|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
שופטי בית הדין הבינלאומי [צילום: פטריק פוסט, AP]

נתניהו: נכונות בית הדין לדון בטענות - אות קלון שלא יימחה

גורמים מדיניים: הישג משפטי גדול לצד נזק תדמיתי גדול; זה אולי הכי טוב שיכולנו לקבל; כל הדרישות הן דברים שישראל מחויבת להם ממילא והלחימה תימשך כרגיל
26/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

"הטענה שישראל מבצעת רצח עם בפלשתינים היא לא סתם שקרית - היא מקוממת, והנכונות של בית הדין בכלל לדון בזה - זה אות קלון שלא יימחה לדורות". כך אומר (26.1.24) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתגובה להחלטות בית הדין הבינלאומי לצדק. "נמשיך במלחמה עד שננצח את החמאס, נחזיר את כל חטופינו ונבטיח שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל", הוסיף.

"הישג משפטי גדול לצד נזק תדמיתי גדול", אמרו גורמים מדיניים ישראלים על ההחלטות. בית הדין דחה את בקשת דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק את הלחימה בעזה, אם כי הורה להימנע מפעולות העלולות להוות רצח עם, להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולדווח לו בתוך חודש על הצעדים למימוש ההחלטה.

לדברי הגורמים, "זו החלטה טובה מאוד יחסית. זה אולי הכי טוב שיכולנו לקבל, כי דרום אפריקה נכשלה בניסיון לעצור את המלחמה. כל הדרישות הן דברים שישראל מחויבת להם ממילא. אין כאן עצירת לחימה ומשהו מעשי שאוסר עלינו לעשות משהו ממה שאנו עושים. הלחימה תימשך כרגיל". יצוין, כי בית הדין דחה במקביל גם את בקשת ישראל למחוק על הסף את התביעה, כך שלצד צווי הביניים - הוא ימשיך לדון (בתהליך ממושך) בעצם הטענות על ביצוע רצח עם ברצועה.

ממשלת דרום אפריקה אומרת כי "היום מסמן ניצחון מכריע לשלטון החוק הבינלאומי ואבן דרך משמעותית בחיפוש אחר צדק עבור הפלשתינים". עוד הוסיפה ממשלת דרום אפריקה, כי היא מקבלת את הצווים הזמניים שהוציא בית הדין. חמאס אומר כי ההחלטה היא "התפתחות חשובה שתורמת לבידוד ישראל וחושפת את פשעיה ברצועת עזה".

השר איתמר בן-גביר אמר כי מדובר בבית דין אנטישמי שאינו מעוניין בצדק אלא ברדיפת העם היהודי. "עלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון הסופי", הוסיף. לאחר הציוץ של בן-גביר נמסר, כי לשכת ראש הממשלה הנחתה את השרים שלא להתראיין בנוגע למגעים לעסקת חטופים ובנוגע להחלטת בית הדין.

תאריך:  26/01/2024   |   עודכן:  26/01/2024
איתמר לוין
+ברק מזכיר בדעת המיעוט את חוויותיו מן השואה
16:47 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מתאר באריכות את מעשי הזוועה של חמאס - שלא נזכרים בדעת הרוב - ומדגיש: "בית הדין אימץ אמצעים המזכירים את ההתחייבויות הקיימות של ישראל על פי אמנת רצח העם"
ברק. מהו באמת רצח עם [צילום: לע"מ]
+תיעוד מקבלת שבת שקיימו מפקדי צוות הקרב של חטיבה 55 בח'אן יונס
16:31 26/01/24  |  עידן יוסף

+לוחמי יחידת האיסוף 636 נלחמים ברצועת עזה
16:28 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות שסורק עם רחפן סוגר מעגל עם כטב״ם ומבצע ירי על אחד המחבלים שנותק מהחוליה  ▪  לאחר שחוליית החמושים מתפצלת לשני מבנים, הצוות סוגר מעגל עם חיל-האוויר והמחבלים מחוסלים
חיסול מחבל מהאוויר [צילום: דובר צה''ל]
+חמאס פרסם סרטון שבו נראות שלוש חטופות ישראליות
16:21 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אות חיים מהחטופות: קרינה ארייב (19), דורון שטיינברכר (31) ודניאל גלבוע (19)  ▪  פרסום הסרטון - חלק מהטרור הפסיכולוגי מצד חמאס
דניאלה גלבוע, דורון שטיינברכר וקרינה ארייב
+מטה החטופים הצטרף לעצירת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה
16:19 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זהו היום השלישי שמפגינים ישראלים, בהם גם בני משפחות חטופים, מונעים בגופן את העברת הסיוע לחמאס  ▪  לקיבוץ רוחמה, על-מנת לתמוך במאבקן של משפחות החטופים ויחד איתם קיימו תפילה ונטעו עצים למען יקירהן
חסימה בכרם שלום [צילום: מטה המשפחות]
+שיגורים מלבנון לאזור החרמון נפלו בשטחים לא מאוכלסים
14:03 26/01/24  |  עידן יוסף
מספר שיגורים בוצעו לפני זמן קצר מלבנון לאזור החרמון, מספר נפילות בשטחים לא מאוכלסים.

מוקדם יותר הבוקר יורטה מטרה אווירית, ככל הנראה כטב״ם, מעל הים התיכון באזור ראש הנקרה. התרעה הופעלה הבוקר במושב מרגליות. חיל התותחנים ירה לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב תקף לפני זמן קצר מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב בינת ג׳בל. במרחב אלחיאם שבדרום לבנון, צה״ל תקף אמש (ה׳) מבנה צבאי נוסף של הארגון.
+ביידן קושר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר
13:45 26/01/24  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן קשר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר: "אחרי ההתקפה הנוראית של חמאס, חזינו בעלייה של אנטישמיות מבחילה בארצנו ובמדינות אחרות, שהציפו צלקות כואבות של שנאה והשמדת עם נגד יהודים. זה לא מתקבל על הדעת".
+ביידן לחץ על נתניהו לצמצם את פעילות צה"ל ברצועה
12:37 26/01/24  |  עידן יוסף
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום שישי שעבר, לצמצם את פעולת צה"ל בעזה והדגיש כי הוא לא תומך במלחמה של שנה ברצועה (וואלה).

לשכת ראש הממשלה מגיבה לדיווח לפיו הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הבהיר לנתניהו כי לא יתמוך בישראל אם הלחימה בעזה תימשך עוד שנה ויותר. "ראש הממשלה נתניהו מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן והבהיר בשיחה עימו שישראל נחושה להמשיך במלחמה עד להשלמת כל יעדיה".
+רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה
12:35 26/01/24  |  עידן יוסף
רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה. נציגו של פוטין לענייני רוסיה: "למרות בקשתנו, הם הפסיקו לעדכן אותנו לפני. זה התחיל עוד לפני המלחמה בעזה".
+הותר לפרסום: חייל מילואים נפל בקרב בדרום הרצועה
12:14 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס״ם (מיל׳) אלירן יגר נהרג כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים אתמול  ▪  לוחם ביחידת עוקץ נפצע שלשום באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה
רס"ם (במיל') אלירן יגר
+ארה"ב דורשת תשובות רשמיות מישראל על מקרי מוות של אזרחים בעזה
11:23 26/01/24  |  עידן יוסף
ארה"ב הקימה ערוץ קשר עם ישראל המתמקד בחששות ובחיפוש מידע על תקריות בעזה שבהן נהרגו או נפצעו אזרחים. יצירתו קרתה לאחר שבלינקן נפגש עם קבינט המלחמה מוקדם יותר החודש והביע דאגה לגבי מקרי מוות אזרחיים וציין שארה"ב זקוקה לתשובות רשמיות (רויטרס).
+גרמניה קוראת להפוגה הומניטרית בעזה
11:21 26/01/24  |  עידן יוסף
שינוי עמדות? בעוד עד היום הגרמנים סברו שהפסקת אש משחקת לידי חמאס, שרת החוץ של גרמניה מצייצת: "התושבים לא יכולים פשוט להיעלם באוויר. לכן לא מספיקה קריאה לעזוב את המקומות האלה. אבל מה שצריך לבסוף הוא קריאה הומניטרית להפוגה באש כדי שכל החטופים ישתחררו סוף-סוף".
+דיווח: נתניהו ביקש מנשיא קולומביה לסייע בשחרור החטופים
11:13 26/01/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו פנה לנשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, וביקש ממנו לסייע בשחרורם של החטופים הישראלים. בתקשורת הקולומביאנית פורסם כי במכתב ששלח ראש הממשלה לנשיא, הובהר כי בין החטופים השוהים בשבי בתוך רצועת עזה, ישנו בעל אזרחות קולומביאנית - אלקנה בוחבוט.

בתחילת המלחמה, התבטא הנשיא פטרו נגד התגובה הישראלית בעזה לטבח 7 באוקטובר בעוינות ואנטישמיות. ברשת X, פרסם פטרו כי מדינתו "לא תומכת ברצח עם והצהיר כי "אם נצטרך להשעות את היחסים - נשעה את היחסים".

הנשיא פטרו, בעברו לוחם מחתרת ובעל דעות שמאל קיצוני, תקף בחריפות את החלטת שר הביטחון, יואב גלנט, להטיל מצור על רצועת עזה ואמר: "זה מה שהנאצים עשו ליהודים. עמים דמוקרטיים לא יכולים לכונן מחדש את הפשיזם בפוליטיקה הבינלאומית. דברי השטנה האלו רק יביאו שואה".
+רמ"י דורשת מאונרא לשלם לה 17 מיליון שקל על מתחם לא חוקי
10:45 26/01/24  |  עידן יוסף
רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת לפנות מתחם של אונרא בכפר עקב בצפון ירושלים בשטח של 80 דונם, שפועל ללא היתר על קרקע של מדינת ישראל, ולגבות למפרע דמי שימוש בסך כ-17 מיליון שקלים.
+אוסטין: חשיבות רבה להעברת הסיוע ההומניטרי ללא הפרעה
09:10 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רמז בשיחתו עם גלנט להפגנות של משפחות חטופים, המונעות את כניסת המשאיות במעבר כרם שלום  ▪  חיל-האוויר תקף עשרות מטרות בח'אן יונס
גלנט ואוסטין. דיברו גם על לבנון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בית הדין מורה לישראל להימנע מרצח עם; לא הורה להפסיק את הלחימה
07:38 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע ברוב של 15 שופטים מול שניים: ישראל חייבת להימנע מפעולות כגון הרג מכוון של אזרחים והריסת תשתיות חיוניות; על ישראל להגיש בתוך חודש דוח על פעולותיה ליישום פסק הדין  ▪  ברק הצטרף להחלטה לפיה יש להעניש את הקוראים לבצע פשעים של רצח עם  ▪  בית הדין אימץ במידה רבה את הנרטיב העובדתי של דרום אפריקה ולמעשה של חמאס
שידור ישיר מבית הדין הבינלאומי / סקיי ניוז
דונהיו היום בהקראת ההחלטה [צילום: פטריק פוסט, AP]
+יום השואה ויום השנאה
07:25 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התאריך הטעון שבחר בית הדין בהאג  ▪  שאלות איומות שבות וצצות  ▪  אפילו לסינוואר מגיע סניגור  ▪  סכנה קיומית תוצרת נתניהו  ▪  האם ניפטר מן המטורללים בכנסת  ▪  נבואה אקטואלית של ישעיהו
מחר לפני 79 שנים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: נכונות בית הדין לדון בטענות - אות קלון שלא יימחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמונחטאפ III
27/01/24 10:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הותר לפרסם (יום ו', 26.1.24) כי רס״ם (מיל׳) אלירן יגר ז"ל הי"ד מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 8170, חטיבת גבעתי, נפל אתמול (ה') בקרב בדרום רצועת עזה. הוא נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים. בן 36 היה בנופלו.
26/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אומר שיש חשיבות רבה ל"העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, ללא הפרעה" וזאת לצד הדגשת זכותה של ישראל להגן על עצמה. אוסטין שוחח הלילה (26.1.24) עם עמיתו הישראלי, יואב גלנט, לאחר יומיים בהם חסמו משפחות חטופים את כניסת משאיות הסיוע דרך מעבר כרם שלום ולפני יום נוסף של הפגנה דומה.
26/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית הדין הבינלאומי בהאג קובע (26.1.24), כי על ישראל להימנע ברצועת עזה מצעדים המהווים מעשי רצח עם על-פי האמנה למניעת פשע זה. בית הדין נמנע מלהורות לישראל להפסיק את הלחימה, אם כי הוא מאמץ במידה רבה את הנרטיב של דרום אפריקה בנוגע למתרחש ברצועה. רוב ההחלטות התקבלו ברוב מוחץ של 15 ואף 16 מבין השופטים, כאשר השופט אהרן ברק תומך בחלקן, ובאחרות - נמצא במיעוט. ההחלטות תואמות את ההערכות המוקדמות, ישראל תוכל לציין שהיא ממילא עומדת בהן - אם כי מבחינה הסברתית, התיאור העובדתי שבפסק הדין פועל לרעתה.
26/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
התאריך הטעון שבחר בית הדין בהאג שאלות איומות שבות וצצות אפילו לסינוואר מגיע סניגור סכנה קיומית תוצרת נתניהו האם ניפטר מן המטורללים בכנסת נבואה אקטואלית של ישעיהו
26/01/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הרחיבו את לחימתם, והערב (25.1.24) פועלים בשכונת 'אל עמל' בעיר ח'אן יונס. הלוחמים נתקלים במחבלים ומחסלים אותם מטווח קרוב, פושטים על תשתיות טרור, מאתרים ומשמידים אמצעי לחימה, מרגמות ורקטות.
25/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il