נוסף של שני אחוז, והמתווה של בנק ישראל מייצר יתרון של הבנקים מול הגופים החוץ בנקאיים. מנכ"ל חברת גמא, אריאל גנות, הסביר כי מדובר בפגיעה לטווח ארוך בחברות החוץ בנקאיות, שמחזירה אותן אחורה ביכולת להתחרות מול הבנקים.

ח"כ ולדימיר בליאק שאל מדוע התחרות בענף הבנקאות לא מתקדמת, והוסיף כי "הבנקים מקבלים את הכסף בריבית פריים מינוס שלוש ונותנים הלוואה בריבית פריים. למה שלא יתנו בפריים מינוס אחד וחצי? שירוויחו קצת פחות, מה קרה?". ח"כ דן אילוז אמר כי ברור שבנק ישראל רצה לעשות משהו טוב ולעזור לעסקים, אבל יש למהלך השפעות חיצוניות שפוגעות בתחרות. "או שתעדכנו את המתווה, או שתעשו מתווה משלים שעוזר לפצות על השפעות חיצוניות או שתתנו לזה תשובה אחרת, כי אם משאירים את המצב כרגע זה יפגע בתחרות", אמר.

מנכ"ל חברת BTB, שלומי תורגמן, אמר כי "התחושה היא שבנק ישראל הוא הבנק של הבנקים ולא של ישראל. הוא צריך לדאוג למדיניות הממשלה ולתמוך בה". מנהל פורום מחוללי תחרות, ח"כ לשעבר רועי פולקמן, אמר כי בנק ישראל פוגע בעסקים הקטנים בכך שהוא מוציא להם אלטרנטיבות מהשוק, וכי הוועדה חייבת לדרוש שלדיון הבא יגיע נגיד בנק ישראל. ח"כ טל הגיב כי הנגיד מגיע רק כשיש הצעת חוק על השולחן.

מנכ"לית לובי 99, עו"ד לינור דויטש, ברור שגם אם הכוונות לא היו רעות, נכתבה תוכנית לא מספיק טובה ולא בושה לתקן. היא הוסיפה כי כולם באותו צד והשאלה היא איך מתקדמים את המטרה. עם זאת, דויטש מתחה ביקורת על תזכיר החוק שיאפשר למוסדיים לרכוש חברות כרטיסי אשראי, ואמרה כי הוא ייתר את הדיון על הקמת בנקים קלים. "בזמן מלחמה יוצא תזכיר חוק שישנה מדיניות של 20 שנה, במהלכה נאבקים לפיזור ריכוזיות, לפרק ולבזר ואז באים בהינף יד ומאפשרים למוסדיים לרכוש חברות כרטיסי אשראי. התפקיד של חברי הכנסת הוא לדאוג שזה לא יעבור ככה. שלא מייצרים נשק שייקח 50 שנה ו-50 ועדות לתקן", אמרה.

נציגת משרד האוצר, אביגיל ונקרט, מתחה גם היא ביקורת על עמדת בנק ישראל. "מאחר שבנק ישראל לא שינה את המתווה עמדתנו לא השתנתה. יש כאן אפליה של הגופים שאינם בנקים ואני חולקת על הניתוח של בנק ישראל, זה השפעה לטווח ארוך וזה גם השפעה על טווח קצר. המתווה נכנס לתוקף היום, לכן יש דחיפות שהשינוי יקרה. זה מעלה שאלות לגבי גישת בנק ישראל לגבי תחרות", אמרה.

בעקבות זאת שאל חכ אליהו ברוכי את נציגי בנק ישראל אם מעניינת אותם התחרות. סעדון השיב: "זו השאלה הכי קלה שנשאלתי היום, כן". ח"כ טל שב ושאל האם אחרי הדיון יש לבנק ישראל כוונה לבצע שיפורים במתווה. סעדון השיב כי לא נכון לומר שהמתווה פוגע בעסקים הקטנים וכי נוח לנציגי האוצר להיתמם, אבל הם יכולים לטפל בחברות האשראי החוץ בנקאיות כמו שטיפלו בקבלנים. "בדקנו, והגענו למסקנה שזה לא אפשרי", אמר סעדון. עם זאת, הוא הבטיח כי כל מה שעלה בישיבה יועלה גם בדיון בבנק ישראל עם הנגיד. "יכול להיות שנגיע למסקנה ונצטרך להיות מספיק אמיצים ולהגיד שלא מצאנו לנכון לשנות", אמר.

חברי הכנסת טל וכץ סיכמו את הישיבה ושבו ודרשו מבנק ישראל פתרונות. ח"כ כץ ביקש מבנק ישראל להודיע לוועדה עד מחר אם בכוונתו לאמץ משהו ממה שעלה בדיון, ואמר כי אם זה לא יקרה אז כבר בשבוע הבא תוגש הצעת חוק שתחייב את בנק ישראל לאפשר לגופים החוץ בנקאיים לקבל את הכסף הזול.

בדיון הופיע גם יובל, חתנו של קית' סגל בן ה-64 שנמצא בשבי חמאס, ואמר כי הוא מבקש שאף דיון לא יעבור לסדר היום בלי להזכיר את נושא החטופים. "לאנשים האלה אין אשראי ואין ריבית ואין זכויות יותר בסיסיות. בימים האחרונים אני מרגיש שיש פה מעין חזרה לשגרה ואני פה להזכיר שאת מרבית החטופים לא החזרנו, בהם קשישים וחולים שזקוקים לסיוע. השתמשו בהשפעה שלכם כדי להחזיר את החטופים הביתה היום. אנחנו בדאגה נוראית עם הלחימה שהתחדשה", אמר. ח"כ כץ השיב: "אנחנו אתכם ועושים כל מה שאנחנו יכולים".

תאריך:  05/12/2023   |   עודכן:  05/12/2023
מירב ארד
+נשלמה הכנת חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית
22:03 05/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק שהכינה ועדת הכספים נועדה להסדיר את הרחבת מגבלת ההוצאה ומגבלת הגירעון, לקראת אישור תקציב נוסף לשנת 2023  ▪  במסגרתו יתווספו לתקציב 17 מיליארד שקל להוצאות ביטחוניות וכ-8.9 מיליארד הוצאות אזרחיות  ▪  כ-6.1 מיליארד ישמשו להוצאות סיוע לנפגעים ולמפונים
ההצבעה בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת הבריאות דחתה בשלושה חודשים את הרפורמה בקנאביס
15:10 05/12/23  |  מירב ארד
יישום הרפורמה שתאפשר החזקה ושימוש בקנאביס רפואי על בסיס מרשם רופא בלבד, שתוכנן לסוף חודש דצמבר - יידחה בשלושה חודשים. כך אישרה (יום ג') ועדת הבריאות לפי בקשת משרד הבריאות, עקב צרכי המלחמה. דחיית היישום של הרפורמה נועדה לאפשר עוד זמן היערכות לקופות החולים ובתי החולים - אליהם תועבר הרפורמה, בהדרגתיות, את האחריות להנפקת מרשמי הקנאביס.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו ברוכי   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דרור שטרום / Dror Shtrum   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רועי פולקמן / Roee Folkman   רועי פולקמן / Roei Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נשקול שינוי החוק אם לא ישתנה מתווה הלוואות לעסקים קטנים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בכיר ראשון בליכוד קורא תיגר בצורה ברורה נגד נתניהו בימי מלחמה אלה. השר ניר ברקת מדבר בשיחות סגורות בימים האחרונים על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד אחרי המלחמה. בכאן חדשות נחשף (4.12.23) כי ברקת פגש בשבוע שעבר מספר פעילי ליכוד בחנות אופניים בקריית גת ושוחח איתם על היום שאחרי המלחמה.
04/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום א', 3.12.23), את תקנות הדיינים (הוראה שעה -חרבות ברזל) (סדרי דין בבתי דין רבניים), התשפ"ד-2023. התקנות נועדו להסדיר את התקיימותם של דיונים בתקופה זו בבתי הדין הרבניים.
03/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הבריאות יקים 25 בתים-מאזנים כל שנה, למשך ארבע שנים, כך נחשף היום (רביעי) בוועדת הבריאות במסגרת חשיפת התוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית. בתים מאזנים נועדו למנוע אשפוז פסיכיאטרי של מטופלים במשבר נפשי חריף, תוך מתן טיפול נרחב יותר מהניתן במרפאות-יום. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) סיפר בישיבה על מו"מ שהוא מנהל עם משרד הבריאות להסדרת מקצועות מטפלי-נפש נוספים כמטפלים באומנות והבעה, ודרש לדעת עד כמה ניצלו קופות החולים את התקציב שניתן להם - במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש.
29/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הביטחון מתנגד להכיר בילד שייוולד מזרע של חלל, לאישה שאיננה בת-זוגו - כיתום צה"ל. זאת כנגד הורים שכולים, ח"כים ואפילו כמה רבנים שדרשו בדיון וועדת הבריאות ממשרד הביטחון להכיר בילד זה - גם תקציבית. ועדת הבריאות המשיכה (יום ג', 28.11.23) בהכנה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לשימוש בזרע של נפטר לשם הולדה. ממלאת-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ קטי שטרית, קראה למשרד הביטחון להכיר גם כלכלית בילד שייולד מהזרע של החייל: "זאת התשובה הראויה ביותר שלנו לחמאס".
29/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות ערכה (יום ג', 28.11.23) ישיבת מעקב לבדיקת השיקום המוצע לנפגעי המלחמה. לפי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי נדרשות 500 מיטות שיקום נוספות בארץ, בפרט בפריפריה ובירושלים. "הובטח לנו ע"י משרד הבריאות כי נערך מו"מ עם האוצר כדי למצוא תקציב לכך. אלו שירותים חיוניים ודחופים מאוד - בפרט עקב המלחמה".
28/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
אפרי הלפרין
אפרי הלפרין
בחוסר שיקול דעת קיצוני דחף שר המשפטים לביטול עילת הסבירות מבלי שהמציא לנו תחליף שימלא את החסר    אני מניח שנשוב לעניין הזה בעתיד אך מנקודת מבט אחרת    מחובתנו לצמצם בהסכמה את אי-הווד...
עובדיה אביצור
עובדיה אביצור
בחצי השנה האחרונה, מילואימניקים רבים נקראו לדגל ורבים מהם התייצבו מיוזמתם עם פרוץ הקרבות מתוך תחושת שליחות והגנה על הבית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il