|   15:07:40
  יריב לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
יריב לוין [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

החוק מיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם

נאום סגן ראש הממשלה ושר המשפטים במליאת הכנסת [כ"א בתמוז תשפ"ג, 11.07.2023]
11/07/2023  |   יריב לוין   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
מצב כזה, שבו שלושה שופטים בסך-הכל שמים את מה שסביר בעיניהם, את עמדתם האישית, הסובייקטיבית, לא פעם אפילו הפוליטית, מעל מה שהיה סביר בעיני אזרחי ישראל בבחירות, הוא מצב שאין לקבלו. זה מצב שחותר תחת הבסיס של המשטר הדמוקרטי ותחת העיקרון שהציבור בוחר את נבחריו כדי שהם יפעלו למימוש השקפת העולם של הבוחרים

החוק שאנו מביאים היום לקריאה ראשונה מחזיר את ישראל לשורת העמים הדמוקרטים ומיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם. הממשלה לא נמצאת מעל החוק. היא חייבת לפעול אך ורק במסגרת החוק. על-פי הסמכויות המוקנות לה, בהליך תקין, ללא ניגוד עניינים.

כל פעולה שאינה נעשית באופן הזה, הייתה ותמשיך להיות נתונה לביקורת שיפוטית מלאה. באותה מידה, יש לממשלה גם סמכויות ובצידן אחריות. היא נבחרה כדי לקבוע מדיניות ולהביא לביצועה.

כאשר הממשלה פועלת במסגרת סמכויותיה, במסגרת החוק, ללא ניגוד עניינים ובהליך תקין, יש לאפשר לה לבצע את מדיניותה. מצב שבו שופטים או כל גורם אחר שאינו נבחר, באים במקום הממשלה ואומרים "נכון, הפעולה חוקית, נכון, הפעולה במסגרת סמכות הממשלה, נכון, הפעולה לא נגועה בניגוד עניינים, נכון, הפעולה נעשתה באופן תקין, אבל למרות זאת, אנחנו, שלושה שופטים בלבד, באופן אישי, על-פי השקפתנו האישית, חושבים שזה לא סביר, שהיה נכון לפעול במדיניות אחרת, ומורים לעשות כך."

מצב כזה, שבו שלושה שופטים בסך-הכל שמים את מה שסביר בעיניהם, את עמדתם האישית, הסובייקטיבית, לא פעם אפילו הפוליטית, מעל מה שהיה סביר בעיני אזרחי ישראל בבחירות, הוא מצב שאין לקבלו. זה מצב שחותר תחת הבסיס של המשטר הדמוקרטי ותחת העיקרון שהציבור בוחר את נבחריו כדי שהם יפעלו למימוש השקפת העולם של הבוחרים. למימוש מה שהבוחרים חושבים שהוא סביר. על כן, אין זה פלא שלמצב הקיצוני הקיים אצלנו אין אח ורע ולו במדינה דמוקרטית אחת בעולם.

יתרה מכך, הוא מייצר מציאות חסרת הגיון וחסרת הצדקה לפיה האחריות מוטלת כולה על הממשלה, ואילו את הסמכות לוקחים לעצמם קומץ שופטים אשר אינם מחויבים בכל דין וחשבון כלפי הציבור. המציאות הזו סותרת באופן העמוק ביותר את היסוד הראשוני של כל דמוקרטיה - שלטון העם. לא שלטון יחיד. לא שלטון של קומץ נישא מעל העם. לא שלטון השופט.

חברות וחברי הכנסת,

"לא נכון בעיני שבית המשפט העליון ישנה סדרי עולם בעודו פועל על-פי 'מבחן האדם הסביר' - הגדרה מעורפלת, סובייקטיבית לגמרי, שהכנסת מעולם לא הכניסה לספר החוקים".

את הדברים הכל כך נכונים והכל כך ברורים מאליהם שציטטתי כאן אמר לא אחר מאשר יושב-ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד.
ולפיד לא לבד.

גם חבר הכנסת גדעון סער, בתוכניתו לתיקון מערכת המשפט, כתב: "עילת הסבירות אשר מעוגנת בפסיקות בית המשפט העליון בלבד, הפכה עם השנים ל'דלת אחורית', להחלת ביקורת שיפוטית על החלטות שנמצאות בליבת העשייה של נבחרי הציבור.לפי עילה זו, השופטים הם הקובעים אם פעולה או החלטה של נבחר ציבור היא סבירה או לא. בכך", כותב גדעון סער, "שמים השופטים את שיקול הדעת וסל הערכים שלהם מעל מי שהציבור בחר בהם."

חבר הכנסת גדעון סער, אתה כל כך צודק. מה קרה שהשתנית? הרי מה שאתה אומר מנוסח בצורה כל כך חדה, כל כך מדויקת, כל כך נכונה. עד כמה אפשר בשם ההתנגדות לנתניהו לשעבד את הכל? את האידאולוגיה, את הצדק שמגיע למיליוני אזרחים, את האמת?

אבל בוא נאמר כאן עוד אמת אחת. אתם, האופוזיציה, רוצים שהשופטים יחליטו מה סביר במקום העם, בדיוק מאותה סיבה שאתם רוצים להנציח את השיטה הנוכחית לבחירת שופטים. אתם רוצים שהשופטים יהיו מכם, עם השקפת עולם כמו שלכם, ואז לא משנה מה יקרה בבחירות, תמיד השופטים שלכם יחליטו מה סביר במקום העם ובמקום ההכרעה הדמוקרטית.

ואיך אני יודע את זה? כי הסנטור הדמוקרטי ברני סנדרס, מהאגף הפרוגרסיבי יותר במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, כתב רק לפני מספר ימים את הדברים הבאים:
"אם שופטי בית המשפט העליון מהימין רוצים לקבוע מדיניות ציבורית, עליהם לעזוב את בית המשפט העליון ולהתמודד על תפקיד פוליטי."

חשבתי שתגנו אותו, אבל אני מוכרח לומר שלא שמעתי אף אחד מכם מביע זעזוע מדברי הכפירה האלה, שלפיהם אם שופט רוצה לקדם עמדות אישיות, פוליטיות, או במילים משפטיות ומכובסות, את מה שסביר בעיניו, מקומו במגרש הפוליטי ולא בהיכל המשפט.

אז בואו נאמר עוד אמת אחת: אחרי שתמכתם לא רק בצמצום אלא בביטול מוחלט של עילת הסבירות והפכתם את דעתכם רק כי אני, שר משפטים בממשלת נתניהו, הצעתי לעשות את זה, עכשיו, בהיעדר בדל טיעון של ממש, בהיעדר כל סיבה להתנגד להצעת החוק הזו, אתם מנסים לייצר מסע הפחדה שאין לו שום אחיזה במציאות.

מכובדיי,

אני רוצה לפנות מעל הדוכן הזה לאותן אזרחיות ולאותם אזרחים יקרים שחוששים מהתיקון שאנחנו עושים.

אני רוצה לומר לכם מלב אל לב. ההצעה שאנחנו מביאים היום מבוססת על עקרונות שהתווה כבוד שופט בית המשפט העליון נעם סולברג. זו הצעה מאוזנת, שקולה, אחראית וצודקת.

האם יש באמת חשש שאימוץ גישה משפטית של שופט מכובד בבית המשפט העליון, כבוד השופט סולברג, שמקובלת בעולם כולו, זה קץ הדמוקרטיה?

האם בגלל זה יש הצדקה לקרוא לסרבנות?

האם זה מצדיק לחסום את שדה התעופה ולפגוע במי שמחכה כל השנה לחופשה שלו?

האם אימוץ הגישה של לפיד וסער כפי שהייתה כשהם היו נאמנים לאמונתם האמיתית ולא רק לרצון להפיל את הממשלה, זה דבר שבגללו מוצדק לקיים שביתות שגורמות למשק נזק עצום ומיותר?

אני רוצה לתת לכם דוגמה עד כמה אבסורדיות הטענות שמושמעות כנגד התיקון הזה. פורסמה היום הודעת פוש של תאגיד השידור הציבורי שבה נכתב "יהיה אפשר למנות סוס כמפכ"ל". אז אני מציע לכל אדם הגון. בואו וביחד נפיל מהסוס את הטענה המגוחכת הזו.

יש לבית המשפט וימשיכו להיות לו כל הכלים הדרושים כדי לבטל החלטה או מינוי שהתקבלו בניגוד לחוק, בחוסר סמכות, בהליך לא תקין וכדומה. לכן, הממשלה לא יכולה היום, ולא תוכל גם לאחר שנעביר את החוק החשוב הזה למנות סתם כך את מי שהיא רוצה למה שהיא רוצה.

אם ייעשה ניסיון למנות אדם שלא עומד בתנאי סף, שאין לו את הכישורים הדרושים, שהוא נגוע בניגוד עניינים, או אפילו סוס, כל דבר כזה, כל אבסורד כזה, היה נפסל על-ידי בית המשפט וימשיך להיפסל על-ידי בית המשפט.

באותה מידה, אני חושב שכל אדם הגון יסכים שאם ההחלטה תקינה בכל היבטיה, השאלה אם ההחלטה נכונה או במילים אחרות סבירה, זו כבר לא הכרעה שיפוטית. זו הסמכות של הממשלה. זו האחריות שלה. ואם ההחלטות שקיבלה הממשלה אינן טובות, היא תעמוד למשפט הציבור ותוחלף על ידו בבחירות. כך בדיוק פועלת דמוקרטיה.

חברות וחברי הכנסת,

כאשר הצגתי את הרפורמה המשפטית התחייבתי להיות קשוב להערות ולעשות תיקונים מתוך חתירה להסכמה כמה שיותר רחבה. הצעתי מן היום הראשון שנשב בינינו, חברי הכנסת מכל סיעות הבית ונגיע להסכמות. אלא שהאופוזיציה הציגה דרישה חסרת תקדים שלא הייתה כמוה בתולדות הכנסת לעצור את החקיקה כתנאי להידברות.

נעננו גם לדרישה הזו. לצערי, למרות הרצון הטוב שגילינו, האופוזיציה בחרה לבזבז במכוון את הזמן בבית הנשיא, לא הסכימה לשום הצעה בשום סעיף ממרכיבי הרפורמה, ואחר כך פרשה מהשיחות ופוצצה אותן ללא כל סיבה.

למרות זאת, גם היום עוד לא מאוחר לדבר.

הדלת שלי הייתה ונותרה פתוחה לכל אחת ואחד מחברי האופוזיציה, מכל הסיעות. כל מי שבאמת רוצה להגיע להסדר מוזמן. והאמינו לי, שאם רוצים - אפשר. בטח בנושא הזה. כי אתם בעצמכם תמכתם בו כל השנים.

אני מזמין את ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, לחדרי מיד בתום ההצבעה, על-מנת לדון ולהגיע להסכמות.

המחויבות שצריכה להיות גם לכם לאחדות העם ולדמוקרטיה הישראלית צריכה לעמוד מעל כל שיקול פוליטי צר.

הצעת החוק הזו היא הצעה שרובכם המוחלט הביע בעבר תמיכה בעקרונותיה, ולכן אם יש רצון אמיתי לדבר על הפרטים אפשר לסכם אותם בלא קושי.

זו עת לאחריות. זו עת לקדם חקיקה מאוזנת וטובה. וכן, זו עת לתקן סוף-סוף את מערכת המשפט.

תאריך:  11/07/2023   |   עודכן:  11/07/2023
יריב לוין
+סופית: לא יוטל צו איסור יציאה מהארץ בגין חוב כספי נמוך
19:43 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל, תיקון מס' 74, התשפ"ג 2023, של חברי הכנסת ישראל אייכלר ואחמד טיבי.

מוצע בה להגביל את הסמכות למתן צווי עיכוב יציאה מהארץ לפי סעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל התשכ"ז-1967 ולקבוע כי אם סך חובותיו הפסוקים של חייב בהוצאה לפועל קטן מ־50,000 שקלים חדשים, לא ניתן יהיה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדו או לחייבו בהפקדת ערובה. מוצע כי אם ניתן צו כאמור וסך החובות של החייב פחת מ-40,000 שקלים חדשים, הצו יבוטל לבקשת החייב. הוראות אלה לא יחולו לעניין גביית חוב מזונות, וחוב מזונות לא יובא בחשבון בחישוב החובות הפסוקים של החייב.
+סופית: הגנה מפני עיקול כספי סיוע להורה עצמאי
19:42 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 73), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה, בקריאה השלישית תמכו בהצעה 7 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הצעת החוק נועדה לקבוע שכספים המגיעים לחייב במסגרת תוכנית ממשלתית שייעודם סיוע להורה עצמאי יהיו מוגנים מפני עיקול בידי צדדים שלישיים, במסגרת הליכים בהוצאה לפועל. התוכניות הממשלתיות שהכספים שמכוחם יהיו מוגנים נקבעו בתוספת לחוק.
+סופית: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה ע"י ילד יתום
19:40 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, תיקון מס' 103, התשפ"ג-2023, של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע בה לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.
+בקריאה ראשונה: החמרת ענישה בעבירות מין על-רקע לאומני
19:36 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על-רקע לאומני, תיקוני חקיקה, התשפ"ג 2023- של חברות הכנסת יוליה מלינובסקי ולימור סון הר מלך.

הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ-25 שנים (בסייגים שונים).

בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את הסעיף בחוק העונשין ( 144ו) העוסק בעבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי הציבור ולהוסיף את עבירת הטרדה מינית כאחת העבירות שבגינן יוטל כפל העונש, וזאת למעט בעבירות שהעונש עליהן הוא עשר שנים ומעלה. עוד נקבע, כי החוק להטרדה מינית יתוקן כך שבית משפט יהיה רשאי לפסוק בגין הטרדה מינית או בשל התנכלות שבוצעו מתוך מניע של גזענות סכום פיצוי כפול ללא הוכחת נזק.

+נפגעי פעולות איבה לא יקבלו את מלוא הפיצוי מהרש"פ
15:56 11/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאה ראשונה: נפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצויים נזקיים מהרשות הפלשתינית במקביל לתגמולי הביטוח הלאומי - בגובה של 25% מהנזק  ▪  בהמשך הליך החקיקה יתקיימו מגעים במטרה להעלות את גובה הפיצוי הנוסף ל-50%
פיגוע בבקעה [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+בלימת התייקרות התחבורה הציבורית תעלה 300 מיליון שקל בשנה
14:50 11/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה דורש לקיים דיון במנגנון האוטומטי של קביעת מחירי מוצרים עם הממונה על התקציבים, ואינו שולל עירוב פוליטיקאים בחישוב התמהיל  ▪  שולל יישום חלקי של רפורמת התעריפים של רגב ומאיים לפנות לראש הממשלה
ביטון. "זו מכה לעניים ביותר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: "החוק הזה הוא תחילת הסוף של הממשלה"
12:54 11/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה מתכנסת לדון בהכנת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית  ▪  רוטמן: עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת
לפיד בדיון בוועדת חוקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא"
08:47 11/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כץ: "הקשיים הם ויזות - לא נותנים להיכנס. לוקח חודש להוציא ויזה מהודו. בנוסף, לא יכול להיות שלוקח 7 שנים לבנות מלון, בעוד שבדובאי את כל אי-התמרים בנו ב-6 שנים. אם המדינה תגיד שהיא לא רוצה תיירים, אז המצגת והנתונים והכל מיותר, אם המדינה תגיד שהיא רוצה תיירים נעמוד בכל היעדים"
כץ בוועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   ברני סנדרס   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניגוד עניינים   ניר ברקת / Nir  Barkat   נעם סולברג / Noam Sohlberg   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החוק מיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
12/07/23 01:36
2
עובד 1
12/07/23 17:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיבלה היום את הדיווח של שר התיירות, ח"כ חיים כץ, על פעילות משרדו. השר כץ הבהיר כבר בפתח דבריו כי המדינה צריכה להחליט מה היא רוצה, ואם היא רוצה תיירים עליה לטפל בחסמים שהם בכניסה וביציאה מישראל ובבניית בתי מלון.
11/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הפריצה לקפיטול גרסת ישראל? בזה אחר זה הוצאו בכוח ונגררו בידי משמר הכנסת מפגינים אחדים שניסו להדביק את עצמם פיזית לרצפת מסדרון כניסת הקואליציה לאולם המליאה, באמצעות דבק שלוש שניות, ולמחות. כמה מן המוחים נעצרו. כעת ייבדק מי חבר הכנסת שהשיג אישורים להכנסת המוחים וכיצד הצליחו להבריח את הדבק.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, התארח (יום ג', 10.7.23) בוועדת החוץ והביטחון, שם נתן סקירה בפני חברי הוועדה. בפתח הדיון אמר הנגבי: "זו הרגשה ייחודית לחזור לוועדה שזכיתי לעמוד בראשותה שש שנים, ולראות את מי שהיו לצידי באותן שנים יושבים פה היום. אני שמח לראות פה את גדי, שסייע אז לוועדה בשורת תפקידיו. השנים ההן היו שנים עם דרמות משמעותיות ביותר לביטחון המדינה, מלחמת לבנון השנייה ב-2006, תקיפת הכור הגרעיני ב-2007 שנותרה חסויה לעוד עשור, אבל לוועדה היה חלק משמעותי בעיסוק סביבה, מבצע עופרת יצוקה ועוד אין ספור נושאים. תודה לכם שהזמנתם אותי, יש לנו הרבה על מה לדבר".
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 10.7.23) במצב התחרותיות בענף הרכב ברקע דוח מבקר המדינה מהשנה האחרונה על הסדרת ענף הרכב והתחרותיות בענף יבוא כלי הרכב.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (9.7.23) לדיון שעסק בהפחתת עמלת דמי ניהול פיקדון ניירות ערך. הנושא עלה לראשונה לפני כחודש, בדיון בו אישרה הוועדה דחייה קצרה של יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה בניירות ערך ובמסגרת אותו דיון ביקש היו"ר דוד ביטן לבחון את העניין.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il