חזון מסילת הרכבת שתחבר את טבריה למרכז הארץ עולה שלב. בהתאם למדיניות
משרד התחבורה לפיתוח רשת המסילות בגליל ובנגב, ועל בסיס החלטות ממשלה 1421 ו-855, הודיעה שרת התחבורה
מירי רגב כי תקדם את תקצוב התכנון הסטטוטורי המוקדם. רק לאחר מסע שדלנות מצד העירייה שנמשך כשנתיים, שלב ב' של תכנון הרכבת לטבריה יתוקצב בכ-50 מיליוני שקלים.
מסילת הגליל, אשר תחבר את מסילת מנשה לטבריה ולכרמיאל, תשרת את התושבים והמבקרים בטבריה, את יישובי הגליל התחתון והעליון ואת הגליל המערבי. המסילה תתחבר לרשת המסילות הארצית ותשמש להובלת נוסעים ומטענים.
מדובר בתכנון עתידי. מסילת הגליל תחבר את מסילת כרמיאל-קרית שמונה עם מסילת מנשה וכך תשלים את הרצף המסילתי, שיאפשר תנועת רכבות זורמת במסדרון המזרחי הארצי, כולל לנתב"ג, לירושלים ודרומה לאילת, ללא מעבר דרך חיפה.
נוסף על החיבור למרכז הארץ, המסילה תחבר גם בין יישובי הגליל העליון, התחתון והמערבי, ותשתלב בתוכניות הפיתוח של היישובים ומוקדי התעסוקה במרחב. מרכיב משמעותי בתוכנית הוא הובלת מטענים, במסגרת התוכנית האסטרטגית למסופי המטענים ברשת המסילות.
תכנון המיזם הוטל על חטיבת תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל. מסילת הגליל תחבר בין היישובים למוקדי תעסוקה, מסחר ומגורים ותהווה עוגן כלכלי לפיתוח המרחב והשלמת הפערים של תשתית התחבורה.
כחלק מהראייה הכוללת ומתן מענה תחבורתי לנגישות רב-אמצעית, באזורים בהם מסיבות טופוגרפיות לא יתאפשר קישור ישיר באמצעות מסילת רכבת, ייבחנו מיזמים משלימים כמו רכבלים כאמצעי תחבורה ציבורית גמיש, המקצר מרחקים באזורים הרריים ומאפשר נגישות גבוהה לתחנות הרכבת המתוכננות מהמוקדים ההרריים הסמוכים.
שרת התחבורה מירי רגב מבהירה שזה לא צפוי לקרות מחר בבוקר, והשאיפה היא לחבר עד סוף העשור את ישראל כולה - מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, ברשת מסילות רכבת מהירה. אולם הסיכוי לסלילת רכבת כאמור בתוך שש שנים בלבד הוא קלוש.
ראש העירייה בועז יוסף אמר: "טבריה היא עיר תיירות אותה פוקדים ובה מבקרים מדי שנה למעלה משלושה מיליוני תיירים מהארץ ומהעולם. חיבורה ל
רכבת ישראל יחזק את מעמדה כעיר תיירות מובילה. החיבור הזה אף יפתח אפשרויות תעסוקה רחבות יותר לתושבי טבריה יוכלו להמשיך ולהתגורר בעיר ולעבוד מרחק שעת נסיעה ברכבת ובלי פקקים".