|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כץ בוועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
שר התיירות כץ בוועדת הכלכלה:

"המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא"

כץ: "הקשיים הם ויזות - לא נותנים להיכנס. לוקח חודש להוציא ויזה מהודו. בנוסף, לא יכול להיות שלוקח 7 שנים לבנות מלון, בעוד שבדובאי את כל אי-התמרים בנו ב-6 שנים. אם המדינה תגיד שהיא לא רוצה תיירים, אז המצגת והנתונים והכל מיותר, אם המדינה תגיד שהיא רוצה תיירים נעמוד בכל היעדים"
11/07/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיבלה היום את הדיווח של שר התיירות, ח"כ חיים כץ, על פעילות משרדו. השר כץ הבהיר כבר בפתח דבריו כי המדינה צריכה להחליט מה היא רוצה, ואם היא רוצה תיירים עליה לטפל בחסמים שהם בכניסה וביציאה מישראל ובבניית בתי מלון.

השר כץ סיפר כי הוא בוחן את כניסות התיירים מדי יום, ומשווה אותן לעומת שנות השיא 2018-2019, כדי לראות איפה הוא עומד ומה צריך לשפר. הוא ציין כי המצב כיום הוא טוב, ויש פער של כ-200 אלף תיירות לעומת שנות השיא, שמקורו בירידה ברוסיה, אוקראינה וסין.

הוא סקר את החסמים ואמר: "המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא, על פניו המדינה לא רוצה תיירים. הקשיים הם ויזות - לא נותנים להיכנס. לוקח חודש להוציא ויזה מהודו. בנוסף, לא יכול להיות שלוקח 7 שנים לבנות מלון, בעוד שבדובאי את כל אי-התמרים בנו ב-6 שנים. אם המדינה תגיד שהיא לא רוצה תיירים, אז המצגת והנתונים והכל מיותר, אם המדינה תגיד שהיא רוצה תיירים נעמוד בכל היעדים", אמר.

ח"כ שלום דנינו התייחס לנושא הכניסה לישראל, ואמר כי היום גורמי הביטחון יודעים לזהות חשוד אחד מתוך מיליון, אבל בכניסה לישראל מתייחסים לכולם כחשודים. מנכ"ל משרד התיירות דני שחר, ציין כי "כל המגבלות הקשות הן היסטוריות, וצריך לשבת ולקבל החלטות. מצבנו לא כמו שהיה לפני 30 שנה".

באשר לבניית בתי מלון אמר שחר "מתכדרר ממשרד למשרד ואין מי שמקבל החלטות, ואני מקווה שנבוא עם פתרונות". הוא הוסיף כי נעשו שינויים גם בשיווק ישראל בעולם, תוך ליווי הנושא עם מחקרים שיאפשרו לדעת מה עובד ומה לא עובד.

ח"כ דן אילוז שאל למה הסכמי אברהם לא מביאים עוד תיירים. השר כץ השיב כי שגריר האמירויות סיפר לו כיצד משפחתו חששה שיהרגו אותו בירידה מהמטוס בישראל, ואמר כי יש חשש וצריך זמן כדי להפיג אותו. ח"כ משה פסל אמר כי צריך להתייחס לתיירות כאל נושא אסטרטגי, כי אנשים שהיו פה מדברים אחרת על ישראל. הוא הוסיף כי צריך להתייחס גם למחיר ולעשות תיירות במחיר סביר.

ח"כ מטי צרפתי הרכבי התייחסה לצורך לשמור על שונית האלמוגים באילת ועל ים המלח. באשר לכך השיב השר כץ כי המנכ"ל שחר מעורב בעניין, וכי המשרד יעשה כמיטב יכולתו למנוע פגיעה בטבע. השר כץ סיכם ואמר כי שיתוף הפעולה בין המשרד לוועדה הוא חיוני ויביא תוצאות, והזכיר כי המדינה היא שצריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקדיש זמן לישיבות גם בנושאי תיירות. לדבריו, המחירים זו בעיה מהותית, שמשפיעה גם על תיירות החוץ וגם על תיירות הפנים. הוא הוסיף כי אין כמעט בניית מלונות וגם בזה צריך לטפל, ולהסדיר את השימוש החורג במלונות הבוטיק בתל אביב. עוד אמר היו"ר ביטן כי משרד התיירות צריך להשקיע יותר גם בשווקים כמו מחנה יהודה.
מבט על התקציב - תקציב משרד התיירות
הצעת התקציב לחישוב מגבלת ההוצאה לשנת 2023 - 484.8 מיליארד ש"ח, ולשנת 2024 – 513.7 מיליארד ש"ח. תקציב המדינה לשנת 2020 לא אושר והממשלה פעלה במסגרת תקציב המשכי - הנתון שמוצג בתקציב המקורי הוא התקציב ההמשכי לאחר התוספת שאושרה באוגוסט .2020 בנוסף אושרו תקציבים ייעודיים להתמודדות עם נגיף הקורונה )בסך 84.4 מיליארד ש"ח(. בשנת 2021 אושר תקציב נוסף להתמודדות עם נגיף הקורונה (חלקו תקציב קורונה שלא נוצל בשנת 2020), וכן בשנת 2022 (10 מיליארד ש"ח) ובתרשים מוצג התקציב הכולל תוספת זו ביחס לכל שנה (6 עמ')

תאריך:  11/07/2023   |   עודכן:  11/07/2023
מירב ארד
+סופית: לא יוטל צו איסור יציאה מהארץ בגין חוב כספי נמוך
19:43 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל, תיקון מס' 74, התשפ"ג 2023, של חברי הכנסת ישראל אייכלר ואחמד טיבי.

מוצע בה להגביל את הסמכות למתן צווי עיכוב יציאה מהארץ לפי סעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל התשכ"ז-1967 ולקבוע כי אם סך חובותיו הפסוקים של חייב בהוצאה לפועל קטן מ־50,000 שקלים חדשים, לא ניתן יהיה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדו או לחייבו בהפקדת ערובה. מוצע כי אם ניתן צו כאמור וסך החובות של החייב פחת מ-40,000 שקלים חדשים, הצו יבוטל לבקשת החייב. הוראות אלה לא יחולו לעניין גביית חוב מזונות, וחוב מזונות לא יובא בחשבון בחישוב החובות הפסוקים של החייב.
+סופית: הגנה מפני עיקול כספי סיוע להורה עצמאי
19:42 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 73), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה, בקריאה השלישית תמכו בהצעה 7 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הצעת החוק נועדה לקבוע שכספים המגיעים לחייב במסגרת תוכנית ממשלתית שייעודם סיוע להורה עצמאי יהיו מוגנים מפני עיקול בידי צדדים שלישיים, במסגרת הליכים בהוצאה לפועל. התוכניות הממשלתיות שהכספים שמכוחם יהיו מוגנים נקבעו בתוספת לחוק.
+סופית: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה ע"י ילד יתום
19:40 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, תיקון מס' 103, התשפ"ג-2023, של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע בה לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.
+בקריאה ראשונה: החמרת ענישה בעבירות מין על-רקע לאומני
19:36 11/07/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על-רקע לאומני, תיקוני חקיקה, התשפ"ג 2023- של חברות הכנסת יוליה מלינובסקי ולימור סון הר מלך.

הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ-25 שנים (בסייגים שונים).

בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את הסעיף בחוק העונשין ( 144ו) העוסק בעבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי הציבור ולהוסיף את עבירת הטרדה מינית כאחת העבירות שבגינן יוטל כפל העונש, וזאת למעט בעבירות שהעונש עליהן הוא עשר שנים ומעלה. עוד נקבע, כי החוק להטרדה מינית יתוקן כך שבית משפט יהיה רשאי לפסוק בגין הטרדה מינית או בשל התנכלות שבוצעו מתוך מניע של גזענות סכום פיצוי כפול ללא הוכחת נזק.

+נפגעי פעולות איבה לא יקבלו את מלוא הפיצוי מהרש"פ
15:56 11/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאה ראשונה: נפגעי פעולות איבה יוכלו לקבל פיצויים נזקיים מהרשות הפלשתינית במקביל לתגמולי הביטוח הלאומי - בגובה של 25% מהנזק  ▪  בהמשך הליך החקיקה יתקיימו מגעים במטרה להעלות את גובה הפיצוי הנוסף ל-50%
פיגוע בבקעה [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+בלימת התייקרות התחבורה הציבורית תעלה 300 מיליון שקל בשנה
14:50 11/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה דורש לקיים דיון במנגנון האוטומטי של קביעת מחירי מוצרים עם הממונה על התקציבים, ואינו שולל עירוב פוליטיקאים בחישוב התמהיל  ▪  שולל יישום חלקי של רפורמת התעריפים של רגב ומאיים לפנות לראש הממשלה
ביטון. "זו מכה לעניים ביותר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: "החוק הזה הוא תחילת הסוף של הממשלה"
12:54 11/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה מתכנסת לדון בהכנת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית  ▪  רוטמן: עילת הסבירות לא חלה על חקיקת הכנסת ולא תחול על חקיקת הכנסת
לפיד בדיון בוועדת חוקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החוק מיישר קו עם מה שנהוג בכל העולם
09:36 11/07/23  |  יריב לוין   |   לרשימה המלאה
נאום סגן ראש הממשלה ושר המשפטים במליאת הכנסת [כ"א בתמוז תשפ"ג, 11.07.2023]
יריב לוין [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני שחר / Dani Sahar   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים או לא"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הפריצה לקפיטול גרסת ישראל? בזה אחר זה הוצאו בכוח ונגררו בידי משמר הכנסת מפגינים אחדים שניסו להדביק את עצמם פיזית לרצפת מסדרון כניסת הקואליציה לאולם המליאה, באמצעות דבק שלוש שניות, ולמחות. כמה מן המוחים נעצרו. כעת ייבדק מי חבר הכנסת שהשיג אישורים להכנסת המוחים וכיצד הצליחו להבריח את הדבק.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, התארח (יום ג', 10.7.23) בוועדת החוץ והביטחון, שם נתן סקירה בפני חברי הוועדה. בפתח הדיון אמר הנגבי: "זו הרגשה ייחודית לחזור לוועדה שזכיתי לעמוד בראשותה שש שנים, ולראות את מי שהיו לצידי באותן שנים יושבים פה היום. אני שמח לראות פה את גדי, שסייע אז לוועדה בשורת תפקידיו. השנים ההן היו שנים עם דרמות משמעותיות ביותר לביטחון המדינה, מלחמת לבנון השנייה ב-2006, תקיפת הכור הגרעיני ב-2007 שנותרה חסויה לעוד עשור, אבל לוועדה היה חלק משמעותי בעיסוק סביבה, מבצע עופרת יצוקה ועוד אין ספור נושאים. תודה לכם שהזמנתם אותי, יש לנו הרבה על מה לדבר".
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 10.7.23) במצב התחרותיות בענף הרכב ברקע דוח מבקר המדינה מהשנה האחרונה על הסדרת ענף הרכב והתחרותיות בענף יבוא כלי הרכב.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (9.7.23) לדיון שעסק בהפחתת עמלת דמי ניהול פיקדון ניירות ערך. הנושא עלה לראשונה לפני כחודש, בדיון בו אישרה הוועדה דחייה קצרה של יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה בניירות ערך ובמסגרת אותו דיון ביקש היו"ר דוד ביטן לבחון את העניין.
10/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום א', 9.7.23) בבקשת ההצעה לסדר הדורשת להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק ולזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין תמיכה בטרור של חברי הכנסת לימור סון הר מלך ועמית הלוי.
09/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il