|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
סאמר טלאלקה, יותם חיים, אלון שמריז ז"ל
התחקיר המלא של הטרגדיה לפני שבועיים

כשלים בכל הרמות גרמו לירי בחטופים; לא יינקטו צעדים נגד המעורבים

החטיבות לא העבירו ביניהן מידע קריטי לא היה קשר עם הגוף המטפל בחטופים החיילים ראו את הכתובות בעברית אך חששו שמדובר במלכודות הלוי: הירי לא היה צריך להתבצע, אך הוא אירע בנסיבות מורכבות
28/12/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

צה"ל לא ינקוט צעדים נגד המעורבים בירי במחנה שג'אעיה לפני שבועיים (15.12.23), בו נהרגו בשוגג שלושה חטופים שהצליחו לברוח משבי חמאס, לפחות עד תום המלחמה. כך החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עם קבלת ממצאי התחקיר המלא של האירוע בו נהרגו אלון שמריז, יותם חיים וסאמר טלאלקה. התחקיר מצביע על תקלות בכל הרמות, החל משתי החטיבות המתמרנות המעורבות שלא העבירו ביניהן מידע שהתברר כקריטי, דרך האוגדה שמעליהן ופיקוד הדרום ועד לגוף המטכ"לי שהוקם לטיפול בסוגיית החטופים.

התחקיר העלה, כי 38 מטרים ושני מבנים עם זווית פתוחה אך צרה ביניהם, הפרידו בין הקלע מגדוד 17 של קורס מ"כים לבין שלושת החטופים שאותם זיהה ברחוב הסמוך. הוא זיהה אותם בעודו מתצפת מבית שבו שהה הכוח בשעה 9:42, בבוקר שישי שמשי עם ראות טובה. עם זאת, בין הקלע שהיה מצויד כוונת הטריג'יקון מגדילה פי ארבעה לבין שלושת החטופים, היה עץ גבוה שענפיו ועליו חסמו מעט את קו הראייה של הקלע.

השלושה עברו באזור שהוגדר "אדום" עבור הלוחמים שאבטחו את הבית ובו הכוח, ובו היה גם מפקד הגדוד, סא"ל ל'. שטח זה אסור לשהיית אזרחים עזתים, וכל מי שנראה בו נחשד מיידית כמחבל. הקלע ירה לעבר השלושה והרג שניים מהם, אך אחד מהם הצליח לחמוק הצידה, כנראה לעבר מבנה סמוך. הקלע צעק בשלב זה "מחבלים" ומפקד הגדוד הורה לו להפסיק לירות, אך לא יצא מהמבנה להסתערות כפי שהעריכו תחילה בצה"ל.

המג"ד נערך להמשך פעולה, בזמן ששני לוחמים אחרים במבנה, מצוידים בנשק רגיל ומקלע נגב, זיהו את החטוף השלישי מהחלון. הם ירו לעברו אש קטלנית שגרמה למותו למרות שצעק בעברית, גם את שמו. בצבא מעריכים, שהשניים לא שמעו את הצעקות "חדל" של המג"ד וגם לא את הצעקות בעברית "הצילו" של החטוף השלישי. רק כאשר הכוח יצא לסרוק את השטח וזיהה אותו כבעל חזות מערבית, החליט הכוח לבדוק את זהות הגופות.

התחקיר מציין לרעה את הפער ביכולת השליטה בכוח שבמבנה, שכן היה ניתן לפחות למנוע את הריגתו של החטוף השלישי, אם הקצינים היו מבינים שהשלושה אינם חמושים ולא מהווים סכנה מיידית לכוח. רק בשלב מאוחר יותר סיפר הלוחם שירה ראשון, כי ראה דגל לבן בידיו של אחד החטופים, אך לדבריו הוא לא נופף בו. מצילומים של מקורות שונים של צה"ל, שנותחו ואובחנו בדיעבד, צולמו השלושה למשך 30-20 שניות עומדים ובידיהם הדגל הלבן בנקודה שאליה נפתחה האש הראשונה.

החוטפים נהרגו, החטופים נמלטו
האתרים המוזכרים בתחקיר [צילום: דובר צה"ל]

הטרגדיה החלה חמישה ימים קודם לכן, כאשר לוחמי סיירת גולני הרגו את החוטפים מבלי שידעו שהם החוטפים, בטווח של קילומטר בקו אווירי מזירת האסון. כוח מהסיירת הגיע לפשוט על מבנה שבו לפי החשד היו מחבלים בלב שג'אעיה, ליד הקסבה. כוח הסיירת החליט לעבור תחילה משיקולים מבצעיים, סמוך לשעה 5:00 בבוקר, במבנה צמוד, מבלי שהלוחמים ידעו שבמבנה שלידו נמצאים ארבעה מחבלים שמחזיקים בשלושה חטופים.

תחילה שלחו לוחמי גולני כלב שבדק את המבנה בן שני הקומות. הכלב רץ במבנה והפתיע את המחבלים שירו לעברו באמצע גרם מדרגות, והרגו אותו כשמצלמת גו-פרו שבאחורי ראשו מתעדת את המתרחש. הלוחמים נכנסו באש חיה לתוך המבנה, חיסלו את ארבעת המחבלים - אבל לא השלימו את טיהור המבנה, מאחר שכוח הנדסי שהיה עימם חשד שהמבנה ממולכד.

בחסות המהומה נמלטו שלושת החטופים. חלק מהלוחמים שמעו צעקות "הצילו" בעברית, אבל היו בטוחים שהמחבלים צעקו זאת כהטעיה ופיתוי, בדומה לצעקות של החטוף השלישי חמישה ימים לאחר מכן. לאחר שלוחמי גולני יצאו מהמבנה, הם ביקשו ממסוק קרב מסוג אפאצ'י שיתקוף את הבית בכמה טילים, שגם מהם לא נפגעו ככל הנראה החטופים.

במקביל, באותו היום ובקרבת מקום, כוח הנדסי אחר איתר פתק עליו נרשם "הצילו" בעברית. הפתק נלקח מפתח פיר, אך איש לא קישר אותו לחטופים, וגם לא להיתקלות של סיירת גולני. הכל סברו שמדובר בהטעיה נוספת של חמאס.

מהתחקיר המלא עולה, כי שלושת החטופים צעדו במשך חמישה ימים במרכז השכונה העוינת, בשטח לחימה, עברו בין כמה בתים ריקים, ניזונו משאריות מזון וממעט מים. "הם התנהלו כגיבורים, עם תושייה מדהימה מעוררת כבוד", אמרו קצינים שנחשפו לממצאים. בשלב מסוים התמקמו השלושה בבית וריססו על בדים את הכתובות "SOS" ו"הצילו". יום לפני שנהרגו שלושת החטופים ואחרי שעזבו את הבית, כוח צה"לי איתר את הכתובות, אך שוב עלה החשד שמדובר בפיתיון של חמאס.

עוד העלה התחקיר, כי הדרג הפיקודי שפעל בשג'אעיה ידע שיש כנראה חטופים בשכונה, שבה התנהלו מדי יום קרבות מטווחים קרובים, פעלו מחבלים מתאבדים וחוסלו 900 מחבלים בתוך שבועיים וחצי. אולם, המפקדים לא העבירו את המידע ללוחמים בשטח, ולא תדרכו אותם כיצד לפעול אם יראו חטופים או בלתי חמושים בזמן שהם סורקים יעדים או מאבטחים מבנים.

הלוי: צה"ל כשל במשימה זו
זוויות הירי בטרגדיה בשג'אעיה [צילום: דובר צה"ל]

לדברי הלוי, הכוח מקורס מ"כים הגיב היטב ביחס למה שראה וחשב שהוא רואה בזמן אמת, אך היה עליו לנהוג אחרת מול קריאות בעברית. החיילים צריכים היו להמתין עוד שנייה אחת ולצעוק שאלה בעברית, הללו היו עונים בעברית והטרגדיה הייתה נמנעת.

"הלוחמים לא פעלו מתוך זדון, אך הרמטכ"ל ששוחח עם המשפחות קבע שניתן היה למנוע את תוצאות האירוע", אומרים בצה"ל. "חלק מהלוחמים היו עם אטמים באוזניים, אחרי ימים ארוכים של לחימה קשה במרחב מאוים. אנחנו לא מתחקרים אירועים חריגים תוך כדי לחימה ולא מוציאים כך מפקדים ולוחמים שעסוקים בלחימה לתחקירים, אך פה היה צורך חיוני ומהיר לעשות זאת כדי שאירועים כאלו לא יחזרו על עצמם ביתר הגזרות ברצועה".

הלוי סיכם: "מדובר באירוע קשה עם תוצאות קשות מאוד. צה"ל כשל במשימת חילוץ החטופים באירוע זה. כל שרשרת הפיקוד חשה אחריות לאירוע הקשה, מצרה על תוצאה זו ומשתתפת בצערן של שלוש משפחות החטופים. ניתן היה למנוע את הפגיעה בחטופים. לצד זאת, לא התקיים זדון באירוע, והלוחמים ביצעו את הפעולה הנכונה למיטב הבנתם את האירוע באותו הרגע".

הלוי הוסיף: "ישנה חשיבות עליונה לעמידה בהוראות הפתיחה באש. במצב בו אין איום מיידי והזיהוי אינו זיהוי אויב במובהק, ישנו צורך בקיומה של בחינה רגע לפני ביצוע הירי, בהינתן הזדמנות לכך. פעולה זו הכרחית על-מנת למנוע בין היתר אירועי ירי כוחותינו לעבר כוחותינו. במקרה זה, החטופים לא נעו בצורה מאיימת ואחזו בדגל לבן, לכן היה נכון לוודא את הזיהוי בטרם ביצוע הירי. תנאי הלחץ וסביבת הפעולה הקשו על הלוחמים במימוש דגשים אלה.

"הירי בחטופים לא היה צריך להתבצע – ירי זה לא תאם את הסיכון ואת המצב. עם זאת, הוא בוצע בנסיבות מורכבות, ובתנאי לחימה עצימים תחת איום ממושך. עלינו המפקדים לוודא שההוראות המבצעיות ברורות, ושפעולת הכוחות בשטח משקללת היבטים נוספים, שבאים לידי ביטוי בהפעלת שיקול הדעת של הלוחמים והמפקדים בשטח. הוראות הפתיחה באש הן עניין הכרחי, והן נועדו לשמור עלינו, גם בכדי שלא נהרוג את עצמנו. הן קובעות ומשפיעות על החלטות גורליות, כפי שקרה באירוע הזה".

הלוי עמד על הלקחים הנדרשים בקשר שבין המפקדה המודיעינית-מבצעית להשבת החטופים, בראשות אלוף (מיל') ניצן אלון, לבין פיקוד הדרום והאוגדות בשטח, בדגש על טיוב הקשר, העברת מידע מהמפקדה לכוחות ודיווח על סימנים חשודים להימצאות חטופים מהשטח למפקדה. הוא הנחה את כל המפקדים ללמוד את לקחי האירוע ולהעבירם לכוחות הלוחמים מיד, על-מנת למנוע הישנות מקרים דומים ככל שניתן. בנוסף, הנחה הלוי להעלות את מודעות הכוחות בשטח לנוכחות חטופים במרחב הלחימה, לרבות מיקומיהם, תמונותיהם וממצאים שונים על-אודותיהם.

תאריך:  28/12/2023   |   עודכן:  28/12/2023
איתמר לוין
+חשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל
10:24 29/12/23  |  עידן יוסף
מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו אזעקות ביישובים: מעיין ברוך, מרגליות, מטולה, בית הלל, כפר יובל, משגב עם, כפר גלעדי, תל חי, קריית שמונה, מנרה, שניר, ע'ג'ר, שאר ישוב, דפנה, הגושרים, דן.
+קצין צה"ל במילואים הראל שרביט נפל ברצועת עזה
10:15 29/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סרן (מיל׳) הראל שרביט מכוכב יעקב נהרג היום בצפון רצועת עזה  ▪  בקרבות שונים בצפון רצועת עזה נפצעו באורח קשה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית  ▪  מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה פורסמו שמותיהם של 169 חללי צה"ל
סרן (מיל') הראל שרביט
+צה"ל מרחיב את הפעילות בחאן יונס
09:14 29/12/23  |  
כוחות צה"ל מרחיבים את הפעילות בחאן יונס (29.12.23). לוחמים מצוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. באחד מהאירועים בעיר זיהה כלי טיס מחבל שאוחז במשגר RPG שרץ לעבר הלוחמים, אך הם חיסלו אותו לפני שהספיק לירות. לוחמים מצנחנים החלו בהשמדת תשתיות טרור בעיר, וחיסלו כמה מחבלים. במקביל, צוות הקרב החטיבתי 261 איתר אמצעי לחימה וחוברות למידה על צה"ל בביתו של מחבל חמאס בפאתי ג'באליה. בנוסף, מצאו הלוחמים תמונות ילדים מחזיקים בנשק, רימונים ו-RPG.
+סקר: 66% מהציבור תומכים בפעולה צבאית נגד חיזבאללה
08:29 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סקר מעריב: גנץ שוב מגדיל את הפער מול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, וגוש האופוזיציה שוב מגדיל את יתרונו על הקואליציה הנוכחית
פגיעת טיל השבוע בקרית שמונה [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
+היום שאחרי ברצועה חייב לכלול את כוחות הביטחון הפלשתינים
08:05 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במאמר חריף קורא איגנציוס לממשל להציב את ישראל בפני המציאות: אין דרך לסיים את המלחמה בלא להציב בעזה כוחות המשרתים כיום את הרש"פ  ▪  טוען שהדרך ליציאה מעזה חייבת לכלול גם יד קשה כלפי אלימות המתנחלים ביו"ש
להרחיב את סמכויותיהם לשטח B [צילום: וישאם השלמון, פלאש 90]
+שיחה קשה בין ביידן לנתניהו על כספי הרש"פ
08:04 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וואלה חושף: ביידן דרש מנתניהו למצוא פתרון שיאפשר להעביר את כספי המיסים, למרות התנגדותו הנחרצת של סמוטריץ, וסיים את השיחה בסוג של טריקת טלפון  ▪  סמוטריץ: לא נפקיר את גורלנו בידי זרים
מתיחות גוברת בשבועות האחרונים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+להילחם בסרטן האנטישמיות
06:22 29/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גל האנטישמיות הוא סכנה חמורה ליהודים ולמדינתם  ▪  תראו מי קורא לבג"ץ לא לפלג את העם בזמן מלחמה  ▪  הבטחות הסרק של נתניהו בכלכלה ובביטחון  ▪  המשמעות של סאגת נציבת השב"ס  ▪  האמת המרה על הפוליטיקאים שלנו
להציב בראש סדר העדיפויות [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
+גנץ: השלב הבא יהיה מתמשך, עוצמתי ועמוק
19:20 28/12/23  |  
"אנחנו מוכנים לשלב הבא בלחימה שיהיה מתמשך, עוצמתי ועמוק משחמאס מתאר לעצמו. בכל מקום שבו אנשי חמאס וארגוני הטרור ירימו את ראשם - אנחנו נוריד אותו. מי שלא ייכנעו, ייקברו בסופו של דבר - בקרקע או עמוק מתחתיה, במוקדם או במאוחר", אמר (28.12.23) השר בני גנץ בעת ביקור בפיקוד דרום.

בביקור במועצה האזורית חוף אשקלון, אמר גנץ: "ככל שהשליטה בשטח וההצלחות המבצעיות מתקדמות, אנחנו מתקרבים גם ליום שבו נוכל לאפשר חזרה לחלק מהיישובים. אפעל כדי שהנושא יובא לדיון בקבינט המלחמה בזמן הקרוב". הוא הבטיח שהמהלך יבוצע בתיאום עם ראשי הרשויות, כדי שכל יישוב וכל תושב יקבלו את הפתרונות המותאמים לצרכיהם..
+בשל הלחץ מימין: נתניהו ביטל דיון על "היום שאחרי"
18:19 28/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביטל ברגע האחרון את הדיון בקבינט המלחמה על סוגיית השליטה בעזה לאחר המלחמה; הנושא יידון בקבינט המדיני-ביטחוני  ▪  קבינט המלחמה ידון רק בנושא החטופים
"מכניס את הקואליציה לסחרור" [צילום: עמית שאבי, פול, פלאש 90]
+ספק אם ישראל תוכל להשמיד את יכולתו הצבאית של חמאס
17:56 28/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המבנה של הארגון נועד לאפשר לו לפעול גם אם בכיריו נעלמים  ▪  עוצמת המתקפה עלולה להגביר את האהדה כלפיו ואת מאגר המגויסים  ▪  גם אם יחוסל בעזה, יש לחמאס שלוחות ביו"ש ובחו"ל  ▪  מומחים מעריכים: לכל היותר ישראל תצליח להכיל את חמאס
1,500 פירים נחשפו, יש רבים נוספים [צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו: מגעים להחזרת חטופים גם ברגעים אלה
16:52 28/12/23  |  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש כעת (28.12.23) עם משפחות חטופים בקריה בתל אביב. "אנחנו מקיימים מגעים גם ברגעים אלה. לא יכול לפרט את הסטטוס - אנחנו פועלים להחזיר את כולם", אמר בפתח המפגש, שבו משתתפים נציגים של 27 משפחות.
+ג'ודי וינשטיין-חגי מניר עוז נרצחה בטבח
16:51 28/12/23  |     |   לרשימה המלאה
הותר לפרסום: תושבת הקיבוץ בת ה-70 נרצחה עם בעלה ביום הראשון של המלחמה וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס
בני הזוג חגי [צילום: מטה המשפחות]
+חמאס מכחיש את הדיווח על כך שעדכן את חיזבאללה לפני מתקפת הפתע
15:48 28/12/23  |  עידן יוסף
חמאס מכחיש את הידיעה שעלתה בעיתון לה פיגרו הצרפתי, לפיה סאלח אל-עארורי, סגן מנהיג חמאס, עדכן את מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה, חצי שעה לפני תחילת המתקפה ב-7 באוקטובר. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי מדובר ב"מאמר מלא המצאות ושקרים".

שר החוץ של אירן אומר כי חמאס הודיע להם כי יש לו מספיק יכולות להמשיך במלחמה עם ישראל למשך מספר חודשים.


+חשד לחדירת כלי טיס עויין בצפון הגולן
15:34 28/12/23  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה בישובים: מסעדה עין קנייא שעל מג'דל שמס נווה אטי''ב נמרוד קלע.
+שר החוץ הרוסי: מטרות ישראל בעזה דומות למטרותינו באוקראינה
14:26 28/12/23  |  עידן יוסף
שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אומר כי המטרות הצבאיות שהציגו רוסיה באוקראינה וישראל בעזה - זהות. בראיון לעיתון רוסי אמר לברוב כי "נתניהו הכריז שחמאס חייב להיות מושמד ככוח צבאי ובכלל כל הארגון - זה דומה לדה מיליטריזציה. הוא גם אמר שיש לשים קץ לקיצוניות בעזה - זה דומה לדה-נאציפיקציה. זה דומה מאוד למטרות שלנו באוקראינה".
+לבטל את המשרדים המיותרים עכשיו
14:18 28/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
זו ההזדמנות לתקן את קלקול ריבוי המשרדים הממשלתיים המיותרים, להורות באופן מידי לבטל את כל המשרדים המיותרים, לחסוך מאות מיליוני שקלים ולהעבירם לטובת צרכי המלחמה על כל המשתמע מכך
נתניהו. אדוני ראש הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ירושלים: נעצרו 3 יהודים שתלו ראש חמור בבית קברות מוסלמי
13:57 28/12/23  |  עידן יוסף
שלושה יהודים נעצרו לאחר שלפי החשד כרתו את ראשו של חמור שקנו, ותלו את ראשו בבית קברות מוסלמי בשער האריות במטרה לשלהב את הרוחות. המשטרה אומרת כי מדובר בפגיעה בביטחון המדינה.
+2024: שנה של חילופי הנהגות
13:35 28/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
משפטו של נתניהו יימשך, בעצלתיים כמובן, ולכן ב-2024 עדיין לא תושלם כתיבת פסק הדין במשפט  ▪  בליכוד לא מתבלטת דמות חלופית, כריזמטית, שתחליף את נתניהו  ▪  אז מי יקפוץ למים הקרים?
טראמפ. ימשיך לשגע את העולם [צילום: רדה סלדנהה/AP]
+צה"ל תקף בלבנון לאורך היום, פגיעות בקריית שמונה
13:32 28/12/23  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אזעקות בקריות ובמפרץ חיפה  ▪  כטב"מ יורט לאחר שחדר משטח לבנון  ▪  חיזבאללה שיגר 12 טילי נ"ט להר דב  ▪  דיווחים מסוריה: ישראל תקפה את נמל התעופה של דמשק
יירוט באזור צומת וולקן [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשלים בכל הרמות גרמו לירי בחטופים; לא יינקטו צעדים נגד המעורבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל ברגע האחרון (28.12.23) את הדיון בקבינט המלחמה בשאלת עזה "ביום שאחרי", בהנחה שישראל תצליח להפיל את שלטון חמאס, לאחר ביקורת קשה מצד סיעות הימין בקואליציה על עצם קיום הדיון. הקבינט ידון רק בהצעה חדשה של קטר בנוגע לשחרור חטופים, בעוד סוגיית היום שאחרי תידון בקבינט המדיני-ביטחוני (בו חברים גם איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ).
28/12/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו מכריז שוב ושוב, שמטרתה של ישראל היא למוטט את שלטון חמאס, למרות לחץ בינלאומי גובר להפחית את עוצמת הפעולות בעזה. ממשל ביידן שיגר לישראל את בכיריו כדי ללחוץ לעבור לשלב הבא, בו יתמקד צה"ל במטרות נקודתיות במקום בהרס נרחב. מבקרים בישראל ומחוצה לה תוהים, האם השאיפה להשמיד ארגון בעל שורשים כה עמוקים הייתה מציאותית מלכתחילה – מדווח ניו-יורק טיימס (28.12.23).
28/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קיבוץ ניר עוז הודיע (28.12.23) על הירצחה של ג'ודי וינשטיין-חגי, בת 70, שנחשבה עד כה לחטופה המבוגרת ביותר שנותרה בשבי חמאס לאחר החזרת חלק מן החטוםים. וינשטיין-חגי נפצעה במהלך הטבח ב-7 באוקטובר, וכעת הותר לפרסום, כי נרצחה באותה השבת. בעלה, גדי חגי, בן 72, נרצח גם הוא בטבח והגופות של שניהם עדיין בשבי חמאס.
28/12/2023  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
אדוני ראש הממשלה, ימים אלה הם ימים מורכבים, מאתגרים, ימים בהם אתה מנהיג ומוביל את העם בישראל, ימים בהם האחריות המונחת לפתחך והמשא העצום על כתפיך אין להם אח ורע בשום הנהגה בעולם.
עוד מעט ניפרד משנת 2023. אין כל סיבה להוריד דמעה. להפך: נברך, נרים כוסית, נתנשק בחצות לקראת 2024, גם נתפלל - שוב - לשלום עולמי, ובודאי נתבדה. מעניין: 2024 עשויה להיות שנה של חילופי הנהגות בשתי מדינות בעלות משטר דמוקרטי. זיופים בקלפיות יתרחשו, כי דומה שאי אפשר בלעדיהן. בארה"ב יכריעו המצביעים אם הנשיא ביידן יזכה לעוד 4 שנות שלטון אך נכון לעת הזאת, דונלד טראמפ ישוב לבית הלבן.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il