|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
גדר ההפרדה. לסייע לכוחות הביטחון [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]

המחוזי: בשל המלחמה - לפחות שלושה חודשי מאסר לשב"חים

השופטים אבי לוי, ערן קוטון ועידית וינברגר אומרים, שבדיעבד - האכיפה והענישה המקלות לתושבי שטחים היו שגויות קוראים למחוקק לשקול האם די בעונש המירבי הנוכחי - שנת מאסר אחת
25/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המציאות הביטחונית מחייבת להטיל על שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) מיהודה ושומרון עונש של לפחות שלושה חודשי מאסר בפועל. על המחוקק לשקול האם די בעונש המירבי הנוכחי - שנת מאסר. כך אומרים (25.1.24) שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה אבי לוי, ערן קוטון ועידית וינברגר.

"האירועים הקשים שהתרחשו ביום ה-7 באוקטובר 2023 חייבים לשמש תמרור אזהרה ברור וחד לכל העוסקים במלאכת ההגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה. הדברים נכונים גם ביחס להתייחסות המשפטית והשיפוטית הנוגעת לעבירות שבהן עסקינן. אם מדינת ישראל נקטה מדיניות 'סלחנית' ו'מכילה' כלפי שוהים בלתי חוקיים תושבי איו"ש ועזה עד יום ה-7 באוקטובר הרי שלאחריו, חובתה כלפי ביטחון אזרחיה איננה מתירה לה להמשיך ולנהוג כך", אומרים השופטים.

"אין ניתן להעלים עין מכניסה סיטונית של עשרות אלפים מדי יום מתוך מחשבה שרובם המכריע והמוחלט הם תמימים וכאלה שאינם מבקשים להרע [אלא נכנסים לצורכי עבודה]. די במפגעים בודדים, הנכנסים במהלך חודשים, על-מנת להמיט אסון רב נפגעים על תושבי הארץ. כידוע, עם תרחיש שכזה, אין שום עם חפץ-חיים יכול להסכין. וישאל השואל, מדוע על תמי הדרך לשלם מחיר (בענישה עודפת) בגין מעשיהם ותוכניותיהם הזדוניות של אחרים? התשובה היא פשוטה: ככל שתופעת השהייה הבלתי חוקית היא נרחבת ומפושטת יותר ומדיניות הטיפול בה ספורדית יותר, אקראית יותר, 'מכילה' יותר ומקילה יותר, כך יקשה על כוחות הביטחון לאתר את אותם מסתננים זדוניים המבקשים לפגֵע באזרחינו".

להגביר את רמת הביטחון

לוי, וינברגר וקוטון מזכירים את השקעות העתק בגדר ההפרדה ובאמצעי ביטחון אחרים, ומוסיפים: "עת מדיניות האכיפה איננה נוקשה, איננה מרתיעה ואיננה מונעת, היקף התופעה רחב והתפשטותה צפויה. במצב זה, סיכוייהם של כוחות הביטחון להצליח במשימת סיכול ההסתננות פוחתים משמעותית, בבחינת איתור מחט בערימת שחת. לעומת זאת, הפחתת התופעה מקילה על כוחות הביטחון לבצע את מלאכתם ומגבירה, אפוא, את רמת הביטחון, שממנה נהנים אזרחי המדינה. אמת פשוטה זו נכונה בשעת רגיעה; היא נכונה שבעתיים בשעת מלחמה.

"זאת יש לזכור: הסיכון הנשקף משוהה בלתי חוקי איננו בהכרח פרי של מחשבות זדון המקננות בו ביום כניסתו ארצה שלא כחוק. בהחלט ייתכנו מזנקים ('טריגרים') שונים ומשונים העלולים להביאו לכלל 'שינוי לבבות' תוך כדי השהות בישראל... גם זהו סיכון אשר יש להתחשב בו עת מגבשים מדיניות ענישה ביחס למעשה הכניסה והשהייה הבלתי חוקית בישראל", מוסיף המחוזי.

לדברי לוי, וינברגר וקוטון, "בדיעבד, יקשה להימלט מן התחושה, שהמדיניות האכיפתית והשיפוטית, אשר נהגה עובר ל-7 באוקטובר, חטאה למטרות ההלימה, האכיפה וההרתעה. היא אף יצרה תמריץ לתושבי השטחים להימנע מלפנות למסלול המפרך של הוצאת אישור שהייה, עבודה או לינה בישראל, לפי העניין. אמנם, היה בה כדי לאפשר לעשרות אלפי שב"חים לאייש את מקומות העבודה הפנויים בענפי משק אשר שיוועו לכך (ובפרט ענף הבנייה), אולם, היא עודדה (בעקיפין) פעילות בלתי חוקית כתוצאה מענישה מתונה, שלא לומר העדר ענישה אפקטיבית".

הם מוסיפים: "דומה, שכל המערכות הגיעו לכלל הבנה שאין מנוס מהפעלת מדיניות קשיחה ומחמירה, הנותנת מענה הולם לסיכונים הטבועים בתופעת השהייה הבלתי חוקית בישראל. אנו סבורים, כי מדינה חפצת-חיים חייבת להגן על אזרחיה מפני תופעת השוהים הבלתי חוקיים גם באמצעות ענישה מרתיעה. מדינה ריבונית איננה יכולה להתייחס כעניין של מה בכך לתופעה זו. עבירות אלו פוגעות בעצם ריבונותה; הן פוגעות בסדר הציבורי וחותרות תחת שלומם וביטחונם של אזרחיה".

הרף יכול להגיע לארבעה-חמישה חודשים

המחוזי מדגיש, כי החמרת הענישה כעת בעניינו של שב"ח שנכנס ארצה לפני המלחמה, איננה ענישה רטרואקטיבית, וכי אין להקל בעונשו של מי ש"רק" ביקש להתפרנס בישראל. השופטים קובעים, כי רף הענישה המינימלי צריך להיות שלושה חודשים כאשר מדובר בנסיבות קלות יחסית, וצריך לעלות לארבעה ואף לחמישה חודשים כאשר הנסיבות חמורות יותר.

מאחר שערכאת הערעור איננה ממצה את הדין, גזר המחוזי חודשיים מאסר על יזן עתמאן ושאדי עאיד, ושלושה חודשים על עדאל דרויש. השלושה (תושבי שכם, יריחו וג'נין) נעצרו בתחילת החודש בעיר טמרה ובדיר אל-חנא; מאז תחילת המלחמה נאסרה לחלוטין כניסת פלשתינים מיהודה ושומרון לישראל, כך שלא היו להם היתרי שהייה. בית משפט השלום בעכו גזר עליהם 31 ימי מאסר בלבד.

לבסוף אומרים לוי, וינברגר וקוטון: "בשולי פסק דין זה לא יכולנו להימנע מלציין, כי על-רקע ההיבטים הביטחוניים הנלווים לעבירת הכניסה הבלתי חוקית לישראל והשהייה בה שלא כדין, העונש המרבי הקבוע לצידה (שנת מאסר אחת) עלול, במקרים המתאימים, שלא לבטא את החומרה הניבטת מן המעשה. יכול ועל המחוקק לתת דעתו לעניין זה".
ע"פ 38304-01-24, מדינת ישראל נ' יזן עתמאן ואח' / גז"ד
יש להחמיר בעונשיהם של שוהים בלתי חוקיים בשל מלחמת חרבות ברזל

תאריך:  25/01/2024   |   עודכן:  25/01/2024
איתמר לוין
+משרד החוץ בירר מול שגרירויות בת"א מוכנות למלחמה
22:57 25/01/24  |  עידן יוסף
משרד החוץ פנה לשגרירויות הזרות השוכנות בתל אביב ושאל לגבי מידת המוכנות שלהן להסלמה ביטחונית. הבירור כלל שאלות בנוגע לזמינות חשמל חלופי (מחוללים) וטלפונים לווינים (פיננשל טיימס).

+נתניהו ביקש מהמבקר לדחות את בדיקת אירועי 7 באוקטובר - ונדחה
22:15 25/01/24  |  עידן יוסף
מזכיר הממשלה יוסי פוקס נשלח בימים האחרונים על ידי ראש הממשלה לבקש ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן לדחות הקמת ועדת הבדיקה המטכ"לית למלחמה ולאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר. ‏מזכיר הממשלה טען בפגישה כי בדיקה בשלב הזה "עלולה לפגוע במאמץ המלחמתי". אך המבקר דחה את הבקשה (כאן חדשות).
+הנגבי קיים שיחות עם נציגי חברת דירוג האשראי מודי'ס
22:10 25/01/24  |  עידן יוסף
החשש מהורדת דירוג האשראי: ראש המל"ל צחי הנגבי קיים שיחות עם נציגי חברת דירוג האשראי מודי'ס ונשאל בהן על האפשרות לפתיחת חזית נוספת מול לבנון (כאן חדשות).
+משלחת חות'ית הגיעה לשיחות במוסקבה
22:08 25/01/24  |  עידן יוסף
ברוסיה ובתימן הודיעו הערב כי משלחת של החות'ים בראשות הדובר וראש צוות המשא-ומתן מוחמד עבד אל-סלאם הגיעה למוסקבה ונפגשה עם מיכאיל בוגדנוב, סגן שר החוץ ושליחו של פוטין לענייני המזרח התיכון.

גם מצרים נפגעת מהחות'ים. ראש רשות תעלה סואץ אומר כי הכנסות התעלה בינואר 2024 נמוכות ב-44% לעומת ינואר 2023.
+ממשל ביידן דורש מישראל לאפשר העברת סיוע הומניטרי דרך כרם שלום
21:29 25/01/24  |  עידן יוסף
בעקבות ההפגנות בכרם שלום נגד הכנסת הסיוע לעזה, שמנעו מעבר משאיות, ממשל ביידן העביר מסר לישראל: "המעבר צריך להישאר פתוח ולפעול כרגיל" (כאן חדשות).

מארגון צו 9 המקיים את החסימות נמסר בתגובה: "נרגשים מאוד לשמוע על המעורבות של הממשל האמריקני בדאגה לסיוע ואספקה לארגון הטרור הרצחני חמאס. מציעים לממשל ולנשיא ארה"ב להפנות את כל המאמצים ודאגתם הלבבית לשחרורו המיידי של התינוק כפיר ביבס בן השנה ביחד עם 135 חטופים. אנחנו ממשיכים בפעילות בכל הכוח וקוראים לכלל הציבור במדינה, דתיים וחילונים מימין ומשמאל, מהעיר, הכפר והקיבוץ להגיע איתנו ולחסום את מעבר כרם שלום. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".
+מסתמן סיכום שאיפשר לחלק מחיילי המילואים להמשיך להתמודד בבחירות המקומיות
21:13 25/01/24  |  עידן יוסף
לנוכח בקשות מצד חיילי מילואים שמתמודדים בבחירות המקומיות לאפשר את המשך שירותם במקביל להתמודדות, משרדי הממשלה קרובים לסיכום הבא: א. מועמדים יחידים או מוסכמים לא יצטרכו להשתחרר; ב. מועמדים שהיחידה שלהם תצהיר שהם קריטיים, לא ישוחררו ויוכלו להמשיך להתמודד; ג. כל השאר ישוחררו כשבועיים לפני הבחירות ולא כעת (חדשות 12).
0
+ישראל תקבל לפחות 75 כלי טיס קרביים מארה"ב
20:50 25/01/24  |  עידן יוסף
ברקע המלחמה: עסקת נשק דרמטית בין ארה"ב לישראל - בה תקבל ישראל כלי טיס ותחמושת. אלפים רבים מאוד של חימושים צפויים להגיע כבר בימים הקרובים, והם כוללים טייסת אף-35 המונה 25 מטוסים, טייסת אף-15 AI המונה 25 מטוסים וטייסת אפאצ'י המונה לפחות 12 מטוסי קרב. ישראל ביקשה מהאמריקנים תיעדוף באספקה נוכח התפתחות המערכה - אפילו לרב-זירתית. הדבר יאפשר לישראל את אורך הנשימה הקריטי שהיא זקוקה לו כעת (חדשות 12).
+חמאס: אם ביה"ד בהאג ייתן פסק דין על הפסקת אש - נעמוד בה
20:47 25/01/24  |  עידן יוסף
בחמאס אומרים שישחררו את כל החטופים הישראלים המוחזקים בעזה אם ישראל תשחרר את כל האסירים הפלשתינים. עוד נמסר מארגון הטרור כי אם בית הדין הבין-לאומי ייתן פסק דין על הפסקת אש - הוא יעמוד בה (רויטרס). בכיר חמאס אוסאמה חמדאן שב ואמר כי "ההזדמנות היחידה להחזיר את החיילים הישראלים החטופים הנמצאים בידנו בחיים למשפחותיהם - תהיה רק לאחר הפסקת אש מלאה".
+מתנגדי הממשלה חוסמים את נתיבי איילון
20:43 25/01/24  |  עידן יוסף
גם הערב: מפגינים ממתנגדי הממשלה ומקצת ממשפחות החטופים חוסמים את נתיבי איילון.
+דרעי: המצב מדיר שינה מעיני, התחלתי להיעזר בכדורי שינה
20:40 25/01/24  |  עידן יוסף
ח"כ אריה דרעי, המשמש כמשקיף בקבינט, אמר בריאיון לרדיו קול ברמה: ״המצב הבטחוני בדרום ובצפון מדיר שינה מעיני. לצערי, התחלתי להיעזר בכדורי שינה כדי להירדם בלילה. זה לא רק החיילים והחטופים שאני מכיר. מדובר בהחלטות שמשפיעות על כל העם היהודי בארץ ובעולם. תדעו שאין שעה שאירן ואחרים לא מנסים לפגוע ביהודים בעולם, בבתי כנסת, בבתי חב״ד ובשגרירויות. בסיעתא דשמיא מסכלים את פעולתם, אבל ההחלטות לא פשוטות״.
+צוותי צלפים בח'אן יונס חיסלו בירי מדויק עשרות מחבלים
20:20 25/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי חטיבת הצנחנים איתרו בפשיטות עשרות כלי נשק מסוג קלשניקוב, רימוני רסס, מטעני הטלה של רחפן ופצצות מרגמה  ▪  חוסלה חוליית מחבלים שירתה לעבר כוח צבאי
כוחות צוות הקרב בשכונת אל עמל [צילום: דובר צה''ל]
+ "אני לא ישן, כי הפילוג הפנימי מסכן את עצם קיומה של המדינה"
20:08 25/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק עם אבי דיסקין, פרופ' אמריטוס למדע המדינה, המזהיר: "אני לא ישן בלילות, כי הפילוג הפנימי מסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל. המלחמה המוסלמית נגדנו בנויה על התשה, והפילוג הפנימי עושה להם את העבודה"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרמטכ״ל למפקדי מילואים בח'אן יונס: "הישגי הפקודים שלכם גבוהים מאוד-מאוד"
20:03 25/01/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בח'אן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקדים נוספים.


רא"ל הלוי: ״הערכה עצומה, אני באמת חושב שקרה כאן דבר גם במונחים היסטוריים, של לחימה עם אויב - כמות בעיות לקילומטר מרובע, בניינים גבוהים אזור צפוף, הרבה אוכלוסייה, הרבה אויב, תת-קרקע, המון מלוכדים, צלפים, חבלה רבה מאוד, וזה אומר שרמת הלחימה הייתה גבוהה מאוד, זה אומר שהרוח הייתה מאוד חזקה, זה אומר שרמת הפיקוד והמנהיגות ורמת החיילות היו גבוהות מאוד, והמילואים מביאים יתרון מאוד גדול, ניסיון, יכולת להתאים את עצמם לדברים החדשים מאוד מאוד מהר ולא ללכת ראש בקיר להביא פתרון אחר. ראינו את זה קורה, אני רואה את זה בין הביקורים בצורה מאוד מרשימה, ולכן אני אומר לכם ותעבירו את זה לכל האנשים, שלושה סימני קריאה - הערכה עצומה לכם ולכל הפקודים שלכם, הישגים גבוהים מאוד-מאוד. זה גם לא נגמר עד שכל האנשים בחוץ וגם שכל האנשים בחוץ צריך לטפל בהם, וגם אחרי שטיפלנו בהם אנחנו גם נחזור חזרה להמשיך להילחם. תשלחו אותם הביתה כשהם יודעים שהם חוזרים והם חוזרים בטוב, ואנחנו ביחד נטפל בכל מה שצריך קדימה. שמח מאוד על המפגש הזה״.
[צילום: דובר צה''ל]
+אף משאית לא נכנסה היום דרך כרם שלום לעזה
19:30 25/01/24  |  עידן יוסף
לאחר שמשפחות החטופים חסמו את מעבר כרם שלום במשך שעות, ביום השני ברציפות - אף משאית לא נכנסה היום דרך כרם שלום לעזה, ומשאיות ספורות נכנסו דרך מעבר ניצנה. המשפחות חסמו את מעבר שיירות האספקה והסיוע לחמאס וקראו: "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר". בשבוע הבא המחאה צפויה להתגבר והשיבושים צפויים להימשך.
+ההצעה הישראלית האחרונה: שחרור בשלבים של יותר מ-100 חטופים
19:27 25/01/24  |  
ההצעה האחרונה שהעבירה ישראל למתווכים כוללת הפסקת לחימה למשך 60 יום, בתמורה לשחרור בשלבים של יותר מ-100 חטופים מהרצועה. כמו-כן, ישראל הציעה לבכירי חמאס עזיבה מרצון מהרצועה (וושינגטון פוסט).

קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו לדון בין היתר במגעים לעסקת שחרור חטופים.
+אנגלמן: חשיבות לוועדת חקירה ממלכתית על המלחמה
19:21 25/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבהיר בעקבות בקשתו של רא"ל הלוי שלא לעסוק בביקורת בצה"ל בזמן המלחמה: בשלב זה מדובר רק באיסוף מסמכים וללא נגיעה לדרג הלוחם; אומר שיש חשיבות גם לתחקירים של צה"ל עצמו
אנגלמן. מבקש להיפגש עם הלוי [צילום: דוברות מבקר המדינה]
+ביידן משגר את ראש ה-CIA לשיחות על החטופים
18:52 25/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: ויליאם ברנס ייפגש באירופה עם ראש המוסד, ראש הביון המצרי וראש ממשלת קטר  ▪  ברנס מקורב מאוד לביידן ומדובר כמעט בהתערבות אישית של הנשיא במשא-ומתן
ברנס וביידן. שליחויות רגישות [צילום: סוזן וולש, AP]
+מערכת הבריאות נערכת לכך שמלחמה בצפון תתרחב לכלל הארץ
18:49 25/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קיימה תרגיל נרחב למלחמה נרחבת בצפון  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות: "המערכת יודעת לטפל טוב במאות פצועים בו-זמנית ולהעניק להם מענה בזמן אמת"  ▪  בין מטרות התרגיל - הצפת פערים וסוגיות מורכבות כדי לאתגר את ההנחות הקיימות
תרגיל בבי"ח זיו [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
משה בר סימן טוב [צילום: ניב מוסמן/לע"מ]
+חילות השריון והתותחנים תקפו מטרות חיזבאללה בלבנון
18:28 25/01/24  |  עידן יוסף
טנקים של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא. כמו-כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון.
+ישראל חשפה יותר מ-30 החלטות קבינט מסווגות בפני בית הדין בהאג
17:27 25/01/24  |  עידן יוסף
ישראל חשפה יותר מ-30 החלטות קבינט מסווגות בפני בית הדין בהאג במסגרת הניסיון להפריך את את האשמה כי ישראל ביצעה רצח עם ברצועה. אותן החלטות לפי הדיווח מעידות על מאמצים ישראלים לצמצום מקרי המוות בקרב אזרחים פלשתינים. ההחלטות לא כללו החלטות שהתקבלו בעשרת ימי המלחמה הראשונים, לרבות סוגיות הפסקת חשמל ומים (ניו יורק טיימס).
+ארה"ב ובריטניה צפויות להטיל עיצומים על מנהיגי החות'ים
17:13 25/01/24  |  עידן יוסף
ארה"ב ובריטניה צפויות להטיל עיצומים על מנהיגי החות'ים - לפחות ארבעה בכירים יושפעו מההחלטה, נכסיהם יוקפאו ויחולו עליהם איסורי נסיעה (בלומברג). מנהיג החות'ים בתימן הכריז: ארצנו תמשיך במאבקה עד שהמזון והתרופות יגיעו לתושבי עזה.
+צרפת: זינוק אדיר במספר ההתקפות האנטישמיות
17:01 25/01/24  |  עידן יוסף
עלייה של 1,000% במקרים האנטישמיים בצרפת מאז מתקפת השבעה באוקטובר. מדובר במדינה שבה מספר ההתקפות האנטישמיות היה גבוה גם לפני כן (העיתון הצרפתי לה פריזיאן).
+צה"ל תקף בלבנון: מסלול תעופה צבאי המשמש את חיזבאללה
15:30 25/01/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו (יום ה') שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמע׳ירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה

באחד האתרים, נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום שתי מטרות אוויריות עוינות של ארגון הטרור חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. בנוסף, צה״ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון
+האם השכולה, איריס חיים: לא מורידה את הראש כי זה מה שחמאס מנסה לעשות
14:59 25/01/24  |  מירב ארד
האם השכולה, איריס חיים "ועידת הביטחון של ישראל - מצב מלחמה": "אני לא הסכמתי להגיד שהלב שלי שבוי בעזה. הלב שלי נמצא אצלי ודואג לטובתו של יותם והילדים האחרים וכל מי שנמצא מולי. אני לא מוכנה להגיד שחמאס חטף לי את הלב, זה מה שבעצם חמאס מנסה לעשות, זה הגל הרביעי של הטרור מול העורף של האנשים שמתמוטטים מזה. החזקתי כל הזמן בסיפור הגבורה של יותם שהוא שורד."
[צילום: דניאל סטרבו/תנועת הביטחוניסטים, ועידת הבטחון של ישראל]
+רה"מ נתניהו: "רק באמצעות ניצחון מוחלט נחסל את החמאס"
14:49 25/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אלוף (מיל') רון טל קרא בוועידת הביטחוניסטים לפרז את הרצועה ולעצב מחדש את השטח  ▪  סא"ל במיל ירון בוסקילה: מקווה שהשלב הבא הוא יוזמה בצפון  ▪  בכירה במל"ל לשעבר: צריך לעשות הפוגות לטובת החזרת החטופים  ▪  ראש עיריית שדרות: רוצים את החמאס מושמד
רה"מ בנימין נתניהו [צילום: יריב כץ]
אלוף במיל' יפתח רון טל [צילום: דניאל סטרבו/תנועת הביטחוניסטים, ועידת הבטחון של ישראל]
+ביום שאחרי
12:20 25/01/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה
המערכה בעזה היא אכן בעלת משמעויות גלובליות ואזוריות נרחבות, כשמדובר במאבק בין המחנה הדמוקרטי והליברלי בהובלת ארה"ב לבין הציר של סין, רוסיה, קוריאה הצפונית ואירן
איזה הסדר אזורי? [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+"מצטער שלא עמדתי במשימתי כמפקד להשיב אותם בשלום"
11:48 25/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הזמר והשחקן עידן עמדי, שנפצע קשה בלחימה בעזה, אמר במסיבת עיתונאים עם שחרורו מביה"ח: המסר החשוב ביותר שאני רוצה שייצא מפה זה שאסור לנו להפקיר את החטופים פעם נוספת
עידן עמיד. "הייתי בלתי ניתן לזיהוי" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הרהורים בעת מצוקה (20)
11:27 25/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה "בגויים התחשב" - נכנע ללחץ, הסכים להעברת קמח, מזון, דלק לעזה, בלי שלפחות ניתן במקביל סיוע הומניטרי לחטופים, או בלי לקבל מידע כלשהו על גורלם
סינוואר. מהתל בנו [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+העליון החמיר משמעותית בעונשו של מי שקיים מגע עם אנשי חיזבאללה
11:22 25/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מינץ אומר שקיימת חשיבות יתרה בענישה מרתיעה על-רקע המצב הביטחוני  ▪  ראמי שאמי קיים ב-2021 מגע עם פעילים בארגון שביקשו ממנו להבריח ארצה סמים ונשק  ▪  בית המשפט המחוזי גזר עליו 3.5 שנות מאסר; העליון החמיר בצורה יוצאת דופן לשש שנות מאסר
חיפש נקודות הברחה בגבול ישראל-לבנון [צילום: משה שי, פלאש 90]
+צה"ל: שני כטב"מים שחצו מלבנון נפלו ליד כפר בלום
11:12 25/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל: שני כטב"מים שחצו משטח לבנון ונפלו ליד כפר בלום. אין נפגעים. האירוע בבדיקה
+עצור וזכור
11:00 25/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
בסכסוך הדמים הנוכחי מרבית הנפגעים, משני הצדדים, הם אזרחים  ▪  שום הצטדקות לא יכולה להסתיר עובדה זו שנגדה אנו מתקוממים
אוכלוסיה אזרחית [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אזעקה הופעלה בנתיב העשרה
10:42 25/01/24  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום הופעלה בנתיב העשרה.
+מחזיר אהבות ישנות
10:21 25/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
אמש הוזמנתי לדבר בסדר ט"ו בשבט לזכרם של סיוון אלקבץ הי"ד ונאור חסידים הי"ד, שנרצחו בכפר עזה ב-7 באוקטובר  ▪  בין השאר אמרתי גם דברים מעין המאמר הזה  ▪  קראו ותחי נפשכם
זכר לגלות [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+תיעוד: חיסול חוליית מחבלים שירתה על הכוחות במרכז הרצועה
09:57 25/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות אוגדה 98 פושטים על אתרים צבאיים ומחסלים עשרות מחבלים במרחב ח'אן יונס  ▪  כלי טיס חיסל שישה מחבלים שנשאו מטול RPG סמוך ללוחמים במרחב  ▪  בצפון הרצועה חוסלו מחבלים ואותר אמל"ח במרחב
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+הצדעה חרדית לדגל הכחול
09:14 25/01/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מתרבים גילויי הזדהות עם המדינה ועם צה"ל על-רקע המלחמה בדרום והאיומים מצפון  ▪  אפילו החזון איש'ניקים מתפללים לשלום החיילים ולהצלחת ראשי המדינה  ▪  ההתפכחות איטית, אך כבר הבטיחונו חז"ל שגאולת ישראל מתקדמת קמעא קמעא
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+צה"ל: הוסר החשש לחדירה מלבנון
09:04 25/01/24  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה.
+מנהיגי דת אסלמית ויהודית עלו על שרטון השנאה
08:34 25/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אסור שאנחנו נעלה על שרטון המחדיר לחברה הישראלית גישה של דה-מוניות מוחלטת ביחסנו לאסלם ודה-מוניות מוחלטת ביחסנו לחברה הפלשתינית בישראל ובתפוצותיה, הנאבקת למימוש מאווייה הלאומיים הצודקים
מנהיגות אמיצה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חשש לחדירת מחבלים מלבנון: תושבי חניתה התבקשו להסתגר בבתים
08:29 25/01/24  |  מירב ארד
עקב חשד לחדירת מחבלים מלבנון: תושבי קיבוץ חניתה נקראו להסתגר בבתים. הכבישים המובילים לקיבוץ נחסמו. כוחות צה"ל סורקים סריקות ביישובים ראש הנקרה, שלומי, חניתה, עראמשה, אדמית, בצת, מצובה, יערה ואילון' עקב זיהוי חשוד בקרבת הגבול.
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"ב-7 באוקטובר הרמטכ"ל והאלופים בחובבנותם לא תפקדו כפי שהודרכו בבה"ד 1"
08:08 25/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני של דיון עומק על מלחמת "חרבות ברזל", שבו טען תת-אלוף אמציה חן: "ב-7 באוקטובר הרמטכ"ל והאלופים בחובבנותם לא תפקדו כפי שהודרכו בבה"ד 1. משימה מספר אחת היום היא לשפר את תפקוד המטה הכללי
[צילום: באז ראדר/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: בשל המלחמה - לפחות שלושה חודשי מאסר לשב"חים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
״יום יבוא ועוד אדבר על הכל המסר החשוב ביותר שאני רוצה שייצא מפה זה שאסור לנו להפקיר את החטופים פעם נוספת. מדינת ישראל קמה בראש ובראשונה כדי שכל יהודי ידע שיש מקום בגלובוס שבו לא רוצחים יהודים״, אמר הזמר והשחקן עידן עמדי שדבר לראשונה עם שיחרורו מבית החולים שיבא.
25/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
1. כל אדם הוא עולם ומלואו. כל חלל הוא אדם ומלואו. 24 נופלים ביום אחד זה אסון כבד, כבד מנשוא, אבל גם אם נופל "רק" חלל אחד, זה אסון כבד, וקודם כל למשפחתו.
שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, החמיר משמעותית בעונשו של ערבי-ישראלי שהיה מעורב בהברחות נשק וסמים עבור חיזבאללה בשנת 2021. מינץ אומר (25.1.24), כי קיימת חשיבות יתרה בענישה מרתיעה על-רקע המצב הביטחוני. בעוד בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על ראמי שאמי 3.5 שנות מאסר, מינץ הטיל עליו שש שנות מאסר - החמרה ניכרת שלרוב אינה נהוגה בערכאת הערעור.
25/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
עצור וזכור- לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ויום השורד.
25/01/2024  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
אלה ימים שבהם אנחנו משתאים לגבורת לוחמינו, דור הניצחון של מלחמת העצמאות השנייה שלנו, שלא היססו להשליך נפשם מנגד כדי לחסל את הישות המפלצתית שקמה על גבולנו הדרומי. במותם ציוו לנו חיים, וביקשו שנמשיך במלחמה לביעור הרשע מן העולם. בשבוע שבו קברנו עשרות מלוחמינו, ביקר אותנו ט"ו בשבט כדי לנחמנו. כוח יש בזמן היהודי לחלצנו מהתבוססות בכאן ובעכשיו ולהרים מבט אל אמתות חיינו שמכוחן נעשינו לעם ושרינו עם אלוהים ועם אנשים, ויכולנו להם.
25/01/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il